Om de elektrische auto te doden ... en snel !!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par Ahmed » 18/12/18, 22:20

...herhaling is leerzaam... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: ...Dood aan de elektrische auto... en snel!!




par sen-no-sen » 18/12/18, 22:59

Exnihiloest schreef: In andere gevallen vermenigvuldigt het openbaar vervoer de transporttijd met 2 tot 3, en voegt het andere handicaps toe.


Jij werkt duidelijk niet in de regio Parijs! : Lol:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par Leo Maximus » 19/12/18, 11:10

perplex schreef:Bedankt Maximus voor al deze info, over de hybride, ik zie dat je fan bent... en ik ook, in afwachting van iets anders, heb ik getekend :)
a ++

Hallo verbaasd!

Dus wanneer zal deze levering plaatsvinden? :)

Persoonlijk nader ik de 30000 km en 2 jaar gebruik. Gemiddeld verbruik per 100 km in SP95-E10 = 5,1 liter (volgens mijn Excel-spreadsheet).

Energetisch gezien komt 5,1 liter SP95-E10 overeen met 4,1 liter GO. Route 1/3 in de stad, 1/3 op snelwegen en snelwegen, 1/3 op de weg.

Ik heb mijn verbruik gehalveerd in vergelijking met mijn vorige voertuig met hetzelfde gewicht, dezelfde afmetingen, hetzelfde vermogen, dezelfde prestaties (of bijna).

De kleine wereld van hybride auto's is verdeeld in twee delen: die van Toyota (en Ford) met het HSD-systeem en de andere: die van nep-hybrides.
0 x
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 416
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 63

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par verwarren » 19/12/18, 11:45

Hallo Maximus

Ik ben van een Duster naar een NX300H gegaan, ik heb 1500 km, ik heb nog niet alles geprobeerd : Lol:
Ik geef toe dat ik net een kind ben, misschien gaat het over een maand wel over...

Aan de verbruikskant geen wonder, in de stad doet de hybride zijn werk, daar is hij spectaculair 5.5 liter, verder dan 90 km kun je, als je met de Sport-modus speelt, ruim boven de 8 liter komen. (195 pk, 2.5l cil.)
Opmerkelijke auto, ik heb het naar mijn zin, over 70 jaar word ik 5, ik weet niet zeker of ze me nog laten rijden, ze willen waarschijnlijk dat ik de bus neem, het is nog niet klaar. : Mrgreen:

A ++
0 x
De wereld is perfect !!!
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: ...Dood aan de elektrische auto... en snel!!




par Exnihiloest » 19/12/18, 12:39

sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef: In andere gevallen vermenigvuldigt het openbaar vervoer de transporttijd met 2 tot 3, en voegt het andere handicaps toe.


Jij werkt duidelijk niet in de regio Parijs! : Lol:

Maar ja, heel vaak. Ik verbleef vaak in een hotel niet ver van het ooststation. Om van daaruit op enige afstand van Place d'Italie te komen, ging ik 's ochtends sneller met de auto dan met de metro ('s avonds niet). Hetzelfde geldt voor een bezoek aan de Rueil, naast het plezier van het reizen langs de as Bonne-nouvelle/Opéra/Madeleine/Concorde/Champs-Elysées, en van het genieten van dit kleine plezier van "navigatie" op de Place de l'Etoile! Koninklijk, vergeleken met ondergronds leven in drukte en promiscuïteit.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par Leo Maximus » 19/12/18, 12:56

perplex schreef:Hallo Maximus

Ik ben van een Duster naar een NX300H gegaan, ik heb 1500 km, ik heb nog niet alles geprobeerd : Lol:
Ik geef toe dat ik net een kind ben, misschien gaat het over een maand wel over...

Aan de verbruikskant geen wonder, in de stad doet de hybride zijn werk, daar is hij spectaculair 5.5 liter, verder dan 90 km kun je, als je met de Sport-modus speelt, ruim boven de 8 liter komen. (195 pk, 2.5l cil.)
Opmerkelijke auto, ik heb het naar mijn zin, over 70 jaar word ik 5, ik weet niet zeker of ze me nog laten rijden, ze willen waarschijnlijk dat ik de bus neem, het is nog niet klaar. : Mrgreen:

A ++

Formidable! :D

En 143 pk vooraan plus 68 pk achteraan bij directe aandrijving zonder koppeling of versnellingsbak... :)

Het rijverbod voor 70-plussers is niet voor morgen. Er zijn veel bedrijfsleiders en gekozen functionarissen die zich zorgen zouden maken! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: ...Dood aan de elektrische auto... en snel!!




par sen-no-sen » 19/12/18, 14:30

Exnihiloest schreef:
sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef: In andere gevallen vermenigvuldigt het openbaar vervoer de transporttijd met 2 tot 3, en voegt het andere handicaps toe.


Jij werkt duidelijk niet in de regio Parijs! : Lol:

Maar ja, heel vaak. Ik verbleef vaak in een hotel niet ver van het ooststation. Om van daaruit op enige afstand van Place d'Italie te komen, ging ik 's ochtends sneller met de auto dan met de metro ('s avonds niet). Hetzelfde geldt voor een bezoek aan de Rueil, naast het plezier van het reizen langs de as Bonne-nouvelle/Opéra/Madeleine/Concorde/Champs-Elysées, en van het genieten van dit kleine plezier van "navigatie" op de Place de l'Etoile! Koninklijk, vergeleken met ondergronds leven in drukte en promiscuïteit.


In 1960 neem ik aan?
Ik heb 6 jaar in de regio Parijs gewoond, om van het noorden naar het zuiden van Parijs te gaan duurt het gemiddeld en tijdens werkuren tussen 1 uur en tijdens piekperioden (zoals vrijdagavond) tot 2 uur.
In totaal is het met de RER (om 93 uur) 30 minuten om van 8 naar het centrum van Parijs (Notre Dame) te gaan, vergeleken met gemakkelijk 1 uur met de auto, om nog maar te zwijgen van de tijd die nodig is voor parkeren!
De GEN’s zijn een toonbeeld van efficiëntie: op piekmomenten worden tot 1800 personen tegelijk vervoerd, wat neerkomt op de vervanging van ongeveer 1200 personenauto’s.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 416
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 63

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par verwarren » 19/12/18, 14:41

sen-no-sen schreef:

De GEN’s zijn een toonbeeld van efficiëntie: op piekmomenten worden tot 1800 personen tegelijk vervoerd, wat neerkomt op de vervanging van ongeveer 1200 personenauto’s.


Um... Ik neem aan dat we zo nu en dan dichter bij het veetransport zijn dan wat dan ook, als je wilt, heb ik foto's...

Maar je hebt gelijk, het is zeer effectief. : Lol:
0 x
De wereld is perfect !!!
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: ...Dood aan de elektrische auto... en snel!!




par Adrien (voormalig nico239) » 19/12/18, 15:07

Exnihiloest schreef:
sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef: In andere gevallen vermenigvuldigt het openbaar vervoer de transporttijd met 2 tot 3, en voegt het andere handicaps toe.


Jij werkt duidelijk niet in de regio Parijs! : Lol:

Maar ja, heel vaak. Ik verbleef vaak in een hotel niet ver van het ooststation. Om van daaruit op enige afstand van Place d'Italie te komen, ging ik 's ochtends sneller met de auto dan met de metro ('s avonds niet). Hetzelfde geldt voor een bezoek aan de Rueil, naast het plezier van het reizen langs de as Bonne-nouvelle/Opéra/Madeleine/Concorde/Champs-Elysées, en van het genieten van dit kleine plezier van "navigatie" op de Place de l'Etoile! Koninklijk, vergeleken met ondergronds leven in drukte en promiscuïteit.


Zonder in Parijs te hebben gewoond (ook al heb ik er nogal wat doorheen gereisd) ben ik geconfronteerd met files en verkeer in de stad, en KLEINE steden zijn helemaal niet vrij van files die veel tijd verspillen.

Om eerlijk te zijn moeten de reistijden van DEUR TOT DEUR worden berekend.
Zo beoordelen de bazen in ieder geval jouw aankomsttijd op jouw kantoor of bij de klant op het juiste vergadermoment.

Een Aix Marseille (bijvoorbeeld) kan heel gemakkelijk en snel worden gedaan MAAR een deur tot deur Aix Marseille is een heel ander verhaal.


Hetzelfde in Parijs of waar dan ook, het sociale niveau of de arbeidsomstandigheden hebben een grote impact op deze reistijd VAN DEUR TOT DEUR

Van een privéparkeerplaats (plein of garage) in Marseille naar een andere privéparkeerplaats in Aix bespaart u gemakkelijk 30 minuten, zo niet meer

Hetzelfde van een persoonlijke privélocatie naar een andere professionele privélocatie.

Maar bij publieke locaties, particulier of professioneel, is het bij DOOR TO DOOR wederom een ​​heel ander verhaal.



Laatste onderdeel: KOSTEN.

Sommigen zullen parkeren in het betaalde publieke domein, anderen zullen het niet dagelijks kunnen betalen als onderdeel van hun werk en zullen dus verder weg moeten parkeren, waardoor het meer tijd kost om DEUR TOT DEUR naar de ingang van hun kantoor te gaan.

In Parijs kunnen de kosten die het gebruik van een privéauto met zich meebrengt ook onevenwichtig blijken te zijn ten gunste van het openbaar vervoer, zelfs als het druk is of moeten we te maken krijgen met promiscuïteit (bah : Mrgreen: ) van zijn medeburgers...

Sommigen slaan zelfs de auto over.


Kortom, niet iedereen is gelijk als het gaat om openbaar vervoer vanwege meerdere factoren....


Dat gezegd hebbende, kunnen we als liefhebber van tweewielers gemakkelijk afleiden wat, naar mijn mening, het snelste en meest efficiënte vervoermiddel in de stad is voor degenen die geen specifieke verplichting hebben om het niet te gebruiken.

Het is duidelijk dat dit het vervoermiddel is dat het minst door de overheid wordt gepromoot als het niet het doelwit is.

Ga figuur.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par sen-no-sen » 19/12/18, 15:44

nico239 schreef:Zonder in Parijs te hebben gewoond (ook al heb ik er nogal wat doorheen gereisd) ben ik geconfronteerd met files en verkeer in de stad, en KLEINE steden zijn helemaal niet vrij van files die veel tijd verspillen.

Dit is heel normaal gezien het aantal particuliere voertuigen in de meeste steden des te meer de centra zijn niet in staat een dergelijke stroom voertuigen te absorberen.

perplex schreef:
sen-no-sen schreef:

De GEN’s zijn een toonbeeld van efficiëntie: op piekmomenten worden tot 1800 personen tegelijk vervoerd, wat neerkomt op de vervanging van ongeveer 1200 personenauto’s.


Um... Ik neem aan dat we zo nu en dan dichter bij het veetransport zijn dan wat dan ook, als je wilt, heb ik foto's...

Maar je hebt gelijk, het is zeer effectief. : Lol:


Bedankt, ik heb er genoeg van, maar tussen een veewagen en 1 uur file geef ik de voorkeur aan de eerste oplossing.
Bovendien kwam ik uiteindelijk zelden in situaties van "menselijke verdichting" terecht, dit gebeurt soms binnen een half uur om het ergste te voorkomen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten