Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par ABC2019 » 22/03/20, 21:50

sen-no-sen schreef:Het is beter om iets te doen dat hoe dan ook moet worden gedaan (fossielen achterlaten en de biodiversiteit behouden) dan dergelijke risico's te negeren en te maken te krijgen met een ramp die niet kan worden opgelost wanneer de tijd daar is ...

zoals ik al eerder zei, vind ik het altijd lekker om dit op internet gepost vanaf een computer te lezen. Als je het echt zou geloven, zou je hier niet zijn om het te zeggen.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Ahmed » 22/03/20, 21:51

Jij quok... Daarom is het gebruik van de computer voorbehouden aan aanbidders van technologie die het monopolie van communicatie behouden: we draaien in een lus ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par ABC2019 » 22/03/20, 21:54

Ahmed schreef:Jij quok... Daarom is het gebruik van de computer voorbehouden aan aanbidders van technologie die het monopolie van communicatie behouden: we draaien in een lus ...

ah nee, ik besteed mijn tijd niet aan praten over de forums dat we het zonder fossielen moeten doen. Ik denk dat we het zonder moeten doen, gedwongen en gedwongen, maar leuk zal het niet zijn.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Ahmed » 22/03/20, 21:55

Het is geen primeur...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par sen-no-sen » 23/03/20, 10:23

Covid-19: luchtverontreiniging zou de verspreiding van het virus in de hand werken

Door Chloe Savellon

Een recent Italiaans onderzoek wijst op een verband tussen een hoog gehalte aan fijne deeltjes en een toename van gevallen van besmetting met het coronavirus. Deze waarnemingen suggereren dat Covid-19 via de lucht kan worden verspreid en verzwakt de effectiviteit van de veiligheidsafstand van één meter tussen individuen.

Sinds de komst van Covid-19, dat afgelopen december voor het eerst opdook in de stad Wuhan in China, volgen studies elkaar op naar de kenmerken van dit nieuwe dodelijke virus dat verantwoordelijk is voor een wereldwijde pandemie.

Recent onderzoek heeft bijvoorbeeld aangetoond dat dit nieuwe coronavirus enkele dagen kan overleven op levenloze oppervlakken. De meest voorkomende manieren van overdracht zijn de luchtwegen door druppeltjes (niezen, hoesten), tijdens fysieke nabijheid van mensen en door contact met gewassen handen tussen individuen of op besmette voorwerpen.

Vandaar de preventieve barrièregebaren die er met name in bestaan ​​om niet te zoenen, in je elleboog te niezen of zelfs een afstand van minstens één meter tot een persoon te bewaren.

De steden die het meest door de epidemie werden getroffen, waren ook het meest vervuild

Maar een Italiaans onderzoek onder leiding van de Italian Environmental Medical Society in samenwerking met de universiteiten van Bari en Bologna wijst op de mogelijkheid dat het virus zich via de lucht verspreidt.

Het onderzoek bestond uit het evalueren van de concentratie van fijnstof in verschillende Italiaanse steden, tussen 10 februari en 29 februari, d.w.z. midden in de coronavirusepidemie die eind januari begon in de Laars. Aan het einde van hun onderzoek ontdekten de wetenschappers dat de regio's die het meest door het virus waren getroffen, zoals de Povlakte, ook het meest vervuild waren.

"De expansiecurven van de infectie werden waargenomen en vertoonden abnormale versnellingen, duidelijk toevallig, twee weken later, met de hoogste concentraties atmosferische deeltjes", specificeert het Italiaanse dagblad "Il Sole 24 Ore", dat de resultaten van het onderzoek onthulde.

Fijn stof: een snelweg voor het coronavirus

De stad Brescia, de hoofdstad van Lombardije en gelegen in de Po-vlakte, is bijvoorbeeld een van de meest getroffen door vervuiling en door de coronavirusepidemie. "De hoge stofconcentraties die in februari in de Po-vallei werden geregistreerd, zorgden voor een versnelling van de verspreiding van Covid19. Het effect is duidelijker in de provincies waar de eerste uitbraken waren", merkt de wetenschapper Leonardo Setti op, co-auteur van de studie .

Deze resultaten suggereren daarom dat SARS-CoV2 zich door de lucht zou verspreiden dankzij fijne deeltjes die zouden fungeren als drager van het virus. "Hoe meer fijn stof er is, hoe meer snelwegen er zijn voor besmettingen. Het is noodzakelijk om de uitstoot tot een minimum te beperken", waarschuwt Gianluigi de Gennaro van de Universiteit van Bari, die samen met Leonardo Setti het onderzoek leidde.

"De huidige afstand van één meter die als veilig wordt beschouwd, is misschien niet voldoende. Net zoals de maatregelen die tot nu toe zijn genomen om luchtverontreiniging in te dammen duidelijk niet voldoende zijn", concludeert Alessandro Miani, voorzitter van de Italiaanse Vereniging voor milieugeneeskunde (Sima).


https://www.pourquoidocteur.fr/Articles/Question-d-actu/31861-Covid-19-pollution-atmospherique-faciliterait-la-propagation-virus
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Janic » 23/03/20, 10:35

goed artikel dat kan worden samengevat als: alles wat het ademhalingssysteem aanvalt, bevordert ademhalingspathologieën, wat al lang bekend is! Dit is een extra demonstratie! : Cry:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par sen-no-sen » 23/03/20, 10:39

ABC2019 schreef:
Ahmed schreef:Jij quok... Daarom is het gebruik van de computer voorbehouden aan aanbidders van technologie die het monopolie van communicatie behouden: we draaien in een lus ...

ah nee, ik besteed mijn tijd niet aan praten over de forums dat we het zonder fossielen moeten doen. Ik denk dat we het zonder moeten doen, gedwongen en gedwongen, maar leuk zal het niet zijn.


En veel sneller dan verwacht...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par sen-no-sen » 23/03/20, 11:30

Ik maak van de gelegenheid gebruik om deze kleine stelling van Darwin te vervangen, geheel in overeenstemming met het nieuws:

Re: 6 ith uitsterven

Citaat

Post nr door sen-no-sen » 27/06/18, 21:05 uur

Sta mij een naturalistische verklaring toe: "de plotselinge introductie van een entiteit * binnen een systeem veroorzaakt omwentelingen evenredig met de mate van invasiviteit hiervan".

ex: Caulerpa taxifolia in de Middellandse Zee; Aziatische horzel in Europa, rietpad in Australië, platwormen in Europa, supermarkt aan de rand van een dorp, Europeaan in Noord-Amerika, economisch liberalisme in de wereld enz...




* De entiteit in kwestie kan biologisch (plant, dier) zijn of niet (cultuur, bedrijf, enz ...)


Dit is natuurlijk een universeel principe inclusief virussen...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par ABC2019 » 23/03/20, 12:24

sen-no-sen schreef:
ABC2019 schreef:
Ahmed schreef:Jij quok... Daarom is het gebruik van de computer voorbehouden aan aanbidders van technologie die het monopolie van communicatie behouden: we draaien in een lus ...

ah nee, ik besteed mijn tijd niet aan praten over de forums dat we het zonder fossielen moeten doen. Ik denk dat we het zonder moeten doen, gedwongen en gedwongen, maar leuk zal het niet zijn.


En veel sneller dan verwacht...

Ik ben het er ook mee eens, daarvoor is het een gelijkenis met de Covid-19 ... ineens geen grote inspanningen nodig, het zal toch snel genoeg gebeuren.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par lilian07 » 24/03/20, 08:42

Uiteindelijk neemt covid19 slechts een natuurlijk recht over.
Het corrigeert een overbevolking die verzwakt is door een samenleving die kunstmatig is gevormd door een overproductie van energie die we buitensporig verbruiken.
Zijn afkomst? Natuur.
Wiens fout? aan de moderne mens die kunstmatige overbevolking veroorzaakt.
Waarvoor ? Omdat virussen in het bijzonder individuen aanvallen die niet aan de natuur zijn aangepast door uitbreiding van het kunstmatige.

Gevolg tijdens deze COVID19-MODERN MAN oorlog: de ineenstorting van het energieverbruik en de wereldeconomie (de 2 gevaren van de moderne mens).
0 x

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten