The Autonomous You Tubers

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Autonomous You Tubers




par Adrien (voormalig nico239) » 02/02/19, 16:56

Thibr schreef:Ik zag enkele video's van "mijn onafhankelijke boerderij", ik hou van de toon die voor de anderen wordt geposeerd die ik helemaal niet ken.


Ongetwijfeld maar op het nada-groentegedeelte : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: The Autonomous You Tubers




par thibr » 02/02/19, 17:25

Het is niet vals : Mrgreen:
we kunnen geloven dat hij zijn moestuin niet cultiveert?
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: The Autonomous You Tubers




par thibr » 02/02/19, 19:06

het laatste filmpje :schok:

Did67, er is een markt (in financiële zin)... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Autonomous You Tubers




par Adrien (voormalig nico239) » 02/02/19, 19:33

Ja, ik heb het gezien, het beweert dat een paar "permacultuurleraren" (om het kort te houden) meer dan $100 per jaar verdienen...

Het is jammer dat hij geen naam noemt, want in deze omstandigheden is het hetzelfde om het te zeggen of niet. : Mrgreen:

Hij protesteert tegen het feit dat 'permacultuur' (om het snel te zeggen) een product van beloning wordt: stages en co...

Hij haalt een extravagant voorbeeld aan (permacultuur toegepast op handel) over de excessen van het gebruik van de term: hierin heeft hij uiteraard gelijk.

Maar als je terugkomt op het basisconcept van landbouwonderwijs, geloof ik, zou ik liever blij zijn dat kwaliteitsvol landbouwonderwijs een bron van beloning wordt.

Het is altijd beter dan pesticiden aanbrengen en ploegen op 25 cm....

Als permacultuur (om het snel te zeggen) de norm zou worden en biologische en conventionele landbouw nichelandbouw, zouden we dan niet allemaal blij zijn: betaald onderwijs of niet?

Kortom, naar mijn mening is dit een storm in een glas water.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: The Autonomous You Tubers




par Ahmed » 02/02/19, 20:28

In het concept van permacultuur is er meer dan één techniek en daarom moet met dit "meer" rekening worden gehouden. Er is het idee van empowerment, niet alleen voedsel, maar persoonlijke autonomie: een verlangen om te ontsnappen aan de sociale heteronomie die verband houdt met geld. Dit is natuurlijk niet altijd erg expliciet en wordt vaak op een tegenstrijdige manier aangenomen, maar het belangrijkste is om te begrijpen dat door de dominantie van geld te bestendigen in wat min of meer een uitweg zou moeten zijn, er een tegenstrijdigheid is.
Wat hij voorstelt is een compromis (wat bijna onvermijdelijk is) tussen een deel dat in overeenstemming is met de geest van het project en vrij blijft om het te verdelen en de noodzaak om inkomsten te genereren uit de verkoop van groenten, die blijft groeien. in het gebruikelijke bedieningsschema.
We kunnen met de verspreiding van industrieel "organisch" duidelijk de afwijkingen zien die de gehechtheid aan een puur handelsperspectief vormen ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Autonomous You Tubers




par Adrien (voormalig nico239) » 02/02/19, 22:13

Ja eindelijk de opa uit het volgende dorp die een flamboyante moestuin heeft is een geweldige "permaculteur" dus... : Mrgreen:

Hoe dan ook, het woord permacultuur interesseert me niet.

Deze nieuwe baba cool-beweging is echter interessant om rustig te bestuderen en te observeren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: The Autonomous You Tubers




par thibr » 03/02/19, 17:25

"l'archi pelle" heeft een overeenkomst (-8%) met een bedrijf dat fotovoltaïsche apparatuur verkoopt... : Mrgreen:
https://www.youtube.com/channel/UCOc43V ... MX7fikucyw
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Autonomous You Tubers




par Adrien (voormalig nico239) » 03/02/19, 19:16

Thibr schreef:"l'archi pelle" heeft een overeenkomst (-8%) met een bedrijf dat fotovoltaïsche apparatuur verkoopt... : Mrgreen:
https://www.youtube.com/channel/UCOc43V ... MX7fikucyw


Ja dat is wat ik zag.... het is merkwaardig dat het hen niet meer stoort...

Aan de andere kant is het, afhankelijk van uw verbruik, goedkoper om via EDF te gaan dan om het te installeren.

Daarna, het is moreel, kun je kernenergie weigeren.

In dit geval is er Enercoop, ook al heb ik geen bewijs dat hun volledige proces trouw is aan het oorspronkelijke project of op tijd zal zijn, zoals we hebben gezien bij bepaalde voorbeelden van windturbines die aan het einde van hun levensduur rotten in hun velden. .

De traceerbaarheid van dit alles door de jaren heen roept vragen op.

Om terug te komen op sponsoring, het lijkt zeker in tegenspraak met het oorspronkelijke doel, aangezien het leidt tot meningen en dus succes via een GAFA... kortom, er is beter als een autonome ethiek. : Mrgreen:

Uiteindelijk is het gewoon business.

Wat volkomen onschadelijk is vanaf het moment dat u zich erin registreert, maar wat tegenstrijdig lijkt in zijn aanpak.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Autonomous You Tubers




par Adrien (voormalig nico239) » 05/03/19, 01:38

Welnu, hier is een verstandige Corsicaan

0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: The Autonomous You Tubers




par VetusLignum » 06/03/19, 11:10

Ik merk dat er nog steeds een aantal dingen taboe zijn.

Er zijn enkele permacultuurtuinders waarvan bekend is dat ze een bijbaantje hebben, dus voor hen is het duidelijk.

Maar van anderen weten we niet zo goed hoe ze leven, of ze leven van de verkoop van groenten, zaden, training of RSA. Ook is niet altijd duidelijk hoe zij de aankoop van hun woning financierden.

Wanneer mensen de wereld echter de weg naar een nieuwe manier van leven willen wijzen, moeten deze dingen worden verduidelijkt.

Dat gezegd hebbende, wat ik leuk vind aan permaculturisten is dat ze proberen een duurzame manier van leven aan te nemen die dichter bij de natuur staat; en hierin, en ondanks hun stiltes of tegenstrijdigheden, zijn ze erg interessant.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 329-gasten