WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Bardal » 17/12/18, 18:50

RIAZ schreef: ... / ...
En als ik het goed begrijp, is de uitleg van Bardal, EDF gaat hetzelfde met ons doen met elektrische auto's..... Maar misschien begrijp ik het verkeerd en is het gewoon een complottheorie.....

Michel


Maar je hebt het volste recht om het niet eens te zijn met kernenergie... Je bent het zelfs volkomen eens met de dominante gedachte hierover forum, en getuigt van weinig originaliteit.

Maar je hoeft je niet te verschuilen achter. Ik weet niet welke misleidende redenering we moeten proberen aan te tonen dat we een gebrek aan elektriciteit hebben voor elektrische voertuigen, of dat ik weet niet wat... Je hebt ook het recht om tegen vaccins te zijn, of tegen IPCC. stellingen... Wat mij simpelweg opvalt is dat u uitging van valse gegevens, van een onnauwkeurige weergave van de werking van het Franse elektriciteitsnetwerk, en van het West-Europese netwerk; nu weet je het tenminste.


NB: het is niet mijn gewoonte om onzin te vertellen ter ondersteuning van mijn redenering; wat de daling van de kernenergie 's nachts betreft, tonen verschillende sites (waaronder die van RTE) de productie van de verschillende elektriciteitsbronnen over een dag, een week, een maand (naar keuze). Ik raad deze vooral aan http://www.gridwatch.templar.co.uk/france/ . Je kunt het dus zelf controleren. Maar hoe dan ook, dit alles is zeer algemeen bekend…
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Bardal » 17/12/18, 18:58

Ahmed schreef:Zeker, maar in een heel andere context van overvloedige waterkracht...


Zo overvloedig dat Canada het nodig heeft geacht om aanzienlijke kernenergie te ontwikkelen (de zesde grootste producent ter wereld) en het onderzoek naar energiecentrales van de vierde generatie voortzet...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Ahmed » 17/12/18, 19:21

Dit is niet in tegenspraak met het bestaan ​​van een zeer aanzienlijke capaciteit aan witte steenkool, alleen met een verlangen om energiebronnen te diversifiëren en ook met een onblusbare honger naar energie.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Adrien (voormalig nico239) » 17/12/18, 19:38

RIAZ schreef:Bonjour à tous,

Nico239 heeft een interessante spreadsheet gepost, die de redenen laat zien waarom degenen die kunnen tellen niet overhaast op het aanbod van VE ingaan.
Hier is het : https://www.automobile-propre.com/dossi ... lectrique/


Bedankt voor de quote, ik had ook een persoonlijke berekening gemaakt die, uit mijn geheugen, resulteerde in een beginnerswinst na 8 jaar gebruik.

Na gesprekken met gebruikers kwam ik er ook achter dat de fabrikanten bewust de gebruiksvoorwaarden negeerden.
- koplampen, volle koplampen
- verwarmen, ontwasemen en ontdooien
- airco
- autoradio
- telefoon opladen
- ruitenwissers

Kortom, de autonomie is eigenlijk behoorlijk catastrofaal vergeleken met het display van de fabrikant.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat dit type voertuig uitsluitend bedoeld is voor eigenaren van een vrijstaande woning (of voor de bewoners van een gebouw van een privégarage met een stopcontact dat is uitgerust en gevalideerd door de mede-eigendom, die niet is gewonnen : Mrgreen: ) met de mogelijkheid om de auto 's nachts binnen te brengen om hem op te laden, wat de verspreidingsmogelijkheden aanzienlijk vermindert.
0 x
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par yves35 » 17/12/18, 19:43

bonsoir,

RIAZ schreef:En ten tijde van deze niet-keuze werd er nog een andere gemaakt, namelijk die van de absolute thermodynamische aberratie (en uniek in de wereld), bestaande uit het gebruik van elektriciteit, ‘nobele’ energie bij uitstek, voor verwarming.

Michel


dit is onjuist; elektrische verwarming dateert van vóór de bouw van kerncentrales na de eerste olieschok.

Elektrische verwarming is een van de oplossingen geweest voor het probleem van het verwarmen van oude en zelfs heel oude gebouwen. Het was nodig om ofwel een waterverwarmingsnetwerk in de gebouwen te installeren, een stookruimte in een ruimte die niet noodzakelijkerwijs bestond en de verdeling van de lasten te beheren in een gezamenlijk eigendom dat ook niet noodzakelijkerwijs bestond, ofwel het elektrische alternatief: trekken aangepaste kabels, verwarming installeren (over het algemeen de lelijke stenen accu's + convectoren, geschenk: de verdeling van de lasten was eenvoudig. De installatiekosten waren lager dan de kosten van een centrale verwarming. Het is een verwarming van de armen. Maar vooruitgang voor dezelfde armen die uit de hout- of kolenkachel kwamen.

Omdat het een tijd was die u goed kende, herinnert u zich ook dat we ons niet verplicht voelden om een ​​hele woning te verwarmen, dat de kamers gescheiden waren en voorzien van een deur die we konden sluiten, dat we er heel goed in konden slapen een onverwarmde kamer in de winter met een warmwaterkruik en een dekbed, en tot slot dat de hoofden in de lucht snel afgekoeld waren met de eerste rekeningen (hieruit zien we dat de elektrische verwarming airconditioning ook :P ).

Ik wilde alleen deze herinnering maken aan de jongere generaties die verstrikt raken in deze militante maar simplistische sluiproute: elektrische verwarming = nucleair.

yves
0 x
genegeerd: obamot, janic, guygadebois... lucht, lucht. We zijn (nog) niet op Qanon Ben, als in feite
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Ahmed » 17/12/18, 20:06

Als mijn eigen herinneringen kloppen, bestond de wens om civiele kernenergie te steunen met het leger al vóór de crisis van 73 en vloeide de bevordering van elektrische verwarming daar rechtstreeks uit voort.
Je schrijft:
Het is een slechte verwarming. Maar vooruitgang voor diezelfde armen die uit de hout- of kolenkachel kwamen.

Het is een manier om te zien... In de individuele paviljoens werd elektrische verwarming gerechtvaardigd door de zeer lage installatiekosten, waardoor de eindrekening daalde, maar ten koste van onbetaalbare gebruikskosten: het gevolg was een enorme stijging van het aantal inbouwelementen en houtkachels...
Bij de verhuur vormde het verschil tussen deze twee kosten een enorme stimulans voor investeerders, aangezien de exploitatiekosten voor de huurders daalden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par sicetaitsimple » 17/12/18, 20:11

RIAZ schreef:Ik weet niet welke van de twee ik moet geloven, wat is meer "intiem" met EDF? : Lol:



Intimiteit heeft er niets mee te maken, alles is beschikbaar op internet.

Uittreksel uit het EDF-referentiedocument 2017, gepubliceerd in april 2018, pagina 19:

De nucleaire productie uitgedrukt in jaarlijkse energie komt overeen met een productiesnelheid van de Franse kernvloot (die wordt gedefinieerd als de geproduceerde energie in vergelijking met de maximale theoretische energie, dit laatste begrip komt overeen met een werking op geïnstalleerd vermogen het hele jaar door), ook wel bezettingsgraad genoemd (“Kp”). Dit percentage wordt verkregen door twee coëfficiënten te vermenigvuldigen (Kp = Kd × Ku): de beschikbaarheidscoëfficiënt (“Kd”) (beschikbare energie (3) in verhouding tot de maximale theoretische energie■, waarbij dit laatste concept overeenkomt met een werking op geïnstalleerd vermogen het hele jaar door ). De Kd is afhankelijk van de duur van de storingen en wordt daarom beïnvloed door de normatieve duur en de uit te voeren werkprogramma's; de benuttingscoëfficiënt (“Ku”) (geproduceerde energie in verhouding tot de ■ beschikbare energie). De Ku weerspiegelt ecologische, regelgevende en sociale beperkingen, het aanbod van systeemdiensten en de door EDF uitgevoerde optimalisatie (brandstof en modulatie). De Kp-coëfficiënt is met 68,55% in 2017 stabiel vergeleken met die van 2016 (69,2%). Dit is het resultaat van een Kd van 77,1%, een daling ten opzichte van 2016 (79,6%) en een Ku van 88,92%, een stijging van 1,9 punten vergeleken met 2016 (87%).



De kU is 89% (we gaan niet kibbelen...), wat betekent dat als alle kerneenheden disponibles
(niet bij een toevallige of geplande stopzetting) te allen tijde op volle belasting had gewerkt, zou de productie over het jaar 11% hoger zijn geweest dan de waargenomen 379 TWh, dus ongeveer 40 TWh meer.

Dit is theoretisch, omdat kernenergie dominant is in Frankrijk en moet bijdragen aan "systeemdiensten", de aanpassing in realtime (in enkele seconden of enkele tientallen seconden, afhankelijk van het geval) van de productie-consumptiebalans. Als gevolg hiervan werken sommige tranches op minder dan 100% (vaak rond de 95%) om een ​​“opwaartse” reserve te hebben. Dit is bijvoorbeeld niet het geval in de Verenigde Staten of Duitsland, waar kernenergie vrijwel constant op volle belasting draait.


Kortom, er is nog ruimte om de ontwikkeling van de EV te ondersteunen…..
0 x
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par RIAZ » 18/12/18, 10:24

bardal schreef:Je hebt ook het recht om tegen vaccins te zijn, of tegen de stellingen van het IPCC...

Ik vind het jammer dat je zo snel van ruzie naar bloubiboulga gaat....

Ja, het is al lang bekend dat het doorgeven van stroom door een weerstand warmte produceert. Zeker is dat in oude woningen (in de badkamer, bij het scheren) elektrische kachels zijn gebruikt : Lol: ), vanaf het moment dat ze worden uitgerust met elektrische verwarming, is er een (grote) stap verbonden aan het niet aanpassen van de elektrische installaties.

Het is geen mysterie dat de virtuele veralgemening van elektrische verwarming in nieuwe gebouwen gelijktijdig plaatsvindt met het besluit om massaal in kernenergie te investeren. Het is niet nodig om 10 berichten over dit onderwerp te plaatsen, herinnerend aan de zeer gezellige pubs van EDF en de recordcijfers waaruit blijkt dat de Fransen op alle verdiepingen de pompon van de broodrooster hebben.
Het was een directe producent-consument en natuurlijk spraken de lage uitrustingskosten de initiatiefnemers aan, die zeer weinig bedreigd werden door de brandstofarmoede waar veel van de bewoners van de goedkope (en dus slecht geïsoleerde) woningen die ze produceerden, last van zouden hebben. .
Uiteraard moet dit in de context worden geplaatst van een tijd waarin de overvloed aan energie het uitgangspunt was voor alle redeneringen.

Wat onthutsend is, is dat het handjevol beslissers dat al werd genoemd een rechterhand had die niet wist wat de linkerhand deed... Sterker nog, ze hebben samen voorzag Frankrijk van enorme en rigide middelen voor de elektriciteitsproductie en creëerde een structureel fluctuerend elektriciteitsverbruik, zowel per seizoen als per dag.
Het resultaat is dat elektrische verwarming niet eens profiteert van de ‘koolstofvrije’ elektriciteit waar iedereen van droomt, maar de productie van vuile stroom veroorzaakt, thuis of elders. De cijfers voor CO2 gekoppeld aan elektrische verwarming kunnen in wezen naar believen worden gemanipuleerd, maar voor de periode 2000-2004 hadden ADEME en EDF 180 g CO2 per kWh elektrische warmte vastgesteld. Ter informatie: met gas is het 195 g. Dat allemaal hiervoor!!!
En de nieuwsgierigen zullen ongetwijfeld merken dat de score is verslechterd door de liberalisering van de elektriciteitsmarkt, die, volgens RTE, de stroom uit bruinkoolcentrales zo concurrerend maakt...

En om weer on-topic te komen...

De Chinezen zullen kolenwagens hebben, maar voor hen is dit de enige manier om in de stad te kunnen blijven ademen, ongeacht hun totale CO2-uitstoot.

En als we het laten gebeuren, zullen we nucleaire auto's hebben... en Chinese.

sicetaitsimple schreef:Kortom, er is nog ruimte om de ontwikkeling van de EV te ondersteunen…..

De keuze om over te stappen op elektrisch (in de omstandigheden waarin we dat lijken te willen) is op de lange termijn een bindende optie. Het blijft alleen maar om aan te tonen dat de nucleaire industrie een optie is voor de toekomst...

Michel
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Did67 » 18/12/18, 10:49

Gaston schreef:Nee, niet ‘uniek in de wereld’: in Quebec wordt bijna 70% van de woningen verwarmd door elektriciteit.


Je imiteert je neven en nichten die aan deze kant zijn gebleven??? [humor - ik weet dat het verband houdt met je enorme beschikbaarheid van waterkracht, ook al heb je ook je kerncentrales, en helemaal niet slecht]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Adrien (voormalig nico239) » 18/12/18, 10:54

Om terug te keren naar het onderwerp: het is duidelijk dat hyperlicht de beste kortetermijnoplossing is: "Licht heeft gelijk" : Mrgreen:

Ga al systematisch onder de ton naar beneden met als doelstellingen en lagers 750 of zelfs 500kg.

Als het artikel geen nepnieuws zou zijn, zou het gemiddelde gewicht van een auto in vijftig jaar tijd met 57% zijn toegenomen: absurd.
https://fr.motor1.com/news/266197/poids ... ion-etude/

Verlaag de maximale potentiële snelheden van het voertuig, verminder de cilinderinhoud van de motoren, verminder het gewicht, verminder de elektronica of bepaalde automatische systemen en hun zware overbodige elektromotoren... enz.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 249-gasten