Mijn moestuin van de minste inspanning

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 25/07/18, 11:48

nico239 schreef:Buiten de kas is de mooiste voet... die komt uit een half "wild" (er moet een zaadje gevallen zijn) tussen 2 strobalen geklemd... (foto komt nog)
Ik trek er geen conclusies uit, maar het baart me zorgen....

het groeide op het juiste moment en in goede grond, het enige wat je nodig hebt is dat het zaad op het juiste moment op de juiste plaats is, een tomaat op het hooi gegooid en niet bedekt, en als de omstandigheden goed zijn, groeit het
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 25/07/18, 23:03

Ik denk dat je de vinger op de goede plek hebt gelegd.

Normaal gesproken zou het seizoen 2019 (bijna klaar met het werk) uiteindelijk alleen aan de tuinen moeten worden gewijd: eindelijk zijn 2 leerseizoenen niet teveel.

Toen ik zei dat we de komende 5 jaar niet operationeel zouden zijn, had ik het niet helemaal mis.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 26/07/18, 07:47

nico239 schreef:Ik denk dat je de vinger op de goede plek hebt gelegd.

Normaal gesproken zou het seizoen 2019 (bijna klaar met het werk) uiteindelijk alleen aan de tuinen moeten worden gewijd: eindelijk zijn 2 leerseizoenen niet teveel.

Toen ik zei dat we de komende 5 jaar niet operationeel zouden zijn, had ik het niet helemaal mis.

Ik ben het er helemaal mee eens, al voor onze manier van benaderen, daarna voor het herstarten van onze bodem
we profiteren van de expertise van Didier, maar we komen niet uit de leerfase, degenen die deze draad volgen zijn hierin min of meer autonoom
maar om de fenocultuur op de lange termijn vast te houden, zal Didier wat ondersteunend werk moeten doen, deze thread is een cultuurbouillon, maar we kunnen zien dat zijn boek veel verder is gegaan, met een sterke verwachting om het in praktijk te brengen, kan niet wachten op deel 2 : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 26/07/18, 09:09

het is goed, ik begrijp het, ik moet beginnen!!!

Maar de opmerking over de noodzakelijke leerfase is een goede intro - ik moet het absoluut vermelden, zodat mensen die hopen op een "gemakkelijke methode" niet teleurgesteld worden... Wat de eerste betreft, ik zal de intro moeten beëindigen met zoiets als "als je niet geïnteresseerd bent om de moeite te doen om te leren, leg het boek dan neer!"
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 26/07/18, 09:12

Did67 schreef:het is goed, ik begrijp het, ik moet beginnen!!!

Maar de opmerking over de noodzakelijke leerfase is een goede intro - ik moet het absoluut vermelden, zodat mensen die hopen op een "gemakkelijke methode" niet teleurgesteld worden... Wat de eerste betreft, ik zal de intro moeten beëindigen met zoiets als "als je niet geïnteresseerd bent om de moeite te doen om te leren, leg het boek dan neer!"

profiteer van de hittegolf om koel te blijven en aan je boek te werken, je installeert een kleine tafel in de kelder, een klein schuim om uitdroging te voorkomen, alleen geluk : Mrgreen:

daarna zou je de eerste niet moeten schrijven, wanneer je je vinger legt (of iets anders : Oops: ) in een versnelling, achteraf niet klagen : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 26/07/18, 09:18

Ik verzeker je, als het eenmaal weg is, zal het weer een groot genoegen zijn! Dit is slechts de startfase - het "schone lei"-effect! Er kan te veel rommel in mijn hoofd zijn, tegenstrijdige ideeën, te veel dingen om (nog) te zeggen!!!
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 26/07/18, 09:24

Did67 schreef:Ik verzeker je, als het eenmaal weg is, zal het weer een groot genoegen zijn! Dit is slechts de startfase - het "schone lei"-effect! Er kan te veel rommel in mijn hoofd zijn, tegenstrijdige ideeën, te veel dingen om (nog) te zeggen!!!

gisteren hoorde ik de anekdote die aanleiding gaf tot de paperback
"het zou een GI zijn tijdens de landing, die een boek had gekocht en het in tweeën had geknipt om het in zijn parka te stoppen", vandaar het idee om boeken uit te geven om in de zak te stoppen
laat je hier door inspireren je maakt je boek en je knipt doormidden, of je maakt 2 delen : Mrgreen: het is waar dat als je gepassioneerd bent, je altijd precies wilt zijn, dat je altijd merkt dat je niet genoeg zegt en dat niets een detail is
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 26/07/18, 22:20

Ik zal er met Trump over praten, zorg dat hij me wat GI's stuurt!!!
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 28/07/18, 13:43

kleine storm gisteren, maar toch waakzaam maar er is echt niets om een ​​kat te slaan
een beetje regen of helemaal niets net genoeg om het hooi en de BLADEREN van tomaten nat te maken :onheil:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 30/07/18, 19:10

persoonlijke opmerking over de dikte van hooi
Ik heb mijn uien en sjalotten voor de winter in een kleine valse BRF geplant, voordat ik begin april het hooi legde, heb ik een heel goede laag gelegd,
uiteindelijk kreeg het hooi in april te laat, met redelijk droog weer, geen tijd om te beginnen met afbreken
vandaar een einde aan stikstof, maar vooral uien die uitgeput waren toen ze probeerden een laag te doorkruisen die veel te dik was, ik vond tijdens de oogst enkele kleine bollen met een begin van een droge stengel, en velen staken gewoon een stuk stengel af voordat ze vast kwamen te zitten in een goede laag zeer droog hooi

dus let op voor volgend jaar, plant eerder in maart maar ik blijf planten voor het hooien, dat is veel makkelijker, een dikke laag aanbrengen, maar overdrijf niet : Mrgreen:
dus niet te veel en niet te weinig voor het hooi : Wink:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 226-gasten