Verzoek om informatie voor fotovoltaïsch onderzoek

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
blindman
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 11/04/19, 09:00

Verzoek om informatie voor fotovoltaïsch onderzoek




par blindman » 11/04/19, 09:15

Hallo, ik ben een student op het gebied van onderzoek naar fotovoltaïsche panelen.
Mijn studie kijkt naar zonnepanelen. Deze bestaat uit een simulatie met behulp van de software Ansys zonnebelasting van een fotovoltaïsch paneel en energieverliezen, die binden aan hogere temperaturen paneel zelf en convectie minder goed functioneert paneel maar die kunnen worden het initiatief van zonne- en thermische koppeling.
Hiervoor heb ik als basis voor dit project een zonnepaneel nodig van elk type maar met een zeer gedetailleerde beschrijving.

Ik koos voor het polykristallijne Jiawei zonnepaneel 245W. Maar ik heb informatie nodig.
Ik zou graag de exacte samenstelling van een polykristallijne fotovoltaïsche cel en de dikte van elk bestanddeel in dit model willen weten.

Als je je bewust bent van deze gegevens of als je een document hebt dat me kan helpen, stuur het dan alsjeblieft naar mij.

hartelijk
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Verzoek om informatie voor fotovoltaïsch onderzoek




par ENERC » 11/04/19, 18:05

Als eerste benadering maakt een fotovoltaïsche cel 300 micron dik en is samengesteld uit 100% zuiver silicium. Het gewicht van geld voor contacten is te verwaarlozen.
De cellen zijn onderling verbonden door 2 of 3 koper / aluminium / tindraden. Een draad aan de bovenkant en een onder de cel (de bovenkant gaat onder elk interval door.
Er is een of twee lagen transparant polymeer in de orde van 50-micron voor afdichting.
Hars wordt op de achterkant gegoten (de warmtecapaciteit moet laag zijn).
Er is een elektronische doos op het achterpaneel met een voedingsdiode. En twee kabels van 4 of 6mm2 in een aluminium / koperen omvlechting.
Het grootste deel van het paneel is het oppervlakteglas of het glas aan beide zijden voor de "twin glass" -modules.

Koppelen met thermisch is lastig: vloeistoffen worden vermeden vanwege de gelijkspanning die doorgaans stijgt in het bereik van 600 volt. We doen "aerofotovoltaïsche" koppeling. Er is een speciale sectie over http://forum-photovoltaique.fr

Met vriendelijke groet,
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 266-gasten