Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Obamot » 25/11/20, 17:09

ABC2019 schreef:
Obamot schreef:
ABC2019 schreef:de conclusie is dat het voor jou dan beter is dat ze met haar kanker in Syrië blijft?

Het is nog steeds jouw probleem, jij praat over deze meid, niet wij.
Stop met het martelen van geesten met dilemma's die je alleen interesseren (via onwaarschijnlijke dingen die je probeert te bewijzen) uit de nachtmerrie van dit arme meisje. Dilemma's waarvan je wilt dat anderen ze onderschrijven. Doe het uit respect voor deze moeder, die niet vraagt ​​om een ​​“morele” inzet in een forum (van een merkwaardige aard bovendien ...).

Uw woorden zijn vanuit dit oogpunt onfatsoenlijk.

18/20 voor de JOE-methode: stap opzij om geen lastige vragen te beantwoorden en bla-bla-bla

Ik hoef geen antwoord te geven op uw speculaties over een totaal onbekende meid, die u oproept met betrekking tot een probleem dat u totaal te boven gaat en waarvan de gevolgen niet degene zijn die u denkt.

Dus ik heb 0/20 voor je kleine JOE-kinderspel.
Dernière édition par Obamot de 25 / 11 / 20, 17: 15, 2 keer bewerkt.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par ABC2019 » 25/11/20, 17:11

Obamot schreef:Ik hoef geen antwoord te geven op uw speculaties over een totaal onbekende meid, die u oproept met betrekking tot een probleem dat u totaal te boven gaat en waarvan de gevolgen niet degene zijn die u denkt.

Dus ik heb 0/20 voor je kleine JOE-kinderspel.

je onderschat jezelf helemaal niet, en je antwoord slaat nergens op, zo goed in de JOE-methode. Onderschat uw capaciteiten niet!
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Obamot » 25/11/20, 17:28

Ik schat helemaal niets, het is een doos : Cheesy: Ik heb niet begrepen wat u wilt dat wij antwoorden? Het is zo raar, gek ...

Deze meid, de verbijsterende context waarmee je rekening houdt, dan je manier om mensen te gijzelen om ze te dwingen te antwoorden ... En tot slot je vermeende wetenschappelijke referenties waar je naar op zoek gaat ... (elders) in ... de "Damesboek"Kortom, berichten met betrekking tot het gebruikelijke delirium die we alleen kunnen lezen van een afgeleid billen als we in het toilet zijn : Cheesy:

Dus ik begreep niet wat je zou willen dat wij antwoorden, het is zo onder je "informele substraat" Beeld Beeld Wat een puinhoop!
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par ABC2019 » 25/11/20, 19:40

jij hebt ...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Exnihiloest » 25/11/20, 19:47

Obamot schreef:... je manier om mensen te gijzelen om ze te dwingen te reageren ... En tot slot je vermeende wetenschappelijke referenties die je zoekt ... (elders) in ... de "Damesboek"Kortom, berichten met betrekking tot het gebruikelijke delirium die we alleen kunnen lezen van een afgeleid billen als we in het toilet zijn : Cheesy:

Dus ik begreep niet wat je zou willen dat wij antwoorden, het is zo onder je "informele substraat" Beeld Beeld Wat een puinhoop!

Ben je nog niet klaar met gebrabbel, je veroordelingen en je herhaalde smileys? Het is kinderachtig.

Om terug te komen op het punt, is er geen behoefte aan een bepaalde mentaliteit voor een levensvatbare toekomst. Het verleden heeft aangetoond dat er nooit een langetermijnplan met precieze criteria zou kunnen worden opgesteld dat een stabiele en mooie toekomst zou hebben opgeleverd. We weten niet waar we verder gaan dan 5 tot 10 jaar. En desondanks draait de aarde nog steeds en worden we steeds talrijker, een teken dat de menselijke soort niet met uitsterven wordt bedreigd.
Dit soort onderwerpen is de meest zinloze intellectuele masturbatie. Waar het om gaat, is het heden en de nabije toekomst. We observeren wat er mis is en elk corrigeert in kleine stapjes, dat is wat de toekomst maakt. De paden die zich aandienen worden pas ontdekt als we vooruitgaan, en het belang van het leven is niet om onnodige plannen in de lucht te maken voor een utopische toekomst, maar om te observeren en te genieten van wat we ontdekken onderweg en die niet voorspelbaar is. De gemoedstoestand is alleen wakker blijven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Obamot » 25/11/20, 20:01

U zegt dat het twijfelachtig is, aangezien dit is wat de relatief ongeorganiseerde menselijke soort doet als gevolg van enorme corruptie (wanneer er geen manier is om 'anders' te doen, zal het systeem 'D' op een bepaalde manier ...) maar hey, laten we toegeven, zelfs als wat je zegt niet waarneembaar is in de huidige theoretische demografische modellen, waar we niet vooruitgaan met 'kleine details', maar met een grote klap van extractivisme en plundering van minerale hulpbronnen, gestimuleerd door woest kapitalisme en getemd door een plutocratische wetgever ... maar laten we het nogmaals toegeven! (Je ziet hoe cool ik bij je ben) : Cheesy:

Waar het helemaal in de war raakt (en je zou er goed aan doen om het terug te nemen omdat je een interessante pragmatische kant kunt hebben) is dat ...
: Arrowd: je kibbelt aan mijn kritische kant als je zegt dat het volgende voor jou "normaal" lijkt : Arrowd:

ABC2019 schreef:drink wortelsap om een ​​arm terug te laten groeien,
Dus het was verkeerd om het op mij af te keuren. Dat is bijvoorbeeld rot : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Exnihiloest » 25/11/20, 20:41

Obamot schreef:... maar met een grote klap van extractivisme en plundering van minerale hulpbronnen, gestimuleerd door woest kapitalisme en getemd door een plutocratische wetgever ...

Schandalige clichés, noem je dat een "kritische" kant ?!
Als je geen zogenaamde "plunderingen" wilt, geef dan je pc en je smartphone op. Je gelooft nog steeds niet dat deze apparatuur en alle netwerken moeten worden gereserveerd voor een kleine elite, toch? Accepteer dus dat massamarkten vereisen dat we de grondstof meenemen waar het is, in de natuur, en in principe veel. Als je dit proces wilt tegengaan, stop dan met consumeren. We kunnen niet om het ene en het tegenovergestelde vragen.
Wat betreft "verontwaardiging zijn" dat we niet schoner kunnen doen, start uw bedrijf en laat ons zien hoe, of geef het consumeren of ervoor werken op en u zult het kapitalisme ten val brengen.
Uw toespraak is wat we overal horen herhalen in ecologisme, algemeenheden en afgezaagde clichés en zonder enig operationeel gevoel om de situatie te veranderen. De repeaters bevinden zich altijd in hypocriete houdingen, om anderen te bekritiseren die handelen, terwijl ze genieten van hun producten, en zonder het beter te kunnen doen, en zelfs zij doen het minder goed, zie deze ecologische puinhoop die de windkracht.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Janic » 25/11/20, 21:08

zie deze ecologische puinhoop die windenergie is.
zie ook het ecologische, economische en biologische afval van anderen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Obamot » 25/11/20, 22:57

Exnihiloest schreef:
Obamot schreef:... maar met een grote klap van extractivisme en plundering van minerale hulpbronnen, gestimuleerd door woest kapitalisme en getemd door een plutocratische wetgever ...

Schandalige clichés, noem je dat een "kritische" kant ?!

Het is niet schandalig, jij bent het die de burgerlijke trend niet hoort!
Kortom, het is niet voor niets dat er een "groene" golf is die zo ver groeit dat de industrie en marketing buigen in het licht van het enthousiasme van de jongere generaties (ik draag geen van oordeel en houdt zich nergens aan, alleen een verklaring). De Greta Thunbergs en andere figuren van de beweging zijn ongetwijfeld overgenomen door "politieke ecologie" die zelfs conservatief rechts koloniseert ... Dat zegt alles! (Beweging van de "liberale groenen", enz.). De jongere generaties willen een 'groene' wereld zonder in te boeten aan comfort (of zo min mogelijk ...), maar ze houden erg van 'groen', recycling, nobele natuurlijke materialen, de zoektocht naar schone lucht, zelfs in de steden , de explosie van de vraag naar fietsen, scooters en dergelijke vervoermiddelen. Het verlaten van kernenergie (wat tegenstrijdig lijkt) enz ... Zou u deze trend ontkennen?

Exnihiloest schreef:Accepteer dus dat massamarkten vereisen dat we de grondstof meenemen waar het is, in de natuur, en in principe veel. Als je dit proces wilt tegengaan, stop dan met consumeren. We kunnen niet om het ene en het tegenovergestelde vragen.
Maar eerst, wat weet je over MIJN kilkoolol leven : Lol:

Exnihiloest schreef: Als je geen zogenaamde "plunderingen" wilt, geef dan je pc en je smartphone op. Je gelooft nog steeds niet dat deze apparatuur en alle netwerken moeten worden gereserveerd voor een kleine elite, toch?

Uh meen je het serieus? We konden ook zien wat deze vormen van telecommunicatie mogelijk hebben gemaakt in termen van tijdwinst en transport, dankzij videoconferenties en andere faciliteiten zoals videokanalen en andere. Hoeveel TOE en olie hebben we hiermee bespaard? Wilt u liever dat mensen in hun auto rijden zoals in de goede oude tijd van de jaren zeventig? En voordien?

Exnihiloest schreef: Wat betreft "verontwaardiging zijn" dat we niet schoner kunnen doen, start uw bedrijf en laat ons zien hoe, of geef het consumeren of ervoor werken op en u zult het kapitalisme ten val brengen.
Uw toespraak is wat we overal horen herhalen in ecologisme, algemeenheden en afgezaagde clichés en zonder enig operationeel gevoel om de situatie te veranderen. De repeaters bevinden zich altijd in hypocriete houdingen om anderen te bekritiseren die handelen, terwijl ze genieten van hun producten,
Je bent er niet, ik volg bescheiden in de voetsporen van grote denkers, sociologen, filosofen, bijvoorbeeld Kant geciteerd door Ahmed (die me bepaalde woorden en kwalen van de samenleving liet ontdekken) en vervolgens Ntitzsche, Jung (en andere, nou ja, dat is niet jouw ding) die we gedeeltelijk aantreffen in een bepaalde progressieve opvatting van dingen (terwijl we ons bewust zijn van hun beperkingen). Alles is bespreekbaar met intelligente mensen (waarvan ik hoop dat jij er deel van uitmaakt), ik heb geen vaste positie.

Exnihiloest schreef: en zonder dat ze het beter kunnen doen, en zelfs zij doen het minder goed, zie deze ecologische puinhoop die windenergie is.
Je moet nog nooit gehoord hebben van het begrip "energiemix", ook al is de installatie van windturbines op bepaalde plaatsen echt twijfelachtig, dat is niet mijn punt ... Als het slecht is, is het slecht , moeten de berekeningen het uitwijzen.

We kunnen ook hoog genoeg woontorens bouwen met een temperatuurverschil tussen de bovenkant en de onderkant (tot aan de kelder van kelder en funderingsparkings, of zelfs door zwembaden als thermische ballonnen te plaatsen ... en met de Venturi-effect, we zullen altijd voldoende stroom produceren voor het gebouw dat is uitgerust met zonnepanelen op de gevel (tot aan de erkers), en dat aardwarmte gebruikt om meer energie te produceren dan het verbruikt.

Dit zijn slechts een paar bescheiden voorbeelden, misschien kun je uit een negatieve benadering komen en oplossingen helpen vinden, in plaats van fouten te maken in je syntheses (elke keer als de drogreden niet ver weg is. ..)
1 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 26/11/20, 18:56

De grenzen van "pure" rede.
Iedereen zal zijn mening behouden : Mrgreen:



We zullen in deze 2 video's vooral zien wat morgen niet gereproduceerd mag worden.


0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten