Pandemic Coronavirus COVID-19: kaarten, statistieken, analyses en dagelijkse informatie

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Christophe » 29/10/20, 12:16

Oh ja, dat is niet verkeerd!

Maar ik heb het recht! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Adrien (voormalig nico239) » 29/10/20, 15:20

Christophe schreef:Oh ja, dat is niet verkeerd!

Maar ik heb het recht! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:


Dat leek mij ook : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Adrien (voormalig nico239) » 30/10/20, 12:35

Wauw, een artikel dat (timide) het probleem stelt dat ik heb aangekaart

Coronavirus: waarom zo’n bloedbad in verpleeghuizen?

In feite zou het probleem eerder zijn: waarom zulke besmettingsniveaus op plaatsen die (a priori) gemakkelijk te beperken zijn.

Het nichtje van mijn vrouw werkt in een autismecentrum.
0 besmetting.
Personeel wordt continu getest + temperatuur bij binnenkomst en co.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Christophe » 30/10/20, 12:51

Het antwoord is echter eenvoudig en voor de hand liggend: we hebben het levenseinde jaren geleden geprivatiseerd...

Ik hoef me toch niet te ontwikkelen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Did67 » 30/10/20, 12:57

Adrien (ex-nico239) schreef:In feite zou het probleem eerder zijn: waarom zulke besmettingsniveaus op plaatsen die (a priori) gemakkelijk te beperken zijn.

Het nichtje van mijn vrouw werkt in een autismecentrum.
0 besmetting.
Personeel wordt continu getest + temperatuur bij binnenkomst en co.



1) Let op, het artikel dateert van april 2020. De situatie werd in het begin dramatisch slecht beheerd: geen maskers voor het personeel, geen tests om te screenen, geen bezoekcontroles (bij de start), enz... Zelfs het management minimaliseerde het. Mijn vrouw zorgde ervoor dat ze er slecht uitzag toen ze schreeuwde (gevoelig door het feit dat ik vier risicofactoren heb en dat ze mij mogelijk zou kunnen besmetten!)

2) Voor de EHPAD waar mijn vrouw werkt, geldt vandaag de dag precies het tegenovergestelde: je hoest en je kunt je laten testen, met voorrang; al het contactpersoneel is thuis geïsoleerd, procedures voor bezoeken... Geen terugkeer zonder negatieve test (de bewoners van het huis waar mijn vrouw werkt gaan in het weekend vaak naar hun familie). Enz...

3) Aan de andere kant kan geen enkele structuur de “persoonlijke verantwoordelijkheid” vervangen. Wat te zeggen als een persoon in ontkenning een geliefde gaat bezoeken en niet meldt dat hij/zij contact heeft? Hoe kon de structuur dit weten?

4) De opsluiting van ouderen is sociaal gezien zeer moeilijk te aanvaarden. En zeker is dat dit de onzorgvuldigheid van bepaalde mensen versnelt. Zelfs zonder Covid sterven we in verpleeghuizen. Van ouderdom. Het ontzeggen van bezoek aan dierbaren in de voorgaande dagen (of wat de voorgaande dagen zouden kunnen zijn - "je weet maar nooit") wordt geïnterpreteerd als: "we hebben geen afscheid kunnen nemen!". Het is gewelddadig.

Dus ja, wij accepteren dat de winkels open blijven zodat wij kunnen eten of inslaan. Op dezelfde manier vind ik het een beetje dom om deze uitzondering op de opsluiting te bekritiseren en normaal dat we bezoeken in een beveiligde omgeving toestaan ​​(slechts één persoon tegelijk, soms een specifieke kamer, hieraan toegewezen en bijzonder schoongemaakt, soms de temperatuur controleren ) - mocht dit een "risico" vormen!

5) Let op de personeelsratio's: in het huis dat aan een EHPAD is gekoppeld en waar mijn vrouw werkt, zijn er 6 personen op 18 bewoners. Ik weet niet wat het tarief is bij de EHPAD. Ik denk dat het langer duurt.
3 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Adrien (voormalig nico239) » 30/10/20, 14:56

Menselijk gezien is het complex, daar ben ik het mee eens.

Maar plotseling, in de context van deze pandemie, is het de economie die al ruim meer dan een jaar te lijden heeft onder slecht ‘management’ in de brede zin van deze sector.

En als ik de economie zeg, bedoel ik niet iPhones, maar alle kleine onderdelen van de samenleving
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Christophe » 30/10/20, 15:49

25% gemiddelde positiviteit in België, ruim 40% in Luik!! Tests uitsluitend uitgevoerd op symptomatische patiënten (nieuwe regel in België)

0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Obamot » 30/10/20, 16:31

Het was tijd!

De werkelijke nauwkeurigheid van de tests is daarom erg slecht, als in het ene geval 75% van de symptomen niet wordt gedetecteerd door de test in het ene geval (en 60% in het andere geval), zoals ik begrijp...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Did67 » 30/10/20, 16:40

Christophe schreef:Het antwoord is echter eenvoudig en voor de hand liggend: we hebben het levenseinde jaren geleden geprivatiseerd...


In Frankrijk is het ongeveer 50%/50%...

Het is dus niet alleen dat! [let op het “dat”]

Eenvoudiger gezegd: het is "hoeveel zijn we bereid op tafel te leggen voor een humane behandeling van afhankelijke mensen?". Of als u liever “wie betaalt hoeveel???” wilt.

Laten we nooit vergeten dat in Frankrijk het pensioen mede wordt beheerd door vakbonden/werkgevers [en niet door de staat!].

Het is dus heel, heel simpel: in onze samenlevingen zijn oude mensen een ‘last’ (in de financiële zin van het woord, dus op de loonstrook)…
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Did67 » 30/10/20, 16:44

Obamot schreef:Het was tijd!

De werkelijke nauwkeurigheid van de tests is daarom erg slecht, als in het ene geval 75% van de symptomen niet wordt gedetecteerd door de test in het ene geval (en 60% in het andere geval), zoals ik begrijp...


Langzaam: de symptomen zijn voldoende “aspecifiek” of “alomtegenwoordig”. Je kunt hoesten zonder Covid, of een indigestie hebben zonder Covid... En 20 jaar geleden al had ik "ongevoeligheid" aan één kant van het gezicht (wat verdween) zonder Covid (denk ik)... Maar om erachter te komen, je moet het testen.

We zeggen dus "Covid-symptomen", maar we zouden moeten zeggen "symptomen die mogelijk verband houden met Covid" of "symptomen die wijzen op een mogelijke besmetting door Covid!"...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 200-gasten