Pandemic Coronavirus COVID-19: kaarten, statistieken, analyses en dagelijkse informatie

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Adrien (voormalig nico239) » 27/10/20, 21:59

pedrodelavega schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:
pedrodelavega schreef:Hoe bereken je het?
Telt u elke dag 100 gevallen per dag?


Yaisse
Maar is het relevant?

Naar mijn mening zou het beter zijn om anders te wegen om dichter bij de realiteit te komen.
Als Delfraissy schat dat we op 100000 echte gevallen/dag zitten terwijl we tussen de 30000 en 50000/dag detecteren, zaten we in september niet noodzakelijkerwijs op 100000/dag.


Oh ja, zoals ik al zei, het is heel goed mogelijk...

We praten in ieder geval niet langer over de sterftecijfers: we kijken alleen naar gevallen en sterfgevallen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par sicetaitsimple » 27/10/20, 22:04

Adrien (ex-nico239) schreef:
pedrodelavega schreef:+ 288 doden + 235 in ephad = +523 doden



Er is niemand meer beperkt dan een EPHAD-bewoner.

Maar hoe is het mogelijk dat EPHAD’s, gezondheidsforten, zo besmet zijn sinds het begin van de pandemie?

Sterfgevallen in EPHAD vertegenwoordigen een derde van de sterfgevallen, ook al zijn dit de meest gecontroleerde, veilige, afgesloten plaatsen enzovoort.

Als iemand een plausibele verklaring heeft: prima.


Ik heb geen precieze verklaring over de oorsprong van de besmettingen, maar ik begrijp niet waar je de term ‘sanitair fort’ vandaan haalt? Families komen op bezoek, er is verplegend of begeleidend personeel.
Daarentegen was de gemiddelde leeftijd bij EPHADs in 87,5 2015 jaar. Zeker is dat er sprake is van schade bij besmetting.

https://drees.solidarites-sante.gouv.fr ... er1015.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Adrien (voormalig nico239) » 27/10/20, 22:23

sicetaitsimple schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:
pedrodelavega schreef:+ 288 doden + 235 in ephad = +523 doden



Er is niemand meer beperkt dan een EPHAD-bewoner.

Maar hoe is het mogelijk dat EPHAD’s, gezondheidsforten, zo besmet zijn sinds het begin van de pandemie?

Sterfgevallen in EPHAD vertegenwoordigen een derde van de sterfgevallen, ook al zijn dit de meest gecontroleerde, veilige, afgesloten plaatsen enzovoort.

Als iemand een plausibele verklaring heeft: prima.


Ik heb geen precieze verklaring over de oorsprong van de besmettingen, maar ik begrijp niet waar je de term ‘sanitair fort’ vandaan haalt? Families komen op bezoek, er is verplegend of begeleidend personeel.
Daarentegen was de gemiddelde leeftijd bij EPHADs in 87,5 2015 jaar. Zeker is dat er sprake is van schade bij besmetting.

https://drees.solidarites-sante.gouv.fr ... er1015.pdf


Voor de term kunnen we een andere vinden, dat is niet wat serieus is

Wat ernstig is, is dat op plaatsen waar zich een ultra-hypergevoelige bevolking bevindt, besmettingen hebben plaatsgevonden en NOG STEEDS voorkomen in dezelfde verhoudingen als ‘buiten’.

Als het geen gezondheidsforten zijn, zouden het wel de minst vervuilde plaatsen in Frankrijk moeten zijn.

Ik ken de veiligheidsinstructies niet, maar we kunnen onszelf wel vragen stellen over het niveau ervan, toch?

Hoe dan ook, ik heb het onderwerp nog niet veel in de media zien verschijnen.
Denk dat het niet zo interessant is
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Christophe » 27/10/20, 22:30

Adrien (ex-nico239) schreef:Sterfgevallen in EPHAD vertegenwoordigen een derde van de sterfgevallen, ook al zijn dit de meest gecontroleerde, veilige, afgesloten plaatsen enzovoort.

Als iemand een plausibele verklaring heeft: prima.


Verzorgers en voorwerpen...ook ventilatie...
0 x
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3794
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1316

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par pedrodelavega » 27/10/20, 23:07

0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Adrien (voormalig nico239) » 27/10/20, 23:59

pedrodelavega schreef:


liefde liefde
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Did67 » 28/10/20, 09:40

Adrien (ex-nico239) schreef:
Maar hoe is het mogelijk dat EPHAD’s, gezondheidsforten, zo besmet zijn sinds het begin van de pandemie?

Sterfgevallen in EPHAD vertegenwoordigen een derde van de sterfgevallen, ook al zijn dit de meest gecontroleerde, veilige, afgesloten plaatsen enzovoort.

Als iemand een plausibele verklaring heeft: prima.


1) Omdat er veel personeel circuleert en we ons niet in een medische omgeving bevinden: kleding wordt weggegooid bij elke interventie, enz... Omdat het personeel een werkdruk heeft die moeilijk vol te houden is, dus zelfs als ze voorzichtig willen zijn, noch heeft altijd de tijd, noch altijd de reflexen!

2) En dan weet ik niet of je het gemerkt hebt, maar ze zijn oud! Bijna allemaal (waarschijnlijk "alle", maar ik ben er niet zeker van) met een of andere chronische ziekte - diabetes, hypertensie, enz... We komen daar niet veel jonge mensen tegen... Dat zou beledigend zijn dan om zeggen dat het een “representatieve steekproef van de Franse bevolking is!”
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Adrien (voormalig nico239) » 28/10/20, 11:30

Did67 schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:
Maar hoe is het mogelijk dat EPHAD’s, gezondheidsforten, zo besmet zijn sinds het begin van de pandemie?

Sterfgevallen in EPHAD vertegenwoordigen een derde van de sterfgevallen, ook al zijn dit de meest gecontroleerde, veilige, afgesloten plaatsen enzovoort.

Als iemand een plausibele verklaring heeft: prima.


1) Omdat er veel personeel circuleert en we ons niet in een medische omgeving bevinden: kleding wordt weggegooid bij elke interventie, enz... Omdat het personeel een werkdruk heeft die moeilijk vol te houden is, dus zelfs als ze voorzichtig willen zijn, noch heeft altijd de tijd, noch altijd de reflexen!


Als we de uiterst gevoelige omgeving kennen waarin al het personeel van alle EPHAD's opereert en de lessen uit de lente trekken, zou er vrijwel geen besmetting mogen plaatsvinden op deze plaatsen die gezondheidsforten zouden moeten zijn en die dat niet lijken te zijn.

Hoezeer ik ook begrijp dat het niet eenvoudig is om de arbeidswereld te beschermen, op deze plaatsen moeten we geen genoegen nemen met halve maatregelen.

De statistieken van gisteren laten nog steeds evenveel sterfgevallen zien in zogenaamde gesloten en besloten plaatsen als in het normale leven.
Het roept vragen op



Did67 schreef:2) En dan weet ik niet of je het gemerkt hebt, maar ze zijn oud! Bijna allemaal (waarschijnlijk "alle", maar ik ben er niet zeker van) met een of andere chronische ziekte - diabetes, hypertensie, enz... We komen daar niet veel jonge mensen tegen... Dat zou beledigend zijn dan om zeggen dat het een “representatieve steekproef van de Franse bevolking is!”


Dit is inderdaad geen representatieve steekproef van de Franse bevolking, maar het is wel een zeer representatieve steekproef van covid-sterfgevallen en, in mindere mate, van schoven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Did67 » 28/10/20, 12:26

Adrien (ex-nico239) schreef:
Hoezeer ik ook begrijp dat het niet eenvoudig is om de arbeidswereld te beschermen, op deze plaatsen moeten we geen genoegen nemen met halve maatregelen.



Helaas is het slechts een ‘werkplek’! Zie de salarissen, zie de metingen... Maar zie ook de prijs per maand om te vergelijken met de prijs per dag in het ziekenhuis... Laten we brutaal zijn: het is "oude mensen fokken"!

Maar dit is ook wat onze samenleving bereid is te betalen voor haar ouderen!

Mijn vrouw werkt in een huis dat is aangesloten op een EHPAD. En komt vaak dicht bij uitputting. Voor zo'n 1 euro (netto) na ruim 500 jaar... Iedere dealer verdient dat in één avond!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Adrien (voormalig nico239) » 28/10/20, 15:09

Did67 schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:
Hoezeer ik ook begrijp dat het niet eenvoudig is om de arbeidswereld te beschermen, op deze plaatsen moeten we geen genoegen nemen met halve maatregelen.



Helaas is het slechts een ‘werkplek’! Zie de salarissen, zie de metingen... Maar zie ook de prijs per maand om te vergelijken met de prijs per dag in het ziekenhuis... Laten we brutaal zijn: het is "oude mensen fokken"!

Maar dit is ook wat onze samenleving bereid is te betalen voor haar ouderen!

Mijn vrouw werkt in een huis dat is aangesloten op een EHPAD. En komt vaak dicht bij uitputting. Voor zo'n 1 euro (netto) na ruim 500 jaar... Iedere dealer verdient dat in één avond!



Ik begrijp het

Alles wordt gezegd.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 218-gasten