Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Beperking tot 70 km / h op het apparaat




par sen-no-sen » 22/05/18, 13:56

Verlaging van de snelheidslimiet van 90 naar 80km / u op secundaire wegen

De Franse regering wil dat de snelheidslimiet wordt verlaagd van 90 naar 80 km / u op tweerichtingswegen zonder middenscheiding, met andere woorden nationale wegen. Een impopulaire maatregel - de Fransen zijn er volgens een Harris Interactive-peiling voor 59% tegen - maar verondersteld "levens te redden", aldus premier Édouard Philippe. Het wordt al jaren bepleit door verenigingen voor verkeersveiligheid, terwijl automobilisten en motorrijders de doeltreffendheid ervan betwisten. Deze reductie maakt deel uit van een groter plan van een twintigtal maatregelen, in januari 2017, om het aantal verkeersdoden terug te dringen, dat weer begon te stijgen (3477 doden in 2016).


https://www.lexpress.fr/actualite/societe/l-abaissement-de-la-limite-de-vitesse-de-90-a-80km-h-sur-les-routes-secondaires_1974481.html

Het is een beetje jammer dat de snelheid van 90 wordt verlaagd naar 80km / u dan op RN en dat je de snelheid op de snelweg niet raakt.
Inderdaad zou het verlagen van de snelheid van 130 naar 110km / h gemiddeld 20% brandstof besparen.
Dus impopulaire of enige economische beslissing?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Beperking tot 70 km / h op het apparaat




par Janic » 22/05/18, 18:49

Het is een beetje jammer dat de snelheid van 90 wordt verlaagd naar 80km / u dan op RN en dat je de snelheid op de snelweg niet raakt.
dwingen om deze snelwegen te nemen? RN's, meestal gedegradeerd tot afdelingen, die niet langer de leiding hebben over de staat, zijn duur in onderhoud en snelheidsvermindering vermindert bodemdegradatie en bespaart daarmee de staat.
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Beperking tot 70 km / h op het apparaat




par sen-no-sen » 22/05/18, 19:19

Janic schreef:
Het is een beetje jammer dat de snelheid van 90 wordt verlaagd naar 80km / u dan op RN en dat je de snelheid op de snelweg niet raakt.
dwingen om deze snelwegen te nemen? RN's, meestal gedegradeerd tot afdelingen, die niet langer de leiding hebben over de staat, zijn duur in onderhoud en snelheidsvermindering vermindert bodemdegradatie en bespaart daarmee de staat.


Het is een idee dat ook in me opkwam ... we merkten dat op sommige nationale wegen alles werd gedaan om de automobilist aan te moedigen om de snelweg te nemen (vermenigvuldiging van rotondes, radar, 70-zones), dit is met name het geval tussen Lyon en Grenoble ... overigens een van de duurste delen van de autosnelweg. :?
Naderhand moeten we het slechte ook niet overal zien, ongevallen op secundaire wegen is 65% van de slachtoffers tegen 5% op snelwegen.

Waar het duidelijk is dat de overheid slechts de rol speelt van interface tussen economie en consumenten, is wanneer we kijken naar maatregelen om het aantal doden te verminderen: radars, actieve / passieve veiligheid, zone lage snelheid, rijhulpmiddelen enz ... eigenlijk alles wat een abstracte waarde kan produceren. Maar vreemd NUMMER afnemende maatregelen*, dat wil zeggen, om het aantal voertuigen in omloop te verminderen, bedenk dat dit in Frankrijk bijna 35% van de uitstoot van broeikasgassen vertegenwoordigt en vier tot vijf keer meer slachtoffers dan verkeersongelukken via luchtverontreiniging. : Roll:
Maar ik moet een beetje paranoïde zijn! :)


*Overigens de belangrijkste maatregel sinds consubstantieel tot ongeval (geen auto's = geen ongevallen).
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Beperking tot 70 km / h op het apparaat




par sen-no-sen » 23/05/18, 13:40

De andere vraag is hoeveel kost het om alle panelen te veranderen? : Lol: €€€€€€€€€
Op meer dan 150euros zouden de panelen op enkele miljoenen euro's moeten zijn gericht ... heeft de minister een neef in de media? : Mrgreen:
Ach, ik bedoel! :)
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79004
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10935

Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Christophe » 23/05/18, 15:46

Ik maakte een kleine redenering op de facebookpagina van de site:



Hier is de gekopieerde / geplakte redenering, het punt e) is discutabel ... maar het was nodig om dit in macro-economie te begrijpen! We kunnen samen verfijnen, debatteren of voltooien ...

Ik ben heel verbaasd dat er geen-profile econoom of een journalist heeft aangedurfd om de volgende eenvoudige berekening over de doorgang naar 90 80 km / h te doen ... Nevermind de veronderstelde verbetering van de verkeersveiligheid dat er geen studie kon niet bewijzen ...

a) de gemiddelde afstand in Frankrijk werk-dodo is 25,9 km ... 51,8 km / dag
b) 250 werkdagen zijn in 2018 in Frankrijk minus 5 * 5 weken verlof is 225 dagen gewerkt
c) de gemiddelde werknemer reist daarom 51,8 * 225 = 11 655 km per jaar naar het werk
d) Het rijden op 80 90 in plaats van de gemiddelde werknemer zal dan overgaan 11 655 / 80 = 145,7h plaats van 11 655 / 90 = 129,5h, het verschil is 16,2h 2 verloren werkdagen per jaar in zijn auto voor elke Franse arbeider!
e) om verder te gaan, in het BBP, kunnen we aannemen dat een werknemer op 2 maakt gebruik van zijn auto te gaan werken (werkelijkheid moet hoger zijn) en het kennen van het aantal actieve werknemers in Frankrijk is 25,8 miljoen en dit is ongeveer 25,8 / 2 16,2 * / = 8 26,1 miljoen dagen van het werk (8h per dag) per jaar verloren gaan, laat ik je dit verlies activiteit in € (minstens 2 miljard) om te zetten ...

Tot slot, op het niveau van vervuiling, verbruikt een moderne auto meer bij 100km bij 80 dan bij 90 km / h ...

Deze maatregel is dus noch goed voor de economie, noch goed voor de ecologie ...

ps: de cijfers van de punten a) tot d) zijn die van INSEE
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par sen-no-sen » 23/05/18, 16:08

0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Beperking tot 70 km / h op het apparaat




par Janic » 23/05/18, 17:37

Tot slot, op het niveau van vervuiling, verbruikt een moderne auto meer bij 100km bij 80 dan bij 90 km / h ...
:? :? :?Bij 90 kost het minder tijd om onze bestemming te bereiken, maar we consumeren meer; 80 is langer, maar verbruikt minder, wat hetzelfde moet zijn, maar de slijtage is sneller.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79004
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10935

Re: Beperking tot 70 km / h op het apparaat




par Christophe » 23/05/18, 19:37

Waar haal je de 150 € vandaan?

Ik denk dat een panel nogal wat kosten met zich meebrengt tussen 500 en 1000 € ... inclusief fundering in de aarde ... in het geval van een stedelijk paneel om te vragen dat het zeker veel meer is (waarschijnlijk tussen 2 3000 €. ..). Het is bekend dat de extra-facturering op de openbare markt bijna systematisch is (het is noodzakelijk dat de parasieten van de samenleving leven ... en daar spreek ik over de ware parasieten! De duurzame parasieten ...) ...

Het is duidelijk dat we de bestaande berichten kunnen behouden ... maar sommige zullen zeker worden toegevoegd ...

Persoonlijk in een staat die zogenaamd failliet zou zijn, en als ik minister van Transport was geweest, zou ik tevreden zijn geweest met een 'lichte' oplossing zoals zelfklevende tape die de 9 in 8 transformeert voor een paar tientallen € / paneel om om te zetten en daarom omkeerbaar (we nooit weten) of een ander proces dat niet bedoeld is om het metalen gedeelte te moeten ontmantelen en zingen ... Maar het lijkt erop dat een faillissement alleen geldt voor bepaalde burgers ...

Voor het 90 80 km / h-debat, gaat u hier verder: nieuw-transport / analyse-economisch-on-90-passing-km-ha-80-km-h-en-France-t15672.html omdat ik een kleine macro-economische analyse deed ... en ik zou graag willen weten wat je denkt ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Ahmed » 23/05/18, 19:49

De conversie van verloren tijd in zilverequivalent is niet relevant: de mogelijk extra transporttijd zou eenvoudigweg resulteren in de verplichting om eerder naar het werk te gaan en later thuis terug te keren, zoals het geval is in grote steden .
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Dirk Pitt » 23/05/18, 20:00

de redenering is vrij capillo-getekend.
de extra tijd besteed aan transport is helemaal niet zeker omdat op een bepaald pad de stukjes waar we naar 80 zullen rollen in plaats van 90 beperkt zullen zijn, meer dan wat zegt dat de afname in snelheid bevordert geen vlotter verkeer (dit is wat er gebeurt als er verkeersregulering is vanwege een snelheidsafname op de snelweg)
kortom, simplistische argumenten, denk ik.
wanneer bij de conso .....
snelheid en conso.jpg
speed and conso.jpg (223.08 Kio) Toegang tot 11392-tijden
2 x
Beeld
Klik op mijn handtekening

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten