Het moeizame pad naar mijn hangmat: een uitstekende broncier in de Sarthe

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par fl78960 » 22/04/19, 21:34

chafoin zijn schreef:Zaailingen van tomaten?


"wanneer vrouw wil, man wil"

Het zijn dappere "driebladige" planten (inclusief twee zaadlobben) waarvan mijn lieve en liefhebbende vrouw er sterk op aandrong ze weg te halen en in de grond te stoppen. In het ergste geval geven ze tomaten. Maar normaal zou er niets moeten gebeuren :-)
0 x
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par fl78960 » 22/04/19, 23:57

Moindreffor schreef:blijkbaar heb je niet onder het hooi gemaaid, je zou kunnen hebben gehad, het zou meer de dood van het gras eronder gegarandeerd hebben
maar het zal het hoe dan ook doen, het was hoog genoeg, misschien zal het een beetje breken, maar het zal genoeg zijn om hier en daar hooi te leggen


Ja, ik verliet het hoge gras, maar scalpeerde alleen de bramen die weggingen. en leg veel hooi :-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par Adrien (voormalig nico239) » 23/04/19, 00:20

fl78960 schreef:
Moindreffor schreef:blijkbaar heb je niet onder het hooi gemaaid, je zou kunnen hebben gehad, het zou meer de dood van het gras eronder gegarandeerd hebben
maar het zal het hoe dan ook doen, het was hoog genoeg, misschien zal het een beetje breken, maar het zal genoeg zijn om hier en daar hooi te leggen


Ja, ik verliet het hoge gras, maar scalpeerde alleen de bramen die weggingen. en leg veel hooi :-)


Rijp niet-eetbaar?

Ik denk dat we er al over hadden gesproken ...

Door hen te disciplineren, maken braamstruiken ook goede heggen nuttig
0 x
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par fl78960 » 23/04/19, 08:56

nico239 schreef:
Rijp niet-eetbaar?

Ik denk dat we er al over hadden gesproken ...

Door hen te disciplineren, maken braamstruiken ook goede heggen nuttig


Waarschijnlijk eetbaar, maar als ik wat vrije oppervlakte wil behouden, moet ik wat kastanjebomen en braambessen opofferen.

Ik zal het niet missen, ik heb 140 meters langs de weg waar de braambessen al goed op hun plaats zijn, aan de voet van de kastanjebomen : Mrgreen:
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par Moindreffor » 23/04/19, 11:28

fl78960 schreef:
nico239 schreef:
Rijp niet-eetbaar?

Ik denk dat we er al over hadden gesproken ...

Door hen te disciplineren, maken braamstruiken ook goede heggen nuttig


Waarschijnlijk eetbaar, maar als ik wat vrije oppervlakte wil behouden, moet ik wat kastanjebomen en braambessen opofferen.

Ik zal het niet missen, ik heb 140 meters langs de weg waar de braambessen al goed op hun plaats zijn, aan de voet van de kastanjebomen : Mrgreen:

fantastisch!!! jams : Mrgreen: de wijn : Mrgreen: sorbets : Mrgreen: de likeur : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par Stef72 » 26/04/19, 16:57

fl78960 schreef:
Moindreffor schreef:blijkbaar heb je niet onder het hooi gemaaid, je zou kunnen hebben gehad, het zou meer de dood van het gras eronder gegarandeerd hebben
maar het zal het hoe dan ook doen, het was hoog genoeg, misschien zal het een beetje breken, maar het zal genoeg zijn om hier en daar hooi te leggen


Ja, ik verliet het hoge gras, maar scalpeerde alleen de bramen die weggingen. en leg veel hooi :-)


Ik sta mezelf toe om in te grijpen omdat we zeer vergelijkbare omstandigheden hebben (sarthe):
Ik merk op dat sommige grassen als ze te zwaar op het eerste niveau zijn als chiantes, dwz welke zij hooi doorboren ondanks een aanzienlijke laag of te bezinken en vormen grote klonten rand board.
Zoals Didier in een van deze laatste video zei, soms moet je ze met de hand verwijderen, inclusief de root, om echt stil te zijn ...
0 x
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par fl78960 » 28/04/19, 23:03

Ik ga naar deze grassen kijken, maar wat me bluft, is dat afgelopen augustus wat je groen zag een veld van bramen en varens 1 meter hoog was. Een enkele maaierpassage deze automone maakte de grond vrij: er was niets hieronder zichtbaar.
Op dezelfde plaats was er een autowrak dat er al jaren was.

... en in een paar weken van de lente kwamen deze grassen naar buiten en bedekten alles.

Daarnaast is de aarde top vergeleken met mijn Parijse tuin: zwart, licht, flexibel.

We zullen zien wat er zal dit eerste jaar, ik hoop alleen maar om wat tomaten te krijgen voor onze zomer weekend en squash .... gulzigheid ... en goed voor te bereiden volgend jaar aan de moestuin en vrucht die zijn verlaten te lang.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par Moindreffor » 30/04/19, 08:04

fl78960 schreef:Ik ga naar deze grassen kijken, maar wat me bluft, is dat afgelopen augustus wat je groen zag een veld van bramen en varens 1 meter hoog was. Een enkele maaierpassage deze automone maakte de grond vrij: er was niets hieronder zichtbaar.
Op dezelfde plaats was er een autowrak dat er al jaren was.

... en in een paar weken van de lente kwamen deze grassen naar buiten en bedekten alles.

Daarnaast is de aarde top vergeleken met mijn Parijse tuin: zwart, licht, flexibel.

We zullen zien wat er zal dit eerste jaar, ik hoop alleen maar om wat tomaten te krijgen voor onze zomer weekend en squash .... gulzigheid ... en goed voor te bereiden volgend jaar aan de moestuin en vrucht die zijn verlaten te lang.

voor tomaten, gunsten cherrytomaatjes, bessen maar overvloedig en het is vroegrijp en rustieker als tomaat, en bij de cocktail is het TOP : Mrgreen:
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par fl78960 » 30/05/19, 17:41

Een maand later ... is het de jungle



20190530_135958.jpg
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par Moindreffor » 30/05/19, 17:59

typische opruiming openingsafbeelding
zodra het licht er is, is het de explosie van de plant
We zullen het snel moeten disciplineren, we moeten ons scheren en een hoes bedekken om de vorige hoes te vervangen (bramen)
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 342 gasten