Mijn moestuin van de minste inspanning

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 11/04/19, 14:55

Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk om na enquêtes in een Afrikaans dorp onderscheid te maken tussen "groepen", elk met kenmerken: toegang tot land, tractie, aandeel van de op de markt gebrachte productie, enz. enz.

En van daaruit nadenken over “voorstellen voor verbeteringen” waarvan de kans groter is dat ze werken...

Het heeft geen zin een ‘kostbare innovatie’ voor te stellen aan iemand die een deel van zijn productie niet op de markt brengt, tenzij je hem een ​​toegankelijk microkrediet (solidariteitskrediet) aanbiedt, op voorwaarde dat de innovatie niet te riskant is (anders ontstaat er een overmatige schuldenlast). )...

Dit is het soort redenering waarmee we werkten... Vervolgens discussie met de betreffende groepen...

We vermeden de impasse van het denken dat iedereen gelijk is in het licht van een innovatie...

Oké, maar als je mij hierin leidt, ben je nog niet klaar! Gelukkig verraadt mijn geheugen me een beetje!!!!!

Merk echter op dat dit soort redeneringen een van de wortels van de PP is! Daarom doe ik niet altijd alles ‘zoals de anderen’.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 11/04/19, 15:09

Did67 schreef:Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk om na enquêtes in een Afrikaans dorp onderscheid te maken tussen "groepen", elk met kenmerken: toegang tot land, tractie, aandeel van de op de markt gebrachte productie, enz. enz.

En van daaruit nadenken over “voorstellen voor verbeteringen” waarvan de kans groter is dat ze werken...

Het heeft geen zin een ‘kostbare innovatie’ voor te stellen aan iemand die een deel van zijn productie niet op de markt brengt, tenzij je hem een ​​toegankelijk microkrediet (solidariteitskrediet) aanbiedt, op voorwaarde dat de innovatie niet te riskant is (anders ontstaat er een overmatige schuldenlast). )...

Dit is het soort redenering waarmee we werkten... Vervolgens discussie met de betreffende groepen...

We vermeden de impasse van het denken dat iedereen gelijk is in het licht van een innovatie...

Oké, maar als je mij hierin leidt, ben je nog niet klaar! Gelukkig verraadt mijn geheugen me een beetje!!!!!

Merk echter op dat dit soort redeneringen een van de wortels van de PP is! Daarom doe ik niet altijd alles ‘zoals de anderen’.



Welnu, als dit de oorsprong is van het ontstaan ​​van de luiaard, moet het rijk en opwindend zijn, toch?
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 11/04/19, 15:34

nico239 schreef:Yaisse, je kunt vergiftigd raken met colocynth gekruiste courgette.

Het beste is om dit soort spul niet te kweken en te hopen dat de buren er geen grapjes mee maken....

in feite is het zo als je de zaden kweekt die voortkomen uit deze hybridisatie, dus de courgette-colocynth-hybride, en je deze hybride eet
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 11/04/19, 15:40

nico239 schreef:
Moindreffor schreef:suite
Het zaaien van mijn prei is goed van start gegaan, dus ik ga óf een soortgelijke zaai voor mijn uien doen, óf proberen een rij in een voor te zaaien, of beide : Mrgreen:
een heel oud pakje gezaaide peper levert me blijkbaar 2 spruiten op, wat meer is dan ik had verwacht : Mrgreen: een nieuw pakje gekocht om te zaaien
aan de andere kant, Nico, was je succesvol met je auberginezaailingen en zo ja, hoe? na overleg met de tuinbouwer en wat speurwerk op internet is er blijkbaar een hoge temperatuur nodig om de aubergines te laten rijzen, ze gebruiken een verwarmingsmat, thuis binnen met tussen de 17 en 22°C is onvoldoende volgens de tuinbouwer of jij zal moeten wachten tot het erg warm wordt achter de tegels, vroeg zaaien zal dus niet meer gebeuren : Mrgreen:


De prei is ch.... dan moet je ze verplanten. : Mrgreen:

Ja, geen zorgen over de auberginezaailingen.... Madame begint ze op de hoek van de kachel en kalmeert ze dan met alle eer in de kamer in de koelte : Mrgreen: (en nogmaals sorry dat ik geen enkele melding over het onderwerp heb ontvangen)

Waarom hoeveel kost het bij jou thuis? :?

thuis is het max 21°C, maar ik ga het testen in de chocoladebrooddoos op de radiatorkap, daar mengde ik peper en aubergine in hetzelfde bakje en de paprika's komen eruit dus maak een specifiek auberginebakje, in het slechtste geval rechtstreeks op de radiator installeren of gewoon met een lichte isolatie

de Tuinbouwer maakt gebruik van een verwarmingsmat : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 11/04/19, 15:52

Did67 schreef:Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk om na enquêtes in een Afrikaans dorp onderscheid te maken tussen "groepen", elk met kenmerken: toegang tot land, tractie, aandeel van de op de markt gebrachte productie, enz. enz.

En van daaruit nadenken over “voorstellen voor verbeteringen” waarvan de kans groter is dat ze werken...

Het heeft geen zin een ‘kostbare innovatie’ voor te stellen aan iemand die een deel van zijn productie niet op de markt brengt, tenzij je hem een ​​toegankelijk microkrediet (solidariteitskrediet) aanbiedt, op voorwaarde dat de innovatie niet te riskant is (anders ontstaat er een overmatige schuldenlast). )...

Dit is het soort redenering waarmee we werkten... Vervolgens discussie met de betreffende groepen...

We hebben de impasse bestaand vermedente denken dat iedereen gelijk is in het licht van innovatie...

dit is wat de geest bevrijdt en je in staat stelt je ogen te openen, individualiteit te denken en niet algemeenheid. Momenteel doen we massa-educatie met individualisering in de marge, het is ideaal om een ​​hele generatie te formatteren, zoals een voormalige collega me vertelde, ideaal in een zachte dictatuur
Ik kan Didier nooit genoeg bedanken, die mij via de PP veel vooruitgang heeft gebracht in mijn ruimdenkendheid op veel andere gebieden, maar dit impliceert dat ik soms uit de pas loop met anderen en dat kan zorgwekkend zijn, vooral mijn huwelijk.
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 11/04/19, 16:05

Moindreffor schreef:thuis is het max 21°C, maar ik ga het testen in de chocoladebrooddoos op de radiatorkap, daar mengde ik peper en aubergine in hetzelfde bakje en de paprika's komen eruit dus maak een specifiek auberginebakje, in het slechtste geval rechtstreeks op de radiator installeren of gewoon met een lichte isolatie

de Tuinbouwer maakt gebruik van een verwarmingsmat : Mrgreen:

Ik weet nog dat toen mijn ouders gratis teruggewonnen hout verbrandden, het 28-30°C was, ik op aardgas zat, ik denk aan mijn rekening : Mrgreen:
maar net boven de radiateur moet het ook flink stijgen, of zelfs teveel, daar zal ik een thermometer moeten plaatsen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 11/04/19, 16:27

Moindreffor schreef:in feite is het zo als je de zaden kweekt die voortkomen uit deze hybridisatie, dus de courgette-colocynth-hybride, en je deze hybride eet


Absoluut: het gaat om de kwaliteit van het uitgangszaad dat wordt opgekweekt.

Je koopt een zakje Charentais-meloenzaden. Je eet Charentais-meloen!!! Ook al zijn de zaden die erin zitten de vrucht van kruisbestuiving met een pompoen, een komkommer of een colocynth (ik weet niet meer welke kruisen en welke niet!).

Bij een stel is zij blond, hij is zwart, het kind zal van gemengd ras zijn, maar de moeder blijft blond!!!

Het is daarom de manie om bepaalde zaden op een ongecontroleerde en wanordelijke manier uit te wisselen die in twijfel moet worden getrokken. En laat de angst voor kruisbestuiving niet varen!!!

Ik herinner je er ook aan: geen probleem met autogaam...

In de overgrote meerderheid van de gevallen gaat bij kruisbestuivingssoorten simpelweg het interessante karakter van de uitgangsvariëteit verloren: als een Charentais-meloen kruist met een komkommer, eet je een ietwat walgelijke ‘mecombre’. Dat is alles. Toxiciteit komt gelukkig zeer zelden voor!

[Maar je kunt je de opschudding in de media voorstellen als Monsanto een colocynth-meloenzaadje zou verkopen!!! Om maar te zeggen dat er ook ideologie in dit alles schuilt!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 11/04/19, 21:30

Moindreffor schreef:
nico239 schreef:
Moindreffor schreef:suite
Het zaaien van mijn prei is goed van start gegaan, dus ik ga óf een soortgelijke zaai voor mijn uien doen, óf proberen een rij in een voor te zaaien, of beide : Mrgreen:
een heel oud pakje gezaaide peper levert me blijkbaar 2 spruiten op, wat meer is dan ik had verwacht : Mrgreen: een nieuw pakje gekocht om te zaaien
aan de andere kant, Nico, was je succesvol met je auberginezaailingen en zo ja, hoe? na overleg met de tuinbouwer en wat speurwerk op internet is er blijkbaar een hoge temperatuur nodig om de aubergines te laten rijzen, ze gebruiken een verwarmingsmat, thuis binnen met tussen de 17 en 22°C is onvoldoende volgens de tuinbouwer of jij zal moeten wachten tot het erg warm wordt achter de tegels, vroeg zaaien zal dus niet meer gebeuren : Mrgreen:


De prei is ch.... dan moet je ze verplanten. : Mrgreen:

Ja, geen zorgen over de auberginezaailingen.... Madame begint ze op de hoek van de kachel en kalmeert ze dan met alle eer in de kamer in de koelte : Mrgreen: (en nogmaals sorry dat ik geen enkele melding over het onderwerp heb ontvangen)

Waarom hoeveel kost het bij jou thuis? :?

thuis is het max 21°C, maar ik ga het testen in de chocoladebrooddoos op de radiatorkap, daar mengde ik peper en aubergine in hetzelfde bakje en de paprika's komen eruit dus maak een specifiek auberginebakje, in het slechtste geval rechtstreeks op de radiator installeren of gewoon met een lichte isolatie

de Tuinbouwer maakt gebruik van een verwarmingsmat : Mrgreen:



Waar ze waren gepositioneerd om te ontkiemen, zou het ongeveer 20/22 moeten zijn

Om ze te kalmeren, zetten we ze rond 17 uur in de kamer.

En daar doet mevrouw een test terug in de “hete” kamer
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par chafoin zijn » 11/04/19, 23:39

nico239 schreef:Erwtenbron Larousse Agricole
Is er niet de volgende pagina?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 11/04/19, 23:56

Daar ga je

erwten.jpg
small peas.jpg (150.49 KiB) 952 keer bekeken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 344-gasten