Om de elektrische auto te doden ... en snel !!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par Christophe » 26/10/18, 16:43

Dit is in ieder geval de mening (goed bevooroordeeld ... lees wat er zal volgen ...) van deze "analist": https://www.fleet.be/philippe-casse-le- ... -mensonge/

De heerschappij van elektrische auto's: grote illusie of leugen?
16/08/2017

De aankondiging van het verbod op de thermische auto, of zelfs het verbod op de verkoop ervan, raakt de media. Maar de technische, economische, sociale en ecologische basis van dergelijke projecten zijn twijfelachtig.

De mening van Philippe Casse

Sinds de uitvinding van de auto in de 1880-jaren is er altijd een markt geweest voor de elektrische auto. In 1900 bestond de helft van de wereldvloot (over 20 000) uit elektrische auto's (EV's).

Op het moment, de kosten van de motor, de versnellingsbak en de koppeling aanzienlijk groter dan dat van bestuurders van elektrische auto's, wiens gedrag was vooral veel eenvoudiger. De massaproductie van auto's "olie" en beperken hun autonomie zonder verlaten ondertekend VE, met uitzondering van de zeer specifieke toepassingen die het beste voorbeeld is de levering van deur tot deur verse melk in Groot-Brittannië.

De 14-18-oorlog, de eerste gemotoriseerde oorlog in de geschiedenis, bracht de EV's bijna tot in de vergetelheid ... voor slechts een eeuw.

Een markt voor het elektrische voertuig (EV)

Er is een markt voor EV's. Stedelijk en vooral professioneel gebruik in gevangenschap blijft de belangrijkste potentiële basis. Sommige mensen kunnen het ook gebruiken als ze de hieronder vermelde handicaps vermijden.

Wat hybrides betreft, kunnen ze essentieel zijn om de stad binnen te komen op de dag dat toegang tot een thermisch voertuig verboden is. Maar ze zijn economisch absurd en hun verbruik en emissies van CO2 die veel worden gebruikt op de weg zijn aanzienlijk zwaarder dan die van hun niet-hybride equivalent.

De aankondiging van het verbod op thermische auto's, of zelfs het verbod op hun verkoop, dringt de media binnen, terwijl de technische, economische, sociale en zelfs ecologische basis van dergelijke projecten twijfelachtig zijn.

Men heeft de indruk van een escalatie zonder enige stem om de politici een beetje te beredeneren. We vrezen misschien dat onze leiders de consequenties van hun verklaringen helemaal niet waarnemen.

"Groen wassen"

Het is waar dat de autoriteiten een "groene wassing" goedkoop uitvoeren omdat het politiek veel minder riskant is dan alle eigenaars te dwingen hun huis te isoleren bijvoorbeeld.

Met de verbanning van de thermische motoren en daarmee met de "absolute heerschappij van de elektrische auto", zou men in de verleiding komen om te antwoorden met een provocerende uitdrukking: "de grote illusie! "

Waarom? Simpelweg omdat het onmogelijk is om alle auto's met een hittemotor (pm 1,25 miljard auto's) te vervangen door EV's. Onmogelijk met absolute zekerheid met betrekking tot batterij-EV's, en bijna absolute zekerheid met betrekking tot brandstofcel VE's!

1. Het is technisch onmogelijk

Omdat als de hele vloot van Belgische auto's (5 750 000) elektrisch zou zijn, zou dit de 30% elektriciteitsproductie in ons land verhogen! Is dit mogelijk met de aankondiging van de sluiting van kerncentrales?

Deze ontijdige aankondigingen vergeten ook dat er nog geen circulaire economie is voor de recycling van lithium-ionbatterijen en dat de enige twee effectieve brandstoffen die bekend zijn voor brandstofcel VE's waterstof zijn. en methanol.

Waterstof vereist meer energie om het te produceren dan het kan leveren. Het is ook de enige bekende explosieve brandstof en wordt tegenwoordig voornamelijk geproduceerd door het molecuul CH4 methaan (aardgas) te kraken. En methanol komt in sterke concurrentie met de behoeften van menselijke voeding.

Tot slot, het argumentgewicht, er is vandaag geen elektrisch alternatief voor zware vrachtwagens. Om nog maar te zwijgen over het feit dat er op veel plaatsen in de wereld geen elektriciteit beschikbaar is of dat de afstanden te groot zijn en onzekere reistijden tussen twee laadstations. Met daarnaast de onzekerheid van het verbruik die zeer sterk varieert naargelang het rijgedrag, de temperatuur en het hellingspercentage van de weg.

2. Het is onmogelijk op het milieuniveau

Ondanks de inspanningen van ons land op duurzame elektriciteit te produceren, energie-efficiëntie van de batterij VE, en daarom zijn productie CO2 veroorzaakte de bouw, het gebruik en de recycling aan het einde van het leven ( "well to wheel" ), zijn op zijn best gelijkwaardig aan die van een vergelijkbare dieselauto.

Buiten Noorwegen laat de elektriciteitsproductie in een Europees land niet toe dat een EV met batterijvoeding zuiniger is dan een vergelijkbare dieselauto. Het verplaatsen van CO2-productie van de auto van waar het wordt gebruikt naar een elektriciteitscentrale is daarom een ​​illusie van voordeel! En EV's produceren ongeveer de helft van de fijne deeltjes van gelijkwaardige dieselauto's (remslijtage, banden, enz.) Of benzineauto's met motoren met directe injectie.

3. Het is sociologisch onmogelijk

Ten eerste "slapen" de 2 / 3 van de Belgische vloot op openbare wegen (dwz 3 800 000-eenheden). En de Europese Commissie vraagt ​​België om alleen 21 000-laadstations op de openbare weg te installeren.

Ten tweede wil de helft van de Belgische huishoudens niet of kan slechts één auto hebben, die dus aan alle mobiliteitsbehoeften van het gezin moet voldoen. Dit geldt met name voor reizen zonder een modaal alternatief, zoals veel lange afstandstrips naar verschillende met bagage. Het is ook onmogelijk om de gelijktijdige herlading van duizenden EV's op dezelfde route van de vakantie voor te stellen.

En tot slot is er een niet te verwaarlozen aantal geweldige professionele renners waarvan de activiteiten ervoor zorgen dat ze de hele dag rijden en niet de tijd hebben om te stoppen en de batterijen op te laden.

4. Het is fiscaal onmogelijk

Hoewel de verbeeldingskracht van onze heersers niet ontbreekt ... energie op dit gebied! Maar hoe lang zal de belastingvrije vakantie van de aflossing van meer dan 100% van een EV als laatste het geval zijn als we de saga van groenestroomcertificaten in Wallonië kennen?

Bovendien is elke VE naast de vloot gelijk aan één minder thermisch voertuig! Hoe zal de staat dan compenseren voor het verlies van accijnzen en belasting op brandstof (pm 5 miljard euro) die niet meer wordt verbruikt door EV's? De vele voordelen die worden aangeboden of beloofd om EV gebruikers (bijvoorbeeld Noorwegen: het gebruik van de band bussen, vrijstelling van congestie en parkeergelden) zal snel onmogelijk als het aantal VE af als willen dat onze leiders.

Op het moment van afsluiten ...

Ten slotte hebben we het nooit over het verschil in verbruik tussen een verstandige bestuurder en een ander die dat niet is. Er wordt gemakkelijk aangetoond dat dit verschil hoogstens 50% in diesel is. Het gaat naar 100% in een benzineauto. Maar in VE kan het oplopen tot 200% (dwz het verdrievoudigen van het verbruik), zonder het aanvullende verbruik van de verwarming of de airco en vooral de reboots aan de zijkant te tellen.

Onder deze omstandigheden kan worden gezegd dat het aankondigen van de dominante of absolute heerschappij van de elektrische auto en de totale verdwijning van diesel een illusie of een leugen is. Maar ze zullen in ieder geval twee slachtoffers maken: de consument en het milieu! En des te meer omdat de vooruitgang in motoren blijft toenemen.

Wie heeft de moed, de durf en vooral de geloofwaardigheid om de autoriteiten over dit onderwerp uit te dagen? Er bestaat angst dat dit niet uit de industrie komt. Wat de elektriciteitsproducenten betreft, ze wrijven waarschijnlijk hun handen. Het zal ook niet van hen komen! Wanneer komt een groep universiteitsprofessoren aan boord?

Noot van de redactie: wie is Philippe Casse?

Philippe Casse, een sales engineer van opleiding, had de leiding over de public relations van D'Ieteren van 1991 tot 2012. Als gepensioneerde omschrijft hij zichzelf tegenwoordig als een historicus van de auto. En om een ​​goede reden zit onze medewerker in verschillende commissies en federaties met betrekking tot de auto en zijn geschiedenis.


Psychorigiditeit is een ziekte die u denkt? In elk geval is lobbyen een beroep ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par Ahmed » 26/10/18, 18:52

Kleine formele opmerking over de titel: de hoofdletters zijn niet vrijgesteld van accentuatie (de TO kan heel gemakkelijk worden verkregen door op de alt-toets te drukken en door het cijfer 183 te vormen).

Dit artikel bevat veel ongelijke verklaringen van waarde. Ten gronde, wat de geloofwaardigheid van het geheel schaadt, is een verdediging zonder nuances van wat er bestaat. Daarom zijn de vermelde argumenten, vaak relevant, verkeerd. Het elektrische voertuig zou vooral in vergelijking met zijn thermisch equivalent een onzin zijn.
Deze ongelukkige vooringenomenheid mag de nauwkeurigheid van de milieukritiek tegen EV niet overschaduwen (we komen zeker nog eens terug! :D ).
Ten slotte negeert het elke economische analyse van het ontstaan ​​van deze mutatie: het is geen "pijnloze" maatregel, maar een grootschalige geplande veroudering om de consumptie nieuw leven in te blazen.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
perseus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 283
Inschrijving: 06/12/16, 11:11
x 73

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par perseus » 26/10/18, 22:18

Hallo,

Zoveel duidelijk zijn, ik ben geen kenner van dit maar het daagt mij en mij interesseert voor zover het de realisatie van een keuze die ik zou kunnen doen in de toekomst kan zijn en ik ben er niet zeker waarvan er heel, en het is echt vraag me vragen. Echter, om duidelijk te zijn, ben ik ervan overtuigd dat de prioriteit is om koolstofarm.
Ik kan net zo goed uit het bos komen als we het over dit onderwerp hebben, dus leg ik mijn verklaring af van "erfgoed" en interesse. Ik rijd 30 tot 000 / jaar op diesel. Of het nu voor mijn werk is of met het oog op mijn landelijke habitat, ik kan nauwelijks minder doen. Thuis in het dorp heb ik geen probleem om 40 of 000 km te lopen om naar de supermarkt of het postkantoor te gaan, ik heb nog nooit mijn auto meegenomen voor dit soort tochten ...

Maar het artikel kietelt me ​​een beetje (niet zozeer hoe dan ook), om het heel kort te maken:

De mening van Philippe Casse

Sinds de uitvinding van de auto in de 1880-jaren is er altijd een markt geweest voor de elektrische auto. In 1900 bestond de helft van de wereldvloot (over 20 000) uit elektrische auto's (EV's).


Dat is wat mij het meest irriteert. Een intro over een periode waarin geen van de betrokken technologieën volgroeid was, noch de infrastructuur, de mentaliteiten, noch de toepassingen ... Het soort intro-boot die -op het net en de forums- toon bij het begin de vooringenomenheid van de auteur en breng alle daaropvolgende opmerkingen in diskrediet, vooral als ik de rest van het artikel zie.


Het resultaat dan, en ik pas deze benadering steeds vaker toe op dit soort kritische opmerkingen: geen voorstel van oplossing of alternatief dat overeenkomt met het onderwerp (ik sta erop) = geen interesse. In principe:
- "je nieuwe oplossing is waardeloos"
- "Oké, oké, dus wat doen we, voordat het beter is, zodat we niets veranderen? Heb je een ander alternatief voor dit onderwerp?"
- "..."

Dit is alleen mijn mening

:)
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par Ahmed » 26/10/18, 22:48

Voor de intro ben ik meer toegeeflijk dan jij: ik zie zeker een historische herinnering, een kleine retoriek, zeker, maar dat heeft zijn relevantie om de vertakkingen van technische oplossingen op te roepen.
Wat de kwestie van alternatieve voorstellen betreft, die een ernstiger aspect is, is er een kwestie van methodologie: is het verstandig om het probleem alleen naar de technische kant te verminderen of moet de situatie meer algemeen worden beoordeeld? Het antwoord op deze vraag hangt af van het type reactie.
In het eerste geval (dat kan worden begrepen) positioneert de vraagsteller zich duidelijk als consument: hij leert dat een dergelijk product niet "goed" zou zijn, zijn reactie is om te informeren naar een beter product ...
We bevinden ons echter in een periode van diepgaande verandering, ik doel hier niet op "blijvende illusies" en andere onzin, maar op collectieve uitdagingen zonder equivalent in het verleden. In dit geval (dat op geen enkele manier de visie van de auteur van het artikel weerspiegelt!), Is er geen eenduidig ​​antwoord mogelijk, aangezien een collectief probleem alleen collectief kan worden opgelost (echter uitgaande van eenvoudige ideeën en gezond verstand (dat ik onlangs noemde op de "Bereid de uitgang voor... ").
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
perseus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 283
Inschrijving: 06/12/16, 11:11
x 73

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par perseus » 26/10/18, 23:05

Hallo,

Ahmed schreef:[...] aangezien een collectief probleem alleen collectief kan worden opgelost (echter uitgaande van eenvoudige ideeën en gezond verstand (die ik onlangs op de draad noemde "Bereid de uitgang voor... ").


Zeker, daar ben ik het mee eens, maar aan de andere kant heeft mijn ervaring met landbouwvakbond (productie) me geleerd dat het collectief moeite heeft om overeenstemming te bereiken over de bevindingen en zelfs meer over de middelen om te handelen. Aan de andere kant scheen het om elke vorm van besluitvormingsstructuur te schenden voor zijn gebrek aan actie of de ontoereikendheid van voorgestelde maatregelen. In feite veranderen de dingen niet, en niet altijd vanwege de invloed van lobby's (denkbeeldig of reëel) maar uit angst de dominante expressie van het collectief te negeren.
Dat gezegd hebbende, ben ik nogal terughoudend over "gezond verstand", niets is soms subjectiever dan gezond verstand. :-)

Als ik de door de initiatiefnemer van de post geïnitieerde discussie niet voer, kwam ik dit tegen:
https://www.20minutes.fr/economie/2360899-20181025-oui-patron-psa-bien-exprime-reserves-essor-voiture-electrique-fabrique?xtor=RSS-176
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par izentrop » 27/10/18, 00:18

Le Point maakte de balans op van de ontvangen ideeën en de voortgang van de elektriciteit. https://www.lepoint.fr/automobile/innov ... 91_652.php
Tegenwoordig is een elektrische auto bij aanschaf duurder dan een motor met thermische motor, voornamelijk vanwege de kosten van de batterij. Deze kosten nemen echter voortdurend af: van 600 euro per kWh in 2010 tot vandaag rond 200. Resultaat: volgens Renault zou een elektrische auto van een B-segment (een Clio) niet meer kosten dan een thermische 2020-horizon(dit is al het geval)en in 2025 voor segment C (Megane). Zo kunnen lopende subsidies geleidelijk worden verlaagd totdat ze worden afgeschaft.

... de twee oplossingen worstelen niet, maar bestaan ​​naast verschillende, maar complementaire typen van functioneren ...

... Een Zoe ZE40 nu al claimt een batterijduur van 400 km op de NEDC onrealistisch om goedkeuring cyclus, hetgeen overeenkomt met ongeveer 300 km in echte rijsituaties. Een duurdere model, zoals de Tesla Model S P100D beweert al een officiële assortiment van meer dan 600 km (meer dan 400 km in werkelijkheid). Dus er is geen twijfel dat echte autonomie 600 km binnenkort zal worden bereikt ...

... Een consortium van Volkswagen, Daimler, BMW en Ford werkt al aan de ontwikkeling van een netwerk van snellaadstations met vermogens van 350 kW. Het zal het mogelijk maken om een ​​autonomie van 100 km in vier minuten te herstellen, zelfs 400 km in 15 minuten .... Ext Ext ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par Christophe » 27/10/18, 02:29

Hebt u de bron of een onderzoek dat deze daling van de prijs (klant a priori) opgeslagen kWh bevestigt?

Omdat 200 € / kWh lijkt mij heel weinig ...

a) Het is veel goedkoper dan Chinese prijzen ... buiten haven- en douanebelasting (zie Alibaba ...)

b) het zou betekenen dat de prijs van de batterij van Tesla verkocht 120 000 € met batterij 80kWh is slechts 80 * = 200 16 000 €?
en die van een 30kWh elektrische auto (150 km-bereik) van 30 * 200 = 6000 € ...

c) Hoe doen bouwers het? Hebben ze nu hun batterijfabriek? Waarschuwing Ik heb het over een celfabriek, geen mogelijke celassemblage (hetzelfde probleem als bij PV-panelen)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par Ahmed » 27/10/18, 09:12

@ Perseus
Ik ben het volledig eens met uw opmerkingen. De zorg van het collectief is inderdaad dat het zelden als zodanig functioneert en dat de controle ervan meestal wordt gevangen door apparatchiks *; het is noodzakelijk om in de praktijk democratie en collectief te associëren.
Wat het "gezond verstand" betreft, geef ik toe dat ik heb geaarzeld voordat ik deze uitdrukking schreef, om de redenen die u zeer oordeelkundig oproept en ik deed het alleen omdat het verwees naar zeer precieze woorden in mijn geest (definieer collectief het algemeen belang, bijvoorbeeld).

* De hoogte is dat het een reproductie is van de structuren van kracht waartegen het is opgericht!

Opmerking: apparatchik = lid van de stuurinrichting.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par n.Chr. 44 » 27/10/18, 09:17

Hallo,

Ah snelle ladingen (zelfs ultrasnel ...)

Sommige fabrikanten zoals nx geven bijvoorbeeld de precieze kenmerken van hun producten en in het bijzonder hun levensduur ...

De lifepo4 worden aangekondigd 1500 cycli voor ladingen C / 5 en 300 cycli voor ladingen te 10C.

Dus kies ... Laad ultra snel als een zeur (met installatiesbezems om versterkers van barjo te ondersteunen) of niet.
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par n.Chr. 44 » 27/10/18, 10:22

Christophe schreef:Hebt u de bron of een onderzoek dat deze daling van de prijs (klant a priori) opgeslagen kWh bevestigt?

Omdat 200 € / kWh lijkt mij heel weinig ...




als je dat ziet (slechts een klein voorbeeld bij 112 € per kWh), lijkt niets verrassends over de prijzen:

https://www.ebay.fr/itm/20000mAh-Rechar ... 2602982812

Daarna blijft Li-ion met 500-belastingen in het beste geval (als we niet te veel op de laadstroom kunnen rekenen) als de 500cycles heel snel worden geladen, zijn ze zeker niet langer ... 300? 200?
0 x

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten