-Plasmageassisteerde verbranding

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/03/06, 16:48

Dag
Veel te beantwoorden
Voor de toevoer voor de carburateur geldt het voor een generatormotor, waterpomp, boot en motor die altijd minimaal 3/4 en meer open draait.
De gashendel wijd open de depressie naar voren en naar achteren is nagenoeg gelijk (iets hoger in de buis)
De onderdrukking in een carburateur (afgezien van het stationair draaien) wordt alleen verkregen dankzij de venturi, dus afhankelijk van de snelheid waarmee de lucht door de hals van de venturi stroomt.
Idealiter zouden we een venturi voor de carburateur moeten maken en pantongas op deze plaats moeten plaatsen.
Maar voor motoren die het grootste deel van de tijd op laag vermogen draaien voor normaal stadsgebruik, wordt de depressie (mechanisch van de slang) benut met een eenvoudige pijp die de slang binnengaat. Om nu het gebrek aan zuigkracht bij de geopende klep te compenseren, volstaat het om een ​​soort venturi te maken of slim een ​​leiding op een plaats van de slang te plaatsen zodat deze op een dynamische manier aanzuigt (een soort rudimentaire venturi). is om deze reden dat we bij inactiviteit gedwongen zijn een verlaging in te voeren om de overmatige depressie bij lage snelheid te compenseren. Uiteindelijk hebben we een zuigkracht die bij alle snelheden redelijk gelijk is.

De hoeveelheid water die de motor moet inslikken, is niet evenredig met de lucht die in de motor wordt ingeslikt, maar evenredig met de verbrande brandstof
voor een benzinemotor is dit lucht-brandstofaandeel goed onder controle, maar niet voor diesel is het heel anders.
De hoeveelheid water die de motor absorbeert is geen garantie voor prestaties, we moeten ons organiseren om hem zo min mogelijk te laten eten en niets belet ons om minder te passeren dan nodig is om de maximale prestaties te hebben, bij lage snelheden, ik organiseer mezelf om de beste prestatie te hebben bij 100 km / u
beneden heb ik te veel water en boven heb ik niet genoeg.
Maar de prestaties crashen niet plotseling als je de hoeveelheid water overschrijdt (verbruik 0,5 liter per 100km of 0,250 liter per 100km er is geen groot verschil in verbruikswinst)
Dus het is niet nodig om te vechten met zeer specifieke verhoudingen op de stoom die de stroomafwaartse motor liever concentreert op het soort stoom dat de stroomafwaartse motor, fijnheid lucht / stoomtemperatuur (en nogmaals, ik heb al goede resultaten behaald bij 100c zoals bij 150c)

Wat betreft het gebruik van een gekalibreerd uitlaatkanaal, elke keer dat de diameter wordt verkleind, is er een drukval, maar als het kanaal wordt verkleind, neemt de snelheid in het kanaal toe,
In het uiterste geval kunnen we een tank plaatsen bij de uitgang van het panton
de snelheid van de gassen zou erg laag worden, het is in ons belang dat het snel in deze leiding circuleert en zo snel mogelijk de cilinders binnengaat zonder al te veel rond te dwalen in een lang inlaatspruitstuk.
Wanneer het kanaal aan de uitlaat aanzienlijk wordt verkleind (minder dan het vierkante oppervlak tussen staaf en reactor), resulteert dit in een temperatuurstijging in dit 220C-kanaal (zelfs een aanzienlijke interne oxidatie in een buis van dit koper, ik moest het ontstoppen met een staaldraad)
Het is duidelijk dat als we wat meer feedback zouden krijgen van de assemblages die werken, het ons zou behoeden om alle kanten op te rennen, wat we merken is dat zodra een man erin is geslaagd zijn assemblage te verbeteren, hij heel discreet wordt

Wat ik ook heb geleerd als je het over 28% hebt
bij 30% heb je d niet bevraagd en aan alle kanten zit je in de normale categorie.
We zijn verre van teamwerk
Voorbeeld op alle benzine-assemblages (When man) hoeveel geeft alleen aan waar het de motor binnenkomt, (voor de vlinder of erna? wat is de maat en lengte van de kanalen voor de reactor wat het niveau in de bubbler, wat is het brandstofverbruik 'water ?
Voor de 1 mm buisstaafspeling, wat is 1 mm aan elke rand of een totale speling van 1 mm tussen staaf en reactor, d.w.z. 0,5 mm. Om deze reden is de term luchtspleet nauwkeuriger (beroepsvervorming op elektromotoren)
wij vragen geen laboratoriummaat maar 1 liter of 0,5 liter.
Voor de opbrengst 15% 40% waarvan? vergelijk wat altijd of af en toe? waarop gemengd hoofdweggebruik ect..
De cijfers die ik gaf zijn altijd over een lange afstand bij 100km/u op de snelweg, in stadsgebruik is het erg wisselend.
Laten we zeggen dat de internetgebruikers die onderzoek doen naar de internets waar ik het over heb, die van de forum ze doen goed werk, ik heb veel links waar ik naar zou hebben gezocht en ik bedank ze.
Voor de redacteuren van Panton die bewerkingen hebben gemaakt die (werken) afgezien van een paar die commentaar geven, vind ik dat het mager lijkt, zowel voor degenen die bouwen als voor de lezer van de forum, zou een nieuwkomer op de site geneigd zijn te denken dat de mening van de grote fabrikanten over het panton gegrond is..
Waar zijn degenen die al enkele jaren met een panton rijden?
Ik zou een van de meest verbaasde zijn om te weten dat een panton-editor geen wijzigingen in zijn bewerking kan aanbrengen, in principe heeft de man die aan deze ervaring begint het profiel van de nooit tevreden en hij is altijd op zoek naar beter.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 16/03/06, 17:50

Ik ben het met je eens, voor het gebrek aan feedback over de bewerkingen die werken...

Wat betreft stroomelektrificatie, hier is een heel goed gratis document:

http://www.inrs.fr/INRS-PUB/inrs01.nsf/ ... /ed874.pdf


lees vooral pagina's 15-16 en pagina's 20 tot 26

Een interessant element voor ons op pagina 20:

"Afhankelijk van de aard van de materialen waaruit de leidingen bestaan, die van de stromende vloeistoffen en de stromen zelf, (langzaam of snel), en de mate van isolatie van de buis, de verzamelde elektrische lading zal min of meer belangrijk zijn

Dit is wat wordt benadrukt door dit diagram:

Beeld

Dat wil zeggen dat om zoveel mogelijk ladingen in de motor te sturen (om de kwaliteit van het plasma te verbeteren), het nodig zou zijn om de reactor zoveel mogelijk elektrisch te isoleren...

dat zou ook kunnen verklaren waarom sommige montages beter werken dan andere zonder te weten waarom...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/03/06, 02:54

Dag

Isoleren van de reactor vormt een serieus probleem deze constructie voor de kleine doe-het-zelvers die we zijn
aan de ene kant is het lichaam van de reactor zelfs aan de uitlaatpijp gelast. isoleer daarom dit gedeelte van de leiding volledig met iets dat hitte weerstaat (om zeker te zijn van de resultaten zou ik zelf investeren, maar ik probeerde ionisatie met kaarsen bij de ingang van de reactor en dat merkte ik geen stroomstoot op, alleen statische elektriciteit in de radio, hoewel ik niet heb geprobeerd te ioniseren bij de uitgang van de reactor (binnenkort)
Ik liep met een geïsoleerd reactoruitlaatkanaal met twee plastic ringen (ik moet ze nogal vaak vervangen) maar het is niet duur, ik heb niets significants opgemerkt
behalve heel af en toe om een ​​kleine statische ontlading te ontvangen die deze leiding raakt, zonder de elektrische isolatie ooit.
een ontlading niet sterker dan die wanneer je een sleutel in een slot steekt, dus het is niet nodig om een ​​groot onderzoek te doen dit fenomeen doet zich voor wanneer je een kat vleit!

Nu hoe een elektrostatische lading te behouden in het inlaatspruitstuk en in de aluminium cilinderkop en stalen cilinder, alles verbonden met aarde.
Ik sluit de elektrische lading van wat uit de reactor komt niet uit, maar ik kan deze massa geëlektrificeerde materie die de metalen motor binnengaat, en welke rol deze speelt in de cyclusmotor, niet assimileren of liever visualiseren.
Waar ik naar op zoek ben, is welk type stoom de beste prestaties levert, ik ben er nog lang niet van overtuigd dat de vochtige lucht die in de reactor wordt geïntroduceerd verzadigd of bijna verzadigd moet zijn, hoe verder ik ga, hoe meer ik me realiseer dat de bubbler dat doet niet automatisch produceert wat de reactor nodig heeft, zou ik geneigd zijn om lucht de reactor in te sturen ver onder het verzadigingspunt en zelfs nooit verzadigde lucht, dus door het hele pad van de stoom mag om x redenen temperatuur, druk, stroomsnelheid, geen verzadiging zijn lucht.
maar vochtige lucht.

Als we nu een elektrische lading willen opwekken
Ik denk dat het na de reactor moet gebeuren, laat de stoom gewoon door smalle gekoelde mondstukken lopen om een ​​gedeeltelijke condensatie te maken en laat het ontspannen in een isolerende pijp.

Wat betreft een staaf van puur nikkel, ik ben ook sceptisch over het belang van het materiaal (aangezien ik in een van de nikkelproducerende landen woon, zal ik geen moeite hebben om een ​​staaf van 99,5% zuiver nikkel te hebben. nikel 200 verkocht per 2 meter bij Drummond Mac Call)
De munten van 25c zijn nikkel, een stapeling zou een mooie staaf zijn!
Ik geloof dat de luchtspleet en het ontwerp van de staaf en de stroming rond de staaf belangrijker is dan het gebruikte materiaal.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 17/03/06, 10:22

een stapel munten, daar had ik nog niet aan gedacht! 8)

Het is duidelijk dat als we wat meer feedback zouden krijgen van de assemblages die werken, het ons zou behoeden om alle kanten op te rennen, wat we merken is dat zodra een man erin is geslaagd zijn assemblage te verbeteren, hij heel discreet wordt


Ik ga mijn prototype de komende maanden serieus ontwikkelen en ik ga alles op alles zetten forum als mijn resultaten verbeteren, kunnen jullie er in ieder geval allemaal van profiteren.
Ik zoek geen zaken met de pantone, iedereen duit geniet van elkaars verbeteringen...ik vind dit niet leuk forum die een max pompen geven advies en die niets laten zien.

Om terug te komen op de elektrische lading, de koeling moet gebeuren door expansie, anders zie ik niet hoe, maar waarom dan isoleren?... om condensatie te voorkomen?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 17/03/06, 15:17

Met betrekking tot het isoleren van de reactor om de stoombelasting te verbeteren, heb ik één probleem: op pagina 71 van het document over elektrostatische risico's staat:

"Het is duidelijk dat, als de aarding het mogelijk maakt om de wrijvingsladingen in de vulleidingen te neutraliseren, het niet altijd mogelijk is om de bovengenoemde risico's uit te sluiten, met name die welke het gevolg zijn van de accumulatie van elektrische ladingen door de vloeistof"

Dat wil zeggen dat het isoleren van de reactor niet veel zou veranderen aan de hoeveelheid lading die naar de stoom wordt overgebracht.


Andre schreef:Nu hoe een elektrostatische lading te behouden in het inlaatspruitstuk en in de aluminium cilinderkop en stalen cilinder, alles verbonden met aarde.
Ik sluit de elektrische lading van wat uit de reactor komt niet uit, maar ik kan deze massa geëlektrificeerde materie die de metalen motor binnengaat, en welke rol deze speelt in de cyclusmotor, niet assimileren of liever visualiseren.


En toch wordt er aan gewerkt:

http://hal.ccsd.cnrs.fr/ccsd-00017705


Andre schreef:
Ik zou geneigd zijn om lucht in de reactor te sturen ver onder het verzadigingspunt en zelfs nooit verzadigde lucht, dus door het hele pad van de stoom om x redenen temperatuur, druk, stroomsnelheid, hebben we geen verzadigde lucht.
maar vochtige lucht.



Helemaal met je eens, voor mij komt de verklaring van de geleidbaarheid

Hoe beter de damp geleidt, hoe minder lading zich erin kan ophopen.
Het is daarom noodzakelijk een compromis te vinden tussen voldoende water om druppels te hebben die over de leiding wrijven en die deze opladen, maar ook niet te veel, want als de stoom te geleidend is, worden de elektrische ladingen "geblokkeerd".


Andre schreef:
Als we nu een elektrische lading willen opwekken
Ik denk dat het na de reactor moet gebeuren, laat de stoom gewoon door smalle gekoelde mondstukken lopen om een ​​gedeeltelijke condensatie te maken en laat het ontspannen in een isolerende pijp.



Waarom de sproeikoppen koelen en laten ontspannen?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/03/06, 15:30

Hallo Lau

Ik vergat elektrische isolatie te specificeren! , kan dit leiden tot verwarring met thermisch geïsoleerd.
in ieder geval voor het rendement zou het al interessant zijn om het waterverbruik per 100km te kennen
Dit zou ons al wat meer vertellen over de theorie dat water verandert in waterstof! want als met 100ccl water dezelfde opbrengst is als met 1,5 liter gaat deze hypothese niet op...
We weten dat bij een benzinemotor de maximale overbrengingsverhouding waarbij hij niet aanslaat tussen de 1/8 en 1/28 ligt
Het moet hetzelfde zijn met het waterverbruik, er moeten meer functionele waarden zijn (ik heb het niet over het aansteken van stoom, maar het helpen van de motorcyclus) en het verbaast me dat er maar weinig gebruikers over praten. Ik heb in eerdere posts geprobeerd de (ideale verhouding) maar men moet geloven dat iedereen zich aanpast aan de 22 meer eet hoe meer hoe beter!)
zoals het gezegde luidt, te veel is als niet genoeg.

hallo Bob
het is hetzelfde principe als de experimenten die in de andere eeuw zijn gedaan
stoom door een gekoeld mondstuk laten gaan of met vochtig slepen, de uitzetting met de fijne druppels zorgt voor een aanzienlijke elektrische lading.
bovendien doet een luchtuitlaat uit een kanaal hetzelfde,

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 20/03/06, 13:37

OK

Ik merk dat de elektrificatie door stroming de overeenkomst is tussen het proces van kamer en dat van Pantone: men wrijft het mengsel op een metalen oppervlak, met als doel actieve soorten (elektrisch geladen) te verkrijgen die de koolwaterstof zullen afbreken en de verbranding ervan verbeteren.

Wat betreft het nut van de hoge temperatuur, het lijkt de "zelfdissociatie" van water in H+ en HO3- te zijn.

Ik ben onderweg en ik zal je erover vertellen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/03/06, 15:56

bob_isat schreef:Wat betreft het nut van de hoge temperatuur, het lijkt de "zelfdissociatie" van water in H+ en HO3- te zijn.

Ik ben onderweg en ik zal je erover vertellen


Dus wat is HO3-?
Ik kende HO- en H3O+ maar niet HO 3- (ik vermoed 3- = 3 elektronen?)

Heb je de voorwaarden voor deze kraak (T°, cat...)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 20/03/06, 16:44

schelp van mij:

het is H3O+ en OH- de zelfdissociatie: (zelfprotolyse van water in de taal van Bigard)

http://fr.wikipedia.org/wiki/Constante_de_dissociation
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten