Elektrische fiets: een acceptabel compromis?

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Christophe » 19/10/18, 01:01

Ahmed schreef:Vermeld dient te worden dat u bedoelt dat de elektrische ondersteuning niet stopt bij 25 km/u vanwege een ontklemset die in strijd is met de regelgeving, maar bij een normconforme VAE is het echter altijd mogelijk om deze snelheid te overschrijden door krachtig door te trappen het vlakke en nog gemakkelijker bergafwaarts.


Je hebt niet per se een kit nodig (150 tot 200 € per doos, ik zag net: het is bijna de prijs van een batterij)...

Voor hetzelfde resultaat is het vrij eenvoudig om de PAS (Pedal Assistance System) te omzeilen en te vervangen door een knop of zelfs een gasklep ... Tenminste op modellen met een controller gemaakt in China "geen naam" omdat de De meeste staan ​​het toe (de meerderheid van VAE die tussen 300 en 1000 € wordt verkocht, is "geen naam") op een Bafang- of Bosch-type systeem, het is ingewikkelder ...

In ieder geval zal het de 250 W niet (of slechts een klein beetje) verhogen... je krijgt alleen ondersteuning boven de 25 km/u... en met 250 W denk ik dat het snel stopt (30-35 km/u, afhankelijk van de grootte van de wielen, banden en totale massa...)

In de originele, onbeperkte modus heb ik onlangs deze 750W-fiets getest BULTACO BRINCO...hij stuurt goed (45 km/u in 6-7 seconden) maar het is meer een motorfiets dan een fiets (de prijs stuurt ook goed: 8000€!)

Bultaco-Brinco.jpg


Volgens de verkoper is het mogelijk om verzekerd te rijden als een elektrische scooter en met een lichte helm... maar ja, ik heb de € 8000 niet, dus het probleem doet zich bij mij niet voor...

Ik heb deze ook getest met een Bafang-systeem, interessant omdat het de cumulatieve kracht MOTOR + TRAPPEN geeft (ik ging zonder problemen cumulatief tot 400 W), zodat je gemakkelijk de verbruikte "menselijke" calorieën kunt zien :)

Bafang.jpg


Maar wat een energieke bullshit zijn de grote worsten... :schok: : Cry:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Christophe » 19/10/18, 01:19

Thibr schreef:


kan zo zijn 8)


420 km autonomie tussen 60 en 70 km/u Ik kan het moeilijk geloven: er zou ongeveer 50 kg batterij nodig zijn... en de batterij die op het bagagerek in de video te zien is, is een batterij van ongeveer 15 kg ... De commentator heeft het over 3 batterijen: oké, maar waar worden ze bewaard?

Ik ben bezig er een te maken, dus ik ken de verbruikscijfers per km heel goed... ja maar shh... ik zal dit project te zijner tijd aan jullie voorstellen! 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Adrien (voormalig nico239) » 19/10/18, 10:27

Christophe schreef:Maar wat een energieke bullshit zijn de grote worsten... :schok: : Cry:


Oh dat is aan de .... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Mixieer56 » 19/10/18, 10:46

sen-no-sen schreef:
MixieerX56 schreef:Passend - zo kort mogelijk - in Parijs, kan ik getuigen van de systematische niet-naleving van de basisregels van beleefdheid en de code van de kant van elektrische fietsen of niet en elektrische scooters! Het ergste is de snelheid waarmee ze zich op de fietspaden voortbewegen.



De onveiligheid van bepaalde wegen in het licht van het verkeer moedigt fietsers aan om de trottoirs te nemen en hindert voetgangers...is dit gebrek aan beleefdheid echter niet het gevolg van de inbreuk op de openbare ruimte door automobilisten?


In Parijs rijden degenen over wie ik het heb op trottoirfietspaden en lijken ze voortdurend in concurrentie te zijn met hun medemensen, tot ergernis van voetgangers die hun leven riskeren door deze paden over te steken!
0 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Adrien (voormalig nico239) » 19/10/18, 10:52

In de stad vind ik de elektrische fiets geweldig...

Maar de techniek om ze om te vormen tot scooters zou ze vanaf een bepaald vermogen van de fietspaden moeten verwijderen... LAAG.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Christophe » 19/10/18, 10:53

Er zullen een paar dodelijke ongelukken nodig zijn voordat politici wetgeving op dit gebied kunnen aannemen... Het ergste zijn scooters met enkele duizenden watts, omdat ze geen stabiliteit hebben... Ik geloof niet dat er op dit moment een wet is die deze wetten regelt, vandaar de juridische overtreding...

Zolang we er zijn ...

Het verbaast mij dat er (althans in de media) niet meer ongelukken gebeuren met hoverboards die 90% van de tijd op de weg worden gebruikt door jongeren die zich niet aan de wegcode houden...

Ik ben absoluut tegen dit gebruik van het hoverboard, dat bestaat uit het nog verder verminderen van de inspanningen van jonge mensen... ze deden al niet veel eerder, nu willen ze niet eens lopen (karikatuur hè, Ahmed, niet de It's het is de moeite waard om mij te beledigen...)...ah, het bedrijf wordt prachtig! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Christophe » 19/10/18, 10:57

nico239 schreef:Maar de techniek om ze om te vormen tot scooters zou ze vanaf een bepaald vermogen van de fietspaden moeten verwijderen... LAAG.


Ja, als je overstapt op een gelijkwaardige elektrische “scooter”, is hij onderweg. Het gebruik van een fietspad wordt aanbevolen maar is niet verplicht (ja????).

Ik weet niet hoeveel km aan fietspaden er in Parijs zijn, maar naar mijn mening zijn het er maar heel weinig... ze geven daar de voorkeur aan fietspaden.

Er zijn fietspaden (een 100% eigen rijbaan) en fietspaden (een gereserveerde rijstrook op de rijbaan)

In Straatsburg waren er halverwege de jaren 2000 al 400 km aan fietspaden! Ik denk dat het destijds een record was in Frankrijk... en ik heb het plan zelfs op de site gezet https://www.econologie.com/telechargeme ... trasbourg/
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par sen-no-sen » 19/10/18, 11:14

MixieerX56 schreef:
In Parijs rijden degenen over wie ik het heb op trottoirfietspaden en lijken ze voortdurend in concurrentie te zijn met hun medemensen, tot ergernis van voetgangers die hun leven riskeren door deze paden over te steken!


Als er geen verkeer op straat zou zijn, zouden we dan dergelijk gedrag zien?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Christophe » 19/10/18, 11:16

Christophe schreef:In de originele, onbeperkte modus heb ik onlangs deze 750W-fiets getest BULTACO BRINCO...hij stuurt goed (45 km/u in 6-7 seconden) maar het is meer een motorfiets dan een fiets (de prijs stuurt ook goed: 8000€!)


Correctie, op internet is de geadverteerde importeursprijs €6000: https://bultacobenelux.com/brinco_re/ (moet zeggen dat de plaatselijke dealer waar ik het probeerde in luxe verkeert: die biedt bijvoorbeeld kale velgen aan voor 120 € ...)

42,26 kg (leeg), 1.3 kWh accu en maar liefst 2 kW motor!

Mijn versie was zeker een 750W (elektronische beperking of kleinere motor?), sterker nog, ik heb een foto van de plaat gemaakt:

Bultaco_Brinco_750W.jpg


Bultaco_Brinco_serial.jpg


Niet te veel wederverkopers in Frankrijk: https://www.motoservices.com/actualite- ... -2016.htmr
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Christophe » 19/10/18, 11:16

sen-no-sen schreef:Als er geen verkeer op straat zou zijn, zouden we dan dergelijk gedrag zien?


Dat zou je aan rallyrijders moeten vragen... : Cheesy: : Cheesy:

Sensatie zoeken is gewoon menselijk... (nou ja, jongens meer dan vrouwen... tenminste onderweg)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten