Okofen Pellematic probleem: "ontsteking defect"

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Lilian
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 01/11/18, 09:41
x 1

Okofen Pellematic probleem: "ontsteking defect"




par Lilian » 01/11/18, 09:50

Dag forumhello You

Ik las een pakket met artikelen over mijn probleem, maar voor nu heb ik het antwoord op mijn vraag niet gevonden. :(
We hebben net een huis gekocht met een Okofen-ketel, we zijn erg blij! Maar sinds gisteren is het gestopt (niet op het juiste moment, we beginnen dit seizoen te stremmen), met de aanduiding "def ontsteking". Ik zag in de handleiding dat er 3 of 4 mogelijke redenen waren voor deze melding. In ons geval denk ik dat het het ontbreken van pellets bij de aanzuiging is, omdat we de schroef in de pellettank kunnen zien, dus het moet in een vacuüm een ​​beetje zijn gedraaid. We brachten de pellets die aan de randen in het midden van de tank zaten, om de eindeloze schroef te bedekken. Maar de afzuiging is blijkbaar geprogrammeerd voor 20 uur. Dus ik zou graag willen weten hoe ik de rotatie van de schroef en de aanzuiging kan forceren om de ketel (de tussentank) op elk moment van de dag te vullen, of om een ​​andere tijd te programmeren.
Heb je een antwoord? Ik vind het nergens in de handleidingen die ik heb gezien.
Hartelijk dank! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Okofen Pellematic probleem: "def ontsteking"




par Did67 » 02/11/18, 12:30

Ik kom een ​​beetje laat aan:

a) zorg er allereerst voor dat het gebrek aan pellets in de brander de boodschap heeft veroorzaakt; het is simpel: open de deur van de haard en kijk of er een kleine stapel pellets in het midden van de geperforeerde bak zit, of niet ... Als dat niet zo is, is uw aanname goed ...

b) Ik weet het niet zeker - zolang ik de mijne niet heb behandeld! -: u kunt proberen de verbinding te verbreken met de "fysieke" knop (op mijn model is het een groene bouyton); het lijkt mij dat wanneer de stroom weer wordt ingeschakeld, de ketel een hele cyclus van automatische procedures uitvoert, inclusief het vullen van de tank ...

c) Als dit het geval is, kan het zijn dat je verschillende pogingen hebt om te starten, omdat je het hele circuit moet vullen (het is net als het opnieuw starten van een auto zonder brandstof).

d) De oplaadtijd wordt ingesteld in 2 rangordeparameters, die worden beschermd door een code; Ik heb helaas haast en zal voor tien dagen vertrekken; Ik zou terug moeten zoeken naar de doc ...
1 x
Lilian
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 01/11/18, 09:41
x 1

Re: Okofen Pellematic probleem: "def ontsteking"




par Lilian » 02/11/18, 15:58

Heel erg bedankt voor je antwoord !!

Ondertussen heb ik het probleem nog steeds niet opgelost, maar een beetje beter geïdentificeerd: ik had de ketel gisteren uitgeschakeld en zoals je zegt, na een paar minuten van automatische procedures, wordt de aanzuig van de pellets opnieuw opgestart. Ik kon zien dat de pellets niet in de pijp kwamen ... Ik zie ze erin vastzitten, 1 meter om na de schroef, in de pijp die omhoog gaat om vervolgens onder het plafond door te gaan. Alsof de zuigkracht niet krachtig genoeg was, of dat de pellets te zwaar waren ... Of dat iets mond! Dan zou ik goed op deze laatste hypothese letten. Ik schroefde de pijp los, ledigde de pellets die erin zaten, verving alles, en rebelote, na het herstarten van de ketel, begon de zuigkracht maar tevergeefs, de pellets zijn rebloquent in de pijp ...

Ik zou graag je 1er-advies willen volgen om thuis te kunnen zien, maar ik begrijp niet hoe ik de deur van het huis moet openen (of waar het huis zich bevindt.) Ligt het in het juiste deel (hoger dan het andere, met verticaal geschreven PELLEMATIC)

Merci encore!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Okofen Pellematic probleem: "def ontsteking"




par Did67 » 02/11/18, 16:05

Open de bovenkant van uw tank en kijk of de "gaten" in de zeef die de ventilator beschermt niet verstopt zijn. Het kan gemakkelijk worden losgeschroefd, eenmaal verwijderd van de "hoed" die zojuist is geplaatst!

Eenmaal geopend, kunt u ook handmatig vullen, in afwachting van het probleem van aspiratie op te lossen.

Draait de ventilator op volle snelheid? de elektromotor niet "overslaat"? (het is een geborstelde motor, als ze eenmaal versleten zijn)

U kunt ook de "doos" aan de uitgang van uw afzuigschroef openen waarop de leidingen zijn aangesloten; er zijn valstrikken aan de zijkant als mijn geheugen mij correct dient, om te zien of er geen kleine opeenhoping is die de stroom zou vertragen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Okofen Pellematic probleem: "def ontsteking"




par Did67 » 02/11/18, 16:09

En als eerste: controleer of uw pellets niet te nat zijn.

De microgolftest:

- weeg een gratin gerecht
- weeg een pleister van korrels (in een container met gratin); een laag niet dik (soort 2 cm)
- het verschil geeft het gewicht van de pellets
- micro-onder één minuut: repeser; normaal is het gedaald
- Begin opnieuw na een beetje roeren: het is weer naar beneden gegaan
- begin opnieuw met de eerste van de twee termen: a) het gewicht daalt niet meer; b) de pellets worden bruin

BLIJF UIT - DIT KAN BRAND VUREN ALS JE MISBRUIK WORDT. Of beter, doe het in een kelder met een deken naast onmiddellijk stikken ...

Als het gewicht van het water (de totale gewichtsafname) 10% van de pelletmassa overschrijdt, is het niet goed!
0 x
Lilian
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 01/11/18, 09:41
x 1

Re: Okofen Pellematic probleem: "def ontsteking"




par Lilian » 07/11/18, 19:09

Bedankt voor je laatste bericht!
Dus ging ik terug naar mijn tank, groef tussen de pellets om bij de eindeloze schroef te komen, en in feite is hij gevuld met uiterst fijn zaagsel. Al het zaagsel valt in de bodem van de tank, in de schroef, dus zeg ik tegen mezelf dat het zeker is dat de zuigkracht wordt afgesloten. Na het verwijderen van de pijp die uit de tank komt en de erin opgesloten pellets verwijderd, wat zaagsel aan de bovenkant van de schroef verwijderd, heb ik de fiets opnieuw gestart, hij heeft wat pellets gezogen, daarna gaat de zuigkracht maar door pellets gaan niet meer omhoog. Dus ik denk dat dit duidelijk een luchtfilterprobleem is dat waarschijnlijk met al dit zaagsel is verstopt. Ik heb deze manipulatie 'meerdere keren in de afgelopen dagen gedaan, want na het verbranden van de pellets in de tussentank, stopt de ketel opnieuw duidelijk ...

Dus nieuwe vraag: ik heb de metalen dop, de romp, de ketel, waar de pijp vandaan komt, verwijderd. En nu is er een hele ronde bazaar met schroeven, ik durf het niet aan te raken. Moet ik dat allemaal losdraaien om het filter te bereiken om te reinigen?

Een andere vraag: wat is het doel van de 2e-buis die de ketel verlaat; en wie arriveert er aan de andere kant van de koffer die is verbonden met de motor in de buurt van de tank? (In dit geval is er een pijp die van elke kant loopt).

Heel erg bedankt !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Okofen Pellematic probleem: "def ontsteking"




par Did67 » 08/11/18, 00:09

Ja, verwijder de kap, let gewoon op de elektrische aansluiting van de ventilatormotor.
Vul goede pellets - zeef of koop wat zakken!
Je moet je silo zuiveren; voorbij 10% zaagsel, loopt u het risico alles te blokkeren - en een geblokkeerde schroef is een hele klus!
Het wordt aanbevolen om de silo om de twee of drie jaar leeg te maken, omdat dergelijke opeenhopingen vaak voorkomen
0 x
Lilian
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 01/11/18, 09:41
x 1

Re: Okofen Pellematic probleem: "def ontsteking"




par Lilian » 08/11/18, 10:13

Ok, we zullen doorgaan om de ketel met de hand opnieuw op te starten en te sleutelen om de resterende pellets te verzenden. Er is nog steeds een goed pakket. En dan zullen we aan het einde wat overblijft van pellets en zaagsel leegmaken.
Ik heb de ventilatormotor nog steeds losgeschroefd, de zeef is niet verstopt. Er zit echt een hoger geluid dan voorheen in de aanzuiging, het ziet er echt uit als "verstopte stofzuiger", is het mogelijk om nog een paar dingen in dit motorblok los te draaien om bij een mogelijk filter te komen dat we kunnen schoonmaken?

Bedankt voor alle antwoorden, ik zegen het internet daarvoor! :D

ps: Ik heb de tussentank handmatig gevuld, nadat ik een handjevol zaagsel aan de onderkant heb verwijderd.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten