KiweeOne Kite-windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: KiweeOne kite windturbine




par izentrop » 30/11/18, 16:51

Christophe schreef:Sorry, ik had de originele link niet gelezen: https://objectifaquitaine.latribune.fr/ ... 85954.html
€ 300 betaald door ADEME? :schok: :schok: :schok: Hoe kunnen degenen die subsidies betalen zoveel rijden?

Het is niet nieuw dat deze organisatie zich voor de gek laat houden. Het is jammer voor projecten die serieus potentieel hebben, maar het lijkt mij dat charisma en indrukwekkende communicatie beter zijn dan een echt high-performance project.

Op fessebouc worden niet lovende commentaren systematisch verwijderd, dat zegt veel over de intenties van de initiatiefnemers van dit project. Trouwens, de meeste van hen zijn leeg van opmerkingen. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: KiweeOne kite windturbine




par Grelinette » 01/12/18, 11:24

Bonjour à tous,

Ik ben misschien een beetje zwaar, maar ik heb nog steeds moeite met het begrijpen van de technologieën die worden gebruikt voor deze "vliegerwindturbines"!

Afgezien van het principe van de klassieke windturbine, namelijk een rotor met bladen die draaien, of de vlieger die windingen in de lucht maakt, kan deze beweging mogelijk energieproductie op de grond genereren (hoewel de opbrengst niet verschrikkelijk moet zijn), Ik zie niet in welke efficiënte technologieën er mogelijk zijn om stroom te produceren met een vlieger.
Op een van de video's zien we echter een kabel door een katrol op de grond gaan, maar de katrol draait niet echt.

De 2 argumenten die toelaatbaar lijken voor deze "vliegerwindturbines" zijn:
- de besparing door het ontbreken van de mast, maar wel het hele liersysteem op de grond en de huidige bergingsbedrading in de lucht gecreëerd,
- de zoektocht naar een sterkere en meer regelmatige wind in de hoogte, maar een windturbine enkele honderden meters in de lucht hijsen impliceert dat deze kleiner is. Dus uiteindelijk winnen we aan de kwaliteit van de wind, maar verliezen we aan de productiecapaciteit van de windturbine.

Kent u andere stroomgenererende technologieën die met deze windturbines zijn geïmplementeerd?
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: KiweeOne kite windturbine




par Christophe » 01/12/18, 13:56

izentrop schreef:Het is jammer voor projecten die serieus potentieel hebben, maar het lijkt mij dat charisma en indrukwekkende communicatie beter zijn dan een echt high-performance project.


De "agressieve" com is de zaak van alle Start Ups gebaseerd op een FBI...wat het geval is met degene die KiWeeOne promoot...

izentrop schreef:Op fessebouc worden niet lovende commentaren systematisch verwijderd, dat zegt veel over de intenties van de initiatiefnemers van dit project. Trouwens, de meeste van hen zijn leeg van opmerkingen. : Mrgreen:


Oh? Misschien moeten de FB-admins dan op de hoogte worden gebracht en ergens anders worden gepost... Op hun crowdfunding-campagne bijvoorbeeld?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: KiweeOne kite windturbine




par Christophe » 01/12/18, 13:58

Je bent niet de enige die Greli niet begrijpt! : Cheesy:

Grelinette schreef:- de zoektocht naar een sterkere en meer regelmatige wind in de hoogte, maar een windturbine enkele honderden meters in de lucht hijsen impliceert dat deze kleiner is. Dus uiteindelijk winnen we aan de kwaliteit van de wind, maar verliezen we aan de productiecapaciteit van de windturbine.


Dit is het enige belang maar het brengt al andere (enorme) problemen met zich mee dat de windturbine niet werkt bij zwakke wind...

Grelinette schreef:Kent u andere stroomgenererende technologieën die met deze windturbines zijn geïmplementeerd?


Ik begrijp de vraag niet helemaal, er zijn andere soortgelijke projecten geweest (zie hierboven)
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: KiweeOne kite windturbine




par izentrop » 01/12/18, 23:00

Grelinette schreef:Op een van de video's zien we echter een kabel door een katrol op de grond gaan, maar de katrol draait niet echt.
Het draait echt.
We zien het op een andere video waarin ze een prototype presenteren. We zien dat er een eerste riem is die de hoekoverbrenging maakt tussen de schroef en de overbrengingspoelie.
Aan het einde kunnen we duidelijk de onderste katrol zien draaien. De generator moet zich in het lichaam van deze poelie bevinden.
Je ziet duidelijk de 3-aderige kabel die hem elektrisch verbindt met de regelaarkast.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: KiweeOne kite windturbine




par Grelinette » 03/12/18, 14:56

izentrop schreef:
Grelinette schreef:Op een van de video's zien we echter een kabel door een katrol op de grond gaan, maar de katrol draait niet echt.
Het draait echt.
We zien het op een andere video waarin ze een prototype presenteren. We zien dat er een eerste riem is die de hoekoverbrenging maakt tussen de schroef en de overbrengingspoelie.
Aan het einde kunnen we duidelijk de onderste katrol zien draaien. De generator moet zich in het lichaam van deze poelie bevinden.
Je ziet duidelijk de 3-aderige kabel die hem elektrisch verbindt met de regelaarkast.

Het is inderdaad een van de technologieën die zijn geïmplementeerd met deze beroemde vliegers-windturbines!
De windturbine die naar boven wordt gehesen, wordt gebruikt om een ​​generator op de grond te laten draaien.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: KiweeOne kite windturbine




par Exnihiloest » 03/12/18, 15:22

De vragen van Grelinette brengen me op een idee.
Waarom zou je een windturbine op hoogte willen monteren, met alle complicaties door het gewicht aan boord, de verre mechanica en elektronica en de elektrische kabels?

Alles wat je nodig hebt is een gewone vlieger met zijn kabel, met niets aan boord. De vlieger trekt aan de kabel, de kabel laat de cilinder draaien op de grond waarop hij is gewikkeld en de cilinder laat de generator draaien.
Aan het einde van de race is het gemakkelijk om de zeilconfiguratie van de vlieger op afstand te wijzigen, zodat hij tegen de wind in gaat met veel minder energie dan hij in de andere richting leverde. En we beginnen opnieuw.

Alle elektrische kant ligt dus op de grond, superbesparend. En met meerdere kites, of batterijen met een kleine capaciteit, kun je de heen- en terugtijden gelijktrekken voor een consistentere productie.
Ben ik aan het patenteren of is het idee al in gebruik?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: KiweeOne kite windturbine




par Christophe » 03/12/18, 15:27

Exnihiloest schreef:Alles wat je nodig hebt is een gewone vlieger met zijn kabel, met niets aan boord. De vlieger trekt aan de kabel, de kabel laat de cilinder draaien op de grond waarop hij is gewikkeld en de cilinder laat de generator draaien.
Aan het einde van de race is het gemakkelijk om de zeilconfiguratie van de vlieger op afstand te wijzigen, zodat hij tegen de wind in gaat met veel minder energie dan hij in de andere richting leverde. En we beginnen opnieuw.


Dit is precies het concept van EnerKite dat hierboven door Izentrop is beschreven:

hernieuwbare-energie/windturbine-cerf-volant-t15860.html#p348821

Exnihiloest schreef:Ben ik aan het patenteren of is het idee al in gebruik?


Vraag het aan EnerKite : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: KiweeOne kite windturbine




par Exnihiloest » 03/12/18, 17:20

Dat verbaast me niet...
Ik heb het gevoel dat de kans op een origineel idee van een beetje belang kleiner is dan het winnen van 6 cijfers bij de loterij. :(
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: KiweeOne kite windturbine




par Christophe » 03/12/18, 17:37

Maar nee, ik zal je geruststellen!

Een octrooi-ingenieur zei rond 1880 dat zijn beroep in gevaar was omdat "ALLES" al was uitgevonden... : Mrgreen:
1880 niet 1980 he!

De PSA-groep dient bijna 400 patenten per jaar in (meer dan 1 per dag...)

De wereldwijde octrooidatabase is hier: https://worldwide.espacenet.com/ en er zijn zeker goudklompjes die in het publieke domein zijn gevallen om up-to-date te zijn, gezien de huidige economische context!

Een patent is niets waard, het is de implementatie die het verbetert!

Veel plezier!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 210-gasten