WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Did67 » 18/12/18, 11:02

sicetaitsimple schreef:
Kortom, er is nog ruimte om de ontwikkeling van de EV te ondersteunen…..


Ik denk dat eerlijke mensen (ik bedoel intellectueel eerlijk) het hierover eens zullen zijn.

Niettemin blijven er vanuit mijn standpunt ten minste twee of drie punten over:

a) Momenteel laden EV-eigenaren niet ALLEEN tijdens de daluren; het is de hele dag een beetje, willekeurig op parkeerplaatsen in de buurt van een stopcontact; daarom vereist dit aangepaste prijzen en gedragsveranderingen [NB: dit geldt voor ander huishoudelijk "groot gebruik" - dat verschilt van uw wasmachine of vaatwasser of vriezer: ze hebben allemaal een looptijd van 36, 48 of 72 uur - de mijne - dus het zou gemakkelijk zijn om de dagelijkse opwaardering om 3 uur 's ochtends in te plannen]

b) de kwestie van de belastingheffing op deze “brandstof”, die als een zwaard van Damocles boven ons hoofd hangt; iedereen (inclusief sommige pubs) redeneert op basis van de huidige prijs; Het lijkt mij duidelijk dat als EV's groeien, de staat zal proberen belastingverliezen over te dragen aan elektriciteit (of kilometers via tracking???). Dit verwart de besluitvorming; de huidige tariefbasis zal waarschijnlijk niet die van morgen zijn???

c) voor degenen die om de een of andere reden tegen een nieuwe ontwikkeling van kernenergie zijn (ik ben een van hen, om elders genoemde ethische redenen), is het waarschijnlijk dat deze toename van de consumptie niet zal dienen als rechtvaardiging voor het lanceren van nieuwe tranches; Ik denk dat als we oprecht tegen een nieuwe ontwikkeling van kernenergie zijn, we consistent en eerlijk moeten zijn en de consumptie niet moeten aanmoedigen [vandaar de enige manier om voor mij de aanschaf van een EV te overwegen is door een PV- / zelfs windinstallatie te gebruiken een substantieel deel – het zal nooit 100% zijn – van de “brandstof” produceren; vandaar mijn opmerking hierboven dat het binnenkomende “ticket” zwaar is, ook al lijken berekeningen aan te tonen dat het niet noodzakelijkerwijs een verliezer is; dat het in ieder geval de rekening “bevriest” op een bekend niveau waar ik over 15 jaar nog steeds van zal profiteren - het is niet nodig dat ik in een rolstoel en in een geel hesje op rotondes ga]


PS: blijkbaar weet niemand of je het accupakket van een e-Up "makkelijk" kunt vervangen?
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Adrien (voormalig nico239) » 18/12/18, 11:07

Did67 schreef:daarom is de enige manier waarop ik de aanschaf van een EV kan overwegen, het gebruik van een PV-/zelfs windinstallatie om een ​​substantieel deel – het zal nooit 100% zijn – van de “brandstof” te produceren; vandaar mijn opmerking hierboven dat het binnenkomende “ticket” zwaar is


Minimaal € 100... Beeld

En nogmaals door te zeggen dat ik denk dat mijn schatting “van de grond” is Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Did67 » 18/12/18, 11:47

Droom je van Tesla of zo? Ik was bescheidener: een e-Up voor bijna 30 euro [zonder reclame: https://www.automobile-propre.com/voitu ... agen-e-up/] + een 3 kVc-installatie (uitgevoerd door een professional; deze kost vandaag ongeveer € 12; deze kan krachtiger en goedkoper zijn door een kit te installeren: https://helloenergie.com/kit-solaire-60 ... yYQAvD_BwE)

Ik verwachtte €40 tot €45 van de Kerstman – blijkbaar heeft hij een tekort aan rendieren, niet genoeg korstmossen om ze goed te voeden!

Welnu, ik moet minder bij benadering zijn en wat berekeningen uitvoeren met betrekking tot de gemiddelde PV/consumptieproductiviteit van de EV op basis van ons gebruik... om het wat duidelijker te zien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Adrien (voormalig nico239) » 18/12/18, 11:53

Did67 schreef:Ik was bescheidener: een e-Up voor bijna 30 euro + een 000 kVc installatie (uitgevoerd door een professional; dat is vandaag zo’n €3)

Ik verwachtte € 45 van de Kerstman - blijkbaar hebben zijn rendieren een probleem, niet genoeg korstmossen om ze goed te voeden!


Je vergeet het essentiële... Beeld

Als ik dan je berekening vertrouw en minder gierig ben dan mijn initiële 100, zou ik zeggen minimaal € 000
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Did67 » 18/12/18, 11:57

nico239 schreef:
Je vergeet het essentiële... Beeld

Als ik dan je berekening vertrouw en minder gierig ben dan mijn initiële 100, zou ik zeggen minimaal € 000



????? Daar zie ik eerlijk gezegd niet [ik ben aan het praten "toegangsbewijs" = investering, om in één keer geld uit je zak te halen; dus exclusief verbruik anders dan zelf geproduceerd, exclusief onderhoud, exclusief verzekering...]

Windturbines ??? Voor grijze dagen als het winderig zou zijn???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Adrien (voormalig nico239) » 18/12/18, 12:01

Did67 schreef:
nico239 schreef:
Je vergeet het essentiële... Beeld

Als ik dan je berekening vertrouw en minder gierig ben dan mijn initiële 100, zou ik zeggen minimaal € 000



????? Daar zie ik eerlijk gezegd niet [ik ben aan het praten "toegangsbewijs" = investering, om in één keer geld uit je zak te halen; dus exclusief verbruik anders dan zelf geproduceerd, exclusief onderhoud, exclusief verzekering...]


We zijn “bevoorrecht” en we vergeten het... Beeld



Dus om te doen wat je wilt, heb je het volgende nodig:

Een alleenstaand huis
+
Grond om een ​​windturbine te plaatsen
+
een e-Up voor bijna 30 euro
+
een 3 kVc-installatie uitgevoerd door een professional; dat is ongeveer € 12

Het begint te voelen...Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Did67 » 18/12/18, 12:26

Oké, ik zie het...

Ik geef toe dat ik er in mijn geval zelf over heb nagedacht... Gewoon: "moet ik wel of niet kopen" een EV?

Natuurlijk, als je land en huis meetelt (nou ja, als je in de zelfproductiemodus bent, heb je geen huis nodig om je panelen te dragen, het zou een omgebouwde carport kunnen zijn; maar ik ben het ermee eens dat je niet gaat dit kopen als je geen huis hebt)...

Maar laten we onszelf niet voor de gek houden: het is niet morgen dat EV's de oude ZX of Clio zullen vervangen die we nog steeds zien! Noch de HLM-parkeerplaatsen vullen...
0 x
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par RIAZ » 18/12/18, 12:27

nico239 schreef:Verlaag de maximale potentiële snelheden van het voertuig, verminder de cilinderinhoud van de motoren, verminder het gewicht, verminder de elektronica of bepaalde automatische systemen en hun zware overbodige elektromotoren... enz.

En nadat je dat allemaal hebt gedaan, als de tijd daar is, deze voertuigen juist omdat licht zou elektrisch kunnen zijn als het echt de beste manier is om hernieuwbare energiebronnen aan te wakkeren. En we mogen niet vergeten dat we de score zullen verbeteren door ze te delen...

Het is gewoon gezond verstand en minimaal risico in geval van een fout bij deze keuze. Als we auto's hebben die een lage impact hebben op het milieu en we vinden dat de magische formule om hernieuwbare energie in overvloed te hebben, niet eens slecht is : Lol:

Op een dood spoor terechtkomen doet veel pijn, vooral op het einde....

Michel
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par sicetaitsimple » 18/12/18, 12:39

Did67 schreef:
sicetaitsimple schreef:
Kortom, er is nog ruimte om de ontwikkeling van de EV te ondersteunen…..


Ik denk dat eerlijke mensen (ik bedoel intellectueel eerlijk) het hierover eens zullen zijn.

Niettemin blijven er vanuit mijn standpunt ten minste twee of drie punten over:

a) Momenteel laden EV-eigenaren niet ALLEEN tijdens de daluren; het is de hele dag een beetje, willekeurig op parkeerplaatsen in de buurt van een stopcontact; daarom vereist dit aangepaste prijzen en gedragsveranderingen [NB: dit geldt voor ander huishoudelijk "groot gebruik" - dat verschilt van uw wasmachine of vaatwasser of vriezer: ze hebben allemaal een looptijd van 36, 48 of 72 uur - de mijne - dus het zou gemakkelijk zijn om de dagelijkse opwaardering om 3 uur 's ochtends in te plannen]

b) de kwestie van de belastingheffing op deze “brandstof”, die als een zwaard van Damocles boven ons hoofd hangt; iedereen (inclusief sommige pubs) redeneert op basis van de huidige prijs; Het lijkt mij duidelijk dat als EV's groeien, de staat zal proberen belastingverliezen over te dragen aan elektriciteit (of kilometers via tracking???). Dit verwart de besluitvorming; de huidige tariefbasis zal waarschijnlijk niet die van morgen zijn???

c) voor degenen die om de een of andere reden tegen een nieuwe ontwikkeling van kernenergie zijn (ik ben een van hen, om elders genoemde ethische redenen), is het waarschijnlijk dat deze toename van de consumptie niet zal dienen als rechtvaardiging voor het lanceren van nieuwe tranches; Ik denk dat als we oprecht tegen een nieuwe ontwikkeling van kernenergie zijn, we consistent en eerlijk moeten zijn en de consumptie niet moeten aanmoedigen [vandaar de enige manier om voor mij de aanschaf van een EV te overwegen is door een PV- / zelfs windinstallatie te gebruiken een substantieel deel – het zal nooit 100% zijn – van de “brandstof” produceren; vandaar mijn opmerking hierboven dat het binnenkomende “ticket” zwaar is, ook al lijken berekeningen aan te tonen dat het niet noodzakelijkerwijs een verliezer is; dat het in ieder geval de rekening “bevriest” op een bekend niveau waar ik over 15 jaar nog steeds van zal profiteren - het is niet nodig dat ik in een rolstoel en in een geel hesje op rotondes ga]




Wat punt a) betreft: ja, uiteraard moeten we onze gewoonten veranderen. Maar ik denk bijvoorbeeld (zo kan het al zijn, ik weet het niet) dat je als je ’s avonds thuiskomt via je smartphone moet kunnen zeggen ‘Ik wil dat mijn batterij om 7 uur volledig is opgeladen’. 's ochtends" en dat de bazaar erin zal slagen, afhankelijk van de resterende ladingstoestand en uw elektriciteitstarief dat hij kent, dit gemakkelijk voor u te doen, terwijl de kosten worden geminimaliseerd en de batterij wordt gespaard.


b): ik heb bewust niet ingegaan op het oorspronkelijke onderwerp van het onderwerp met betrekking tot de gebruikskosten: EV's worden grotendeels gesubsidieerd, we hebben weinig perspectief op de levensduur van batterijen in reële omstandigheden, het belastingprobleem dat u noemde,.... ..Dat gezegd hebbende, wie kan met betrekking tot dit laatste punt zeggen hoeveel een vat olie over 5,10, 20 of 100 jaar waard zal zijn? 200, 300, 100$, of minder dan XNUMX zoals nu? Met het risico niet mee te gaan met de huidige trend zou ik zeggen dat het mijn voorkeur zou hebben om in Frankrijk belasting te betalen op een product waarvan de toegevoegde waarde vooral in Frankrijk wordt gerealiseerd, dan om een ​​bepaald aantal sympathieke monarchieën of democratieën te verrijken. populair".


c) we zagen iets hierboven dat zelfs als de EV een vlucht neemt in termen van verkoop, de penetratie ervan in termen van percentage van het rollend materieel zeer traag zal zijn. Vanuit mijn oogpunt laat dit meer dan genoeg tijd over om een ​​substantiële vloot hernieuwbare elektriciteit te ontwikkelen. Ik denk dus niet dat de ontwikkeling van elektrische voertuigen noodzakelijkerwijs een uitbreiding van de nucleaire vloot impliceert in vergelijking met het huidige niveau.
Als het uw persoonlijke doel is om de ziekte zo snel mogelijk uit te roeien, is het uiteraard beter om de overstap naar EV te vermijden; dat zou onlogisch zijn.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par sicetaitsimple » 18/12/18, 13:48

sicetaitsimple schreef:
Als het uw persoonlijke doel is om de ziekte zo snel mogelijk uit te roeien, is het uiteraard beter om de overstap naar EV te vermijden; dat zou onlogisch zijn.


….behalve in de voorwaarden die u noemt (eigen verbruik van PV-productie bijvoorbeeld), maar zoals u zelf zei, lijkt het mij meer aangepast aan een gepensioneerd statuut dan aan het algemene geval van de persoon die zijn auto neemt 's ochtends naar zijn werk gaan en die pas 's avonds terugkomt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten