Advies nodig om een ​​grote collectieve tuin op braakliggend terrein te starten

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Advies nodig om een ​​grote collectieve tuin op braakliggend terrein te starten




par Did67 » 02/07/18, 12:08

Inderdaad!

Als de grondsituatie niet duidelijk is, kunt u beter niet "investeren".

Anders zijn de foto's van de buurt behoorlijk geruststellend.

En met een "werkintensieve" manier van dingen doen zoals de mijne, zouden 4 fitte jongens dat geen probleem moeten cultiveren. Ik herinner u eraan dat ik, als ernstige hartpatiënt, met een beschadigde rug en ouder dan 65 jaar, ongeveer 900 "cultiveer" [nou ja, dat is niet het juiste woord, zelfs ik hou nog minder van "uitbuiten" - misschien "verbeteren"? m² met mijn vrouw die fulltime werkt, omdat ik zelf vaak onderweg ben voor conferenties, inwijdingen, enz.; vaak ook de neus in mijn computers, berichten schrijven (al proof), boeken, artikelen... Of video's schieten en editen!

Kwaadaardige tongen insinueren in commentaren op Youtube dat ik het niet alleen doe. Inderdaad, "permaculturisten op terpen" zouden het moeilijk hebben. Dat kunnen ze dus niet niet eens voorstellen dat ik geen uitbuit (sorry: "niet trainen" - zoals ze zeggen) stagiairs... En toch is dit alles zoals het is, uitgaande van een weiland. En was helemaal ALLEEN gedaan met mijn vrouw. . .
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Advies nodig om een ​​grote collectieve tuin op braakliggend terrein te starten




par Adrien (voormalig nico239) » 02/07/18, 12:09

DavidM26 schreef:Hallo,

we ontmoetten elkaar en we bezochten samen het veld.
We hebben verschillende "problemen":
    We zijn voorlopig alleen maar 4, plus een paar mensen om af en toe te helpen
    Het lijkt erop dat de grond in de sector begeerd wordt door het stadhuis dat er een "grondreserve" wil aanleggen om er op lange termijn een ambachtelijke zone van te maken (de PLU wordt gewijzigd) (blijkbaar wil het stadhuis vooruitlopen op de resterende landbouwgrond als ze te koop worden aangeboden, nog te bevestigen, en op dit moment willen de buren in het gebied helemaal niet verkopen en zijn in plaats daarvan tegen de plannen van het stadhuis)

We hebben contact opgenomen met het stadhuis, maar we hadden voorlopig geen accurate en betrouwbare informatie.
Moeten we weten of het project met de ambachtelijke zone wordt onderhouden voor dit gebied en wat bedoelen ze met de lange termijn (5-jaren, 30-jaren ...?).
Want als het wordt onderhouden, moet het zien of het de moeite waard is (en het betekent niet om fruitbomen te planten) om een ​​tuin te starten, omdat het gemeentehuis een Verklaring van de Openbare Dienst zou kunnen maken om met geweld te onteigenen als ze heeft nodig. En dan zou het nodig zijn om met de buren te verzetten om het project te voorkomen !, maar dat zou heel moeilijk en heel onzeker kunnen zijn ...

Andere info: het land is geclassificeerd als een gebied dat overspoeld wordt door overstromingen, een laag risico
We nemen ook contact op met de eigenaar voor meer informatie.

Met dit kleine aantal gemotiveerde voor het moment, moeten we ook opnieuw bespreken of het speelbaar is, waardoor het slechts een klein onderdeel is om te beginnen.

Anders weten we dat het veld al minstens 10 jaren niet is gemaaid. Bomen en struiken groeien hier en daar.
Zie foto's van de plaats en het aangrenzende land: https://app.box.com/s/ndflvx56d39nczho5qabu5m1cv192wdn
Het groeit veel bodem-decompactante planten met draaiende wortels.

Het is waarschijnlijk niet de moeite waard je tijd te geven om meer advies te geven, omdat we in feite nog steeds elementen missen, en helaas niet zeker weten dat het verder gaat :(


Jammer dat het project geen vorm kan krijgen want de plek lijkt me interessant....

Er is altijd de keuze om toch maar met alleen groenten te beginnen en als je dan weg moet heb je in ieder geval X maanden voordeel.

Maar ik begrijp ook dat we niet echt willen investeren in een plek met een onzekere toekomst.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 400-gasten