Azijn groentebescherming

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Opslag van groenten in azijn




par Did67 » 02/10/19, 11:38

Voor augurken in azijn hebben we hierboven gekeken waarom sommigen ze steriliseren: hier is misschien een verklaring... Bacteriën blokkeren die pectine verteren?
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Opslag van groenten in azijn




par Moindreffor » 02/10/19, 15:52

Did67 schreef:Voor augurken in azijn hebben we hierboven gekeken waarom sommigen ze steriliseren: hier is misschien een verklaring... Bacteriën blokkeren die pectine verteren?

ja, maar een beetje koken tijdens het steriliseren zou ze ook wat zachter moeten maken, niet?

dan denk ik dat elke groente aangepast moet worden tot zijn beste vorm van conservering bv. tussen melkzuurgisting en de silo, ik kies voor de silo voor wortelen, rapen en rode bieten, pompoen kan prima op stro bewaard worden, dus ja dat is terug in de mode, maar we mogen de andere conserveringsmethoden niet vergeten
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Opslag van groenten in azijn




par chafoin zijn » 02/10/19, 17:37

Moindreffor schreef:dan denk ik dat elke groente aangepast moet worden tot zijn beste vorm van conservering bv. tussen melkzuurgisting en de silo, ik kies voor de silo voor wortelen, rapen en rode bieten, pompoen kan prima op stro bewaard worden, dus ja dat is terug in de mode, maar we mogen de andere conserveringsmethoden niet vergeten
Ja absoluut, voor mij zijn dit slechts tests omdat het me verdrietig maakt, ik weet niet waarom, om mijn overtollige groenten zoals komkommers ter plekke te laten rotten. Hetzelfde, ik kan de beschadigde groenten (chilipepers, ...) waarvan ik het slechte deel afsnijd, in de pot doen! Bovendien voegt het nieuwe smaken toe aan mijn kookkunsten. En laten we ook niet vergeten dat dit misschien wel de eenvoudigste methode is (behalve Nico's aardappeltechniek natuurlijk!) en de meest economische (alleen water en zout toevoegen). De silo lijkt me natuurlijk een heel goed idee, ik denk er wel aan om het ooit te gaan doen, het ideaal zou zelfs zijn om een ​​kelder te kunnen graven, toch?!

Hoe doe je het met de pompoen op het rietje?
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Opslag van groenten in azijn




par Moindreffor » 02/10/19, 17:46

chafoin zijn schreef:
Moindreffor schreef:dan denk ik dat elke groente aangepast moet worden tot zijn beste vorm van conservering bv. tussen melkzuurgisting en de silo, ik kies voor de silo voor wortelen, rapen en rode bieten, pompoen kan prima op stro bewaard worden, dus ja dat is terug in de mode, maar we mogen de andere conserveringsmethoden niet vergeten
Ja absoluut, voor mij zijn dit slechts tests omdat het me verdrietig maakt, ik weet niet waarom, om mijn overtollige groenten zoals komkommers ter plekke te laten rotten. Hetzelfde, ik kan de beschadigde groenten (chilipepers, ...) waarvan ik het slechte deel afsnijd, in de pot doen! Bovendien voegt het nieuwe smaken toe aan mijn kookkunsten. En laten we ook niet vergeten dat dit misschien wel de eenvoudigste methode is (behalve Nico's aardappeltechniek natuurlijk!) en de meest economische (alleen water en zout toevoegen). De silo lijkt me natuurlijk een heel goed idee, ik denk er wel aan om het ooit te gaan doen, het ideaal zou zelfs zijn om een ​​kelder te kunnen graven, toch?!

Hoe doe je het met de pompoen op het rietje?

je zet de pompoen in een krat op stro op een droge plaats, de pompoen houdt niet van te harde steunen, hij is lang houdbaar, daarna moet je er ook geen kilo's van hebben : Mrgreen: voor langere duur moet ja een andere methode worden overwogen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 317-gasten