Plantaardige conservering? ijskoud

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: plantaardige conservering? ijskoud




par n.Chr. 44 » 19/04/20, 20:33

Hartelijk dank voor uw advies uit uw ervaringen.

Wat betreft sperziebonen heb ik feedback gekregen van buren die al heel lang kweken en die allemaal (of bijna) afraden ze in te vriezen, ze vertellen me dat ze "elastisch" worden :-). Niet goed wat ...

Voor erwten, voor hen geen zorgen. Volgens hen is het zelfs beter dan enig ander conserveringsmiddel (tot onze beschikking spreek ik niet van diepvriezen ... of een ander proces).

Maar voor de courgette en aubergine wisten ze het niet echt ... Vandaar mijn verzoek hier !!!

dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: plantaardige conservering? ijskoud




par GuyGadebois » 19/04/20, 21:14

Uitdroging is de oplossing.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: plantaardige conservering? ijskoud




par Moindreffor » 19/04/20, 21:16

AD 44 schreef:Hartelijk dank voor uw advies uit uw ervaringen.

Wat betreft sperziebonen heb ik feedback gekregen van buren die al heel lang kweken en die allemaal (of bijna) afraden ze in te vriezen, ze vertellen me dat ze "elastisch" worden :-). Niet goed wat ...

Voor erwten, voor hen geen zorgen. Volgens hen is het zelfs beter dan enig ander conserveringsmiddel (tot onze beschikking spreek ik niet van diepvriezen ... of een ander proces).

Maar voor de courgette en aubergine wisten ze het niet echt ... Vandaar mijn verzoek hier !!!

dank u

sperziebonen Ik heb lang voorgekookt en niet geweldig, toen was er op een dag geen tijd dat ik zo in de zakken en in de vriezer deed, met mijn vrouw zijn we er dol op, mijn zoon geeft de voorkeur aan ingeblikt voedsel, het is waar dat achteraf de vriezer kan min of meer gekookt worden, dus min of meer knapperig naar smaak, "elastische" bonen het is een probleem als we ze blancheren lijkt me dat te herinneren, maar lang in de steek gelaten, dus misschien niet
maar aangezien ik ze zo in de vriezer leg, is het TOP
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: plantaardige conservering? ijskoud




par sicetaitsimple » 19/04/20, 21:28

AD 44 schreef:Wat betreft sperziebonen heb ik feedback gekregen van buren die al heel lang kweken en die allemaal (of bijna) afraden ze in te vriezen, ze vertellen me dat ze "elastisch" worden :-). Niet goed wat ...


Het beste is dat je met een paar beperkte tests je eigen mening vormt.
Maar zoals ik hierboven al schreef, verwar "thuis invriezen" en "diepvriezen bij fabrikanten" niet.
Thuis ingevroren sperziebonen zijn gewoon niet goed als je ze als bonen wilt eten, althans uit mijn ervaring. Als je het in een soep wilt mengen, waarom niet ...
Sperziebonen bevroren, dus heel snel afgekoeld, het is totaal anders, het ziet er eigenlijk uit en het heeft de consistentie en smaak, ook al is het natuurlijk geen verse sperzieboon. Maar het is volledig eetbaar.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 327-gasten