Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Christophe » 26/10/18, 10:34

Het was dezelfde versie op de oude versie van de forums :) standaard was het er volgens mij? (het is onduidelijk)

De volgorde omdraaien over een onderwerp is volgens mij niet gemakkelijk te doen.

Volgens Didier's mening (en anderen omdat er andere evenementen zijn om aan te kondigen) zou ik erachter komen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Adrien (voormalig nico239) » 26/10/18, 10:50

Ik denk net als jij dat de agenda echt niet verschrikkelijk is qua leesbaarheid....

Naar mijn mening is de meest effectieve en tegelijkertijd de eenvoudigste, wat goed is, ofwel

1. een GESLOTEN thread met een enkele post beheerd door Didier waarin hij zijn aankondigingen beheert, de oude verwijdert ... enz. kortom hij maakt het aantrekkelijk en leesbaar en up-to-date

2. ofwel een vergrendelde thread EN een commentaarthread voor conferentiefans : Mrgreen:

3. ofwel een ENKELE thread waarvan het EERSTE bericht het bijgewerkte schema zou bevatten. Dit zou impliceren dat Didier de mogelijkheid heeft om dit eerste bericht onverwijld te bewerken (wat toch al het geval moet zijn als moderator?)

In gebruik is de 3 eenvoudig te beheren en doet hij zijn werk goed.
Didier wetende dat, voor degenen die niet op de forum je geeft ze de link van het onderwerp en ze zullen zeker VANUIT DE 1E POST op je agenda vallen... en voilà

En voor de blablateurs die we zijn, we kunnen zoveel praten als we willen zonder de aankondigingen te overstemmen, aangezien ze altijd aanwezig en GEGROEPEERD zijn in de vorm van een agenda in de EERSTE post... wat niet verhindert dat ze worden toegevoegd aan de stroom op voorwaarde dat ze ook worden gerapporteerd in deze beroemde 1e post Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Christophe » 26/10/18, 11:00

1 en 3 zijn heel goed mogelijk aangezien Didier hier een moderator is... de andere mods mogen gewoon niets aanraken...

2 voorspelt een grote puinhoop : Mrgreen:

Ik heb een voorkeur voor 3 : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 26/10/18, 11:03

Het omgekeerde zou geweldig zijn.

Want als ik niet wil dat de "discussies" hierheen worden overgebracht, of een "n-de" project openen", denk ik dat kleine uitwisselingen interessant zijn. Dus een beetje buiten de kalender.

Waarvan ik inderdaad niet zeker weet of de "zichtbaarheid" groot zal zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 26/10/18, 11:10

Damn, ik had, zoals gewoonlijk, de rest niet gelezen!!!

Dus ok. Het is makkelijk !

1) Ik zet over het water - zoals dat degenen die zoals ik gewend zijn om op de laatste pagina te klikken of die een melding ontvangen en op "hier" klikken, de info vinden (dit zijn de abonnees).

2) Ik kopieer / plak de info in het eerste bericht, dat ik elke keer opnieuw bewerk. Ik laat in dit vak alleen de data achter die nog actueel zijn. Dit is waar niet-reguliere/niet-geregistreerde mensen zullen beginnen met lezen.

3) Ik modereer en "gooi" de generalistische discussies (als moderator kan ik kopiëren/plakken in de "generalistische" thread). Alleen vragen en antwoorden met betrekking tot de kalender blijven over.

Collectieve intelligentie - in plaats van kunstmatig!!!!! Het werkt best goed. Zaak opgelost.
1 x
Avatar de l'utilisateur
stylo67
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 19/05/17, 08:48
Plaats: alsace franche county
x 27

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par stylo67 » 28/10/18, 08:34

Conferentie Le Potager du Paresseux - Tuinvogelbeurs - Lac du Der (51)
Zondag 28/10/2018 - Kraanvogelfestival

Als onderdeel van de Salon des Oiseaux des jardins verwelkomen we Didier HELMSTETTER, die ons zal uitleggen hoe en waarom hij "Le Potager du Paresseux" thuis heeft gecreëerd.

"Le Potager du Paresseux" of hoe je "meer dan biologische" groenten in overvloed kunt produceren, zonder kunstmest, zonder compostering, zonder pesticiden en zonder enige grondbewerking...

Zo gezegd, het klinkt als een grap, maar het is een zeer serieuze zaak!

Didier Helmstetter is landbouwkundig ingenieur. Na een hartaanval, fysiek verzwakt, nam hij het in zijn hoofd om gedurende 6 jaar in zijn moestuin in Rosheim een ​​tuinmodel te ontwikkelen dat de fysieke inspanning minimaliseert en tegelijkertijd de verkregen resultaten optimaliseert: kwantiteit en kwaliteit.

Ontmoetingsplaats:
Site van Der Nature - Ferme des Grands Parts (D13 tussen de dorpen Arrigny en Giffaumont-Champaubert)

Animatiemanager:
Didier HELMSTETER

Uur:
15h bij 16h30

Prijs:
gratis

Bezorgd publiek:
Iedereen
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 28/10/18, 21:59

Ik kom er zo even op terug... Zaal barstensvol... En vooruitzichten voor een dagje "trainen" om te verdiepen...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Adrien (voormalig nico239) » 29/10/18, 02:37

Christophe schreef:1 en 3 zijn heel goed mogelijk aangezien Didier hier een moderator is... de andere mods mogen gewoon niets aanraken...

2 voorspelt een grote puinhoop : Mrgreen:

Ik heb een voorkeur voor 3 : Cheesy:


Yaisse :!:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Adrien (voormalig nico239) » 29/10/18, 02:37

Did67 schreef:Damn, ik had, zoals gewoonlijk, de rest niet gelezen!!!

Dus ok. Het is makkelijk !

1) Ik zet over het water - zoals dat degenen die zoals ik gewend zijn om op de laatste pagina te klikken of die een melding ontvangen en op "hier" klikken, de info vinden (dit zijn de abonnees).

2) Ik kopieer / plak de info in het eerste bericht, dat ik elke keer opnieuw bewerk. Ik laat in dit vak alleen de data achter die nog actueel zijn. Dit is waar niet-reguliere/niet-geregistreerde mensen zullen beginnen met lezen.

3) Ik modereer en "gooi" de generalistische discussies (als moderator kan ik kopiëren/plakken in de "generalistische" thread). Alleen vragen en antwoorden met betrekking tot de kalender blijven over.

Collectieve intelligentie - in plaats van kunstmatig!!!!! Het werkt best goed. Zaak opgelost.


impec :!:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Adrien (voormalig nico239) » 29/10/18, 02:39

Did67 schreef:Ik kom er zo even op terug... Zaal barstensvol... En vooruitzichten voor een dagje "trainen" om te verdiepen...


Beeld het vrolijkt me op omdat ik dit soort dingen soms hoor of lees... (elders dan hier : Mrgreen: )

Kortom, blij dat je zaait en dat het opkomt....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 308 gasten