Egel moestuin

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Egel moestuin




par Did67 » 12/12/18, 12:50

Moindreffor schreef:
Didier voor jou om na te spelen, de moestuin van de egel, gooi je in een puinhoop, wie weet heb je misschien meer geluk : Mrgreen:


Ik heb er een, naast de hut die helemaal onderaan is, 50 m van de moestuin ... Er zijn veel "habitats" op deze plek: hopen hout, hopen takken, hopen kiezelstenen, dode bladeren, enz ...

Vorig jaar was er een "gat"; Ik kocht een infraroodcamera om te filmen en te "zien" wat er was - te laat, het gat was niet meer bezet!
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Egel moestuin




par Moindreffor » 12/12/18, 19:22

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:
Didier voor jou om na te spelen, de moestuin van de egel, gooi je in een puinhoop, wie weet heb je misschien meer geluk : Mrgreen:


Ik heb er een, naast de hut die helemaal onderaan is, 50 m van de moestuin ... Er zijn veel "habitats" op deze plek: hopen hout, hopen takken, hopen kiezelstenen, dode bladeren, enz ...

Vorig jaar was er een "gat"; Ik kocht een infraroodcamera om te filmen en te "zien" wat er was - te laat, het gat was niet meer bezet!

wees voorzichtig om een ​​habitat te veelzijdig te hebben, je hebt misschien de meest veelzijdige dieren, zoals knaagdieren, ik zal specifiekere en massievere habitats zien, een echte steen met echte grote steen, een stapel hout met takken niet te dicht, met een gat onder de stapel, ideaal voor de egel

volgend jaar zal ik wedden op vogels, ik zal mij het abonnement en de verklaring van mijn tuin aanbieden aan de LPO
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Egel moestuin




par Adrien (voormalig nico239) » 13/12/18, 01:24

Moindreffor schreef:volgend jaar zal ik wedden op vogels, ik zal mij het abonnement en de verklaring van mijn tuin aanbieden aan de LPO


Wat is dat?
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Egel moestuin




par Moindreffor » 13/12/18, 08:41

nico239 schreef:
Moindreffor schreef:volgend jaar zal ik wedden op vogels, ik zal mij het abonnement en de verklaring van mijn tuin aanbieden aan de LPO


Wat is dat?


De Refuges-inscriptie is eenvoudig!
gewoon:

zich ertoe verbinden het LPO Refuge-handvest te respecteren,
beschrijf je land, toekomstige toevlucht,
registreer online op Mijn LPO-ruimte of vul het registratieformulier in en stuur het naar ons met uw betaling €35
Na registratie ontvangt u uw doos * met daarin:

1 paneel om je Refuge LPO te formaliseren en bekend te maken
1 blue tits nestkast
3-boekjes mini-handleidingen: Natuurlijke voorzieningen in de tuin / gids Tuinvogels / gids Een jacht zonder jagen.
+ 1 abonnementsjaar aangeboden aan de nieuwsbrief Refuges LPO INFO, dwz 4-nummers / jaar.

Jij kiest
Je kunt ervoor kiezen om alleen lid te worden via een individueel of gezinslidmaatschap via een gezinslidmaatschap.

32 €: gezinslidmaatschap

23 €: individueel lidmaatschap

75 € en +: Benefactor-lidmaatschap

een totaal van€67

Je profiteert ervan
... een belastingaftrek van 66% tot 20% van uw belastbare inkomen, waarbij lidmaatschap van de LPO wordt erkend als een gift.

voor informatie
https://www.lpo.fr/
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
steenbok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 22/11/17, 09:18
x 11

Re: Egel moestuin




par steenbok » 13/12/18, 09:03

Goed idee de vogels, ik probeer mijn land uit te rusten met nestkasten en rode staart. Hun consumptie van rupsen in de lente is consistent.
Gisteren heb ik een harige kooi gesleuteld om te helpen bij het bouwen van nesten in de lente:


DSC01795.JPG


Vergeet de bestuivende insecten niet, het is zo eenvoudig om ze in onze groentetuinen te laten logeren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Egel moestuin




par Did67 » 13/12/18, 10:05

Voor insecten, voordat ik "moe" wordt van het opzetten van noodzakelijk zeshoekige "hotels", denk ik dat drie maatregelen buitengewoon effectief en eenvoudig zijn:

a) verbieden pesticiden en tolereren sommige "plagen" (die het voedsel van deze insecten kunnen zijn, vooral sluipwespen); hebben zelfs een "arsenaal aan planten die bloeien en voeden, bijv. bladluizen het hele jaar door [van vlierbes en zijn vroege en sappige scheuten tot venkel in zaden, zwarte bladluizen in november)

b) umbellifera (tegenwoordig "apiaceae") hebben die bloeien: wortelen, pastinaak, selderij, peterselie, lavas ... tussen groenten en wilde wortelen, reuzenberenklauw, hemlock enz. in de omgeving

c) snijd na de bloei met een snoeischaar en "stapel" de stengels van deze schermbloemigen bij een haag: elk insect zal de holle stengel van zijn diameter vinden!
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Egel moestuin




par Moindreffor » 13/12/18, 10:12

Did67 schreef:Voor insecten, voordat ik "moe" wordt van het opzetten van noodzakelijk zeshoekige "hotels", denk ik dat drie maatregelen buitengewoon effectief en eenvoudig zijn:

a) verbieden pesticiden en tolereren sommige "plagen" (die het voedsel van deze insecten kunnen zijn, vooral sluipwespen); hebben zelfs een "arsenaal aan planten die bloeien en voeden, bijv. bladluizen het hele jaar door [van vlierbes en zijn vroege en sappige scheuten tot venkel in zaden, zwarte bladluizen in november)

b) umbellifera (tegenwoordig "apiaceae") hebben die bloeien: wortelen, pastinaak, selderij, peterselie, lavas ... tussen groenten en wilde wortelen, reuzenberenklauw, hemlock enz. in de omgeving

c) snijd na de bloei met een snoeischaar en "stapel" de stengels van deze schermbloemigen bij een haag: elk insect zal de holle stengel van zijn diameter vinden!

insect hotels zijn een van de grote klassiekers van nationaal onderwijs in SVT, daarna is het erg commercieel en het is allemaal esthetisch en identificeerbaar
een oude stapel takken onderaan de tuin zal je doen doorgaan voor een feniasse die zijn groentetuin niet schoonmaakt, een hotel met duidelijk zichtbare insecten (dus slecht geplaatst) zal je laten doorgaan voor een verantwoordelijke en geïnvesteerde ecoloog, ah wat zouden we niet doen voor onze "afbeelding"
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Egel moestuin




par Did67 » 13/12/18, 11:12

Dat is het precies:

a) eerst een bedrijf; er zijn veel pesticiden verwijderd uit tuincentra; dus om de portemonnee te melken, worden 3 soorten "producten" soms "gepromoot" ondanks gezond verstand: de "vierkanten" [kom op, 50 euro een vierkant van 0,8 x 0,8; of 780 euro - ja als! - de nuttige ha; maar wie berekent ???], de "schuilplaatsen" (nestkasten - een paar euro tot enkele tientallen euro's, egelopvangplaatsen - ongeveer vijftig euro, insectenhotel - zelfde orde van grootte ...), pesticiden " biologisch"...

b) dan de "wanneer zullen we zeggen" ...

En ik heb het niet over de contradictie om elke zaterdag te blijven maaien, om een ​​schoon gazon te hebben [ik spreek geen ruimtes - barbecue, waslijn, enz.], Dus om een ​​woestijn te behouden biologisch, zonder interesse buiten deze gebieden. Als het niet de ogen van anderen zijn ...

In mijn hoofd zijn, al dood, b) raakt me niet meer. Het is een kans.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Egel moestuin




par Moindreffor » 13/12/18, 11:20

Did67 schreef:Dat is het precies:

a) eerst een bedrijf; er zijn veel pesticiden verwijderd uit tuincentra; dus om de portemonnee te melken, worden 3 soorten "producten" soms "gepromoot" ondanks gezond verstand: de "vierkanten" [kom op, 50 euro een vierkant van 0,8 x 0,8; of 780 euro - ja als! - de nuttige ha; maar wie berekent ???], de "schuilplaatsen" (nestkasten - een paar euro tot enkele tientallen euro's, egelopvangplaatsen - ongeveer vijftig euro, insectenhotel - zelfde orde van grootte ...), pesticiden " biologisch"...

b) dan de "wanneer zullen we zeggen" ...

En ik heb het niet over de contradictie om elke zaterdag te blijven maaien, om een ​​schoon gazon te hebben [ik spreek geen ruimtes - barbecue, waslijn, enz.], Dus om een ​​woestijn te behouden biologisch, zonder interesse buiten deze gebieden. Als het niet de ogen van anderen zijn ...

In mijn hoofd zijn, al dood, b) raakt me niet meer. Het is een kans.

toen ik ziek werd, had ik de contradictie om alles te willen beheersen om mijn onvermogen om mijn gezondheid te beheersen tegen te gaan, dan heb ik uiteindelijk door onbekwaamheid elke weg steeds minder onder de knie gekregen, maar sindsdien Ik bezoek deze thread Ik ben in het loslaten gaan, mijn reflectie op hoe tuinman zonder werk het frame van de moestuin heeft overschreden, zodat ik mijn gedachten kan kwijtraken en je bent meer dan verantwoordelijk : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
steenbok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 22/11/17, 09:18
x 11

Re: Egel moestuin




par steenbok » 13/12/18, 11:28

Ik ben het volkomen met u eens wat betreft de analyse van de markt van hotels met insecten, bepaalde constructies herinneren me deze hotels van keten gelegen in een industriële zone waar de klanten de auto moeten terugnemen om te gaan eten. Het is modieus en de echte behoeften van insecten worden slecht gerespecteerd.

Daarom heb ik alleen "logeerkamers" opgezet, verspreid over de tuin, vlakbij de voedselbronnen. Het is gemakkelijk om ze te maken met gerecyclede materialen zoals boomstammen, holle stengels van verschillende soorten, riet, grasstro, enz.
Een Romeinse tegel, de draad van herstel (als gevolg van de ontmanteling van verouderde hekken die een gevaar vormen voor de fauna), stengels van vlierbes:
DSC01802.JPG


We kunnen zien dat sommige stengels zijn gegraven
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten