Inperking: de voordelen van coronavirus

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par GuyGadebois » 20/03/20, 20:19

Ahmed schreef:.... vandaar het gevaar dat het niet te zien is met de inhoud die het door reactie heeft gegenereerd.

Wanneer men het proza ​​van Tryphon en andere Gugussianen met dezelfde gehoorzaamheid leest, kan men niet verrast worden door de opkomst van steeds gewelddadiger wordende reacties, willekeurig en helaas contraproductief voor de ecologische beweging, hoe legitiem ook. Minachting voor de ander wanneer hij dit soort toespraken van ongelooflijk geweld, herhaalde leugens doormaakt, de verontschuldiging van de wetenschap van vandaag wordt afgeleid, verduisterd, in beslag genomen (door schraapstukken) ten behoeve van privébelangen (andere krabbels) kunnen in ruil daarvoor alleen maar haat en chaos veroorzaken.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par Ahmed » 20/03/20, 20:43

Ik denk niet dat het eerlijk is om te schrijven "de wetenschap heeft zich vandaag afgewend", aangezien wetenschap en macht praktisch (behalve in de tijd dat het meer een kwestie was van onschuldige afleiding van nutteloze aristocraten) nog steeds nauw naast elkaar bestaan. Ik raad je aan te luisteren naar wat de wiskundige erover zei A. Grotendieck op zijn laatste conferentie in Genève ...

NB: Ik stel met plezier vast dat de discussie resoluut ontsnapt aan het enge kader dat aanvankelijk werd bepaald door Christophe! : Mrgreen:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par GuyGadebois » 20/03/20, 20:49

Ahmed schreef:Ik denk niet dat het eerlijk is om te schrijven "de wetenschap heeft zich vandaag afgewend", aangezien wetenschap en macht praktisch (behalve in de tijd dat het meer een kwestie was van onschuldige afleiding van nutteloze aristocraten) nog steeds nauw naast elkaar bestaan. Ik raad je aan te luisteren naar wat de wiskundige erover zei A. Grotendieck op zijn laatste conferentie in Genève ...

NB: Ik stel met plezier vast dat de discussie resoluut ontsnapt aan het enge kader dat aanvankelijk werd bepaald door Christophe! : Mrgreen:

Laat me wat meer illusies achter ...
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par sen-no-sen » 20/03/20, 21:02

Exnihiloest schreef:(...) De natuur is mooi en helder, en de mens heeft alles verpest. Opwarmen? zijn schuld en zijn straf! Vervuiling? zijn schuld en zijn straf!


Er is geen natuur en mens, er is alleen natuur waarvan de mens deel uitmaakt, een nuance.
De opwarming van de aarde is niet de schuld van de mens, het is een gevolg van de determinismen die we negeren en die via ons handelen.
Vervuiling bestaat alleen vanuit een subjectivistisch standpunt, in werkelijkheid vervuilen we de planeet niet, we transformeren hem in iets anders.
Het is onze onwetendheid over fysieke principes en hun grootschalige verstrikking die onze tegenslagen veroorzaakt.
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par GuyGadebois » 20/03/20, 21:28

sen-no-sen schreef:het is een gevolg van de determinismen die we negeren en die via ons werken.

Om de mens (alleen?) Te beschouwen als het voertuig waarmee wordt uitgedrukt 'determinismen' waarover hij geen controle heeft terwijl de meerderheid alleen bewust (of onbewust) de beslissingen van de sterkste ondergaat, lijkt mij een reductieve streng, maar ik kan het mis hebben. Gelukkig heb ik nog steeds een ruimte van naïviteit ...
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par sen-no-sen » 20/03/20, 21:40

GuyGadebois schreef:
sen-no-sen schreef:het is een gevolg van de determinismen die we negeren en die via ons werken.

Om de mens (alleen?) Te beschouwen als het voertuig waarmee wordt uitgedrukt 'determinismen' waarover hij geen controle heeft terwijl de meerderheid alleen bewust (of onbewust) de beslissingen van de sterkste ondergaat, lijkt mij een reductieve streng, maar ik kan het mis hebben. Gelukkig heb ik nog steeds een ruimte van naïviteit ...


Als er sterkere en zwakkere zijn, komt dat door iets, toch?
Let op, ik zeg niet dat we geen macht hebben, integendeel, we hebben de plicht kennis te nemen van dergelijke verschijnselen om er niet langer een slaaf van te zijn.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par GuyGadebois » 20/03/20, 21:42

sen-no-sen schreef:Als er sterkere en zwakkere zijn, komt dat door iets, toch?

Er moet nog worden overeengekomen waar de woorden "sterk" en "zwak" naar verwijzen. We hebben in de geschiedenis gezien dat een enkele man, of een kleine, vastberaden groep dingen veel dieper kon laten gebeuren dan een heel volk onder spirituele en / of politieke verdoving.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par Ahmed » 20/03/20, 22:55

We hebben in de geschiedenis gezien dat een enkele man of een kleine, goed gedefinieerde groep dingen veel dieper kan laten gebeuren dan een heel volk onder spirituele en / of politieke verdoving.

Ja, wanneer deze man of deze groep de evolutionaire kant van determinismen belichaamt, terwijl "een heel volk" een pad blijft volgen dat verouderd is ...
Ik herinner je dat Marx zei: "Het zijn de mensen die geschiedenis schrijven, maar niet degene die ze geloven."
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par Adrien (voormalig nico239) » 20/03/20, 23:06



Ik heb deze video daar geplaatst, maar we kunnen tientallen anderen kiezen.

Er werken op dit moment nog veel mensen

Applaudisseer OOK voor de kassiers (voor een salaris van m ..) en al het personeel van de kleine of grote voedseldistributie die elke dag werken om ons te laten eten.
Dank u ook voor het toejuichen van de garage-eigenaren die ons toelaten om niet in een zwarte kombuis te blijven in het geval van een enkel voertuigstoring.
Dank ook voor het applaudisseren van de medewerkers van de banken die elke dag werken en de geldautomaten blijven voeden, die professionals in paniek ontvangen, en individuen die rond 6 april duizenden begunstigden zullen toestaan ​​zich terug te trekken hun toelagen door ze minuscule kaarten te maken.
Applaudisseer ook de wegvervoerders die de goederen van de productiepunten naar de verbruikspunten transporteren.
Dank ook voor het applaudisseren van de apothekers, de boeren die de groenten produceren (of weggooien afhankelijk van) van de groenten die we niet genoeg kopen omdat we onszelf als idioten van niet-bederfelijke voedingsmiddelen proppen in plaats van goede groenten te kopen.
Applaudisseer ook de journalisten die het veld in gaan en ons op de hoogte houden.
Gelieve ook alle veiligheidspersoneel toe te juichen die ervoor zorgen dat de situatie niet escaleert in het wilde westen
Applaudisseer OOK alle leraren of directeurs (en die niet worden betaald als directeuren van multinationals) of kinderdagverblijven die zijn opgevraagd om op de kinderen van verzorgers te passen
en ook bedankt voor het toejuichen van al diegenen die werken voor het algemeen welzijn en die vergeten zijn
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par GuyGadebois » 20/03/20, 23:23

Applaudisseer degenen die thuis blijven.
► Show text
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 238 gasten