Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Obamot » 07/07/20, 09:41

ABC2019 schreef:
Obamot schreef:Het maakt me altijd aan het lachen degenen die theorieën hebben gemaakt ex nihilo op de RC ...!
ABC2019 schreef:Aan de andere kant leidt het scenario op basis van bewezen reserves tot een gematigde CR rond 2,5 ° C, wat niet de door sommigen voorspelde apocalyps zal zijn.

Hoe kun je met slechts 1,5% antropogeen aandeel (niet geabsorbeerd op korte termijn) dit cijfer verhogen met 2,5 ° C ...?

Of anders gezegd, wat zou het "natuurlijke" deel van de RC zijn (dus in verhouding tot deze 2,5 ° C) dat nog steeds zou plaatsvinden als we alle menselijke activiteiten in één keer en gedurende 1000 jaar zouden stoppen ...?

Ik geef een gemiddeld cijfer op basis van de IPCC-scenario's, maar in deze scenario's zijn er grote hulp bij fouten, daar zijn we het mee eens. Het kan meer of minder zijn (naar mijn mening eerder minder).
Ik weet echter niet wat u "1,5% antropogeen aandeel" noemt?

Hoe kunnen we de IPCC-cijfers gebruiken, aangezien ze vals zijn?

Het aandeel van de Co2-uitstoot als gevolg van de mensheid (antropogeen) bedraagt ​​3%, waarvan 1,5% dat de natuur kan absorberen, waardoor 1,5% overblijft, wat het werkelijke aandeel is vanwege de verantwoordelijkheid van de mensheid!

We moeten er dus rekening mee houden dat de 97% van deze opwarming die deze stijging van 2,5°C veroorzaakt, in feite vrijwel geheel het resultaat is van een “natuurlijke” oorzaak (Milankovitch-cycli). De Co2 uit de oceanen zal daar aan het einde van de cyclus terugkeren. En dat in deze geest het aandeel van de mens slechts 0,075°C zou bedragen
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par ABC2019 » 07/07/20, 09:51

Obamot schreef:
ABC2019 schreef:
Obamot schreef:Het maakt me altijd aan het lachen degenen die theorieën hebben gemaakt ex nihilo op de RC ...!
Hoe kun je met slechts 1,5% antropogeen aandeel (niet geabsorbeerd op korte termijn) dit cijfer verhogen met 2,5 ° C ...?

Of anders gezegd, wat zou het "natuurlijke" deel van de RC zijn (dus in verhouding tot deze 2,5 ° C) dat nog steeds zou plaatsvinden als we alle menselijke activiteiten in één keer en gedurende 1000 jaar zouden stoppen ...?

Ik geef een gemiddeld cijfer op basis van de IPCC-scenario's, maar in deze scenario's zijn er grote hulp bij fouten, daar zijn we het mee eens. Het kan meer of minder zijn (naar mijn mening eerder minder).
Ik weet echter niet wat u "1,5% antropogeen aandeel" noemt?

Hoe kunnen we de IPCC-cijfers gebruiken, aangezien ze vals zijn?

er zijn zoveel foutbalken dat ze nauwelijks fout kunnen zijn....

Het aandeel van de Co2-uitstoot als gevolg van de mensheid (antropogeen) bedraagt ​​3%, waarvan 1,5% dat de natuur kan absorberen, waardoor 1,5% overblijft, wat het werkelijke aandeel is vanwege de verantwoordelijkheid van de mensheid!

Waar haal je deze 3%-berekening vandaan?

Ik vrees het ergste...

Naast jou ga ik door voor een meedogenloze klimaatverwarmer!
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 07/07/20, 10:45

Sorry dat ik het ritme onderbreek, ik ben aan het ontspannen : Lol: (anders druk)
@ABC gisteren...

Om je een toekomst voor te stellen (die jij vanuit mijn standpunt als niet benijdenswaardig beschouwt), verwijs je voortdurend naar het verleden, naar patronen uit het verleden, zelfs naar het heel, heel oude verleden.
Denk je dat we zo innoveren, door voortdurend terug te keren naar het verleden?
U zegt: “maar het minste wat u kunt doen is duidelijk zijn in wat u voorstelt.”
Gelooft u dat innovatie kant-en-klaar is?
Geloof jij dat innovatie zonder vallen en opstaan ​​en zonder fouten gebeurt?
De juiste vraag zou zijn: Wat stelt u voor voor een levensvatbare toekomst, een aantrekkelijke en realistische toekomst?
Alsjeblieft, niet voor iedereen de terugkeer naar het veld, levend in een hut van opgedroogde modder, de laatste bosjes verbrandend om warm te blijven in de winter; Europa zou dan een woestijn zijn (gematigd, een steppe?)

Ik ben bang dat de rem op jou rust, psychologisch.
De vrijheid van de verbeelding stoort je een beetje Izy : Wink: . (Het is niet zeker, dus het is niet geruststellend)
Ongetwijfeld een leven als natuurkundeleraar dat altijd hetzelfde herhaalt of een soortgelijke activiteit.
Niet iemand die iets heeft opgebouwd? je zult mij ontkennen...
Een leven gebaseerd op zekerheden, van daaruit naar het verbeelden van een hypothetische toekomst….
Leeftijd helpt niet, enthousiasme en openheid zijn verdwenen.
Dus ja, in jouw ogen kom ik over als een gelovige in Sinterklaas.
Nee, ik bouw, ik houd rekening met de realiteit en speel ermee, om een ​​levensvatbare en aantrekkelijke toekomst voor te stellen.
Ja, er zijn nog steeds onzekerheden, vooral op energiegebied.
Vele malen herhaald zou de vierde generatie de mensheid gedurende 4 jaar voorzien van al deze energiebehoeften bij elkaar.
Ik ben geen fan van kernenergie, de gevaarlijkheid en de verspilling ervan, maar we moeten erkennen dat we in Frankrijk geen ongeluk hebben gehad, met een technologie die veel gevaarlijker is dan Thorium + gesmolten zouten.

Als je voortdurend in de achteruitkijkspiegel kijkt of op de rem drukt, gebruik je eerlijk gezegd je kennis niet goed in relatie tot het onderwerp.

Ik heb de komst van gevondenObamot stimulerend, het stelde me in staat meer te zeggen en sen geen sen dito.
En jij ABC , tot dan toe breng je alleen maar terug naar het startpunt, dat wil zeggen naar vandaag, of zelfs gisteren.
Tegenwoordig is dit geen vooruitziende blik, noch een manier om dit te doen.
Hier zijn de regels voor brainstormen: censuur vindt niet aan het begin plaats, maar aan het einde, anders wordt er niets nieuws voorgesteld en komt er niets uit.

Dit is geen kritiek, maar een observatie, iedereen is anders.
Tenzij je de manier verandert waarop je het onderwerp benadert, verklaar ik je incompetent voor het bedenken/bouwen van de fundamenten van een levensvatbare toekomst.

ABC2019 schreef:en daarom hebben alle individuen dezelfde rechten om te consumeren, wat ze ook doen? (waarom dan werken?)

We hebben uw terugkerende vragen al steeds minder beantwoord, Kerel Heb je het eerder gedaan, maar het maakt je niet uit of je drukt niet af?
Het is bewust dat ik deze woorden niet herhaal, je zult ernaar zoeken.


ABC2019 schreef:als we alle fossielen en metaalertsen hebben geschraapt, waar maak je ze dan van, deze onderdelen? (en de fabrieken en de machines om ze te maken, waarmee maak je ze?

Wat begrijp je niet aan het duurzaam, repareerbaar en recyclebaar maken?
Het is duidelijk dat we ons moeten abstraheren van de huidige wereld en haar paradigma's, zoals groei om geld te verdienen, en ons moeten onthouden van de productie van wegwerpartikelen in overvloed.

We moeten daarom al wat hoofdbrekens doen op het gebied van R&D om duurzame, repareerbare en recycleerbare goederen te produceren.
Produceer ze dan.
En uiteindelijk zal de stroom van extrativisme plotseling tot bedaren komen, maar niet onbestaande zijn.
Uiteraard zullen duurzame goederen ook worden geproduceerd uit wat kan worden teruggewonnen in de hedendaagse wegwerpartikelen.
Om duurzame goederen te bouwen kunnen we ons meer hout of meer metaal of plastic uit olie voorstellen, al was het maar om dat te doen, of zelfs plastic uit planten, enz.
Je gaat me vertellen dat "het meer dan" is, dus het is nog erger. Nee, omdat het bijna voor eens en voor altijd is.

Als je zo slim bent, heb je toch zeker dingen te suggereren? Behalve dat we het vandaag niet doen.
Ik zou eraan willen toevoegen dat het normaal gesproken niet winstgevend is.
Duurzaam is niet verenigbaar met geld, duurzaam is niet verenigbaar met financiële verrijking.

Het is daarom de logica van vandaag waar we vanaf moeten komen, anders blijven we zitten met vandaag en dit is geen vooruitziende blik, het is afwachten en fatalisme.
Deze houding schaadt de huidige en toekomstige generaties.
Dernière édition par eclectron de 07 / 07 / 20, 10: 56, 1 keer bewerkt.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 07/07/20, 10:55

izentrop schreef:Een levensvatbaar gecompromitteerde toekomst voor velen, zoals Gael Giraud uitlegt aan de Nationale Assemblee http://videos.assemblee-nationale.fr/vi ... -juin-2020

Rechts van de afbeelding staan ​​directe links. Vergroot de afbeelding om de curven te zien die zijn voorgesteld door Gael G.

Daarom moeten we de basis leggen voor een levensvatbare toekomst en een aanvaardbare uitweg vinden. (nog niet alles beluisterd)
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par izentrop » 07/07/20, 12:13

Bedankt Eclectron. Ik dacht dat het onopgemerkt was gebleven. Hij biedt in ieder geval concrete oplossingen aan de overheid. De paradigmaverschuiving, die begon met de aanvaarding van de COXNUMX-belasting, is enorm, zozeer zelfs dat ik moeilijk kan geloven dat we daar zullen komen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Ahmed » 07/07/20, 13:16

Als het op mensen is zoals Gaël Giraud dat we rekenen voor een echte verandering ... : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Obamot » 07/07/20, 13:19

ABC2019 schreef:
Obamot schreef:
ABC2019 schreef:Ik geef een gemiddeld cijfer op basis van de IPCC-scenario's, maar in deze scenario's zijn er grote hulp bij fouten, daar zijn we het mee eens. Het kan meer of minder zijn (naar mijn mening eerder minder).
Ik weet echter niet wat u "1,5% antropogeen aandeel" noemt?

Hoe kunnen we de IPCC-cijfers gebruiken, aangezien ze vals zijn?

er zijn zoveel foutbalken dat ze nauwelijks fout kunnen zijn....

Het aandeel van de Co2-uitstoot als gevolg van de mensheid (antropogeen) bedraagt ​​3%, waarvan 1,5% dat de natuur kan absorberen, waardoor 1,5% overblijft, wat het werkelijke aandeel is vanwege de verantwoordelijkheid van de mensheid!

Waar haal je deze 3%-berekening vandaan?

Ik vrees het ergste...

Naast jou ga ik door voor een meedogenloze klimaatverwarmer!

Ik weet het niet, ik ben het niet die beweert een wetenschapper te zijn, je zou deze cijfers als je broekzak moeten kennen, aangezien ze afkomstig zijn van klimaatsceptici, jij bent het weer die cijfers naar voren brengt over een onderwerp dat je niet kent Ik schijn het te weten, omdat je die van het IPCC nodig hebt, en omdat je een vraag met een andere vraag beantwoordt: zeg me niet dat dat is om te voorkomen dat je die vraag beantwoordt? — Het is echter een simpele vraag om het aandeel van de opwarming van de aarde als gevolg van menselijke activiteit te berekenen. Als je het cijfer van 2,5°C naar voren brengt, moet je dat ook kunnen zeggen, toch?
Nou, ik zie het, ik zie het...
Dernière édition par Obamot de 07 / 07 / 20, 13: 23, 1 keer bewerkt.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par ABC2019 » 07/07/20, 13:21

eclectron schreef:Sorry dat ik het ritme onderbreek, ik ben aan het ontspannen : Lol: (anders druk)
@ABC gisteren...

Om je een toekomst voor te stellen (die jij vanuit mijn standpunt als niet benijdenswaardig beschouwt), verwijs je voortdurend naar het verleden, naar patronen uit het verleden, zelfs naar het heel, heel oude verleden.

hoe dan ook vroeger en nu...
Denk je dat we zo innoveren, door voortdurend terug te keren naar het verleden?
U zegt: “maar het minste wat u kunt doen is duidelijk zijn in wat u voorstelt.”
Gelooft u dat innovatie kant-en-klaar is?
Geloof jij dat innovatie zonder vallen en opstaan ​​en zonder fouten gebeurt?
De juiste vraag zou zijn: Wat stelt u voor voor een levensvatbare toekomst, een aantrekkelijke en realistische toekomst?

Ik zal op je reageren als je mij iets aantrekkelijks en realistischs hebt aangeboden voor mijn oude dag, ik begin tegen mezelf te zeggen dat er iets moet gebeuren :).
Alsjeblieft, niet voor iedereen de terugkeer naar het veld, levend in een hut van opgedroogde modder, de laatste bosjes verbrandend om warm te blijven in de winter; Europa zou dan een woestijn zijn (gematigd, een steppe?)


Eerlijk gezegd lijkt u te denken dat wij de keuze zullen hebben, en dat wij alleen zullen beslissen. Als we de keuze hebben, is het duidelijk dat ik het liefst in een goed verwarmd en goed verlicht huis woon, overvloedig en gevarieerd eet, kan reizen, plezier heb, etc, etc... jij ook niet?

Oh en ik zou ook geen diabetes, noch kanker, noch de ziekte van Alzheimer, noch enige degeneratieve ziekte willen hebben, als ik de keuze had!!

Vele malen herhaald zou de vierde generatie de mensheid gedurende 4 jaar voorzien van al deze energiebehoeften bij elkaar.
Ik ben geen fan van kernenergie, de gevaarlijkheid en de verspilling ervan, maar we moeten erkennen dat we in Frankrijk geen ongeluk hebben gehad, met een technologie die veel gevaarlijker is dan Thorium + gesmolten zouten.

op dit specifieke punt niet echt een bewijs van wat dan ook. In verhouding tot de kernreactoren, met het gemiddelde aantal waargenomen zware ongevallen (ongeveer één per tien jaar), zou er in Frankrijk één per honderd jaar moeten gebeuren. Het feit dat we er geen hebben gehad, bewijst niets, en niet dat we beter zijn dan anderen.

Aan de andere kant zal ik je de gevolgen laten voorstellen van een enkel zwaar ongeval in de Rhônevallei, met een goede mistral die alles naar Marseille en de Provence stuurt...

ABC2019 schreef:en daarom hebben alle individuen dezelfde rechten om te consumeren, wat ze ook doen? (waarom dan werken?)

We hebben uw terugkerende vragen al steeds minder beantwoord, Kerel Heb je het eerder gedaan, maar het maakt je niet uit of je drukt niet af?
Het is bewust dat ik deze woorden niet herhaal, je zult ernaar zoeken.

aangezien Guy driekwart van zijn berichten besteedt aan het versturen van beledigingen of grappen, vergezeld van stomme video's, zou ik een aantal interessante dingen die hij zei kunnen missen. De "Ik weet het, maar ik ga het je niet vertellen, je moet het gewoon zelf opzoeken", ik heb het al gehad met Janic over homeopathie, dus voor mij is het meer een teken van als we het over salades hebben .
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 07/07/20, 14:00

ABC2019 schreef: De "Ik weet het, maar ik ga het je niet vertellen, je moet het gewoon zelf opzoeken", ik heb het al gehad met Janic over homeopathie, dus voor mij is het meer een teken van als we het over salades hebben .

: Lol: : Lol: : Lol: : Lol:, Sorry...
Wat je zegt is een mogelijkheid, maar voor mij voelt het alsof ik in een bodemloze put praat, het is saai.
Maar ik kom even later terug : Wink:
1 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Obamot » 07/07/20, 14:14

ABC2019 schreef:aangezien Guy driekwart van zijn berichten besteedt aan het versturen van beledigingen of grappen, vergezeld van stomme video's, zou ik een aantal interessante dingen die hij zei kunnen missen. De "Ik weet het, maar ik ga het je niet vertellen, je moet het gewoon zelf opzoeken", ik heb het al gehad met Janic over homeopathie, dus voor mij is het meer een teken van als we het over salades hebben .

Noemt u humor en spot beledigingen? Je zou ook kunnen herlezen wat je schrijft, want 9 van de 10 keer...
En hij verfraait zijn posts alleen maar omdat de inhoud altijd ‘goed voelbaar’ is over concrete thema’s terwijl ik eerder de indruk heb veel desinformatie te lezen die hij toch joviaal aan de kaak stelt.

ABC2019 schreef:
eclectron schreef:De juiste vraag zou zijn: Wat stelt u voor voor een levensvatbare toekomst, een aantrekkelijke en realistische toekomst?

Ik zal op je reageren als je mij iets aantrekkelijks en realistischs hebt aangeboden voor mijn oude dag, ik begin tegen mezelf te zeggen dat er iets moet gebeuren :).

En hier is het, nog een einde aan niet-ontvangst en dan klaag je dat je irriteert!
De humor tegenover minachting vind ik evenredig.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten