Zonne-doorgang

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
falcon1208
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 04/09/17, 00:42

Re: Solar-schakelaar




par falcon1208 » 04/08/18, 15:13

Oké, ik begrijp je beter. En ja, toenemende thermische massa is een tweesnijdend zwaard.
Welnu, we zouden kunnen denken aan het installeren van een handmatig of elektronisch gestuurde klep
de voorkeur geven aan de plaat terwijl deze opwarmt, maar we gaan weer naar binnen
bij complicaties.

Ik denk vaak aan termietenheuvels...

Er is mij verteld dat ze op een constante temperatuur blijven zonder 3-wegkleppen, elektronica en andere geweldige thermische sensoren... ;)

Dit is waar ik naar wil streven, en dit lijkt mij de grootste uitdaging voor onze collectieve intelligentie: het vinden van zelfregulerende en natuurlijke systemen die vergelijkbaar zijn met deze. Echt intelligent zijn, dat wil zeggen in zekere zin efficiënt en geïntegreerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Solar-schakelaar




par Did67 » 04/08/18, 16:26

Het is heel simpel: je begraaft jezelf op meer dan 2 m, en bij ons zit je zomer en winter rond de 12°C! Dit wordt geëxploiteerd in Canadese of Provençaalse bronnen (voorverwarmen van inkomende lucht in de winter; koelen in de zomer)...

Termieten hebben in tropische omstandigheden natuurlijk de best geregelde thermostaat!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Solar-schakelaar




par izentrop » 05/08/18, 04:01

falcon1208 schreef:De Altherma Daikin lucht/water warmtepomp,
die nu negen jaar oud is, is kapot en ik wil hem niet repareren.
Wat was het jaarlijkse elektriciteitsverbruik van deze heater? en heb je nog andere mislukkingen gehad voor deze?
0 x
falcon1208
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 04/09/17, 00:42

Re: Solar-schakelaar




par falcon1208 » 05/08/18, 17:28

De kostprijs was laag, maar deze warmtepomp arriveert in zijn 10-jaar en ik weet dat het nu zal breken. Dit is zijn tweede storing, dus het is sinds 2 jaren niet beschikbaar. Ik wil niet investeren in een bodemloze put en dromen van vrije energie.
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Solar-schakelaar




par n.Chr. 44 » 05/08/18, 20:37

Wat je ook doet met zonne-energie, je hebt extra energie nodig...

Als je het pakket wilt dumpen...

Een (open) haard is echt niet ideaal... Op zijn minst een inzet... Een houtkachel zou beter zijn... Of zelfs een houtketel naast zonnestroom.
0 x
falcon1208
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 04/09/17, 00:42

Re: Solar-schakelaar




par falcon1208 » 05/08/18, 22:39

Nee, ik heb het verkeerd uitgesproken, ik heb een inzetstuk met een ventilator. Ik had er ook aan gedacht om een ​​Tulikivi-massakachel te plaatsen, ik vind het erg leuk. Vooral omdat ze nu een geïntegreerde boiler aanbieden die water uit een ballon kan verwarmen en ook met pellets of houtblokken kan werken. Het ideaal voor mij zou zijn dat in combinatie met zonne-energie.

Ik probeer de prijs in te schatten, maar ik denk dat het te hoog voor mij zal zijn.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Solar-schakelaar




par izentrop » 06/08/18, 01:52

falcon1208 schreef:De kostprijs was laag, maar deze warmtepomp arriveert in zijn 10-jaar en ik weet dat het nu zal breken. Dit is zijn tweede storing, dus het is sinds 2 jaren niet beschikbaar. Ik wil niet investeren in een bodemloze put en dromen van vrije energie.
Waarom denk je dat het een golf zou zijn? Wat is de mislukking?

Gratis energie met zijn goodwill. Vorig jaar, in december en januari, hebben we niet veel zon gezien, we hebben een ander verwarmingsmiddel nodig om dit te compenseren.
Bij zonne-energie is het noodzakelijk om grotendeels te dimensioneren als het voor verwarming is, minimaal X10.
0 x
falcon1208
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 04/09/17, 00:42

Re: Solar-schakelaar




par falcon1208 » 06/08/18, 07:14

De gemiddelde tijd van goede werking van deze PAC, zoals blijkt uit de ervaring van andere eigenaren van het apparaat. Iets dat ook door een reparateur werd bevestigd dat ik de laatste keer een diagnose had moeten stellen.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Solar-schakelaar




par izentrop » 06/08/18, 08:31

Bedoelt u dat 10 jaar de gemiddelde levensduur van een warmtepomp is?
Daikin kondigt 30 jaar aan met goed onderhoud en goede afstelling en keuze. https://www.daikin.be/fr_be/pompesachal ... devie.html
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Solar-schakelaar




par n.Chr. 44 » 06/08/18, 12:27

Hallo,

falcon1208 schreef:Ik probeer de prijs in te schatten, maar ik denk dat het te hoog voor mij zal zijn.


Ik weet niets over je huis, het is moeilijk om iets van een afstand in te schatten...

maar wat ik u kan verzekeren, is dat als u klaar bent om uw handen in het deeg te steken (eigenlijk alles zelf installeert), u de totale kosten aanzienlijk zult verlagen. Zelf installeren (los van het financiële aspect) heeft heel wat voordelen: je dimensioneert en past de installatie zo goed mogelijk aan (het is gepersonaliseerd en afgesteld), je kent je installatie door en door (perfect voor finetuning, voor onderhoud, voor eventuele herstellingen , enz.).

Nou, je moet de tijd en het verlangen hebben...
0 x

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten