Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par phil53 » 02/07/18, 16:09

Het is heel eenvoudig: een box regelt de snelheid op basis van de GPS-positie van het voertuig.
De box voorkomt dat de bestuurder sneller gaat dan toegestaan.
De snelheid zou worden gemoduleerd op basis van het verkeer, het tijdstip van de dag of de weersomstandigheden. Op deze manier zouden de files onvermijdelijk minder worden omdat we het accordeoneffect zouden kunnen beperken.
Nog meer in bepaalde gevallen voorkomen dat inhalen zo gevaarlijk is.
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par phil53 » 02/07/18, 16:57

phil53 schreef:Het is heel eenvoudig: een box regelt de snelheid op basis van de GPS-positie van het voertuig.
De box voorkomt dat de bestuurder sneller gaat dan toegestaan.
De snelheid zou worden gemoduleerd op basis van het verkeer, het tijdstip van de dag of de weersomstandigheden. Op deze manier zouden de files onvermijdelijk minder worden omdat we het accordeoneffect zouden kunnen beperken.
Nog meer in bepaalde gevallen voorkomen dat inhalen zo gevaarlijk is.

Er zijn meerdere varianten mogelijk, modulair.
Dit zou minder autoritair kunnen zijn en bestuurders de mogelijkheid geven een boete te riskeren. Op deze manier zouden we de implementatie van het systeem vereenvoudigen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Gaston » 02/07/18, 18:12

phil53 schreef:Het is heel eenvoudig: een box regelt de snelheid op basis van de GPS-positie van het voertuig.
We zullen de GPS moeten verbeteren, omdat de huidige nauwkeurigheid het niet mogelijk maakt onderscheid te maken tussen een departementale weg en de snelweg waarlangs deze loopt.

Hetzelfde geldt voor snelwegafritten, zolang deze niet onmiddellijk wegrijdt...
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par phil53 » 02/07/18, 18:40

Gaston schreef:
phil53 schreef:Het is heel eenvoudig: een box regelt de snelheid op basis van de GPS-positie van het voertuig.
We zullen de GPS moeten verbeteren, omdat de huidige nauwkeurigheid het niet mogelijk maakt onderscheid te maken tussen een departementale weg en de snelweg waarlangs deze loopt.

Hetzelfde geldt voor snelwegafritten, zolang deze niet onmiddellijk wegrijdt...

Dit zijn speciale gevallen en de GPS is nog steeds zeer nauwkeurig en wordt steeds beter.
Ik had de maximale snelheid als slaaf moeten specificeren.
Niets zal de politie ervan weerhouden hun draagbare radar in te zetten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 02/07/18, 22:50

phil53 schreef:Het is heel eenvoudig: een box regelt de snelheid op basis van de GPS-positie van het voertuig.
De box voorkomt dat de bestuurder sneller gaat dan toegestaan.
De snelheid zou worden gemoduleerd op basis van het verkeer, het tijdstip van de dag of de weersomstandigheden. Op deze manier zouden de files onvermijdelijk minder worden omdat we het accordeoneffect zouden kunnen beperken.
Nog meer in bepaalde gevallen voorkomen dat inhalen zo gevaarlijk is.


Kan het eenvoudig en tegen lage kosten worden geïnstalleerd op alle voertuigen (2- en 4-wielig, ongeacht het tonnage) in het bestaande wagenpark?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par gildas » 02/07/18, 23:26

Bonsoir,

Over de GPS: als u een route neemt, zal de tijd die u op wegen doorbrengt bij 80 km/u langer zijn, dus wordt voorgesteld dat u de snelweg neemt...

Ik ben het helemaal eens met dit artikel:

http://www.moteurnature.com/29438-limit ... ommer-plus
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par phil53 » 02/07/18, 23:32

nico239 schreef:
Kan het eenvoudig en tegen lage kosten worden geïnstalleerd op alle voertuigen (2- en 4-wielig, ongeacht het tonnage) in het bestaande wagenpark?


Als de wil er was, denk ik dat het voor minder dan 200e zou kunnen worden gedaan. Op voertuigen jonger dan 10 jaar vrij gemakkelijk, op andere zeker iets duurder. Dit is de reden waarom de optie waarbij we de mogelijkheid/verantwoordelijkheid aan de bestuurder overlaten om de instructies te respecteren veel gemakkelijker zou zijn om in te voeren, omdat er geen controle over de auto zou zijn, het systeem een ​​spion zou zijn en als we bijvoorbeeld een pareto van hem zouden doen snelheid en dat hij de instructies 20% van de tijd en goed PV niet respecteerde. Vanuit mijn oogpunt zou dit logischer zijn dan radars waarbij je alleen maar betrapt hoeft te worden op onoplettendheid voor de radar om een ​​bekeuring te krijgen. Daar zou het voortdurende controle zijn, alerte onoplettendheid, de bestuurder als hij aandringt, is hij echt verantwoordelijk.
Fabrikanten hebben er zeker over nagedacht, maar zij geven de voorkeur aan de hoogwaardige technologie van autonome auto’s, die is nog steeds veelbelovender en lucratiever.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 03/07/18, 00:04

phil53 schreef:
nico239 schreef:
Kan het eenvoudig en tegen lage kosten worden geïnstalleerd op alle voertuigen (2- en 4-wielig, ongeacht het tonnage) in het bestaande wagenpark?


Als de wil er was, denk ik dat het voor minder dan 200e zou kunnen worden gedaan. Op voertuigen jonger dan 10 jaar vrij gemakkelijk, op andere zeker iets duurder. Dit is de reden waarom de optie waarbij we de mogelijkheid/verantwoordelijkheid aan de bestuurder overlaten om de instructies te respecteren veel gemakkelijker zou zijn om in te voeren, omdat er geen controle over de auto zou zijn, het systeem een ​​spion zou zijn en als we bijvoorbeeld een pareto van hem zouden doen snelheid en dat hij de instructies 20% van de tijd en goed PV niet respecteerde. Vanuit mijn oogpunt zou dit logischer zijn dan radars waarbij je alleen maar betrapt hoeft te worden op onoplettendheid voor de radar om een ​​bekeuring te krijgen. Daar zou het voortdurende controle zijn, alerte onoplettendheid, de bestuurder als hij aandringt, is hij echt verantwoordelijk.
Fabrikanten hebben er zeker over nagedacht, maar zij geven de voorkeur aan de hoogwaardige technologie van autonome auto’s, die is nog steeds veelbelovender en lucratiever.


Op papier ben ik het daarmee eens.
Ik zou de eerste zijn die een spion in mijn auto laat zetten... vooral om mijn verzekering te verlagen.

In werkelijkheid denk ik dat we helaas in science fiction zitten....

Persoonlijk (en zonder de werkelijke effectiviteit ervan te kennen) word ik behoorlijk verleid door sectieradars...

Bovendien ben ik geïrriteerd door het onvermogen om de veiligheidsafstanden te respecteren en bijgevolg door de huidige reclame voor 80 km/u, die niets zal oplossen zolang deze verdomde afstanden niet worden gerespecteerd.

Dat we sneller willen rijden dan de toegestane limiet kan ik begrijpen.
Aan de andere kant dient het niet respecteren van de veiligheidsafstanden absoluut NIETS (behalve bij het inhalen).

Dit zou (althans voor nieuwe auto's) het resultaat zijn van een waarschuwing in het passagierscompartiment (maar misschien bestaat dit al) bij het overschrijden van de veiligheidsafstand, afhankelijk van de snelheid (mogelijk verhinderd in het geval van het activeren van het knipperende signaal dat een inhaalmanoeuvre aangeeft manoeuvreren).
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par SixK » 03/07/18, 02:37

Hmm, je bent nog steeds eng...
Geef geen slechte ideeën aan politici die niet zo ver durfden te gaan!
Helaas storen snelheidslimieten alleen degenen die ze gehoorzamen.

Veiligheidsafstanden, ja, veel mensen misbruiken ze, maar we zullen veel lachen als de radars de overtreding detecteren zonder rekening te houden met de context (maak je geen zorgen, deze komt binnenkort). Het wordt de grote nationale loterij... Ik heb het idee dat de staatsinkomsten heel snel van 1 miljard euro naar 2 miljard euro zullen gaan.
Ik denk dat we allemaal kunnen beginnen met het maken van budgetten voor dit grote moment als het zover is en het voorbereiden van de bromfietsen.

Meer en meer ben ik de koning van de weg met mijn 4L! Jammer dat de technische keuring zal betekenen dat ik er niet meer mee mag rijden... Snifff.

De auto is dood, lang leve de autonome auto!

Als we het alleen over cijfers willen hebben:
Beeld

Even nadenken voor de familie van de persoon die stierf door een aanval van mieren of rupsen, het is lelijk, het zou niet mogen gebeuren...

SixK
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Janic » 03/07/18, 07:07

mooie spiraal! Even voor de goede orde: dit rapport duidt op 684 sterfgevallen als gevolg van de griep en niet tussen de 10 en 20.000 zoals sommige nepnieuws graag beweren. :D
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten