Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Grelinette » 17/07/18, 12:13

nico239 schreef:Niet extrapoleren wat ik niet heb gezegd, er is geen sprake van thuis blijven, maar MINDER ROLLEN ...

Dus, dus, dus ... welke snelheid zou ideaal de jouwe zijn? Beeld Beeld Beeld

Om deze vraag op een zeer pragmatische manier te beantwoorden, zou ik zeggen dat het afhangt van de context.
Als de context het toelaat om 130 km/u te rijden met beperkt risico, waarom niet. Aan de andere kant, als de context voorspelt dat rijden met meer dan 80 km / u ongerechtvaardigde extra risico's met zich meebrengt, vertrouw ik degenen die het risico hebben beoordeeld en accepteer ik deze limiet.

Laten we niet vergeten dat deze snelheidslimiet van 80 km/u alleen van toepassing is op weggedeelten die voldoen aan specifieke risicobeoordelingscriteria: tweerichtingswegen zonder middenscheiding (55% van de verkeersdoden) (bronnen)

Daarna kunnen we urenlang discussiëren over de betrouwbaarheid van je auto en je banden, je kwaliteiten als goede coureur, brandstofverbruik, etc.

Ik klaag wel eens als ik in bepaalde stedelijke gebieden 30 km/u moet rijden (het overkomt me zelfs op de fiets), en zelfs dat de 130 km/u op de snelweg in bepaalde gevallen overschreden kan worden...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 17/07/18, 17:01

Grelinette schreef:
nico239 schreef:Niet extrapoleren wat ik niet heb gezegd, er is geen sprake van thuis blijven, maar MINDER ROLLEN ...

Dus, dus, dus ... welke snelheid zou ideaal de jouwe zijn? Beeld Beeld Beeld

Om deze vraag op een zeer pragmatische manier te beantwoorden, zou ik zeggen dat het afhangt van de context.



Ik vind je antwoord heel relevant.

En zo doe ik het vaak.

Tenzij ik mijn koppigheid doe voor emm... mijn volgende. : Mrgreen: of gewoon uit angst voor een mogelijke politieagent.

Vooral omdat wie weg zegt en in het bijzonder weg zonder scheidingsteken niet noodzakelijkerwijs zegt... verkeer en dat wordt vaak vergeten.

Ongetwijfeld de reflex van een motorrijder die gas blaast als hij alleen is en op zijn hoede is voor IEDEREEN zodra hij omsingeld is.

In veel gevallen kloppen de snelheidslimieten op de een of andere manier niet, om nog maar te zwijgen van de weersomstandigheden waarin de meeste automobilisten die zich aan de snelheidslimieten houden, in veel gevallen veel te hard rijden.

MAAR even de pet van de massamanager op: hoe doe je dat?

Op het snelweggedeelte zou het vrij eenvoudig zijn, aangezien het soms het geval is om VARIABELE snelheidsborden te hebben, afhankelijk van het verkeer en de weersomstandigheden.

Variabele snelheid die bovendien zeer sterk zou kunnen oscilleren om files te voorkomen in plaats van dom op 130 te blijven rijden tijdens de 50 km voorafgaand aan een file die ons zal dwingen te stoppen, terwijl als ALLE voertuigen op de snelweg tot 80 dalen van (bijvoorbeeld) 70 km VOOR de verkeersopstopping ... al deze voertuigen GEEN last zullen hebben van de file in plaats van zich er halsoverkop in te werpen.

Maar aangezien de snelwegmaatschappijen niets investeren en er alleen maar zijn om zoveel mogelijk op te halen... Ik denk dat het wishful thinking is

Op de openbare weg is het complexer en afgezien van de stomme en akelige massabeperking (zoals de pesticiden die alles zonder onderscheid vernietigen) zie ik niet... hoewel

Ik zou graag een goedkope auto kopen waarvan de maximale snelheid technisch .... 140 zou zijn... die me minder verzekering zou kosten, die heel weinig zou verbruiken, met alleen het nodige herstel, maar niets meer, om in te halen en die zou dwingen (maar is het een beperking?) vlak rijden op de openbare weg...

Misschien bestaat het ergens anders?

Ik had er verschillende en ik heb ze nog steeds en mijn geloof behalve op de snelweg waar ze de 130 niet hielden (vasthouden). Ik zie niet waar het probleem zit.

Even ter info dit artikel in de toon van de discussie

https://www.journaldunet.com/economie/e ... encementvo
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Leo Maximus » 28/07/18, 15:59

Ik heb net 750 km in één keer afgelegd, ongeveer 50% op secundaire wegen nu beperkt tot 80.

Bij vertrek gaf ik mijn bestemming door aan de gps en die gaf me een aankomsttijd van 21 uur.

Mijn GPS is niet up-to-date, dus hij zegt altijd dat de maximumsnelheid 90 is op de 80 wegvakken.

Ik heb alle beperkingen gerespecteerd. Bedankt voor het lezen van de borden, want de 80 wordt in het rood weergegeven op het dashboard terwijl de GPS een 90 in het wit weergeeft. Het is dus geen compleet nutteloze gadget.

Ik ben 1 uur gestopt. De GPS gaf me een nieuwe aankomsttijd van 22 uur en ik arriveerde om ... 30 uur!

Dus ik ontdekte dat het beperken tot 80 geen effect had op de rijtijd.
2 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Forhorse » 29/07/18, 11:48

Ooit werkte ik 200 km van huis, ik deed één retourvlucht per week, gemiddeld 3 uur. Ik had al geprobeerd om 80 km/u te rijden in plaats van 90 km/u om brandstof te besparen.
Ik kan me de gemaakte besparingen niet herinneren, het was niet significant maar ondanks alles heel reëel. In termen van reistijd geloof ik dat het gemiddeld met 10 minuten is toegenomen (op een reis van 3 uur, herinner ik me), dus ook niet echt significant.
Ik heb het niet lang gedaan omdat ik het gevaarlijk vond om opleggers aan je reet te laten kleven.

Met de nieuwe limiet rijd ik sinds begin juni 80km/u (even wennen voor D-Day want je moet je gewoonten aanpassen) Ik werk veel minder ver (30km) en merk geen verschil in reistijd, ik vertrek altijd op dezelfde tijd en kom niet te laat aan.
Er is meer variabiliteit afhankelijk van de verkeersdichtheid (zoals wanneer u achter een landbouwmachine of een auto zonder rijbewijs valt) dan van de wettelijke snelheidslimiet.
Verbruiksniveau, ik ging van 5.7l/100km naar 5.3l/100km, d.w.z. tegen de huidige dieselprijs rond de 43ct/100km dus ongeveer 4€ per tank
1 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Grelinette » 01/08/18, 14:51

Hallo,

De feedback is altijd erg interessant, in ieder geval meer dan de theoretische projecties die zelden in het veld worden geverifieerd, en zelfs als het feit dat je heel voorzichtig bent om 2 situaties te vergelijken (van 90 tot 80 km/u) onvermijdelijk iemands gewoonten verandert en de resultaten beïnvloedt. Dagelijks hebben we instinctief en onbewust gedrag (in de zin dat we niet alles onder controle hebben, maar niet noodzakelijkerwijs gevaarlijk zijn) en het gevoel van dingen is vaak erg subjectief.

Bovendien worden we vaak misleid door onze perceptie van dingen en maken nauwkeurige metingen het mogelijk om ontvangen ideeën te corrigeren. Op een ander gebied ken ik bijvoorbeeld een topsporter, nationaal en internationaal kampioen in zijn discipline. Onlangs bood een startup hem een ​​nieuw apparaat aan waarmee hij in realtime alle fysieke en biochemische gegevens kan meten die verband houden met fysieke inspanning in competitie: de metingen toonden aan dat de atleet een verkeerd idee had van de meeste gegevens die hij kreeg volgens zijn gevoelens... en toch heeft hij niets meer te bewijzen met het oog op zijn resultaten!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Christophe » 11/08/18, 15:39

Eerste beoordeling na 1 maand aanvraag:

0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par izentrop » 19/08/18, 23:18

Om de herkenning van het automatisch lezen van kentekenplaten door de automatische snelheidscamera's langs onze wegen te vergemakkelijken, raadt de nationale gendarmerie automobilisten aan om regelmatig hun kentekenplaten schoon te maken.

Wist u inderdaad dat een vuile en/of onleesbare plaat over het algemeen niet wordt herkend door het optische herkenningssysteem en de tussenkomst van een agent vereist om de identificatie te bevestigen? Dit heeft een sterke impact op de financiële winstgevendheid van de boetes. Regelmatig je bord leegeten blijft dus een burgerdaad.

De Rijkswacht nodigt u uit om deze praktische informatie massaal te delen op sociale netwerken.

Beeld
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 20/08/18, 01:10

Christophe schreef:Eerste beoordeling na 1 maand aanvraag:



Wat flitspalen betreft, zou het heel interessant zijn om de balansen te hebben van de beheermaatschappijen voor deze activiteit.

Omdat, afgezien van het emotionele aspect, het beheer van radars koel genoeg niet meer of minder is dan een bedrijf met zijn verliezen en zijn winsten

Ik zou graag zien dat er ooit een analytische boekhouding van radars wordt gepubliceerd.

Ik heb altijd, misschien ten onrechte, gedacht dat flitsers in de loop van de tijd steeds minder melden: omdat reguliere automobilisten ze kennen en daarom op hun hoede zijn en ik niet het gevoel heb dat de nieuwe flitsers, de incidentele en onzorgvuldige fouten van reguliere automobilisten de regelmatige daling compenseren.

Het zou dus heel interessant zijn om het break-evenpunt van ELKE radar te kennen.

Bijvoorbeeld: de onze, verdwaald in de pampa's (vergeleken met die in de steden) worden regelmatig getagd, dus er zijn ongeveer 50 liesinterventies per jaar nodig, zo niet meer.....

Als gevolg hiervan zijn er geen 36 oplossingen om de algehele winstgevendheid te verhogen:
- verhoog het aantal radars, maar het is een beetje een halsstarrige haast
- het drempeleffect verminderen: wat we net hebben meegemaakt met de overgang naar 80.

Hoe lang zal de impact van deze daling de productie doen herleven?

De rendabiliteit van het systeem is grotendeels gebaseerd op de trots van de automobilist die slimmer wil zijn dan het systeem en die daardoor min of meer regelmatig de mond wordt gesnoerd.

De dag waarop de intelligentie van de automobilist voorrang zal krijgen op zijn trots en hij zal begrijpen dat de beste manier om het systeem om zeep te helpen is om NOOIT meer gepest te worden, zal het misschien wel de hallali van het systeem zijn.

Ah als van de ene op de andere dag de automatische flitspalen niets meer meldden: de top

Boekhoudkundig zouden we ook moeten weten vanaf hoeveel rendementsdaling het systeem uit elkaar kan vallen, zelfs als .... het geld van de belastingbetaler kan ook helpen het hoofd boven water te houden ...

Voorlopig zitten we nog in een expansionistische fase... maar tot wanneer?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par izentrop » 20/08/18, 07:15

Er zijn niet zoveel gelabelde flitsers meer. Ik moet zeggen dat ik ook niet veel rijd, daarentegen veel roodlichtcamera's in de grote stad en steeds discreter.

Ik heb geen link geplaatst, maar het was een grap http://www.scienceinfo.fr, de klappen van de vuile borden : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 21/08/18, 01:59

izentrop schreef:Er zijn niet zoveel gelabelde flitsers meer. Ik moet zeggen dat ik ook niet veel rijd, daarentegen veel roodlichtcamera's in de grote stad en steeds discreter.

Ik heb geen link geplaatst, maar het was een grap http://www.scienceinfo.fr, de klappen van de vuile borden : Mrgreen:


Maar het lijkt mij echter dat het nodig is om schone borden te hebben.
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten