Vragen over bloemenweide.

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vragen over bloemenweide.




par Did67 » 24/05/20, 07:30

Ja, ik was een beetje radicaal:

- afhankelijk van de soort is het min of meer streng; sommige zijn vrij flexibel, vrij "alomtegenwoordig"
- en inderdaad, men kan thuis de juiste biotoop hebben (maar als algemene regel geldt dat als je er tijdens een wandeling een op zo'n plek ziet en je hem thuis opnieuw plant, hij sterft).
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Vragen over bloemenweide.




par Taam » 24/05/20, 12:22

Ik ontdek zijn charmes.
Welke hoop volgend jaar weer te zien op dezelfde plek?
toebehoren
52495.JPG
52495.JPG (84.72 KB) Betreden 4787 keer
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Vragen over bloemenweide.




par GuyGadebois » 24/05/20, 14:13

Er zijn er veel rond mijn huis, ze groeien elk jaar terug.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Vragen over bloemenweide.




par Taam » 24/05/20, 17:43

Geweldig, goed nieuws.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vragen over bloemenweide.




par Did67 » 24/05/20, 21:40

taam schrijft:Ik ontdek zijn charmes.
Welke hoop volgend jaar weer te zien op dezelfde plek?


Bijna zeker! [Ik blijf een beetje voorzichtig, je weet maar nooit, want ik wil niet teleurstellen - anders had ik geschreven: zeker!]
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Vragen over bloemenweide.




par Taam » 26/05/20, 10:00

Hier is het gemeentehuis (?) bezig met het maaien van de taluds langs de weg, de mijne zijn er niet aan ontkomen (zelfs zonder een sloot om schoon te maken in afwachting van stormen).
Een evolutie dit jaar, de man maaide alleen de onderste helft en liet de rest in de wei :|

Evolueren gewoonten in de "goede zin"?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vragen over bloemenweide.




par Did67 » 26/05/20, 10:08

Ja, er is een verandering in de mores... Voor ons is het laat maaien op bepaalde segmenten van departementale wegen die als ecologisch van belang zijn beoordeeld een ander voorbeeld... In het bijzonder voor "kleine" ruimten (zoals driehoeken gelegen aan kruispunten, enz.), wordt dit vaak "verlaten" (slechts één keer maaien of versnipperen per jaar). Het is een zegen...

Om erachter te komen wie verantwoordelijk is, is een van de problemen waarmee gekozen functionarissen worden geconfronteerd kritiek van burgers!!! "Ze doen nooit iets op het gemeentehuis!", "wij hebben de smerigste gemeente van het kanton!!!" Enz... Het is dus steeds weer nodig om op dit niveau te pleiten... Nou, ik ga mijn video "Waarom ik nauwelijks meer maai!" afmaken. Dit zou sommige mensen aan het denken kunnen zetten...

Het verandert dus ook omdat de mentaliteit verandert...

Als je wist hoeveel managers of groendienstagenten mijn conferenties bijwonen! Sommigen komen aan het einde bij mij langs om te vragen of ik zin heb om een ​​training te komen doen... Helaas lukt dit zelden, omdat een paar enthousiaste mensen de beslissing niet winnen (en geen controle hebben over het budget).
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Vragen over bloemenweide.




par sicetaitsimple » 26/05/20, 10:20

taam schrijft:Hier is het gemeentehuis (?) bezig met het maaien van de taluds langs de weg, de mijne zijn er niet aan ontkomen (zelfs zonder een sloot om schoon te maken in afwachting van stormen).
Een evolutie dit jaar, de man maaide alleen de onderste helft en liet de rest in de wei :|
Evolueren gewoonten in de "goede zin"?


Het wordt steeds vaker aanbevolen, het wordt "met redenen omkleed maaien" genoemd. In principe moet alles wat bijdraagt ​​aan de veiligheid zoveel worden gemaaid als nodig is (veiligheidsstroken en open plekken, zichtbaarheid, bewegwijzering), de rest één keer per jaar laat maaien.
Zie dit document (met name diagram p16) voor meer informatie:
http://dtrf.setra.fr/pdf/pj/Dtrf/0005/D ... qid=sdx_q0
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Vragen over bloemenweide.




par Taam » 26/05/20, 10:24

De bordjes "met redenen omkleed maaien" beginnen met een goed idee, maar ik begreep de boodschap niet... : Oops:
Met het gebrek aan regen gaan we meteen naar de gazons, allemaal gegrild, en het verbod op water geven met drinkwater : Wink:
[bewerken] bedankt voor de link.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vragen over bloemenweide.




par Did67 » 26/05/20, 11:42

sicetaitsimple schreef:
Het wordt steeds vaker aanbevolen, het wordt "met redenen omkleed maaien" genoemd. In principe moet alles wat bijdraagt ​​aan de veiligheid zoveel worden gemaaid als nodig is (veiligheidsstroken en open plekken, zichtbaarheid, bewegwijzering), de rest één keer per jaar laat maaien.
Zie dit document (met name diagram p16) voor meer informatie:
http://dtrf.setra.fr/pdf/pj/Dtrf/0005/D ... qid=sdx_q0


Bedankt voor het invullen. Want inderdaad, de vraag naar "veiligheid" (die echt is) werd benadrukt... De verantwoordelijken werden al snel criminelen (in de ogen van degenen die van reinheid houden!).
0 x

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten