Mijn moestuin van de minste inspanning

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par olivier75 » 08/04/19, 20:16

Het duurt ongeveer 3 maanden om af te koelen, tenzij je in de herfst zaait, het is een van de eerste oogst.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 08/04/19, 20:27

olivier75 schreef:Het duurt ongeveer 3 maanden om af te koelen, tenzij je in de herfst zaait, het is een van de eerste oogst.

Dus begin maart onder frame gezaaid kunnen we hopen op een oogst eind mei, meer niet :?

en anders houdt het de vorst vast hoeveel, mijn schoonvader moest opstaan ​​en hij bevroor tot -3 ° C en ze hielden vast, het kan kouder blijven :?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par olivier75 » 08/04/19, 21:32

Vorig jaar hadden volgens Photo de gewenste voorgekiemde erwten die op 26 april werden gezaaid, peulen die op 16 juni nog niet waren gevuld. Maar gezaaid in maart is langer. Voor vorst, geen zorgen, in 2017 hield jumbo (waarschijnlijk) eind april een -8/9, gezaaid op 10 maart, er werden peulen gevormd op 26 mei, terwijl herten ze "hadden vertraagd" ....
Daarna is de variëteit, het klimaat, het jaar, de goede verzorging enz. Variabel.
Olivier
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par chafoin zijn » 08/04/19, 23:23

Ja het is waar dat het vrij lang is maar dat de erwten de kou goed verdragen (misschien zelfs meer dan de bonen). Ik heb gelezen dat ronde korrels rustieker zijn in vergelijking met gerimpelde korrels die minder gevoelig zijn voor warmte en daarom in de zomer de voorkeur hebben.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 10/04/19, 14:43

Ik heb mijn tomaten gezaaid op 28/02 en de planten zijn al een tijdje niet verplaatst, dus ik denk dat het te vroeg is om dit later volgend jaar te kunnen zaaien

aan de andere kant heb ik mijn kool gezaaid op 21/03 en ze zijn niet goed om te verplanten terwijl ik het zou moeten kunnen, dus ik zal dit zaaien moeten vervroegen

voor de paprika's die opkomen (er waren 2 scheuten maar er zijn er andere die stijgen) zal ik de planten vooruit zien gaan voor mogelijke verplanten medio mei

Ik leer daarom mijn agenda te beheren, wat een goede zaak is, zaken te volgen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 10/04/19, 16:31

De "winterhardheid" hangt altijd een beetje af van de "omstandigheden": ging de kou langzaam of snel in? Is er wind ??? Sneeuw ??? Het ontwikkelingsstadium heeft ook invloed op ... Kleine zaailingen weerstaan ​​beter.

In de landbouw telen we "wintererwten", gezaaid in de herfst, die - 8 ° / - 10 ° C kunnen absorberen zonder al te veel schade.

Gladde stippen zijn rustieker dan "gerimpelde". Ze kunnen zich in de herfst vestigen en de winter doorbrengen in gebieden met een mild klimaat: de Middellandse Zee, de Loirevallei, de Bretonse eilanden ...

Aan de andere kant houden ze niet van de hitte!

Niets te maken met bonen: het is het tegenovergestelde!
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 10/04/19, 20:44

Did67 schreef:De "winterhardheid" hangt altijd een beetje af van de "omstandigheden": ging de kou langzaam of snel in? Is er wind ??? Sneeuw ??? Het ontwikkelingsstadium heeft ook invloed op ... Kleine zaailingen weerstaan ​​beter.

In de landbouw telen we "wintererwten", gezaaid in de herfst, die - 8 ° / - 10 ° C kunnen absorberen zonder al te veel schade.

Gladde stippen zijn rustieker dan "gerimpelde". Ze kunnen zich in de herfst vestigen en de winter doorbrengen in gebieden met een mild klimaat: de Middellandse Zee, de Loirevallei, de Bretonse eilanden ...

Aan de andere kant houden ze niet van de hitte!

Niets te maken met bonen: het is het tegenovergestelde!

bedankt voor deze bevestiging, het idee is om erwten in pakken te telen en dit gewas te volgen tot rijbonen, dus is het een probleem om 2 peulvruchten op hetzelfde perceel te hebben?

uiteindelijk kan ik de laatste erwten op hun plaats laten om zaad te maken voor het volgende jaar, de wortels in de grond achterlatend en als de erwten en bonen eenmaal zijn geoogst, laat ik alle stengels op hun plaats, een jaar nam ik deel aan de oogst van kleine balen gedroogde bonen, balen niet hooi maar bonen : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 10/04/19, 21:49

Ze zijn autogaam, dus in feite worden de "variëteiten" geconserveerd.

De toppen zijn een zeer rijk "voeder", aangezien het peulvruchten zijn. Dus als ze tijdens hun groei hun stikstof niet aan gezelschapsplanten 'geven', keert hun stikstof, die ongeveer uit de atmosfeer komt, daarentegen tijdens hun mineralisatie terug naar het systeem en 'voedt' het de organismen in de bodem ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 11/04/19, 14:15

Moindreffor schreef:mijn tuinder raadde een van zijn klanten af ​​om aubergines te kopen om in de grond te planten, dit is voor degenen die een kas hebben, de genoemde klant ging naar een tuincentrum en daar vertelde de verkoper hem dat we een speciaal zaad dat de kou weerstaat, en daarom verkocht hij hem aubergines om in de grond te verplanten, en natuurlijk de tomatenplanten die daarbij horen, hij keerde terug om de tuinder te zien om op te scheppen over zijn ontdekking, het zaad dat bestand is tegen koud het is gewoon een bedekt zaadje dat ineens blauw is, hetzelfde als de tuinbouwer zeugen, blijkbaar goed voor alles om het eerste beetje vorst na het verplanten te passeren, maar hoe gaan deze planten zich ontwikkelen zonder temperatuur boven 20 ° C, :onheil:

aan de andere kant in mijn tuincentrum raadde de winkelmanager me gariguettes als aardbeien af, omdat het blijkbaar aardbeien zijn die voor de handel zijn geselecteerd, gekalibreerd, mooie kleur en schokbestendig, heeft iemand er info hierboven?

anders maakte ferramol blijkbaar een grote prijsdaling, als het geheugen goed is, vorig jaar iets meer dan 12 € en dit jaar minder dan 6 €, aangezien het andere molecuul niet langer wordt verkocht, speelde de wedstrijd op deze, goed nieuws


Sorry maar geen notificaties over uw onderwerp ..... pffff

Mevrouw is tegenwoordig gevuld met 60 hergeplante aardbeiplanten ... maar ik geef toe dat ik deze vrucht nog niet ken.

Maar Gariguette geloof of niet als het correct is gekweekt en vooral op het juiste moment is geplukt, wat vaak niet het geval is bij individuen, er is geen reden waarom het niet goed zou moeten zijn.

Ik had het erover in Ik weet niet welk onderwerp.

Velen zijn trots op het cultiveren van erfstukvariëteiten, maar mijn woord is de SMAAK die voor mij belangrijk is.
Misschien zijn hybriden beter dan de beroemde oude variëteiten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 11/04/19, 14:19

Moindreffor schreef:mijn tuinder raadde een van zijn klanten af ​​om aubergines te kopen om in de grond te planten, dit is voor degenen die een kas hebben, de genoemde klant ging naar een tuincentrum en daar vertelde de verkoper hem dat we een speciaal zaad dat de kou weerstaat, en daarom verkocht hij hem aubergines om in de grond te verplanten, en natuurlijk de tomatenplanten die daarbij horen, hij keerde terug om de tuinder te zien om op te scheppen over zijn ontdekking, het zaad dat bestand is tegen koud het is gewoon een bedekt zaadje dat ineens blauw is, hetzelfde als de tuinbouwer zeugen, blijkbaar goed voor alles om het eerste beetje vorst na het verplanten te passeren, maar hoe gaan deze planten zich ontwikkelen zonder temperatuur boven 20 ° C, :onheil:

aan de andere kant in mijn tuincentrum raadde de winkelmanager me gariguettes als aardbeien af, omdat het blijkbaar aardbeien zijn die voor de handel zijn geselecteerd, gekalibreerd, mooie kleur en schokbestendig, heeft iemand er info hierboven?

anders maakte ferramol blijkbaar een grote prijsdaling, als het geheugen goed is, vorig jaar iets meer dan 12 € en dit jaar minder dan 6 €, aangezien het andere molecuul niet langer wordt verkocht, speelde de wedstrijd op deze, goed nieuws


Als je vent geluk heeft en zijn aubergines zo groeien dat hij denkt dat het magische zaden zijn. : Mrgreen:

Dat gezegd hebbende, we wedden allemaal met het weer ... behalve dat we het weten
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 368-gasten