Zoekdoos om meerdere temperatuursensor aan te sluiten

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
hountsi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 18/10/19, 01:22

Zoekdoos om meerdere temperatuursensor aan te sluiten




par hountsi » 20/10/19, 02:40

Dag


Ik weet niet hoe het apparaat heet, waardoor 10-sondes kunnen worden aangesloten op lange kabels die ik op verschillende meetlocaties kan plaatsen om verschillende ventilatieopeningen te regelen.
Omdat ik tijdens de warme periode een ventilatie achter de interne isolatie wil creëren om het beton te koelen door de goede tijdige luchtstromen op te vangen of af te wijzen
dank u
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: Op zoek naar een doos om meerdere thermische controlesondes aan te sluiten




par n.Chr. 44 » 20/10/19, 03:44

Hallo,

Een regulator (of regulatie).
0 x
hountsi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 18/10/19, 01:22

Re: Op zoek naar een doos om meerdere thermische controlesondes aan te sluiten




par hountsi » 20/10/19, 12:07

AD 44 schreef:Hallo,

Een regulator (of regulatie).


Dank je wel dat regelaars een andere volgorde kunnen sturen, afhankelijk van de sensor om verschillende ventilatiekleppen te activeren?

Ik heb deze case bekeken, programmeerversie, hum ...

https://ecoinfo.cnrs.fr/wp-content/uplo ... 170316.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Op zoek naar een doos om meerdere thermische controlesondes aan te sluiten




par Forhorse » 20/10/19, 17:57

Zo zou ik zonder al te veel na te denken een industriële programmeerbare controller noemen, zo niet iets meer doe-het-zelvers op basis van Arduino bijvoorbeeld.
0 x
hountsi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 18/10/19, 01:22

Re: Op zoek naar een doos om meerdere thermische controlesondes aan te sluiten




par hountsi » 20/10/19, 20:32

Forhorse schreef:Zo zou ik zonder al te veel na te denken een industriële programmeerbare controller noemen, zo niet iets meer doe-het-zelvers op basis van Arduino bijvoorbeeld.


merci

maar het probleem is dat ik geen pythonprogrammeur en andere ben en dat ik op een bepaald moment een server heb die een fout maakt als we er niet zijn

als het vak de knoppen heeft om sensoren en acties toe te wijzen op basis van elke sensor en voor elke sluiter ... zou het beter zijn
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313

Re: Op zoek naar een doos om meerdere thermische controlesondes aan te sluiten




par Peter » 25/10/19, 16:33

Destijds had ik een herstelde digitale recorder waarvan ik de kracht had gerepareerd, zoiets als dit maar een ouder model: https://www.us.endress.com/en/field-ins ... ta-Manager
Kon thermokoppels, temperatuursondes PT100 2 zoon, 3 zoon en 4 zoon aansluiten, spanningen meten enz. Het had 6 analoge ingangen en kon 3-relais schakelen volgens gedefinieerde drempels, alles was programmeerbaar met de knoppen op de gevel intuïtief (ik had geen handleiding en dat weerhield me er niet van het te gebruiken). De gegevens kunnen worden overgebracht naar een diskette voor gebruik op een pc.
Kortom, het was een uitstekende tool die helaas voorgoed stierf :(
Omdat dit industriële dingen zijn, kost het een arm, ik vraag me af of iemand nog niet iets gelijkwaardigs heeft gedaan op basis van raspberry pi of een ander open source-platform.
1 x
hountsi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 18/10/19, 01:22

Re: Op zoek naar een doos om meerdere thermische controlesondes aan te sluiten




par hountsi » 25/10/19, 17:25

Petrus schreef:Destijds had ik een herstelde digitale recorder waarvan ik de kracht had gerepareerd, zoiets als dit maar een ouder model: https://www.us.endress.com/en/field-ins ... ta-Manager
Kon thermokoppels, temperatuursondes PT100 2 zoon, 3 zoon en 4 zoon aansluiten, spanningen meten enz. Het had 6 analoge ingangen en kon 3-relais schakelen volgens gedefinieerde drempels, alles was programmeerbaar met de knoppen op de gevel intuïtief (ik had geen handleiding en dat weerhield me er niet van het te gebruiken). De gegevens kunnen worden overgebracht naar een diskette voor gebruik op een pc.
Kortom, het was een uitstekende tool die helaas voorgoed stierf :(
Omdat dit industriële dingen zijn, kost het een arm, ik vraag me af of iemand nog niet iets gelijkwaardigs heeft gedaan op basis van raspberry pi of een ander open source-platform.


Bedankt, laten we afspreken
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Op zoek naar een doos om meerdere thermische controlesondes aan te sluiten




par izentrop » 25/10/19, 23:20

U hoeft de C C + -taal niet te kennen voor dit soort automaten https://www.technic-achat.com/automate- ... _EX_XX.cfm

De technische doc https://document.technique-achat.com/IM ... art_fr.pdf
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 443-gasten