Toeslagen generator of niet?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Tiwi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 11/08/18, 17:56

Re: On-Cash Generator of niet?




par Tiwi » 14/08/18, 16:50

Bovendien twijfel ik er niet aan dat de wetenschappers die aan de Spaanse onderzeeër werkten die net aan het zinken is, heel goed waren in de thermodynamica. :)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: On-Cash Generator of niet?




par Ahmed » 14/08/18, 17:01

TiwiVat het niet verkeerd op, maar gezien je vragen is het "dood"...
De mijne, en zonder spot, zou deze zijn: hoe kun je ook maar een moment denken dat dit apparaat iets zou kunnen genereren?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Tiwi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 11/08/18, 17:56

Re: On-Cash Generator of niet?




par Tiwi » 14/08/18, 20:35

Ervan uitgaande dat er nog wat lucht in de ballon zit en de terugslagklep op een stuk flexibele slang is gemonteerd, buigt de bovenkant van de bel de flexibele slang verticaal, de bal of wat dan ook dat de terugslagklep blokkeert, schuift door de zwaartekracht en wordt begaanbaar. zonder de minste druk.

Nu zouden we moeten weten welke druk de resterende lucht in de ballon zou hebben als deze zich onderaan bevindt.

Ik begrijp niet waarom praten over vrije energie zo slecht wordt ontvangen door mensen...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: On-Cash Generator of niet?




par Ahmed » 14/08/18, 22:25

Zogenaamde ‘vrije’ energie heeft op zichzelf niet veel betekenis, maar dit concept verwijst naar onjuiste fysieke opvattingen die veronderstellen dat energie uit het niets zou kunnen voortkomen, door middel van een truc die een vernietigende ontkenning zou opleveren van de gebruikelijke wetten van de natuur. thermodynamica. Maar de feiten zijn hardnekkig en deze zogenaamde ‘trucs’ komen alleen voort uit de onwetendheid van de makers ervan, omdat energie noch gecreëerd noch vernietigd kan worden.
Wat ik interessant vind aan dit fenomeen is deze obsessie met overvloedige en gratis energie, een obsessie die de energieverslaving van onze samenleving weerspiegelt. Dit is des te onlogischer omdat het gevoel van een potentieel gebrek aan energie (uitputting van hulpbronnen) alleen maar tot doel heeft een wijziging van onze omgeving in stand te houden, die inderdaad het echte probleem vormt (vernietiging van de levensomstandigheden op aarde) en niet de oplossing.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: On-Cash Generator of niet?




par izentrop » 14/08/18, 23:52

Tiwi, jij hebt de sleutels om je vragen te beantwoorden. Het enige wat je hoeft te doen is experimenteren, zelfs op kleine schaal, of de berekeningen doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: On-Cash Generator of niet?




par Grelinette » 15/08/18, 15:32

Ahmed schreef:Zogenaamde "vrije" energie heeft op zichzelf niet veel betekenis, ... Wat ik hierin interessant vind phénomèneIs deze obsessie met overvloedige en gratis energie, een obsessie die de energieverslaving van onze samenleving weerspiegelt.
...

Proberen dit “fenomeen” uit te leggen is inderdaad een interessant onderwerp! We verlaten het debat van dit bericht, maar voor zover het zal eindigen zoals de anderen over hetzelfde onderwerp, namelijk op een doodlopende weg, waarom zouden we dan niet terugkeren naar de vraag van Ahmed?...

Waar komt deze ‘menselijke obsessie’ met het geloven in de mogelijkheid vandaan? van overvloedige, gratis en gratis energie ?
We komen terug op de vraag die hier over de econologie werd gesteld: "Is de zoektocht naar vooruitgang ingebed in het genetische erfgoed van de mens?".

Dit atavisme zou daarom een ​​soort van zijn reflex die mensen ertoe aanzet antwoorden in alle richtingen te zoeken, ook naar horizonten waar geen uitweg meer is, om hun angst voor morgen gerust te stellen?

Of het is de beroemde mythe van Sysiphe (wiens naam 'Wijze Man' betekent), die door Zeus werd veroordeeld omdat hij had geprobeerd de Goden te trotseren en te verraden door een enorme rots op de top van een berg te rollen, die telkens op de grond viel. de andere kant en die Sisyphus tot het einde der tijden naar de top bracht...

Ten slotte lijkt de onderzoeker van Perpetual Motion een beetje op de Sysiphus van de wetenschap die de wetten van de thermodynamica wil trotseren! : Cheesy:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: On-Cash Generator of niet?




par moinsdewatt » 15/08/18, 16:44

Tiwi schreef:
Ik begrijp niet waarom praten over vrije energie zo slecht wordt ontvangen door mensen...


Begin met te definiëren wat je daarmee bedoelt.
Ik begrijp niet waar het over gaat.
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: On-Cash Generator of niet?




par Bardal » 15/08/18, 18:23

Ja, ik begrijp ook niet wat het is...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: On-Cash Generator of niet?




par Ahmed » 15/08/18, 20:01

Grelinette, Je schrijft:
Waar komt deze ‘menselijke obsessie’ vandaan om te geloven in de mogelijkheid van overvloedige, vrije en vrije energie?

Het is iets heel moderns dat de synthese tussen twee tegenstrijdige ambities tot stand brengt. Ten eerste een wantrouwen jegens onze moderne wereld, die verschillende strategieën gebruikt (velen zien het als een soort samenzwering) om mensen afhankelijk te maken van energieën die worden gecontroleerd door publieke of private instellingen; ‘vrije’ energie zou zowel een (illusoire) mogelijkheid zijn om aan deze sterke sociale en economische beperkingen te ontsnappen als, vanuit mijn standpunt, integendeel een manier om uitdrukking te geven aan iemands besmetting met deze thermodynamische ideologie (vgl. F. Roddier), aangezien het de rol van energie is om ons milieu te wijzigen/vernietigen.
Vervolgens:
"Is de zoektocht naar vooruitgang ingebed in het genetische erfgoed van de mens?"

Hier formuleer je iets heel anders. In de eerste plaats is het begrip ‘vooruitgang’ niet vanzelfsprekend; voor onder meer de oude Grieken is het leven een voortdurende herstart, omdat zij een cyclische visie hadden. Sterker nog, mythen en cultuur waren rijk aan waarschuwingen tegen degenen die de eeuwige orde van de kosmogonie zouden verstoren.
De onvolmaaktheid van de mens als dier dwingt hem cultureel gezien zijn zwakheden met andere middelen te compenseren, waarvan het gevaar de Ouden niet ontging. Het antropomorfisme dat ertoe neigt de mens tot ‘de maatstaf van alle dingen’ (Pratagoras) te maken, zal zich echter geleidelijk aan opdringen via de christelijke religie, vervolgens in de Renaissance en ten slotte in het tijdperk van de Verlichting: het was in deze tijd dat het concept van vooruitgang verscheen, het idee dat er een mogelijkheid bestaat om kennis te vergaren die onze relatie met de wereld diepgaand kan veranderen. Het spreekt voor zich dat dit idee in verband moet worden gebracht met de opkomst van het kapitalisme, dat zelf gebaseerd is op de mogelijkheid van accumulatie van abstracte waarde.
Het is dus relevant om de toename van kennis, kapitaal en die van machines te koppelen (hoewel deze laatste zich pas later manifesteren). De centrale rol van de mens, eerst verkondigd en vervolgens in praktijk gebracht, verwijst naar het tweede plan andere wezens, zoals evenals wat levenloos is; dit is het logische keerpunt: door de natuur te veroordelen, veroordeelt de mens zichzelf als een wezen van de natuur en herkent zichzelf alleen als een wezen van de cultuur, met andere woorden als een zelfcreatie... We kunnen duidelijk zien wat dit inhoudt, want wat overblijfselen van de natuur moeten worden verdreven ten gunste van een zelfcreatie die niet langer alleen grotendeels symbolisch is, maar van een nieuwe en mechanische totaliteit. Dit resulteert in verschillende huidige oriëntaties in onze samenleving, waaronder die vertegenwoordigd door het transhumanisme (en waarvan de uiteindelijke logische stap bestaat uit het elimineren van de mens)...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Tiwi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 11/08/18, 17:56

Re: On-Cash Generator of niet?




par Tiwi » 16/08/18, 13:44

Wat betreft de perceptie van mensen over vrije energie, nodig ik u uit om te proberen dit onderwerp verder te behandelen forums van de wetenschap, zul je de topo zien.

Wat het antwoord van Ahmed betreft: ik ben bereid zijn woord te geloven, maar waar zijn zijn berekeningen? Waar is zijn logica? Niets dan de wind van een bewering zonder andere argumenten dan 'Het is de thermodynamica die dat zegt, dus laten we stoppen met zoeken'.

De kwaliteit van de wetenschap vergeleken met het geloof is dat eerstgenoemde in staat is zichzelf in twijfel te trekken. Wetenschappers hebben naar mijn mening tegenwoordig veel te veel vertrouwen in de thermodynamica, wat hen ervan weerhoudt onderzoek te doen in de overtuiging dat het weggooien van beweringen zonder berekeningen een haalbaar antwoord kan bieden.

Nogmaals, het is heel goed mogelijk dat dit systeem niet werkt. Ik zeg niet het tegenovergestelde, maar ik wil dat iemand mij uitlegt waarom, zonder mij te dwingen te geloven. Berekeningen, observaties, experimenten, ja. Vergeet het maar, de thermodynamica wil niet!!! NEEN.

Misschien probeer ik dit systeem als een eenvoudig prototype te testen, maar ik heb op dit moment andere plannen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 302 gasten