Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par VetusLignum » 09/01/21, 01:36

Ik denk dat het handig zou zijn om een ​​link toe te voegen aan de woorden "VERIFIED", zodat we ook kunnen kijken.

De link die u vandaag citeerde, bewijst niet veel, omdat we weten dat de epidemie in november (of waarschijnlijk eerder) in Wuhan begon. Het document waarop het onderzoek is gebaseerd, zegt: "als sommige van deze monsters antilichaamreacties aangeven van niet-gedetecteerde SARS-CoV-2-infecties, kan niet worden vastgesteld of deze infecties verband hielden met de gemeenschap of met reizen."
https://academic.oup.com/cid/advance-ar ... 85/6012472

Wat mij betreft, ik geloof dat, als het virus eerst uit een Amerikaans laboratorium was gekomen, de epidemie, gezien zijn sterke besmettelijkheid, nabij dit laboratorium zou zijn begonnen. Of vlakbij het ziekenhuis waar de eerste patiënten waren. Omdat de epidemie in Wuhan begon, is het waarschijnlijk dat het virus in deze stad is verschenen.

Vervolgens had de WIV het (zogenaamd) kale virus dat genetisch het dichtst bij SARS-COV-2 lag; van geen enkel ander laboratorium is bekend dat het dit virus heeft.

Ten slotte, als China de douane probeert vrij te maken als de bron van het virus, waarom beschuldigt het de VS dan niet langer?
Daar zou een reden voor zijn, het is dat ze proberen niet te beledigen met de nieuwe regering, die voor hen veel gunstiger is dan de vorige.
Maar als ze onschuldig zijn en zichzelf willen vrijpleiten, dan is het aan hen om degenen te beschuldigen waarvan zij denken dat ze de schuldigen zijn; wat ze niet doen, maar wel zouden kunnen als we ze onder druk blijven zetten.

Als de Chinezen echter de schuld krijgen, hebben ze waarschijnlijk handlangers in de VS. Ik denk in het bijzonder aan Peter Daszak, die er zonder solide wetenschappelijke basis in slaagde om vanaf februari 2019 de stelling te maken van een virus dat uit het laboratorium ontsnapt is, een "samenzwering".
https://usrtk.org/biohazards-blog/ecohe ... ars-cov-2/
https://usrtk.org/biohazards-blog/new-e ... 2-origins/
https://usrtk.org/biohazards-blog/scien ... s-origins/

Peter Daszak is de president van de EcoHealth Alliance, die het WIV-coronavirusonderzoek financierde met geld van de NIH (Antonio Fauci).
https://www.npr.org/sections/goatsandso ... -new-grant

Als u in de VS op zoek bent naar boosdoeners, moet u zich eerder tot hen (en al degenen die de Lancet-brief hebben ondertekend) wenden. Vrijwel alle artikelen die het idee ondersteunen dat SARS-COV-2 een natuurlijke oorsprong heeft, komen uit dit netwerk.
2 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par VetusLignum » 09/01/21, 02:07

Obamot schreef:Sinds juni 2019 gebeurt dit allemaal in dezelfde regio, na de eerste "gebeurtenissen" ... 2 gevallen eind augustus 500 van patiënten met symptomen van COVID, het is nog steeds niet triviaal! Zouden ze officieel dood zijn door de griep, zoals de gevallen van oktober 2019? Wat zouden andere postmortemanalyses opleveren, zoals de gevallen van oktober 2019, die stierven aan griep, maar wiens lichaamsopgravingsanalyses sporen van COVID aan het licht brachten? Waarom zou het "geclassificeerd moeten worden als een verdedigingsgeheim" en waarom heeft de Engelssprekende pers buiten de Verenigde Staten het nauwelijks genoemd?

de oorspronkelijke bron van dit verhaal van 2500 patiënten met het covid19-achtige syndroom in Virginia blijkt dit artikel te zijn: https://www.unz.com/article/the-hunt-for-patient-zero/

Maar ik kan geen primaire bron vinden.

En dan, zoals ik al eerder zei, als er tussen augustus en oktober 2019 2500 patiënten met covid19 in Virginia waren geweest, waarom waren er dan op dat moment niet ... daar, een zeer belangrijke epidemie?
Waarom zou het virus uit de circulatie zijn verdwenen voordat het daar maanden later weer opdook, na de explosie van de epidemie in Wuhan?
2 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Obamot » 09/01/21, 03:53

Ik kibbel maar "we zijn ziek van SARS-cov-2”En de ziekte wordt covid genoemd.

Je moet het allemaal op tafel leggen, eh, alleen een suggestie : Wink: hypothesen versus tegenhypothesen ... En dan zullen we zien ...!

Ik heb geen "favoriete hypothese" en zonder categorisch willen zijn:

Tegelijkertijd (augustus-september 2019) was er inderdaad een epidemische piek van de "B" -griep, onverklaard omdat "buiten het seizoen" in de VS. En dat trof vooral de 0-24-jarigen.

E342D388-34E9-4E39-A1B5-362313602925.jpeg
E342D388-34E9-4E39-A1B5-362313602925.jpeg (447.2 Kio) Consulté 1507 fois

Bron: CDC https://gis.cdc.gov/grasp/fluview/flu_by_age_virus.html

Omdat het jongeren trof, en dat volgens elke hypothese de R = 0 lager zou moeten zijn dan tijdens een latere, meer virulente mutatie. Het stopte vanzelf ... Behalve misschien voor een soldaat ... die hem ving ... en die zou hebben deelgenomen aan de "Wuhan Militaire Spelen" waarin klimaatverandering en ecosysteem helpen, het virus zou dan van deze gunstige omstandigheden hebben geprofiteerd om zich te vermenigvuldigen? Gewoon om te zeggen dat we moeten observeren en zien voordat we afleiden dat "het zou niet waarschijnlijk zijn, want het is in China dat de verspreiding zich overal elders heeft verspreid'.

Het moet duidelijk zijn dat het influenza "B" -virus ook dit vermogen heeft om de soortbarrière te doorbreken. En andere gemeenschappelijke kenmerken van SARS-cov-2. Beter nog, het kan de barrière in beide richtingen passeren en terugkeren naar de mens, wat in de hypothese van een virus van "natuurlijke" oorsprong de enige verklaring is voor het besmet zijn van karakters die specifiek zijn voor HIV. dieren om terug te keren naar mensen in de vorm van een pandemie dan ... Fragmenten uit Wikipedia:

Influenza B-virussen zijn virussen met Enkelstrengs RNA van negatieve polariteit met gesegmenteerd genoom [ zie deze zeer interessante link https://www.news-medical.net/health/Wha ... A-(2bssRNA) -Virus- (Engels) .asp] Influenza B-virussen [zijn als SARS-cov-2] gecoat met oppervlakte glycoproteïnen [het 'H'-hemagglutinine-eiwit en het' N'-neuraminidase-eiwit, dat ook SARS-cov-2 heeft. Het influenza B-virus is "de oorzaak van seizoensgebonden epidemieën geassocieerd met morbiditeit [net als SARS-cov-2, om maar deze te noemen]

Het influenza B-virus is een strikt menselijk virus, maar in 2000 werd een niet-menselijk reservoir ontdekt en geïsoleerd in Nederland: de zeehond.

De onderzoekers geven na analyse van sequenties en serologie aan dat de stam “nauw verwant is aan de stammen die 4 tot 5 jaar eerder bij mensen circuleerden. Retrospectieve analyses van sera genomen van 971 zeehonden lieten een prevalentie van antilichamen tegen influenza B-virus zien bij 2% van de dieren na 1995 en geen vóór 1995 ”. Deze ontdekking zet daarom vraagtekens bij het idee dat het influenza B-virus strikt van menselijke oorsprong is., maar er kunnen andere bronnen in het wild onbekend zijn.
Diezelfde onderzoekers geloven echter dat de introductie van dit virus bij zeehonden zou van menselijke oorsprong zijn, dateert uit 1995. Het influenza B-virus kan zichzelf opnieuw associëren met het influenza A-virus dat bij mensen circuleert.
Ik pretendeer niet de verklaring te geven voor de aanwezigheid van hiv-strengen, maar integendeel om aan te tonen dat de waarschijnlijkheid dat het aanwezig is in SARS-cov-2 zeer merkwaardig is en in de praktijk bijna onmogelijk te realiseren is. en binnen een tijdsverloop zo kort als wat de fylogenetische boom zou onthullen, die water geeft aan de molen aan degenen die denken dat het uit een P4-laboratorium komt, en is het eens met de mening van de geneticus Alexandra Henrion -Caude.
Het argument over het genoom van het virus "typisch Chinese oorsprong”, Lijkt me in spanning te staan ​​- de vleermuis is zeker niet de zeehond, maar dit toont een zekere alomtegenwoordigheid en kan de mogelijkheid verklaren van de aanwezigheid van menselijke hiv-strengen in een dierlijk virus via“ influenza B ”( herinnering: op een paar uitzonderingen na zijn absoluut alle coronavirussen dierlijke virussen, dus menselijk hiv heeft er absoluut niets mee te maken) - om weer in de wacht te worden gezet, want dat is wat iedereen van kwaadwillende zou hebben gedaan om te doen geloven dat het virus uit China zou komen (en het werkte vanaf het begin briljant zonder dat iemand teveel vragen stelde ...) en ten slotte omdat de P4-labs hun virussen uitwisselen, Het is absoluut geen illusie dat in de VS een mogelijk Chinees virus per ongeluk vrijkomt. Temeer daar het Wuhan P4-lab mede werd gefinancierd door de Amerikanen! En ik herinner me hier de waarschuwing van professor Montagnier die het punt naar huis reed over de mogelijke herkomst van SARS-cov-2 uit een Amerikaans laboratorium ...!

Voor deze verschillende aspecten is een "niet-Chinese" oorsprong nog steeds niet uit te sluiten, integendeel.
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par VetusLignum » 09/01/21, 11:54

Obamot schreef:Tegelijkertijd (augustus-september 2019) was er inderdaad een epidemische piek van de "B" -griep, onverklaard omdat "buiten het seizoen" in de VS. En dat trof vooral de 0-24-jarigen.
Bron: CDC https://gis.cdc.gov/grasp/fluview/flu_by_age_virus.html

Als we kijken naar het aantal gevallen op de y-as, kunnen we zien dat het extreem laag blijft; en als we dezelfde grafiek nemen voor het volgende seizoen, kunnen we zien dat wat u 'epidemische piek' noemt in feite slechts het begin was van een epidemie van influenza B van de B / Victoria-lijn, die zijn hoogtepunt in januari en stopte in maart-april.

Een artikel over deze griepepidemie bij kinderen: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6902e1.htm

Eerlijk gezegd zie ik niet in hoe dit met covid19 had kunnen worden aangezien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Obamot » 09/01/21, 15:33

Het is niet, het spijt me dat ik deze fout heb laten gaan, mijn excuses (het was laat). Het was ook de vraag die ik mezelf had gesteld ... waarom de piek zo abrupt was verdwenen in de grafiek voor het volgende jaar. Ik weet waarom, ik was niet voorzichtig, ik vertrouwde op de grafische schaal en niet op de gegevensschaal. Het moet gezegd worden dat de CDC een zeer merkwaardige manier heeft om ze weer te geven, die misleidend is en die we ontdekken dankzij uw relevante opmerking: bovenaan de tabellen gaan de gegevens voor influenza "A (H3)" omhoog naar 1 '650 gevallen, terwijl op dezelfde pagina de gegevens die ik presenteerde in tientallen zijn (ik zou eerlijk kunnen aannemen dat voor het hele grondgebied van de VS zo'n piek eerder in tienduizenden was ...) en omgekeerd seizoen 2019- 2020, de gegevens in tientallen worden dan weergegeven in duizenden voor influenza "B" en het tegenovergestelde voor influenza "A (H3)" ...

Let op 3 dingen:

1) Het is niet het startnummer dat telt, het begint altijd met SLECHTS ÉÉN GEVAL, er zou maar één van deze gevallen nodig zijn die (hypothetisch) bleek zoals ik het beschreef en die Wuhan tijdens militaire spellen.

2) Integendeel, het moet nog worden gevonden voor de 2 gevallen (als ze inderdaad bestonden, maar ik geef het stuk niet op) en waarom ze niet verschijnen in de statistieken (volgens uw oordeelkundige observatie) .

3) Het meest merkwaardige van alles is: hoe een land zo groot als de Verenigde Staten zo weinig gevallen van seizoensgriep heeft (vermoedelijk minder dan 1200 gevallen per maand, gegevens verspreid over het jaar) en in dit geval, waarom het aannemen van personeel begin november 2019 om "quarantaines te organiseren" relevant was, terwijl nog niemand van SARS-cov-2 had gehoord :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Obamot » 09/01/21, 16:40

Na uw verificatie versus de mijne gemaakt achter de uwe
Niets is duidelijk, de tabellen van de CDC per week geven, VOLGENS UW INTERPRETATIE, niet de algemene situatie gedurende het jaar weer:

2018-2019
CDC schat dat influenza in verband werd gebracht met meer dan 35.5 miljoen ziekten, meer dan 16.5 miljoen medische bezoeken, 490,600 ziekenhuisopnames en 34,200 sterfgevallen tijdens het griepseizoen 2018-2019. https://www.cdc.gov/flu/about/burden/2018-2019.html


Zeg me of ik het mis heb, maar het zou er zo uitzien:

Mijn ladderingberekening ca. 1 gevallen per maand x 200 = 12 gevallen is misschien te vergelijken met de 14 miljoen bezoeken.
Als we ons aanpassen aan het cijfer van: 1'375 gevallen per maand x 12 = 16,5 miljoen gevallen, geeft dat ons tabellen met 1 "specimen" per 100.

Alles bij elkaar genomen, in het gedeelte van de tafel dat ik heb omringd, zou er daarom met een pollepel zijn:
“275 exemplaren” (gedurende acht weken) x 1 = 000 gevallen.

Als dat zo is, kom ik weer op de been, want plotseling is het geen uitdaging om 2 gevallen (mogelijk en hypothetisch symptomatische covid) te vinden die verloren zijn gegaan in 500 gevallen van griep.
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par VetusLignum » 17/01/21, 22:37

De IHU stelt een theorie voor voor een natuurlijke oorsprong van SARS-COV-2, waarbij de tussengastheer tussen vleermuizen en mensen de nerts is
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par ABC2019 » 17/01/21, 22:41

wordt misschien niet met de hand gebouwd, maar het kan het resultaat zijn van natuurlijke selectie in het laboratorium, ik zie niet hoe ik onderscheid kan maken van natuurlijke selectie in het wild.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par VetusLignum » 22/01/21, 23:43

In een interview van 09/12/2019 vertelt Peter Daszak ons ​​over het werk in uitvoering bij de WIV, ze vertellen ons dat er meer dan 100 nieuwe SARS-COV's zijn ontdekt, dat sommigen van hen in staat zijn de mens te infecteren, of veroorzaken SARS in "gehumaniseerde muismodellen", en ze hebben geen behandeling of vaccin.

Hij voegt eraan toe dat er GOF-werkzaamheden gaande waren om een ​​vaccin tegen deze virussen te ontwikkelen.

1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1521
Neem contact op met:

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par izentrop » 23/01/21, 01:16

VetusLignum schreef:De IHU stelt een theorie voor voor een natuurlijke oorsprong van SARS-COV-2, waarbij de tussengastheer tussen vleermuizen en mensen de nerts is
BB was zijn tijd ver vooruit : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 71-gasten