Mijn moestuin van de minste inspanning

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 27/10/18, 22:42

nico239 schreef:
Moindreffor schreef:de bios hier, we zijn net gestopt met ze met geweren neer te schieten : Mrgreen:


Uh, ik sprak niet in bio : Mrgreen: ... maar traditioneel...

Moindreffor schreef:Ik keek, ik vond, niet gierig maar 5 of 6 keer de prijs aangekondigd door Didier, het doet pijn aan mijn maag, ik ben op dat moment geen Khmer vert


23€ voor 5kg winterwikke (hier kocht ik dit jaar in een wereldwijde bestelling)
https://www.graines-girerd.com/vesce-c102x1943220

Bij de coop agri 50€ voor 25kg

ja hier is het bij mij thuis. Ik ga merken dat het met 25 kg conventioneel een beetje veel is voor mijn 32 meter2
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 27/10/18, 22:55

Ja, maar je kunt ze bewaren voor volgend jaar...

Anders kunt u met Girerd kleinere pakketten krijgen... tegen een acceptabele prijs
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par chafoin zijn » 29/10/18, 15:45

Moindreffor schreef:merkte op bij het uittrekken van de kool, de grond was droog, zelfs als het van tijd tot tijd regent, blijft er niets aan de wortels plakken, maar een structuur die meer stoffig dan compact is, en de grond is toch hard, moeilijk om de dibbler te laten zinken, we zien echt dat er echt een gebrek aan water is dus ik stel mezelf echt de vraag: wachten of niet in het hooi gooien?
Ah ja, dit gebrek aan water is ook hier dramatisch. De zaailingen komen niet uit, vorig jaar had ik hetzelfde probleem. Naar mijn mening was er een ineenstorting van het organische leven (3 maanden bijna zonder water op bepaalde bedden, wat ik niet/weinig water had) dat moeilijk weer op gang komt. Dan hoeft u geen spijt te hebben van uw groenbemesters!
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 30/10/18, 13:41

vanochtend natte sneeuw en nu regen, geen weer om een ​​lui mens buiten te zetten
de kou is een echt offensief
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 31/12/18, 15:21

welkom
vanochtend is het droog, een uitstapje naar de moestuin en OH! een mooi gat, een blik naar rechts, wat er nog over was van de escaroles zag er voor mij uit alsof ze door de wortels waren uitgehold, zoals wanneer je een draadworm, molrat of andere veldmuis vindt, een scherpe blik aan de linkerkant, Ah mijn selderie is nog steeds zo flamboyant, maar ik had een grote twijfel, en een te grote twijfel, en subtiel met twee vingers wordt elke voet losgemaakt van de grond, zonder de minste moeite, wat jammer, de ballen zouden de grootte hebben gehad van een middelgrote appel, zou...

nou, je moet betrapt worden om geleerd te worden, in deze winterperiode was het te lang laten zitten van wortels in de grond echt een verleiding voor de duivel, dus ik ben gewaarschuwd voor volgend jaar, oktober zal de oogstperiode zijn voor wortelgroenten en dat zal ook zo zijn moet het kuilvoer plannen

het is pijnlijk, maar het bewijst dat er leven is in mijn tuin en dat we door aandacht te besteden aan wat we doen de biodiversiteit terug kunnen brengen, ook al vereist dit de terugkeer van bepaald ongedierte
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 31/12/18, 15:55

Au, dat is geen geweldige ontdekking.... geen roofdier van de beroemde molratten?
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 31/12/18, 16:04

nico239 schreef:Au, dat is geen geweldige ontdekking.... geen roofdier van de beroemde molratten?

Ik heb een kat en een jonge puppy, maar net als hun baasjes brengen de regen en de kou ze dichter bij het dekbed dan bij de moestuin en inderdaad, zoals Didier zegt, afgezien van het ingangs- of uitgangsgat, is er geen zichtbaar spoor in het kleine hooi meer van de reis die zijn veldmuizen maakten om van de ene rij naar de andere te gaan, maar ze weten hoe ze dwars door de rij onder elke selderieplant moeten lopen, kunnen we de galerij duidelijk zien

Zij waren dit jaar slimmer dan ik, volgend jaar gaan we door met het spel en ik hoop dat ik het spel deze keer kan winnen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 31/12/18, 16:42

Raar ding. Omdat ik een beetje gehandicapt ben (in de schouder), ben ik nog luier... Dus ik heb dit jaar nog niet geoogst. Overal zijn "molshopen", ik vreesde het ergste.

Mijn vrouw heeft net een grote oogst gehad: een magnifieke bleekselderij (de gammele die ik eind augustus heb gefilmd zijn behoorlijk mollig geworden), wortelen (de late zaaiingen eind augustus die nu behoorlijk productief zijn)... En WEINIG molrat schade!!!!!

Mystery ...

Een natuurlijk roofdier??? fret????
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 31/12/18, 16:47

Did67 schreef:Raar ding. Omdat ik een beetje gehandicapt ben (in de schouder), ben ik nog luier... Dus ik heb dit jaar nog niet geoogst. Overal zijn "molshopen", ik vreesde het ergste.

Mijn vrouw heeft net een grote oogst gehad: een magnifieke bleekselderij (de gammele die ik eind augustus heb gefilmd zijn behoorlijk mollig geworden), wortelen (de late zaaiingen eind augustus die nu behoorlijk productief zijn)... En WEINIG molrat schade!!!!!

Mystery ...

Een natuurlijk roofdier??? fret????

de molrat verdient een heel hoofdstuk als dit zo doorgaat : Mrgreen: een van de sterren van de PP
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 31/12/18, 16:49

Welnu, als het nodig is om fretten te herintroduceren, als ze het voedsel ter plaatse hebben... :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 318-gasten