Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Gaston » 03/07/18, 10:41

phil53 schreef:Dit zijn speciale gevallen en de GPS is nog steeds zeer nauwkeurig en wordt steeds beter.
Ik had de maximale snelheid als slaaf moeten specificeren.
Niets zal de politie ervan weerhouden hun draagbare radar in te zetten.
Ik dacht meer aan het tegenovergestelde geval waarbij het systeem de auto die op de snelweg rijdt plotseling zal vertragen omdat hij denkt de afrit te hebben genomen.
Het zal de volgende auto's misschien verrassen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Gaston » 03/07/18, 10:49

nico239 schreef:Dit zou (althans bij nieuwe auto's) het gevolg zijn van een waarschuwing in de passagiersruimte (maar misschien bestaat deze al) bij het overschrijden van de veiligheidsafstand, afhankelijk van de snelheid.
Het bestaat op de meeste modellen die zijn uitgerust met het noodremsysteem (of antibotsingsradar).

Over het algemeen geeft een lampje (oranje) aan dat een voertuig/obstakel te dichtbij is gezien het snelheidsverschil. Hierdoor kan de bestuurder een beslissing nemen (vertragen, inhalen?) voordat het automatisch remmen wordt geactiveerd.
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par phil53 » 03/07/18, 13:27

Gaston schreef:
phil53 schreef:Dit zijn speciale gevallen en de GPS is nog steeds zeer nauwkeurig en wordt steeds beter.
Ik had de maximale snelheid als slaaf moeten specificeren.
Niets zal de politie ervan weerhouden hun draagbare radar in te zetten.
Ik dacht meer aan het tegenovergestelde geval waarbij het systeem de auto die op de snelweg rijdt plotseling zal vertragen omdat hij denkt de afrit te hebben genomen.
Het zal de volgende auto's misschien verrassen.


Deze gevallen kunnen softwarematig worden opgelost als je ervan uitgaat dat de bestuurder verantwoordelijk is en niet dom. Ik kan niet op de details ingaan, omdat dit onvermijdelijk andere vragen zou oproepen.
Hoe dan ook, het is gewoon een concept dat vanuit mijn oogpunt technisch haalbaar is voor weinig geld.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Gaston » 03/07/18, 14:26

phil53 schreef:Deze gevallen kunnen softwarematig worden opgelost als je ervan uitgaat dat de bestuurder verantwoordelijk is en niet dom.
Als we uitgaan van dit uitgangspunt, is het niet nodig om dozen aan boord te plaatsen; het enige dat nodig is, zijn borden aan de kant van de weg zodat de chauffeur deze kan respecteren. : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 03/07/18, 15:53

Gaston schreef:
nico239 schreef:Dit zou (althans bij nieuwe auto's) het gevolg zijn van een waarschuwing in de passagiersruimte (maar misschien bestaat deze al) bij het overschrijden van de veiligheidsafstand, afhankelijk van de snelheid.
Het bestaat op de meeste modellen die zijn uitgerust met het noodremsysteem (of antibotsingsradar).

Over het algemeen geeft een lampje (oranje) aan dat een voertuig/obstakel te dichtbij is gezien het snelheidsverschil. Hierdoor kan de bestuurder een beslissing nemen (vertragen, inhalen?) voordat het automatisch remmen wordt geactiveerd.


Ik ben niet zo dol op nieuwere auto's : Mrgreen:

Ik probeer te stoppen voordat de computer verschijnt : Mrgreen:

Maar op dit punt is het des te beter als het bestaat, ook al zou het voor 99% van de automobilisten aangeboren moeten zijn....

Dat is verre van het geval. Alsof plakken tijd bespaart Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 03/07/18, 15:56

SixK schreef:Hmm, je bent nog steeds eng...
Geef geen slechte ideeën aan politici die niet zo ver durfden te gaan!
Helaas storen snelheidslimieten alleen degenen die ze gehoorzamen.


Wie zei er iets over boetes? Beeld

Laat truffels gewoon denken dat plakken nutteloos is Beeld

Nee, beperkingen irriteren ook degenen die degenen volgen die ze respecteren en die ze niet kunnen overschrijden. Beeld (vanwege tegenliggers of wegconfiguratie...)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Ahmed » 10/07/18, 20:00

Un interessant artikel over sociale accidentologie en de huidige behandeling van verkeersveiligheid in de ‘lichaamsloze’ modus.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Janic » 10/07/18, 22:27

Een interessant artikel over sociale accidentologie en de huidige behandeling van verkeersveiligheid in de ‘lichaamsloze’ modus.
dit artikel, hoe interessant het ook is, valt onder een analyse die zich te veel concentreert op het sociale deel van ongevallen. Grote auto's bieden alleen extra fysieke veiligheid bij lage snelheden (dat is het altijd natuurlijk), maar twee voertuigen met een maximumsnelheid van 80 of 90 elk veranderen niets aan het eindresultaat: doden aan elke kant. Bovendien vergroten de minder bevoordeelde sociale klassen het aantal chauffeurs op de wegen, zonder aanpassingen daaraan, gepland voor een kleiner aantal, met vrachtwagens in de rij, onzichtbare borden of ondanks gezond verstand en dit is niet afhankelijk van sociale klassen ook niet. Laten we zeggen dat het rentmeesterschap het niet bijhoudt en dat de radars slechts pleisters op een houten poot zijn: het helpt, maar het vervangt een echt been niet.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Ahmed » 10/07/18, 22:52

Het doel van dit artikel is juist om, met ondersteunende cijfers, aan te tonen dat er een significante overeenkomst bestaat tussen ongelukken en sociale klasse, die de gebruikelijke analyses (heel goed!) proberen te verbergen door een constructie van globaliserende neutraliteit.
Trouwens, als je je betoog leest, lijkt het erop dat je het artikel in kwestie niet hebt gelezen...; er wordt dus gespecificeerd dat verre van uw voorbeeld van twee voertuigen die “samen klimmen”, de “werkende” klassen grotendeels alleen werden gedood, door de weg te verlaten zonder dat er een ander voertuig bij betrokken was...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 11/07/18, 00:32

Ik ben bang dat we deze observatie in veel andere aspecten van het leven kunnen maken...

Ik weet niet of dit elders bestaat: een vergelijking van de levensverwachting van de ‘armen’ met die van de ‘rijken’?
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 262-gasten