Houten dek, feedback van ervaringen

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Houten dek, feedback van ervaringen




par Adrien (voormalig nico239) » 17/08/18, 01:57

Dit onderwerp heeft alleen betrekking op mijn 3 houten terrasconstructies (3ème aan de gang), je weet maar nooit dat het altijd kan worden gebruikt.

De eerste was in 2005 met de middelen van de rand en het minimum aan uitgaven natuurlijk.


De eerste plaats

1.JPG
1.JPG (150.97 KB) Betreden 5524 keer



De kleine "uitbetaling" bij de keuze

2.JPG
2.JPG (121.5 KB) Betreden 5524 keer



Minimalistisch materiaal

3.JPG
3.JPG (129.73 KB) Betreden 5524 keer




De 4-planken van constructie met dezelfde 2-wells verloren op de bodem van een helling die altijd goed hun rol speelde

4.JPG
4.JPG (144.18 KB) Betreden 5524 keer




Overzicht plaatsing van planken met balken functie

Ik heb cementplaten gebruikt die ter plekke aanwezig waren zonder me zorgen te hoeven maken over het kopen van anderen.

5.JPG
5.JPG (129.53 KB) Betreden 5524 keer




De samenvatting met houten platen (einde van serie in groot oppervlak)

De enige "truc" van het systeem was om een ​​"frame" te maken zodat de houten platen die net zijn geplaatst (noch geschroeft noch genageld) niet bewegen en ze niet bewegen


Een verzadigingspas

6.JPG
6.JPG (135.13 KB) Betreden 5524 keer


7.JPG
7.JPG (108.36 KB) Betreden 5524 keer



Daarna zal dit kleine terras van tien vierkante meter nooit boven of onder worden onderhouden.



Het zal nog 8 jaar zijn om niet langer (gedeeltelijk) functioneel te zijn.

Eerlijk gezegd 8 jaar in vergelijking met de investeringstijd, apparatuur en onderhoud wordt gegeven.

En wanneer ik 8 zeg ... heb ik de volgende in 2015 gebouwd.
Maar van 8 jaar oud begon ze naar de rechterkant te gaan (terug naar het huis)




Dit is waar er geen cementplaten waren die de planken die op andere planken rustten verrotten.

Als ik wou dat het genoeg was om de planken / balken te verwisselen (ze waren ook een beetje te dun, maar ik was te lui geweest om meer te betalen) en wat cementplaten te kopen (om dit probleem van rottend 'niet langer' te hebben En het begon helemaal opnieuw omdat de planken goed waren en ook de platen van hout.

Dit alles om te zeggen dat het niet noodzakelijkerwijs noodzakelijk is om het meisje te graven om een ​​houten dek te maken

8.jpg
8.jpg (107.83 KB) keer bekeken 5524
Dernière édition par Adrien (voormalig nico239) de 17 / 08 / 18, 02: 12, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Houten terras, feedback




par Adrien (voormalig nico239) » 17/08/18, 02:06

De tweede op dezelfde plaats.

Daar volgde ik iets meer de "normale" manier, vooral omdat ik de platen met messen wilde veranderen.

Ik heb geo geplaatst, wat niet het geval was voor de 1ère-tijd

Stabilisatoren, verstelbare pads, balken (ik heb geen asfalt op de balken geplaatst) en schroeven (geen roestvrij schroeven)

Voor borden met bouwmaterialenborden (dus ik vermoed van klas 2)

1.jpg
1.jpg (119.1 KB) keer bekeken 5521




Het resultaat was goed.

Het was een beetje beter onderhouden: vlek, verzadiger.

2.jpg
2.jpg (109.18 KB) keer bekeken 5521



Maar we zijn na 2-jaren verhuisd, dus ik stapte af en ik heb de planken hersteld om een ​​tuinschuurvloer opnieuw te doen.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten