Plantaardige conservering? ijskoud

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: plantaardige conservering? ijskoud




par Moindreffor » 04/09/18, 08:58

chatelot16 schreef:het probleem van de vriezer is dat we bij stroomuitval alles verliezen

er is minstens 20 jaar dat een buurman te veel groene bonen had ... Ik begon potten in blik te maken ... ik at voor een lange tijd, en ik bleef een beetje kijken hoe lang het blijft ... en het lijkt perfect te blijven: geen verlies

voor mij is de vriezer bedoeld voor bewaring op korte termijn ... alles wat in gesteriliseerde potten kan worden bewaard is meer dan de vriezer

zoals hierboven vermeld, potten in blik het is allemaal mijn jeugd met mijn grootmoeder, naast de veiligheid brengt het een plus in smaak omdat in de pot bonen (bijvoorbeeld) je knoflook kunt laten glippen, uien, kortom alles wat een goede smaak kan geven en bovendien geen bevriezing biedt

voor de veiligheid heb ik gekozen voor 2 kleine vriezer in plaats van een grote, maar wanneer de 2 vol is, is er meer veiligheid : Mrgreen:

de vriezer is Top level tijdsbesparing, tuin, wassen, vegen, tas, vriezer, zou ik moeten vergelijken met het witwassen van meer om te zien wat het brengt, als het beter, het is de moeite waard
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: plantaardige conservering? ijskoud




par Gaston » 04/09/18, 10:17

Moindreffor schreef:
chatelot16 schreef:het probleem van de vriezer is dat we bij stroomuitval alles verliezen

voor de veiligheid heb ik gekozen voor 2 kleine vriezer in plaats van een grote, maar wanneer de 2 vol is, is er meer veiligheid : Mrgreen:
Het aantal vriezers verandert het risico van stroomuitval niet, tenzij u 2-diepvriezers hebt in twee verschillende steden : Mrgreen:
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: plantaardige conservering? ijskoud




par Moindreffor » 04/09/18, 11:24

Gaston schreef:
Moindreffor schreef:
chatelot16 schreef:het probleem van de vriezer is dat we bij stroomuitval alles verliezen

voor de veiligheid heb ik gekozen voor 2 kleine vriezer in plaats van een grote, maar wanneer de 2 vol is, is er meer veiligheid : Mrgreen:
Het aantal vriezers verandert het risico van stroomuitval niet, tenzij u 2-diepvriezers hebt in twee verschillende steden : Mrgreen:

Ja, goed gedaan, ik bedoelde in het geval het apparaat kapot ging, en eigenlijk heb ik mijn familie niet ver, dus in het geval, kan ik wat van het eten verplaatsen,

maar ik woon aan de voet van de transformator : Mrgreen: dus tenzij een echt grote stroomuitval in orde is, heb ik sap : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: plantaardige conservering? ijskoud




par n.Chr. 44 » 04/09/18, 12:31

Nogmaals bedankt,

Did67 schreef:[Met mijn vorderingen op het gebied van copyright, kocht ik mezelf een mega-vrieskist van meer dan 400 l, A +++ of iets meer dan 250 kWh / jaar volgens de normen; ongeveer veertig uur autonomie in geval van stroomuitval (dit is het "verlengstuk" van mijn moestuin)]


Ik kom terug op dit punt:

Ik neem aan dat een bereik van 40h betekent dat, dankzij de isolatie, een maximale interne temperatuur wordt gehandhaafd (zonder te openen)?

Maar deze temperatuur moet nog steeds stijgen (meer of minder snel, afhankelijk van de omgevingstemperatuur) ...

Weet u welke temperatuur binnen de drempelwaarde de integriteit van de inhoud behoudt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: plantaardige conservering? ijskoud




par Did67 » 04/09/18, 15:39

Perseus schreef:
Ha ik ben geïnteresseerd om te weten wat je gebruikt in de ijsmachine (PM als je liever reclame vermijdt).



Zonder reclame is het dit soort "chinoiserie" dat verrassend (en luid) werkt. Tot wanneer ???

Plots ontstaat er een orgie van puur fruit "sorbets", zonder toegevoegde suikers (het is soms een beetje fruitig van smaak!), Volgens twee methoden:

(a) bevroren fruit als zodanig, verwerkt met de machine

b) "puree" van rood fruit, zonder zaadjes, ingevroren in ijsblokjesbakken, machinaal gewassen ...

https://www.mathon.fr/cat-electromenage ... #ectrans=1
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: plantaardige conservering? ijskoud




par Did67 » 04/09/18, 15:47

AD 44 schreef:
Ik kom terug op dit punt:

Ik neem aan dat een bereik van 40h betekent dat, dankzij de isolatie, een maximale interne temperatuur wordt gehandhaafd (zonder te openen)?

Maar deze temperatuur moet nog steeds stijgen (meer of minder snel, afhankelijk van de omgevingstemperatuur) ...

Weet u welke temperatuur binnen de drempelwaarde de integriteit van de inhoud behoudt?


Ja, het is zonder opening. En met een soort koeler-stijl "blok" er bovenop.

Aan de andere kant, ik weet niet wat de temperatuur verdraagt: de dooi, denk ik, dus een paar graden onder nul ????

Voor de veiligheid:

a) storingen in de vriezer zijn uitzonderlijk (degene die ik eerder had, en die nog steeds "in reserve" is, was door mijn ouders gekocht toen ik ongeveer vijftien was; ik ben 65; het werkt perfect ... het was vóór geplande veroudering)

b) die storingen steeds vaker, met stormen, overstromingen, het netwerk dat soms krijgt, etc ... Het is een risico waartegen ik moet me beschermen (ook omdat mijn pelletketel vereist vermogen) dus de aanschaf van een generator is gepland (waardoor ik ook mijn elektrische slijper uit de verbinding kan halen). Met het auteursrecht van het tweede boek ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: plantaardige conservering? ijskoud




par Gaston » 04/09/18, 15:48

AD 44 schreef:Weet u welke temperatuur binnen de drempelwaarde de integriteit van de inhoud behoudt?
Volgens de ISO 15502-standaard is dit -9 ° C.

de Digital schreef:De afbeelding op het gegevensblad van een koelkast wordt verkregen door pakketten met verschillende groottes (ersatz-voedsel) met sensoren te bevriezen. Zodra de temperatuur op -18 ° C is, wordt de toevoer van de vriezer / koelkast uitgeschakeld en loopt de timer totdat een sensor een temperatuur meldt van -9 ° C.
[...]
De test moet worden uitgevoerd bij 25 ° C, met uitzondering van Tropical Climate Zone (T) -modellen, die moeten worden getest bij een omgevingstemperatuur van 32 ° C.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: plantaardige conservering? ijskoud




par Did67 » 04/09/18, 15:51

AD 44 schreef:
Weet u welke temperatuur binnen de drempelwaarde de integriteit van de inhoud behoudt?


Zoals alles wat natuurlijk is, is er geen precieze drempel, van het soort "ervoor wordt het bewaard; daarna is het dood" ... Het is min of meer goed bewaard gebleven. Bij -18 ° C zijn er tijden met betrekking tot de verschillende voedingsmiddelen - die ik zelden respecteer! - en in het bijzonder met betrekking tot oxidaties, die niet worden gestopt. De bacteriën, ze zijn bevroren als het bevroren is. Geen vloeibaar water meer. Geen actief leven meer (ook al is er overleving).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: plantaardige conservering? ijskoud




par Did67 » 04/09/18, 15:54

Gaston schreef:
AD 44 schreef:Weet u welke temperatuur binnen de drempelwaarde de integriteit van de inhoud behoudt?
Volgens de ISO 15502-standaard is dit -9 ° C.

de Digital schreef:De afbeelding op het gegevensblad van een koelkast wordt verkregen door pakketten met verschillende groottes (ersatz-voedsel) met sensoren te bevriezen. Zodra de temperatuur op -18 ° C is, wordt de toevoer van de vriezer / koelkast uitgeschakeld en loopt de timer totdat een sensor een temperatuur meldt van -9 ° C.
[...]
De test moet worden uitgevoerd bij 25 ° C, met uitzondering van Tropical Climate Zone (T) -modellen, die moeten worden getest bij een omgevingstemperatuur van 32 ° C.


Perfect ah. Het is ernstiger dan ik dacht.

Thuis zal de duur veel langer zijn, aangezien het in de "wasruimte" is, waar het in de winter + 12 ° C is. Ik moet dus ongeveer twintig% aan duur winnen ...
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: plantaardige conservering? ijskoud




par n.Chr. 44 » 04/09/18, 18:17

Natuurlijk geven al uw antwoorden ideeën voor het optimaliseren van het gebruik van fotovoltaïsche energie in eigen verbruik ... : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 313-gasten