De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par sen-no-sen » 13/03/20, 11:17

Ter herinnering: we bevinden ons sinds 2008 in een crisisfase. Voor zover dit fasen zijn met aantallen van 4 in een cyclus van 120 jaar, zullen we het einde van de tunnel pas in 2035-2038 zien.
Want na de COvid-crisis zal die van de oliepiek komen en waarschijnlijk dan een nieuwe golf van conflicten en dan terrorisme... dat is wat de geschiedenis wil.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par Christophe » 13/03/20, 11:18

Wat een optimist! Het is niet erg zen Sen!! : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par sen-no-sen » 13/03/20, 11:26

Christophe schreef:Wat een optimist! Het is niet erg zen Sen!! : Mrgreen: : Mrgreen:


De vraag gaat niet over optimisme of pessimisme, maar over objectiviteit. Onze historische kennis stelt ons in staat een glimp van de toekomst op te vangen.
Ik vond trouwens net een bericht van twee jaar geleden:

Bericht van sen-no-sen » vr 03 augustus 2018, 18:49 uur
De massale ontbossing, de overdracht van virussen op levende soorten in concentratiekampen en de mondialisering van de handel lijken mij een vruchtbare voedingsbodem voor de volgende pandemie.
We moeten afstand nemen van het complotdiscours dat zou suggereren dat alle epidemieën niets anders zijn dan laboratoriumuitvindingen om geld te verdienen!
De realiteit is dat er, als de tijd daar is, geen vaccin beschikbaar zal zijn, enerzijds vanwege de extreme armoede van de blootgestelde bevolking, en anderzijds vanwege de ongekende aard van de huidige verspreidingswijzen.

https://www.econologie.com/forums/sante-pollution-prevention/la-france-est-l-un-des-pires-eleves-europeens-en-matiere-de-vaccination-t15653-80.html?hilit=pand%C3%A9mie%20oms#p343285
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par Christophe » 13/03/20, 11:32

Ja, het is waar - je weet heel goed dat ik het er in principe anders mee eens ben forum zou niet bestaan ​​-

Geweldige vondst! Niet slecht !!

Kan ik delen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par Christophe » 13/03/20, 11:49

Christophe schreef:Kan ik delen?


Het is klaar! Verdomd, ik heb niet op je akkoord gewacht, maar het is een forum Het is in het publieke domein! : Cheesy:

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par Christophe » 13/03/20, 11:51

Om opnieuw te focussen: ondanks de toespraak van Macron gisteravond is de CAC40 momenteel met 4.65% gestegen: https://www.boursorama.com/bourse/indices/cours/1rPCAC/

Ach ja!

Ik was niet zo visionair als jij, maar toch een beetje : Mrgreen:

Christophe schreef vanochtend:Maar ik denk dat het vandaag wel een beetje zal verbeteren!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par sen-no-sen » 13/03/20, 12:12

Christophe schreef:Ja, het is waar - je weet heel goed dat ik het er in principe anders mee eens ben forum zou niet bestaan ​​-

Geweldige vondst! Niet slecht !!

Kan ik delen?


Het is jouw forum, jij bent de baas!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par Ahmed » 13/03/20, 15:07

Een andere impliciete factor is de enorme verstedelijking van de meerderheid van de inwoners.
Opgemerkt moet worden dat in landen waar de bevolking zeer dicht is, de manier waarop men elkaar begroet of zich in het openbaar gedraagt ​​rekening houdt met deze mogelijkheid van besmetting: in Japan bestaat de gewone begroeting dus uit buigen en wordt blazen zeer afgekeurd. je neus of zelfs eten op straat...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
perseus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 283
Inschrijving: 06/12/16, 11:11
x 73

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par perseus » 13/03/20, 15:18

Hallo,

Ahmed schreef:Een andere impliciete factor is de enorme verstedelijking van de meerderheid van de inwoners.
Opgemerkt moet worden dat in landen waar de bevolking zeer dicht is, de manier waarop men elkaar begroet of zich in het openbaar gedraagt ​​rekening houdt met deze mogelijkheid van besmetting: in Japan bestaat de gewone begroeting dus uit buigen en wordt blazen zeer afgekeurd. je neus of zelfs eten op straat...


Weet u zeker dat dit niet meer met culturele aspecten te maken heeft?
Er zijn nogal wat plaatsen met een aanzienlijke of zelfs hoge dichtheid waar het meer dan gebruikelijk is om op straat te eten, om dit ene voorbeeld te noemen?

@+
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par Ahmed » 13/03/20, 15:53

Culturele aspecten zeker, maar dan binnen een voorheen dichte bevolkingsdichtheid: Japan bestaat voornamelijk uit bergen en veel onbewoonbare plaatsen. Andere volkeren, zoals de Amerikanen, hadden aanvankelijk veel ruimte en hun stedelijk tropisme is vrij recent...
We moeten daarom zowel in termen van tijdelijkheid als in min of meer homogeniteit van de bevolking denken.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten