Mijn moestuin van de minste inspanning

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 30/06/20, 12:27

Did67 schreef:NB: Ditzelfde "principe" betekent dat het niet nuttig is om een ​​mooie meloen te "kiezen" om zijn zaden te verzamelen - we weten niet wat de genetica van deze zaden is! We weten gewoon dat een van de twee ouders goede genen had. Het vergroot het geluk!

mijn schoonouders willen tomaten gaan zaaien, op het moment dat ze in de winkel verschillende tomaten kopen en de zaden bewaren, wilde ik ..., maar uiteindelijk heb ik me onthouden. : Mrgreen: er zijn gevechten die het niet verdienen om gevoerd te worden : Mrgreen:
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Oom Buzz
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 30/10/19, 20:06
x 24

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Oom Buzz » 30/06/20, 12:56

Moindreffor schreef:mijn schoonouders willen tomaten gaan zaaien, op het moment dat ze in de winkel verschillende tomaten kopen en de zaden bewaren, wilde ik ..., maar uiteindelijk heb ik me onthouden. : Mrgreen: er zijn gevechten die het niet verdienen om gevoerd te worden : Mrgreen:

Kende je maar een goed boek dat dit uitlegt om ze aan te bieden ... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 30/06/20, 13:17

Moindreffor schreef:
Did67 schreef:NB: Ditzelfde "principe" betekent dat het niet nuttig is om een ​​mooie meloen te "kiezen" om zijn zaden te verzamelen - we weten niet wat de genetica van deze zaden is! We weten gewoon dat een van de twee ouders goede genen had. Het vergroot het geluk!

mijn schoonouders willen tomaten gaan zaaien, op het moment dat ze in de winkel verschillende tomaten kopen en de zaden bewaren, wilde ik ..., maar uiteindelijk heb ik me onthouden. : Mrgreen: er zijn gevechten die het niet verdienen om gevoerd te worden : Mrgreen:


Zo weinig worden we niet boos op onze schoonouders !!!

De tomaat is cleistogaam: ze zullen gelijk hebben; het ras blijft op 95 of 98% (nou ja, een zeer hoog percentage; er is heel weinig hybridisatie) ... Het risico is daar dat ze "vals runderhart" kopen, maar echte hybriden ! Druk in ieder geval een blad van de variëteit "Corazon" af om te zien of ze herkennen dat het nep is! Zet bijvoorbeeld eerder in op een Elzasser "biologisch" kwaliteitsbier! Het spel geeft de pillen door ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
alkalisch
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 12/06/19, 18:49
Plaats: Monts du Lyonnais
x 52

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par alkalisch » 30/06/20, 20:02

Ongeveer tomaten van mij groeien redelijk goed behalve 1 plant Groene zebra de. Granen hersteld op een vrucht. Het bleef klein 30cm hoog en maakte 5 vruchten maar ik moest ze verwijderen omdat er niets gebeurde: de plant groeide niet meer, de vruchten begonnen te necrose ...
20200625_210901.jpg
Ik heb 1 fruit op de plant achtergelaten

20200625_210913.jpg
Beschadigde tomaten

Omdat de bladeren allemaal opgerold, klein en bijna droog zijn, ging ik ervan uit dat de vruchten niet zouden rijpen omdat er onvoldoende fotosynthese was.
Is dat meeldauw?
0 x
dat hangt er vanaf
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 30/06/20, 21:38

Waarschijnlijk niet dat ...

Omdat je het veroordeelt, scheur het voorzichtig af. Observeer de wortels: bladluizen ??? (bewaakt door mieren). Spoel ze af met water: een soort ruwe schors? blaren ???
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 01/07/20, 12:25

Oom Buzz schreef:
Moindreffor schreef:mijn schoonouders willen tomaten gaan zaaien, op het moment dat ze in de winkel verschillende tomaten kopen en de zaden bewaren, wilde ik ..., maar uiteindelijk heb ik me onthouden. : Mrgreen: er zijn gevechten die het niet verdienen om gevoerd te worden : Mrgreen:

Kende je maar een goed boek dat dit uitlegt om ze aan te bieden ... : Mrgreen:

Gezien de gedachten die ik met mijn hooi in mijn hoofd opneem, zou dit geschenk hoogstens dienen om een ​​wiebelige garderobe te wiggen : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 01/07/20, 12:28

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:
Did67 schreef:NB: Ditzelfde "principe" betekent dat het niet nuttig is om een ​​mooie meloen te "kiezen" om zijn zaden te verzamelen - we weten niet wat de genetica van deze zaden is! We weten gewoon dat een van de twee ouders goede genen had. Het vergroot het geluk!

mijn schoonouders willen tomaten gaan zaaien, op het moment dat ze in de winkel verschillende tomaten kopen en de zaden bewaren, wilde ik ..., maar uiteindelijk heb ik me onthouden. : Mrgreen: er zijn gevechten die het niet verdienen om gevoerd te worden : Mrgreen:


Zo weinig worden we niet boos op onze schoonouders !!!

De tomaat is cleistogaam: ze zullen gelijk hebben; de variëteit blijft op 95 of 98% (nou ja, een zeer hoog percentage; er is heel weinig hybridisatie) ... Het risico is daar dat ze "vals hart van rundvlees" kopen, maar echte hybriden ! Hoe dan ook, print een blad van de variëteit "Corazon" om te zien als ze erkennen hoe vals! Zet bijvoorbeeld eerder in op een Elzasser "biologisch" kwaliteitsbier! Het spel geeft de pillen door ...

een paar conventionele tuiniers die smurftomaten telen, ik denk dat we vroeg moeten opstaan ​​om iets te herkennen, gisteren was ik bijna gek op het zaaien van bonen ...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 01/07/20, 14:24

Dus laat ze gelukkig zoals ze zijn ... Of niet ...
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 01/07/20, 17:47

Did67 schreef:Dus laat ze gelukkig zoals ze zijn ... Of niet ...

Ik denk dat ik op mijn 80e mijn stiefvader zal laten leven als een gelukkige conventionele tuinman, ik heb zelfs een pak Bordeaux-mengsel dat ik nog heb en ik zal het hem geven, het zal als een subliminaal teken zijn dat dit is niet zo nuttig, ik zal het overtuigingsniveau stoppen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 01/07/20, 17:50

Alkaline schrijft:Ongeveer tomaten van mij groeien redelijk goed behalve 1 plant Groene zebra de. Granen hersteld op een vrucht. Het bleef klein 30cm hoog en maakte 5 vruchten maar ik moest ze verwijderen omdat er niets gebeurde: de plant groeide niet meer, de vruchten begonnen te necrose ...
Omdat de bladeren allemaal opgerold, klein en bijna droog zijn, ging ik ervan uit dat de vruchten niet zouden rijpen omdat er onvoldoende fotosynthese was.
Is dat meeldauw?

op fruit zou ik geneigd zijn te zeggen, ja, voor mij lijkt het erop, in ieder geval lijkt het op wat ik waarneem op mijn tomaten als ik meeldauw beschuldig, maar ik beschuldig misschien ook een beetje snel meeldauw, in ieder geval zou ook bij mij de voet hetzelfde lot ondergaan
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 305-gasten