Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 26/08/19, 10:34

Waar dit vragen begint op te roepen, is dat er heel snel, als je de wet van vraag en aanbod volgt, een selectie op basis van geld plaatsvindt. Hier zal de Rotary, die dol is op Canadese kreeften, zich een van mijn conferenties kunnen veroorloven als ik €3 vraag, en elders zullen gemotiveerde mensen, die nog niet zo goed georganiseerd zijn, zonder budget niet in staat zijn...

Dit is deze rode lijn die ik niet graag wil overschrijden.

Tegelijkertijd zal ik genoodzaakt zijn andere selectiecriteria in te voeren omdat ik al tot de limiet volgeboekt ben. Zelfs voorbij de grens van wat voor mij redelijk is (gezondheid, creativiteit, plezier, enz.).
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Adrien (voormalig nico239) » 26/08/19, 11:39

Did67 schreef:Waar dit vragen begint op te roepen, is dat er heel snel, als je de wet van vraag en aanbod volgt, een selectie op basis van geld plaatsvindt. Hier zal de Rotary, die dol is op Canadese kreeften, zich een van mijn conferenties kunnen veroorloven als ik €3 vraag, en elders zullen gemotiveerde mensen, die nog niet zo goed georganiseerd zijn, zonder budget niet in staat zijn...

Dit is deze rode lijn die ik niet graag wil overschrijden.

Tegelijkertijd zal ik genoodzaakt zijn andere selectiecriteria in te voeren omdat ik al tot de limiet volgeboekt ben. Zelfs voorbij de grens van wat voor mij redelijk is (gezondheid, creativiteit, plezier, enz.).


Nou, je gedraagt ​​je als Robin Hood (plus het groen moet bij je passen en je hebt de hoed al : Mrgreen: grapje)... gratis voor de “armen” en duur voor de “rijken”. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Stef72 » 26/08/19, 12:16

Did67 schreef:
En ‘acteurs’ die bereid zijn het zonder terughoudendheid uit te melken, in naam van ‘ecologische’ principes!

[We weten dat met betrekking tot de “trainingen” van bepaalde permacultuurmeesters, ook al is het een taboe-onderwerp – wat doet “geldonderzoek”???? - dit is soms ook niet erg "ecologisch"!]

Ik probeer niet af te dwalen.

Gisteren nog beloofde ik iemand dat ik hem voor ‘niets’ (vergoeding van de reiskosten) een conferentie zou geven, als hij geen budget had.

Tot op heden is er om financiële redenen geen “interventie” gevraagd. Dit is de kritische drempel die ik voor mezelf heb gesteld. Het rode licht.


geld en permacultuur... uitgebreid onderwerp... Ik kwam terug van de nationale permacultuurdagen 2019 en als ik veel interessante dingen heb gezien, is er iets dat me stoort en dat draait om onderwerpen als geld, tolerantie tegenover mensen die dat niet zijn onderdeel van deze beweging (bijvoorbeeld conventionele boeren) en het ‘lesgeven’-aspect dat we in bepaalde toespraken tegenkomen (niet iedereen, er zijn ook veel goede mensen!)
Ik zal een topic openen over dit onderwerp...
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Moindreffor » 26/08/19, 12:57

Stef72 schreef:
Did67 schreef:
En ‘acteurs’ die bereid zijn het zonder terughoudendheid uit te melken, in naam van ‘ecologische’ principes!

[We weten dat met betrekking tot de “trainingen” van bepaalde permacultuurmeesters, ook al is het een taboe-onderwerp – wat doet “geldonderzoek”???? - dit is soms ook niet erg "ecologisch"!]

Ik probeer niet af te dwalen.

Gisteren nog beloofde ik iemand dat ik hem voor ‘niets’ (vergoeding van de reiskosten) een conferentie zou geven, als hij geen budget had.

Tot op heden is er om financiële redenen geen “interventie” gevraagd. Dit is de kritische drempel die ik voor mezelf heb gesteld. Het rode licht.


geld en permacultuur... uitgebreid onderwerp... Ik kwam terug van de nationale permacultuurdagen 2019 en als ik veel interessante dingen heb gezien, is er iets dat me stoort en dat draait om onderwerpen als geld, tolerantie tegenover mensen die dat niet zijn onderdeel van deze beweging (bijvoorbeeld conventionele boeren) en het ‘lesgeven’-aspect dat we in bepaalde toespraken tegenkomen (niet iedereen, er zijn ook veel goede mensen!)
Ik zal een topic openen over dit onderwerp...

voor mij is het nutteloos, want zolang degenen die deze toespraken houden niet weten hoe ze een kleine dosis zelfkritiek moeten hebben, zal het debat steriel blijven, net als bij andere onderwerpen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 26/08/19, 14:47

nico239 schreef:Nou, je gedraagt ​​je als Robin Hood (plus het groen moet bij je passen en je hebt de hoed al : Mrgreen: grapje)... gratis voor de “armen” en duur voor de “rijken”. : Mrgreen:


Dat is een beetje wat ik doe: €250 voor instellingen, €150 voor verenigingen als het kan, gratis als het niet kan...

Ik droom altijd van een broek gemaakt van groen geverfde brandnetelvezels.

Als ik voel dat mijn kracht afneemt, geef ik mezelf een "laatste" met mijn Iroquois-kuifhaar met een groene tint...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 26/08/19, 14:54

Stef72 schreef:
geld en permacultuur... uitgebreid onderwerp... Ik kwam terug van de nationale permacultuurdagen 2019 en als ik veel interessante dingen heb gezien, is er iets dat me stoort en dat draait om onderwerpen als geld, tolerantie tegenover mensen die dat niet zijn onderdeel van deze beweging (bijvoorbeeld conventionele boeren) en het ‘lesgeven’-aspect dat we in bepaalde toespraken tegenkomen (niet iedereen, er zijn ook veel goede mensen!)
Ik zal een topic openen over dit onderwerp...


In 2018 werd ik tijdens bijeenkomsten over dit thema (geld) geïnterviewd... Ik uitte mij uiteraard vrijuit. Maar ik heb nog nooit een video zien ‘uitkomen’. Censuur??? Zelfcensuur??? Omdat ik het e-mailadres van de "journalist" niet heb, kon ik het niet verifiëren...

Het is een taboe-onderwerp. Ook al leren we door rond te hangen en te luisteren: de status van bepaalde "permaculturisten", stages betaald door de FAFSEA (het opleidingsfonds voor de landbouwsector), enz...

Dat gezegd hebbende, denk ik dat ik het heb geschreven: ik was nogal verrast door de tolerantie. Ik verwachtte vooral dat ik zou worden lastiggevallen vanwege wat ik zei over de heuvels, enz. En dag na dag stroomde mijn barnum steeds meer over, eindigend met een staande ovatie...

Bovenal leek het mij dat het tussen hen ook erg ingewikkeld was!!! Dit deed me denken aan het begin van 'organisch' 50 jaar geleden, met veel discussies, maar al snel ontstonden er 'bewegingen' of loyaliteiten (waarvan sommige nog steeds bestaan ​​- zoals 'Natuur en Vooruitgang'). Of de tumultueuze geschiedenis van de greens!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Adrien (voormalig nico239) » 26/08/19, 15:42

Did67 schreef:Ik verwachtte vooral dat ik zou worden lastiggevallen vanwege wat ik zei over de heuvels, enz. En dag na dag stroomde mijn barnum steeds meer over, eindigend met een staande ovatie...

Bovenal leek het mij dat het tussen hen ook erg ingewikkeld was!!! Dit deed me denken aan het begin van 'organisch' 50 jaar geleden, met veel discussies, maar al snel ontstonden er 'bewegingen' of loyaliteiten (waarvan sommige nog steeds bestaan ​​- zoals 'Natuur en Vooruitgang'). Of de tumultueuze geschiedenis van de greens!



Ik geef toe dat ik ook niet veel meer over de terpen hoor.

Ik denk dat degenen die het probeerden, begrepen dat het een c... Beeld

Maar zie je, ik denk er nu net over na, van een detail kun je een theorie maken...
De 4 proefvruchten uit onze mesthoop: tomaat, pompoen, aubergine en courgette produceerden buitengewoon goed (en uiteindelijk beter dan de andere planten, wat in het begin niet het geval was).

Mogelijke conclusie: de heuvels zijn geweldig
Maar helemaal niet: (in tegenstelling tot de terpenbouwers) wilden we niet de moeite nemen om deze hoek plat te maken en omdat we niet zeker waren van het resultaat, deden we dat lukraak.
Het is precies het juiste substraat.
Want ook hier kun je uit afleiden dat de mesthoop groot is maar HELEMAAL NIET.
Het was DEZE hoop mest DAAR in de staat waarin hij zich bevond die goed WAS.
Ik weet niet zeker of een mest in een andere staat van vooruitgang zal zijn of niet.
Etc.

Dus het is hetzelfde voor de heuvels, het duurt maar één keer, om redenen

Zoals veel YT-kanalen die niets meer uitzenden nadat ze ons wonderen hebben beloofd ... (dat gezegd hebbende, weten we uiteraard niet de redenen die legitiem kunnen zijn)
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Moindreffor » 26/08/19, 16:35

nico239 schreef:Dus het is hetzelfde voor de heuvels, het duurt maar één keer, om redenen

Zoals veel YT-kanalen die niets meer uitzenden nadat ze ons wonderen hebben beloofd ... (dat gezegd hebbende, weten we uiteraard niet de redenen die legitiem kunnen zijn)

Nee, dat alles voor mij en ik kan het mis hebben, komt voort uit de associatie van ideeën
een vriend op de universiteit zei dat als je alleen maar goede dingen combineert, het zeker goed zal zijn, nou ik denk dat het geen zin heeft om verder te gaan

dus voor de heuvels en andere methoden hebben we verschillende "echte" ideeën met elkaar in verband gebracht en we dachten dat de voordelen zich zouden moeten opstapelen en soms werkte het goed (zoals voor voedsel), maar niet om de redenen die aan het begin werden vermeld en zoals je zegt, trekken we een methode, een recept dat te snel is, het is geen onwaarheid, het is gewoon een zwakte van de redenering, degenen die denken dat ze genoeg weten om de methode te creëren, maar niet genoeg om de resultaten uit te leggen, we blijven bij observaties over een nauwkeurig protocol, op een precieze locatie. .. daarom elders niet reproduceerbaar, maar omdat we het niet weten en het geen kwaad kan (behalve aan de achterkant) zenden we uit in de overtuiging dat we iedereen de wereld een dienst bewijzen

voor mij is de boef degene die weet dat de heuvel nutteloos en ineffectief is en die kosten in rekening brengt voor de training van de heuvelmontage, hij is de goeroe, degene die er echt in gelooft omdat het voor hem werkt en kan werken, een empirische methode overbrengt gebaseerd op waarheden, maar zonder de reproduceerbare kant elders onder de knie te krijgen, preekt hij in religieuze zin
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 03/09/19, 19:42

Deze had ik volgens mij nog niet aangekondigd: vrijdag 18 oktober 2019 om 18 uur in het Ecomusée d'Alsace


2019-09-03_19h39_16conf Ugersheim.png
2019-09-03_19h39_16conf Ugersheim.png (86.16 KiB) 1959 keer bekeken


Het wordt georganiseerd door de Federatie van Boomkwekers, maar je kunt de kamer binnenglippen, er is geen controle bij de ingang!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Adrien (voormalig nico239) » 03/09/19, 21:09

Al deze dappere mensen hebben geluk :!:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 391-gasten