Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Adrien (voormalig nico239) » 19/03/19, 11:43

phil12 schreef:Hallo phenos,
Hallo deed!

Ga je dit jaar naar Toulouse, Albi?


Alleen voor info aan Christophe citeerde ik het vorige bericht en het kwam bij mij deze :schok: :schok: :schok:





Dit is het vorige bericht

phil12 schreef:Hallo phenos,

Twee kleine vragen.

Ik ben in het zuiden van de Aveyron, dus vrij droog in de zomer.

Ik heb een klei en kalksteen bodem, mijn moestuin is op een oude tijdelijke weide vol zuidelijk zonder schaduwen.

Een hoes van planken gras / klaver / stro / hooi volgens wat ik voel als een bijdrage te bereiken en volgens wat mij mijn plot en mijn buren geeft.

Ik heb PV in eigen verbruik Ik ben bij een "groene" operator en Aveyron produceert 100% van zijn elektriciteit "groen" (ik heb een moeder 2 Km en de vallei waar mijn site zich op een complex bevindt hydro-elektrisch erg belangrijk, Aveyron exporteert een derde van zijn productie naar Frankrijk), zodat ik me niet schuldig voel om mijn pomp op mijn boorgat te gebruiken.

Hier zijn mijn vragen, in luie dag modus dan water ik:
-Leaven op de grond langs de planken en dan het realiseren van de kanalen (de grond is lichtjes opgehangen) om onder de dekking te gaan
- een sproeier als tourniquet in de ochtend zetten voordat de zon te hard slaat omdat mijn water niet is gechloreerd, ik denk dat het het kan! maar wie van de invloed van de natte deken? (schimmels, meeldauw ...)

De 2-oplossing zou me meer interesseren (sneller, gemakkelijker te beheren)
Ik zou druppels aan mij willen doorgeven (prijs, installatietijd, enz.)

Bedankt voor je antwoorden, ook als mijn verzoek atypisch is.



Wat betreft ons op dit moment zijn we 100% besprenkeling inclusief in de kas.

MEER

We zijn in het zuiden en het is niet de luchtvochtigheid die ons kenmerkt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par phil12 » 19/03/19, 11:47

Sorry dat ik verkeerd zat, ik heb mijn bericht in het tuinonderwerp lui geplaatst.
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 28/03/19, 14:31

Te noteren datum in de Elzas: de 26 maart 2019, als onderdeel van de Week van alternatieven voor bestrijdingsmiddelen, zal ik in Truchtersheim zijn voor een conferentie op 19 uur!

Het is verleden tijd!


Het bericht van de organisator vanmorgen (uittreksel):

"Bedankt voor het versturen van de factuur en vooral bedankt voor dit prachtige congres.

Het publiek zal nog nooit zo groot zijn geweest voor een conferentie van dit type. "


Nog een bericht van een room manager:

Hallo Didier,

Ik wilde je bedanken voor je interventie afgelopen dinsdag in Truchtersheim. Uit het hoofd heb ik zelden de gelegenheid gehad om ons halfrond zo vol te zien, en gezien de feedback die we sindsdien hebben, heeft jouw passage volgelingen op ons grondgebied gemaakt!

Bedankt voor deze mooie presentatie.

Vanwege veiligheidsstandaarden moesten we echter een paar mensen in de kamer afwijzen. Ook kwamen velen van hen bij ons terug om te weten te komen of er in de nabije toekomst andere conferenties waren gepland in de Elzas (sommige lijken zelfs klaar om onze mooie regio over te steken om u te komen bekijken)?
2 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 30/03/19, 08:25

Conferentie in de regio Bordeaux / 21 of 22 september 2019

Let op de data. Praktische regelingen om te komen.

Het is bevestigd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 07/04/19, 09:51

Volgende lezing: vrijdag 12 april - Hirschland (Alsace-Bossue) - multifunctionele ruimte - 20 uur


Ter info: meer dan 300-mensen in Lorentzen, deze vrijdag 5 april; om veiligheidsredenen is de toegang tot de kamer geweigerd aan andere mensen ... Ze kunnen ons vergezellen in Hirschland.
1 x
franz3008
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 10/11/17, 11:11
x 1

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par franz3008 » 07/04/19, 20:29

Helaas is het 322 km dat ons scheidt van Göppingen (Baden-Würtemberg) Duitsland!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 07/04/19, 22:04

Er zijn video's: de volledige opname van mijn conferenties op de National Permaculture Meetings is online, evenals mijn sessies met de Aravis amateur-tuiniersvereniging (zelf conferentie + vragen / antwoorden de volgende dag, in twee video's! ).

Ik herhaal altijd hetzelfde, zelfs als afhankelijk van de plaats, de toon, de grappen, de reacties veranderen ...

Nou, daarna is er de vergadering ...

Ik vind soms mensen die naar een eerste conferentie zijn gekomen en die terugkomen ... Soms baart dat me een beetje zorgen (een "ster" worden); Ik stel mezelf gerust door tegen mezelf te zeggen dat ik het niet goed genoeg heb uitgelegd, dat het te ingewikkeld was, dus komen ze terug om te begrijpen wat ze de eerste keer niet begrepen!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Adrien (voormalig nico239) » 08/04/19, 01:00

Did67 schreef:Volgende lezing: vrijdag 12 april - Hirschland (Alsace-Bossue) - multifunctionele ruimte - 20 uur


Ter info: meer dan 300-mensen in Lorentzen, deze vrijdag 5 april; om veiligheidsredenen is de toegang tot de kamer geweigerd aan andere mensen ... Ze kunnen ons vergezellen in Hirschland.


Bij de meeste 300-mensen Beeld

Nou, mazette maar het is enorm ....

Binnenkort zal het nodig zijn om meerdere voorstellingen te maken op dezelfde plaats als de kunstenaars ....

De organisatoren vragen de ingang?

Want als dat zo is, word je bankabel :!:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 08/04/19, 09:15

Het was al de tweede keer op dezelfde plaats (ik was een maand geleden in een andere kamer tegenover). En ik ben komende vrijdag bij 15 km ...

Ik verberg mijn tevredenheid niet. Het is een groot genoegen om te zien dat de dingen "bewegen" in deze terroirs (het is de arme "regio" van de Elzas).

We pauzeerden halverwege en zien dat 95% van de mensen terugkwam ook loont ...

De toegang was gratis. De vereniging zet gewoon een mand neer zodat degenen die willen "meedoen in de kosten van de organisatie". Vaak is het de huur van de zalen die het meest kost (al hebben verenigingen in veel gemeenten gelukkig een 'vrij trekkingsrecht' en kunnen ze het gemeentehuis een of twee keer gebruiken voor hun evenementen: AG, conferentie, plantendag, kerstmaaltijd) ...

Ik denk dat ik bankabel ben, maar door ethiek zal ik blijven vragen om terugbetaling van kosten + indien mogelijk een verhandelbare fooi (de boter voor mijn spinazie). Ik vraag niet om meer. De verspreiding van ideeën heeft voorrang op de verspreiding van mijn bankrekening (die ik niet zou meenemen naar het paradijs - ik geloof dat mediabibliotheken en internet gratis zijn, en ik spreek niet over maagden die ik niet begrijp hoe ze kunnen nog steeds maagden zijn als iedereen ze krijgt - mysterie).
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 25/05/19, 17:15

Ik heb niet langer de mogelijkheid om mijn berichten te bewerken, om de menigte toe te voegen, wanneer het gebeurde ...

Hieronder een soort balans ...

Mijn "tour" in het westen en zuidwesten verliep goed. Overal waren mensen:

- in Saint-Sébastien sur Loire, op een zaterdagochtend, in de bibliotheek, bij registratie, 60 aanwezig; a priori, over 150 verzoeken ontvangen in alle ...

- de namiddag, een grote rijkdom aan de toewijding aan Vertoux, onder jonge boekverkopers

- zondag, in La Garnache, in de open lucht; 15 uur: 90 personen (bij "zeer koud weer, dreigende regen")

- Maandag ontmoette ik een professionele tuinder die met hooi oefent omdat hij na tien jaar klassieke "biologische" landbouw niet tevreden was met zijn bodems, met ondersteunende analyses; hij negeerde me een maand geleden en komt tot dezelfde conclusies als ik

- Woensdag in St. Urcisse (dorp 250 zielen) confs 2, 120 mensen in totaal ... De 12 boeken allemaal verkocht ...

- Donderdag interventie in de basisschool, met verschillende klassen: een "nieuwe activiteit"

- daarna: opdrachten aan St-Antonin Noble Val (die de 12 verkochte exemplaren had geleverd en ondertussen was beroofd): levering niet aangekomen; Ik heb getekend op "gratis papier" ...

- in Pibrac organiseert de vereniging al 3 jaar conferenties, met een snelheid van ongeveer 1 per maand ... "We hebben gemiddeld ongeveer zestig mensen; het record is 120", zei de president tegen mij, terwijl hij naar de lokale radio ... Ik ging de uitdaging aan: "We zullen proberen de lat wat hoger te leggen en het record te verslaan!". 160 mensen zullen eindelijk komen, en blijven tot het einde rond 0:15 ... 30 boeken verkocht, en nogmaals, de boekhandel is niet op voorraad ... "Met de gemaakte reserveringen, denk ik dat ik het had kunnen doen. verkoop 50! " de gelukkige dame zal het me vertellen. De president spreekt van een "schitterende avond".

https://www.ladepeche.fr/2019/05/16/con ... 202534.php

https://www.lepetitjournal.net/31t-toul ... paresseux/


- in Bourgueil (bij Tours), over 70-mensen op de conferentie op zaterdag; veel contcats de volgende dag op de Dag van de Natuur; in totaal ongeveer dertig boeken verkocht ...
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 294-gasten