Zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par izentrop » 12/11/18, 19:40

kV is kilovolt en wat telt is het geleverde vermogen voor een gegeven snelheid.
Enig idee van het aantal polen van uw 15 kv-motor om geen ruzie te maken in een vacuüm?

Ik had een link gegeven met een realisatie uitgaande van een VAE-motor van 500 W http://reso-nance.org/wiki/projets/velo_energie/accueil
Ze krijgen een vermogen van 200 W met een redelijk hoge snelheid, omdat het een skate wiel wordt aangedreven door het fietswiel. Beeld

Pierre820, als de motor uit gaat in 2-draad, kunt u dezelfde regelaar gebruiken die slechts een paar euro kost.
Beeld
0 x
Pierre820
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 09/11/18, 17:39
x 1

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par Pierre820 » 12/11/18, 20:15

Ik vind het normaal dat ze veel moeten trappen, het is een 2500 RPM-motor. Het is een kluismotor maar geen wielmotor. Deze motor is zeker verbonden met tandwielen om het wiel van de fiets te draaien, die dan koppel zal hebben.
De motor die ik ga kopen en een wielmotor, dus de kwestie van rotatiesnelheid is minder belangrijk. Door nadelen nee zal het niet uitkomen in twee threads maar in drie fasen. Dus ik heb een gelijkrichter-diodebrug nodig voor de regulator.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par izentrop » 12/11/18, 22:16

In dit geval heeft u dit soort regelaar nodig Beeld
Ik heb geen wielmotor gezien tenzij 150 E. Voor deze prijs zijn er kleine windturbines 500 W.

Als u uw windturbine van A tot Z wilt bouwen, organiseert deze vereniging zelfbouwcursussen https://www.tripalium.org/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par Christophe » 12/11/18, 22:26

Je geeft daar slecht advies ... AMHA ... :? :? :?

De eenvoudigste oplossing is een borstelloze wielmotor met een borstelloze regelaar die regeneratie mogelijk maakt tijdens het remmen en die 100% van de tijd in regeneratiemodus zou zijn ...

Ik zei het hierboven.

Wat je nodig hebt is gewoon 1-schroef + 1-motor in regeneratieve modus + 1-regelaar + mogelijk 1 DC-DC-converter als de regulatorspanning niet compatibel is met de batterijen ...
0 x
Pierre820
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 09/11/18, 17:39
x 1

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par Pierre820 » 13/11/18, 16:12

Ok nogmaals bedankt voor deze verduidelijking.
Ik heb naar veel motortypen en wat informatie over regeneratie gekeken en ik realiseer me dat niet alle motoren het kunnen, althans bij motormontage op een fiets. Dat wil zeggen dat als de motor is uitgerust met een vrijloop en niet in directe aandrijving is, regeneratie niet mogelijk is. En ik heb het niet over het vrijloop verbonden met het crankstel.
Dus kan elke VAE-motor toch als generator worden gebruikt of moet ik een directe aandrijving of een directe aandrijfmotor vinden?
dank u
0 x
Pierre820
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 09/11/18, 17:39
x 1

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par Pierre820 » 13/11/18, 16:44

Ah en nog een probleem, ik kan geen fietsmotorregelaar vinden met de regeneratiefunctie ...
0 x
Christophe68
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 27/06/15, 12:55
Plaats: Elzas

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par Christophe68 » 13/11/18, 21:05

Pierre820 schreef:Dus de gelijkrichterbrug is niet te ingewikkeld. Dan is de regulator uiteindelijk essentieel?
Omdat ik het heb uitgeprobeerd op een draadloze schroevendraaiermotor, krijg ik tijdens het stationair draaien vrij hoge spanningen, tot 50V. Door nadelen zodra ik een lading zet, met een LED-lamp bijvoorbeeld, is de spanning niet hoger dan 14V met dezelfde rotatiesnelheid. Dus als ik rechtstreeks op de batterijen aansluit (welke totale 750Ah) zullen deze niet al het vermogen absorberen door de stroomsterkte te verhogen in plaats van de spanning?

Je hebt nog steeds je 50-volt. Ze zijn eenvoudig verspreid in de wikkeling. Je kunt het zien als een spanningsdeler waarvan led de eerste weerstand is en koperen weerstand de tweede. Dus als je 1-versterkers hebt die stromen, heb je 14-watt geabsorbeerd door de LED en 36 door de motor. De prestaties zijn slecht.
Als u hetzelfde zou doen met een grote motor, zou de spoel smelten omdat zijn weerstand zwakker is en niet alle warmte kon afvoeren.

In het geval van uw windturbine zal de wind daarvoor niet sterk genoeg zijn (behalve een storm indien niet beschermd).
Gewoon wanneer het wiel ongeveer 100 tpm bereikt, zal de motor sterk worden afgeremd en op deze snelheid blijven, terwijl voor ideale prestaties de snelheid evenredig moet blijven aan die van de wind.
De batterijen van 750Ah zullen sterk genoeg zijn om de stroom te absorberen, maar eenmaal opgeladen zal de stroom blijven circuleren en zal de batterijen een vernietigende overspanning veroorzaken die oververhit raakt omdat ze het overtollige vermogen in warmte zullen transformeren.

Pierre820 schreef:Wat betreft hoverboard-motoren zijn dit betere kandidaten omdat ze op lagere snelheden voortbewegen dan een fiets en plotseling minder rotatie per minuut nodig hebben om dezelfde stroom te genereren?
Omdat ze me bovendien goedkoper lijken dan een schoepenrad met hetzelfde vermogen.

Een hoverboard-motor maakte 15kv. Er zijn HS hoverboards (het is bijna altijd de kaart of de batterij) voor ongeveer 30 €.

Pierre820 schreef:Ik heb naar veel motortypen en wat informatie over regeneratie gekeken en ik realiseer me dat niet alle motoren het kunnen, althans bij motormontage op een fiets. Dat wil zeggen dat als de motor is uitgerust met een vrijloop en niet in directe aandrijving is, regeneratie niet mogelijk is.

Elke elektromotor kan als generator werken. Als er een mechanisch vrijloop is, draait u de motor gewoon ondersteboven. De draairichting is omkeerbaar.

Pierre820 schreef:Ah en nog een probleem, ik kan geen fietsmotorregelaar vinden met de regeneratiefunctie ...

Ik weet het niet, het bestaat voor zover ik weet niet of het is heel weinig bekend.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par izentrop » 14/11/18, 01:52

Ik weet niet of dit een goed advies is, maar in plaats van te sleutelen aan een motor en zonder stage te lopen bij Tripalium, kun je de handleiding kopen en volgen https://www.la-terre-des-survivalistes. ... video.html
0 x
Pierre820
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 09/11/18, 17:39
x 1

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par Pierre820 » 14/11/18, 09:31

@christophe.
Bedankt, dus ik zal een windturbineregelaar moeten vinden of proberen te sleutelen aan een vae-regelaar. Ik zeg tegen mezelf dat als ik het elektronische diagram vind, iemand me kan vertellen of het haalbaar is of niet.
Voor motoren zal ik waarschijnlijk naar hoverboards gaan, omdat ze eigenlijk goedkoper zijn en gemakkelijker te vinden zijn voor gelijkwaardige krachten, vooral omdat mijn plan voor het wiel van vae in het water viel.

@izentrop.
Ja, ik heb veel om op te letten voor de zelfbouw van de generator, maar het blijft tijdrovend en duur in vergelijking met een hoverboard-motor. En als mijn prototype werkt, kan het gemakkelijk worden gereproduceerd om de productiekracht te vergroten.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par izentrop » 14/11/18, 10:03

Hier een hoverboard-motor die als generator wordt gebruikt.
We zien dat het een diodebrug gebruikt die is teruggewonnen van een auto-alternator en een zonneregelaar, een windregelaar, zoals de foto die ik heb geplaatst, moet niet duurder zijn.
Het laat zien dat het bij ongeveer 580 tpm 10 A levert onder 14 V, of ongeveer 140 W. Als het wordt ondersteund, zal er belangstelling zijn voor koeling : Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 379-gasten