Mijn moestuin van de minste inspanning

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 31/12/18, 17:04

Moindreffor schreef:
Did67 schreef:Raar ding. Omdat ik een beetje gehandicapt ben (in de schouder), ben ik nog luier... Dus ik heb dit jaar nog niet geoogst. Overal zijn "molshopen", ik vreesde het ergste.

Mijn vrouw heeft net een grote oogst gehad: een magnifieke bleekselderij (de gammele die ik eind augustus heb gefilmd zijn behoorlijk mollig geworden), wortelen (de late zaaiingen eind augustus die nu behoorlijk productief zijn)... En WEINIG molrat schade!!!!!

Mystery ...

Een natuurlijk roofdier??? fret????

de molrat verdient een heel hoofdstuk als dit zo doorgaat : Mrgreen: een van de sterren van de PP


Met de slakken en misschien wel de "lachende buren", zeker!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 31/12/18, 17:08

Ah, ik was het vergeten: de "stiefvader". Die altijd in alles slaagt. Die vóór de anderen plantte. Behandeld terwijl er geen parasiet in de buurt is. En wie heeft onvermijdelijk, met een flinke dosis ammoniumnitraat, de grootste!

"Zie je, schat?" "Mijn papa dit..." "Mijn papa dat..." Het riekt naar "Wat doe ik in vredesnaam met een loser als jij?"

[Ik heb er net een kleine humoristische paragraaf over gemaakt, voor de tweede editie!]

[Ik heb de ongelooflijke en zeldzame kans om volledig gevrijwaard te blijven van dit syndroom - ik heb alleen slakken en molratten!]
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 31/12/18, 17:17

Did67 schreef:Ah, ik was het vergeten: de "stiefvader". Die altijd in alles slaagt. Die vóór de anderen plantte. Behandeld terwijl er geen parasiet in de buurt is. En wie heeft onvermijdelijk, met een flinke dosis ammoniumnitraat, de grootste!

"Zie je, schat?" 3 Mijn vader dit..." "Mijn vader die..." Dat zweet de "Wat doe ik in vredesnaam met een loser als jij?"

[Ik heb er net een kleine humoristische paragraaf over gemaakt, voor de tweede editie!]

[Ik heb de ongelooflijke en zeldzame kans om volledig gevrijwaard te blijven van dit syndroom - ik heb alleen slakken en molratten!]

Ik heb de vrouwelijke versie, de schoonmoeder die me nooit mocht omdat ze meer gekwalificeerd was dan haar kleine schat, dus een tuinleraar, gelukkig nadert de tijd voor wraak,

nou ik eet nog steeds zijn smurftomaatjes, die moet je niet vergeten

door ze goed te laten weken gaat het kopersulfaat uiteindelijk weg, de rest heb ik geen recht op in een snuifje een slaatje als zijn park echt omhoog gaat, de tiot maakt geen tuin voor hem :(

kom op, dat is goed want het is de 31e en je moet het jaar goed afsluiten (ook al is het een beetje donker : Mrgreen: )
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 31/12/18, 17:55

Als ik deze passage in de tweede editie heb opgenomen, is dat omdat het veel vaker voorkomt dan we denken... Een beetje alsof we in onze zogenaamde beschaafde samenlevingen (maar lees de papalagui!), beleefd moeten zijn met de "patches"... Tot het moment waarop de moestuin een kans biedt! Neem deze, hij zal niet voor iedereen verloren gaan, deze bal! Van achteren, liefst: de dag waarop de slakken je al hebben lastig gevallen door je slaplanten te scheren! "Ah maar mijn man, hij...dit...dat!!!!"

Maar ik hoopte voldoende afstand te nemen om er een sketch van te maken. Geen pijn!

Sorry: ik ben Elie Semoun niet!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 31/12/18, 17:57

nico239 schreef:Welnu, als het nodig is om fretten te herintroduceren, als ze het voedsel ter plaatse hebben... :)


Ik denk dat het een zeer effectief roofdier is... Ik weet niet of ze het in de SPA hebben??? En als ze dat hebben, als ze niet te gedegenereerd zijn en nog weten hoe ze moeten jagen????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 31/12/18, 18:00

Did67 schreef:
nico239 schreef:Welnu, als het nodig is om fretten te herintroduceren, als ze het voedsel ter plaatse hebben... :)


Ik denk dat het een zeer effectief roofdier is... Ik weet niet of ze het in de SPA hebben??? En als ze dat hebben, als ze niet te gedegenereerd zijn en nog weten hoe ze moeten jagen????


Ik ken de procedure niet...

Maar zoals alle NAC denk ik dat er tonnen te herstellen zijn...

Op dit moment ben ik bezig met de processen: egel en schildpadden (wild niet gedomesticeerd).

Als het voor egels simpel is, voor schildpadden is het heel .... administratief Beeld
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 31/12/18, 18:10

Did67 schreef:Als ik deze passage in de tweede editie heb opgenomen, is dat omdat het veel vaker voorkomt dan we denken... Een beetje alsof we in onze zogenaamde beschaafde samenlevingen (maar lees de papalagui!), beleefd moeten zijn met de "patches"... Tot het moment waarop de moestuin een kans biedt! Neem deze, hij zal niet voor iedereen verloren gaan, deze bal! Van achteren, liefst: de dag waarop de slakken je al hebben lastig gevallen door je slaplanten te scheren! "Ah maar mijn man, hij...dit...dat!!!!"

Maar ik hoopte voldoende afstand te nemen om er een sketch van te maken. Geen pijn!

Sorry: ik ben Elie Semoun niet!!!

Ik denk wel dat het nodig is om een ​​flinke dosis zelfspot te hebben, maar net als jij ben ik al verschillende keren gestorven dus wat anderen kunnen zeggen gaat mij te boven en ik wacht echt op de tweede editie om op hun reële waarde te waarderen je kleine schetsjes Ik ben dol op dit soort humor
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 31/12/18, 18:12

nico239 schreef:
Did67 schreef:
nico239 schreef:Welnu, als het nodig is om fretten te herintroduceren, als ze het voedsel ter plaatse hebben... :)


Ik denk dat het een zeer effectief roofdier is... Ik weet niet of ze het in de SPA hebben??? En als ze dat hebben, als ze niet te gedegenereerd zijn en nog weten hoe ze moeten jagen????


Ik ken de procedure niet...

Maar zoals alle NAC denk ik dat er tonnen te herstellen zijn...

Op dit moment ben ik bezig met de processen: egel en schildpadden (wild niet gedomesticeerd).

Als het voor egels simpel is, voor schildpadden is het heel .... administratief Beeld

weer in het mooie verslag, egels eten meer wormen dan slakken, het lijkt me dat ik het wist, ik was verslaafd aan het leven van dieren toen ik jong was
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 31/12/18, 18:19

nico239 schreef:
Maar zoals alle NAC denk ik dat er tonnen te herstellen zijn...



NAC: het is geen nul op jacht???? Of "voeden met kroketten"????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 31/12/18, 18:21

Moindreffor schreef:weer in het mooie verslag, egels eten meer wormen dan slakken, het lijkt me dat ik het wist, ik was verslaafd aan het leven van dieren toen ik jong was


Wederom een ​​erg mooie illustratie van mijn bekende: "Nothing is ever perfect in this world!" Zelfs niet de legendarische egel!!!

Ik heb medelijden met de slakken, maar misschien heb ik daarom zoveel wormen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten