37 Lazy Vegetable Seed

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: 37 Lazy Vegetable Seeds




par Moindreffor » 23/08/18, 13:18

Did67 schreef:Hier een goede observatie.

Het eerste dat ik zal proberen is om ze te laten klimmen: 3 palen in "Indian tent"; een sterk gaas zoals we dat in betonplaten zetten ????

Misschien verandert het klimmen de hormoonstromen en blokkeert dit de bloei / vruchtvorming. Gewoon een idee ...

Ik heb dit ook opgemerkt, mijn potimarrons klimmen boven de rand van buxus en vaak fructureert het op deze plek, maar ik merkte ook op dat het in het begin zonder maat al een mooie lengte van de stengel nodig heeft om een ​​vrucht te hebben, vooral op de pompoen
voor pompoenen is het korter, maar volgend jaar doe ik mijn eigen voeten en snoei ik om de stelen te vermenigvuldigen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: 37 Lazy Vegetable Seeds




par Did67 » 23/08/18, 14:45

Ja, je hebt al een mooi oppervlak van "sensoren" nodig voordat je "batterijen" van deze capaciteit gaat vullen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: 37 Lazy Vegetable Seeds




par chafoin zijn » 23/08/18, 22:00

Misschien is het een probleem van bestuiving in hoog gras?
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: 37 Lazy Vegetable Seeds




par phil53 » 24/08/18, 14:21

chafoin zijn schreef:Misschien is het een probleem van bestuiving in hoog gras?

Misschien voorkomen de kruiden zelfs bloemvorming en vertakking. Ik ontdekte ook dat de voeten die op het hooi groeien meerdere vertakkingen en meerdere kleine vruchten hebben. Dit na de eerste oogst, de eerste reserve, had ik middelen tot zeer grote vruchten
Dus de plant die door een grasachtig gedeelte groeide, had veel bladeren om in mijn geval alleen 2-vruchten te voeden.
Ik zal alle vertakkingen moeten snijden voor een voet die op het hooi groeit. Ik weet niet of ik waakzaam genoeg zal zijn.
Vandaag heb ik in ieder geval goede 20aine kleine pompoenen met een diameter van 3 8cm gekozen om een ​​ratatouille te maken zonder de zaden te verwijderen. Ik zal kijken of degenen die dik blijven.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: 37 Lazy Vegetable Seeds




par Moindreffor » 24/08/18, 14:26

phil53 schreef:
chafoin zijn schreef:Misschien is het een probleem van bestuiving in hoog gras?

Misschien voorkomen de kruiden zelfs bloemvorming en vertakking. Ik ontdekte ook dat de voeten die op het hooi groeien meerdere vertakkingen en meerdere kleine vruchten hebben. Dit na de eerste oogst, de eerste reserve, had ik middelen tot zeer grote vruchten
Dus de plant die door een grasachtig gedeelte groeide, had veel bladeren om in mijn geval alleen 2-vruchten te voeden.
Ik zal alle vertakkingen moeten snijden voor een voet die op het hooi groeit. Ik weet niet of ik waakzaam genoeg zal zijn.
Vandaag heb ik in ieder geval goede 20aine kleine pompoenen met een diameter van 3 8cm gekozen om een ​​ratatouille te maken zonder de zaden te verwijderen. Ik zal kijken of degenen die dik blijven.

de vruchten worden gevormd na een bepaald aantal knopen of ik weet niet welke naam, door vertakkingen breng je de vruchten van de voet en je vermenigvuldigt hun aantal waardoor je meer vruchten op een kleinere ruimte hebt, nadat je kan vertrekken totdat de vorst vruchten hebben tijd om te groeien
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: 37 Lazy Vegetable Seeds




par phil53 » 24/08/18, 14:52

Moindreffor is het daar niet helemaal mee eens, vanaf een bepaalde grootte worden de vruchten niet groter, de schil wordt harder en de zaden worden gevuld.
Omdat ik in de volle grond ben en aan het besturen ben, kies ik ze zodra ze ongeveer 2 kg wegen en meer. Alleen dan groeit het vertakkingen en het is daar dat het vol kleine vruchten vormt. behalve de voet die 3 m gras kruiste waardoor ik 2 groot 20cm van elkaar werd.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: 37 Lazy Vegetable Seeds




par Moindreffor » 24/08/18, 15:15

phil53 schreef:Moindreffor is het daar niet helemaal mee eens, vanaf een bepaalde grootte worden de vruchten niet groter, de schil wordt harder en de zaden worden gevuld.
Omdat ik in de volle grond ben en aan het besturen ben, kies ik ze zodra ze ongeveer 2 kg wegen en meer. Alleen dan groeit het vertakkingen en het is daar dat het vol kleine vruchten vormt. behalve de voet die 3 m gras kruiste waardoor ik 2 groot 20cm van elkaar werd.

de pompoen geeft vruchten van ongeveer 1,5-2 kg, dus daarna groeit het niet meer, dus nutteloos om ze te verlaten, is het noodzakelijk om ervoor te zorgen dat ze toch rijp worden geplukt

paysan.bio, zei dat het eerste bloemenboeket op een tomatenvoet kwam na 7-bladeren van het geheugen (van geheugen) en dus sneed hij zijn jonge tomatenpoten voordat ze werden getransplanteerd, zodat het eerste bloemenboeket pas na 3-vertrek kwam bladeren van waar een voet minder hoog is en die meer bloemenboeketten geeft als de schimmel hem de gelegenheid laat

Dus de grootte van de pompoenen en pompoenen maakt het mogelijk om meer fruit te hebben, de takken van de vorming van natuurlijk na een bepaalde lengte van de scheut, de grootte dwingt om eerder deze vertakking te beginnen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: 37 Lazy Vegetable Seeds




par chafoin zijn » 24/08/18, 19:13

phil53 schreef:Ik ontdekte ook dat de voeten die op het hooi groeien meerdere vertakkingen en meerdere kleine vruchten hebben. Dit na de eerste oogst, de eerste reserve, had ik middelen tot zeer grote vruchten. Dus de plant die door een grasachtig gedeelte groeide, had veel bladeren om in mijn geval alleen 2-vruchten te voeden. Ik moet alle vertakkingen snijden voor een voet die op het hooi groeit. Ik weet niet of ik waakzaam genoeg zal zijn. Vandaag heb ik in ieder geval goede 20aine kleine pompoenen met een diameter van 3 8cm gekozen om een ​​ratatouille te maken zonder de zaden te verwijderen. Ik zal kijken of degenen die dik blijven.
Dit is niet wat ik thuis heb waargenomen: met hooibedekking, meerdere kleine bladeren, 2-pompoen vrij groot!
2018-08-21 19.17.17.jpg
2018-08-21 19.19.22.jpg
het is 46 meisje!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 377-gasten