De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Ahmed » 14/04/19, 15:05

Een beetje rust, Eclectronje bent ten onrechte aan het dwalen en het werkt averechts.
Er is iets in ieder van ons * Sicetaitsimple en het minste wat je kunt doen is hem wederkerigheid geven ... :D
Ik beschouw hem als een goede en onpartijdige gesprekspartner. Het zou verdrietig (en nutteloos) zijn om alleen degenen aan te pakken die precies hetzelfde denken als wij ... :(

* Het herinnert je niet aan een bekende lucht? : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par eclectron » 14/04/19, 16:29

welkom Ahmed,
Het zal niet mogelijk zijn ... : Oops: : Lol:
Exnihi..simple speelt met 2 bijnamen (ongetwijfeld), bij de "slechte agent" en bijna "goede agent", het is zijn recht, maar het feit is al dat hij speelt. Dus hij heeft een doel.
Ik ontken zijn cultuur niet, waarschijnlijk meer gehoord dan de mijne in sommige gebieden, wat het ongetwijfeld een interessante gesprekspartner maakt over andere, meer neutrale onderwerpen.

Het blijkt dat hij niet neutraal is, hij is er om liberale ideologie te bedenken, voornamelijk ingegeven door zijn persoonlijke reactie op de angst voor terugkerend rood, die ook (onder andere) heeft verraden.

Deze (irrationele) angst doet hem een ​​hele sectie van de werkelijkheid vernietigen, waardoor hij objectief naar het kapitalisme en de gevolgen ervan kijkt, dat wil zeggen de wereld waarin we leven en waar het naartoe gaat.

Je zult opmerken dat ik in de weinige uitwisselingen die ik met hem heb gehad, het kapitalisme ter discussie stelde, eindelijk heeft hij geen argument, zo niet de spot met rood of groen totalitarisme. Het is gewoon oneerlijk, niet serieus, want niemand hier is voorstander van totalitarisme.

Ik ken heel goed het soort geluid Exnihi..simpleIk kan u vertellen nesten, indien u dat wenst: hun angst voor rood (die bestaat niet meer), hun angst voor verlies van privileges verleend door geld, hun angst van het niet kunnen onbewust en inconsistent individualistisch te zijn, de wereld naar de ondergang leiden.
Dus een andere mening hebben, ja, als het beargumenteerd en gemotiveerd wordt door rationaliteit en tastbaar, niet door irrationele angsten of de laagste instincten.

Bedankt voor Michel Berger : Wink: maar nee, ik heb geen, of veel meer gemeen met Exnihi..simple, zo niet de mensheid en dezelfde biotoop, de aarde.
De handelaren van spot, van twijfels, vertragen de heilzame evoluties, eenvoudigweg om hun privileges te behouden, die eenvoudigweg ideologisch en niet noodzakelijk geldelijk kunnen zijn.
Ik pretendeer niet het woord of de oplossing te houden, maar ik denk tenminste dat ik waarneem waar we zijn en waar we in wezen moeten gaan.
We kunnen bespreken, maar blijven op het huidige pad, vooral als er vanuit mijn strafrechtelijk oogpunt geen argument is, wanneer we de consequenties zien.

Ik kan me verontschuldigen voor de beledigende opmerkingen over Exnihi..simple (wat de keus ook is om te nemen of te weigeren, of om aan te geven wat hem motiveert, zodat hij begrepen wordt, wat hij nooit doet, als een stuk zeep vluchtend) maar ik niet Ik wil het niet omdat ik denk dat het de eerste belediging was die zich voordeed als een promotor van totalitarisme, een proces van oneerlijke spot om al het gepraat in diskrediet te brengen. Het wil niet objectief bouwen, maar vernietigen wat in strijd is met zijn zogenaamde liberale ideologie.
Ik vind het erg teleurstellend dat hij al zijn kennis met zo weinig begrip gebruikt. Om nuchter te eindigen ... : Oops:
Ik kan moeilijk zijn, maar ik heb de ervaring van dit soort personage die me niet meer voor de gek houdt. : Roll:
Een open boek ... 8)
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par sicetaitsimple » 14/04/19, 17:04

eclectron schreef:Exnihi..simple speelt met 2 bijnamen (ongetwijfeld), bij de "slechte agent" en bijna "goede agent", het is zijn recht, maar het feit is al dat hij speelt. Dus hij heeft een doel.


Misschien is het zelfs ik die de bovenstaande post onder het pseudoniem Ahmed verzendt, heb je gedacht? Ik heb in feite alle wachtwoorden van de leden van de forum.
U moet eerst alle potentieel giftige stoffen (vervalste calva, verschillende kruiden, ...) uit uw consumptie verwijderen en vervolgens raadplegen als deze niet slaagt.
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par eclectron » 14/04/19, 17:17

sicetaitsimple schreef:
eclectron schreef:Exnihi..simple speelt met 2 bijnamen (ongetwijfeld), bij de "slechte agent" en bijna "goede agent", het is zijn recht, maar het feit is al dat hij speelt. Dus hij heeft een doel.


Misschien is het zelfs ik die de bovenstaande post onder het pseudoniem Ahmed verzendt, heb je gedacht? Ik heb in feite alle wachtwoorden van de leden van de forum.
U moet eerst alle potentieel giftige stoffen (vervalste calva, verschillende kruiden, ...) uit uw consumptie verwijderen en vervolgens raadplegen als deze niet slaagt.

Dat ben je absoluut niet Ahmed : Lol:

Zelfs als ik me vergis met "één man", ben je in ieder geval klonen van alles wat ik hierna zeg.

Ik verwacht natuurlijk geen enkel antwoord of enige verduidelijking van u, op de essentie van wat u motiveert?
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 14/04/19, 17:19

eclectron schreef:...
Exnihiloest schreef:"Aan de andere kant zeggen maar heel weinigen bereid te zijn om de aankoop van elektronische producten te beperken (27%), te investeren in groene stroom (22%) of om voor lange afstanden het vliegtuig te verlaten ten gunste van de trein of de bus. (21%). "
Toch een beetje gezond verstand ...

U bevestigt hier dat slechte mensen, of ongeïnformeerde mensen, niet in staat zijn om de juiste beslissingen te nemen.

Ik bevestig zoiets niet, cheater. Het idee dat mensen, in tegenstelling tot u behalve, slecht geïnformeerd zijn, is een gratis verklaring en manipulatie.
We begrijpen dat "de juiste beslissingen" in feite de beslissingen zijn die door Eclectron worden onderschreven, zoals degene die erin zou bestaan ​​slechts één model smartphone te behouden, zoals aanbevolen in een andere thread.

Wanneer een persoon goed geïnformeerd is, is de kans groter dat hij de juiste beslissingen neemt, omdat mensen in principe verantwoordelijk zijn.
Uw respondenten zijn zich niet bewust van de impact van het voortdurend produceren met beperkte middelen.

Natuurlijk, als je het niet eens bent met de 'goede' beslissingen volgens Eclectron, is het niet omdat je naar geweten een andere keuze zou maken dan de zijne, maar omdat je, in tegenstelling tot hem, 'slecht geïnformeerd' zou zijn. , of dat we bewusteloos zouden zijn. : Roll:

Maar alsof dat niet genoeg was, komt het probleem helemaal niet voor in deze binaire termen.
Er is geen sprake van kiezen tussen het kopen of niet van elektronische producten, het gaat om het produceren van duurzame, recycleerbare, gestandaardiseerde goederen die worden gezien als echte behoeften en democratisch goedgekeurd.


Dus nee, we zouden geen elektronische producten kopen zoals de rode koningin, dank u Izentropmaar voor een lange tijd, zo niet al het leven, als het product perfect voldoet aan de behoefte.

Dus hier zijn we terug bij de unieke smartphone de Eclectronique !

In de elektronica, hardware vernieuwingen zijn vooral te danken aan de technische vooruitgang waardoor een betere dienstverlening: betere definitie TV-schermen, groter, minder macht van de consument, meer krachtige smartphone voor spraak of andere erkenning, netwerk apparatuur waardoor meer bandbreedte, LED-lampen verbruiken minder in plaats van gloeilampen, nieuwe LED-lampen nog verbruikt minder of meer spectrum profiel pc's die drie keer minder tijd in beslag nemen om te beginnen etc. etc.
En onze Eclectron denkt dat we dit allemaal kunnen beslissen in vijfjarige plannen in Sovjetstijl om het 'duurzame', het 'duurzame' dat de gangbare uitdrukking in de mode is, echt toegepast te maken in termen van ecologisme, maar in wezen in de productie van onzin.

Het kan inderdaad zo zijn, en de overgang naar de politiek van dit soort vereisten, waar de Eclectrons-compatibele ethische commissies voor alle anderen zullen beslissen wat goed voor hen is en voor meerdere jaren, wordt een totalitaire samenleving genoemd. .

Zelfs als de voorspelling van toekomstige behoeften mogelijk was, evenals de middelen om te implementeren om ze te beantwoorden, wat helemaal niet het geval is, maar stel dat je misschien een andere maatschappij dan deze wilt, bijvoorbeeld een samenleving dynamisch waar we gooien zo snel als we consumeren: alles wat we moeten doen is ons organiseren om te recyclen en transformeren. Meerdere keuzes van de samenleving, Eclectron erkent niet dat dat zo is, alleen het unieke, het goede en het universele, en als je het niet neemt, zou het zijn dat je slecht zou worden misleid op de hoogte. En voor de sharia-ecoloog.
1 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par eclectron » 14/04/19, 17:34

Je was een voorbeeldige objectiviteit, prachtig in de rol van de 'slechte agent'
BRAVO! : Lol:

Geen interesse om te antwoorden, het is bijna elk woord dat de waarheid van de oorspronkelijke betekenis die ik wilde geven zou moeten herstellen.
Ga kussen en goede weg Tryphon.
1 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par eclectron » 14/04/19, 17:45

PS: Ahmed
Ahmed schreef:Een beetje rust, Eclectronje bent ten onrechte aan het dwalen en het werkt averechts.

Absoluut contraproductief maar als het klaar is, is het verknoeid, het is niet nodig om je energie te verliezen om tegen de stroom in te zwemmen : Wink:
Zoveel om echt positief te bouwen, waar de constructieve stroom naartoe leidt.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par izentrop » 15/04/19, 01:37

eclectron schreef:Voorlopig zie ik alleen nucleaire gesmolten zouten die het antwoord kunnen bieden voor de landen van het noorden
In het document dat ik heb verstrekt, zijn er in feite veel projecten aan de gang, maar er zijn er nog geen in uitvoering, terwijl RNR na verloopt probleemloos vanuit 1980 onder Russen. We waren niet klaar met het finaliseren van Superphénix : Cry: https://www.uarga.org/downloads/Documen ... 014-11.pdf
Comme
Al eerder genoemd, splitsen langzame neutronen hoofdzakelijk de isotoop U235, die slechts 0,7% van vormt
Uranium gevonden in de natuur. Het grootste deel van het uranium is daarom onmogelijk
splijting in de huidige thermische reactoren. Na de ontwikkelingsprognoses van
thermische reactoren over de hele wereld laten de ertsreserves van de aarde niet toe
bedek slechts ongeveer 80 jaar van elektrische productie. De ontwikkeling van reactoren
snelle neutronen laten daarentegen het uranium 238 versplinteren en veranderen in Pu
239. Alle natuurlijke uranium kan worden gebruikt en de teruggewonnen energiewinst is
dicht bij 100% van de uraniumbron; of dit laatste natuurlijk, verarmd of
hersteld tijdens recycling. RNR's maken het ook mogelijk om plutonium terug te winnen
de ontmanteling van kernwapens.
Het wordt dan mogelijk om een ​​periode van meerdere duizenden jaren productie te beslaan
elektrisch.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 29/05/19, 09:31


                                  Vergeet het "broeikaseffect" en ga terug naar de basis


De samenvatting: https://laphysiqueduclimat.fr/le-livre/resume
Het boek: https://laphysiqueduclimat.fr/wp-conten ... mat_C1.pdf

"De evenwichtsfactoren met oceanen en vegetatie maken het onwaarschijnlijk dat de atmosferische concentratie van CO2 wordt verdubbeld; maar als een dergelijke verdubbeling zou optreden, zou dit een kleine invloed hebben op de absorptieband van de CO2 en op de temperatuurstijging die het zou kunnen veroorzaken; en deze impact zou grotendeels worden gecompenseerd door een toename van de stroomsnelheid van de stoompijp: in totaal zou de temperatuurstijging 0,5 ° C niet overschrijden.

Het is daarom noodzakelijk om elders naar de oorzaken van de huidige opwarming van de aarde te zoeken, vooral omdat de laatste observaties zonnesteken lijken te veroordelen, via, ongetwijfeld, een afname van het albedo, waarvan de redenen niet zeker bekend zijn.

Bovendien volgt het klimaat cycli, die zelf slecht bekend zijn, maar waarvan de amplitude mogelijk groter is dan de toename die we ervaren.

Ten slotte moeten we niet vergeten dat het klimaat chaotisch is en dat precieze klimaatsimulaties op deze plaats in 50 jaren of meer een natte vinger is.
"
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par izentrop » 29/05/19, 13:20

Gratis boek?
Geen uitgever wilde het afdrukken?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 181-gasten