En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 17/04/19, 16:55

Wat bedoel je hier, afgezien van het maken van een waarheid? en aangezien de rest van je antwoord vergelijkbaar is, wat bedoel je daarmee?
doe een beetje biologie en misschien begrijp je de nuance!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Moindreffor » 17/04/19, 17:00

Janic schreef:
Wat bedoel je hier, afgezien van het maken van een waarheid? en aangezien de rest van je antwoord vergelijkbaar is, wat bedoel je daarmee?
doe een beetje biologie en misschien begrijp je de nuance!

Ik heb er een paar gedaan (in tegenstelling tot jij), dus leg me uit wat ik niet begreep in je opmerkingen op biologisch, biochemisch of chemisch niveau, ik heb algemene studies gedaan
zodat we toch een keertje vooruit kunnen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 17/04/19, 17:40

Ik heb er een paar gedaan (in tegenstelling tot jij), dus leg me uit wat ik niet begreep in je opmerkingen op biologisch, biochemisch of chemisch niveau, ik heb algemene studies gedaan
zodat we toch een keertje vooruit kunnen
als je echt biologie had gestudeerd, en niet biochemie, zou je het verschil meteen hebben begrepen!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Moindreffor » 17/04/19, 17:44

Janic schreef:
Ik heb er een paar gedaan (in tegenstelling tot jij), dus leg me uit wat ik niet begreep in je opmerkingen op biologisch, biochemisch of chemisch niveau, ik heb algemene studies gedaan
zodat we toch een keertje vooruit kunnen
als je echt biologie had gestudeerd, en niet biochemie, zou je het verschil meteen hebben begrepen!

het verschil tussen wat en wat?
verdomd, je doet het expres!!!
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 17/04/19, 18:38

het verschil tussen wat en wat?
verdomd, je doet het expres!!!
Verdorie, je negeert bewust waar het over gaat! :onheil:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Moindreffor » 18/04/19, 09:13

Janic schreef:
het verschil tussen wat en wat?
verdomd, je doet het expres!!!
Verdorie, je negeert bewust waar het over gaat! :onheil:

Je weet niet eens meer waar je mij van beschuldigt, het is zielig...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 18/04/19, 10:13

Je weet niet eens meer waar je mij van beschuldigt, het is zielig...
Als je de draad goed had gevolgd, had je deze vraag niet hoeven stellen. Als je ook de ziekte van Alzheimer hebt, heb je nog meer medelijden, dus wie is die zielige?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13706
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1520
Neem contact op met:

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par izentrop » 20/04/19, 13:30

"Pesticidevrij appelsap" van Biocoop: hallo, de DGCCRF? http://seppi.over-blog.com/2019/04/jus- ... gccrf.html
“Van 20 tot 30 maart begint de Week van de Alternatieven voor Pesticiden (SPAP). Een evenement gecoördineerd door Générations Futures en ondersteund door een vijftigtal partnerorganisaties waaronder Biocoop. Doel: het grote publiek informeren over de gezondheids- en milieukwesties van pesticiden en ecologische alternatieven voorstellen. »

Informeren? Promoot liever twee bedrijven via een vruchtbare symbiose: Biocoop steunt Générations Futures financieel om het in staat te stellen het angstaanjagende discours over pesticiden te ontplooien dat hypochondrische consumenten naar Biocoop stuurt...

Biocoop verkoopt “militant appelsap” en betaalt 15 eurocent (betaald door de koper) aan Générations Futures? Générations Futures maakt reclame voor het “militante appelsap” van Biocoop...

Maar terug naar de boodschap. In “Biologische klanten mogen niet voor wilde eenden worden aangezien”, waarschuwt mevrouw Emmanuelle Ducros in Opinion:

“Door mythen in de productie van biologische producten in stand te houden, verzekert de sector zijn afzet, maar stelt hij zichzelf bloot aan een terugslag van de consument. Distributie draagt ​​een zware verantwoordelijkheid. »
Maar wat doet het Directoraat-Generaal Concurrentie, Consumptie en Fraudebestrijding (DGCCRF)?

De claims die verwijzen naar ‘vrij van pesticiden’ nemen toe, maar zijn gebaseerd op duidelijke regels. Tenzij de winkelketen het kan bewijzen, is zijn claim hier a priori gebaseerd op: “biologisch (zelfs in jaar van omschakeling) = zonder pesticiden”, wat in dit geval alle kans heeft om vals te zijn.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 23/04/19, 08:01

Het doet vreemd genoeg denken aan dezelfde toespraak die meer dan vijftig jaar geleden werd gehouden en, zoals gewoonlijk, werd gesponsord door landbouwchemicaliën. Maar wat doet het Directoraat-Generaal voor Concurrentie, Consumptie en Fraudebestrijding (DGCCRF) tegen nepnieuws over deze landbouwchemicaliën?
biologische landbouw zegt, herhaalt en herhaalt voortdurend dat het geen synthetische pesticiden gebruikt, zodat de gewone consument weet waar het over gaat, op dezelfde manier waarop we AB zeggen en niet 'biologische landbouw', zonder chemische meststoffen en synthetische pesticiden." wat de DGCRF heel goed weet.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Moindreffor » 23/04/19, 08:11

Janic schreef:Het doet vreemd genoeg denken aan dezelfde toespraak die meer dan vijftig jaar geleden werd gehouden en, zoals gewoonlijk, werd gesponsord door landbouwchemicaliën. Maar wat doet het Directoraat-Generaal voor Concurrentie, Consumptie en Fraudebestrijding (DGCCRF) tegen nepnieuws over deze landbouwchemicaliën?
biologische landbouw zegt, herhaalt en herhaalt voortdurend dat het geen synthetische pesticiden gebruikt, zodat de gewone consument weet waar het over gaat, op dezelfde manier waarop we AB zeggen en niet 'biologische landbouw', zonder chemische meststoffen en synthetische pesticiden." wat de DGCRF heel goed weet.

uh, pesticidevrij is eigenlijk synthetisch in het klein (maar dan heel klein), het grote publiek herinnert zich vooral pesticidevrij, laten we eerlijk zijn, daarom zullen we "pesticidenvrije" producten zien aankomen. zijn synthetisch of natuurlijk, wat een domper zal zetten op biologisch als het grote publiek ontdekt dat ze zijn misleid omdat we met woorden hebben gespeeld : Mrgreen:
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 304-gasten