Een plantaardige weide?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: Een plantaardige weide?




par guibnd » 10/06/18, 07:10

chafoin zijn schreef:Ik vraag (her) naar de grootte van deze groenten. Een pijp?

je bedoelt de grootte van de plant, denk ik ... behoorlijk invasief, vooral de pompoen, laat minstens een meter tussen elke voet en je kunt de stengels oriënteren terwijl ze groeien om ze te concentreren in het gebied dat je ze reserveert, anders zal het "lopen " overal.
je kunt meloen en pompoen snoeien, maar ook zonder specifieke snoei krijg je fruit.
trouwens, het snoeien is niet zo vanzelfsprekend, in het begin is het vrij eenvoudig als de plant klein is maar als het een wirwar wordt laat ik het snoeien vallen en laat het zijn en ik heb prachtige vruchten;
laten we zeggen dat we door te snoeien het sap naar de vrucht leiden die meer groeit
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Een plantaardige weide?




par Moindreffor » 10/06/18, 14:04

chafoin zijn schreef: Op de 3 kwamen er onlangs slechts 2 pdt uit, ik heb er een uitgehaald en het ziet er zo uit: 2018-06-07 18.26.19.jpg Ik weet niet waar het vandaan komt Ik heb hier mijn laatste zaden gelegd die van mindere kwaliteit waren dan de andere: sommige uitgedroogd, niet voorgekiemd... Anders zien we wel bij de oogst.
nou ik geloof dat je jezelf het antwoord op je vragen geeft, je zou het niet beter kunnen doen, zodat het niet werkt : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Een plantaardige weide?




par Moindreffor » 10/06/18, 14:07

guibnd schreef:
chafoin zijn schreef:Ik vraag (her) naar de grootte van deze groenten. Een pijp?

je bedoelt de grootte van de plant, denk ik ... behoorlijk invasief, vooral de pompoen, laat minstens een meter tussen elke voet en je kunt de stengels oriënteren terwijl ze groeien om ze te concentreren in het gebied dat je ze reserveert, anders zal het "lopen " overal.
je kunt meloen en pompoen snoeien, maar ook zonder specifieke snoei krijg je fruit.
trouwens, het snoeien is niet zo vanzelfsprekend, in het begin is het vrij eenvoudig als de plant klein is maar als het een wirwar wordt laat ik het snoeien vallen en laat het zijn en ik heb prachtige vruchten;
laten we zeggen dat we door te snoeien het sap naar de vrucht leiden die meer groeit

de grootte in het begin is om de stengels te vermenigvuldigen en aangezien elke vrucht een bepaald aantal knopen heeft, als je maar één stengel hebt, moet je een zeer lange stengel hebben om meerdere vruchten te hebben, met meer stengels heb je meer vruchten op kortere stelen, dus op minder ruimte
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Een plantaardige weide?




par chafoin zijn » 10/06/18, 21:53

Ok bedankt voor de info
Het hoofd van mijn voeten van pepers "gieten". vreemd, misschien een gebrek aan water...
2018-06-10 20.32.05.jpg
2018-06-10 20.31.54.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: Een plantaardige weide?




par guibnd » 10/06/18, 22:15

chafoin zijn schreef:Ok bedankt voor de info
Het hoofd van mijn voeten van pepers "gieten". vreemd, misschien een gebrek aan water...

ik ook, mijn peperkoppen prikken. de mijne staan ​​in de kas en minder geavanceerd dan die van jou, ik zit in Normandië, niet ideaal voor paprika's, zei ik tegen mezelf? te veel water? niet genoeg ?
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Een plantaardige weide?




par chafoin zijn » 11/06/18, 15:41

guibnd schreef:
chafoin zijn schreef:Ok bedankt voor de info
Het hoofd van mijn voeten van pepers "gieten". vreemd, misschien een gebrek aan water...

ik ook, mijn peperkoppen prikken. de mijne staan ​​in de kas en minder geavanceerd dan die van jou, ik zit in Normandië, niet ideaal voor paprika's, zei ik tegen mezelf? te veel water? niet genoeg ?

Blijkbaar is het een gebrek aan water, hier zijn dezelfde voeten na een nacht door de regen gedrenkt.
2018-06-11 12.34.31.jpg
2018-06-11 12.34.23.jpg
Zoals wat, zelfs als de grond op de grond van de planten nat kan lijken, kunnen de planten water missen! Spaanse pepers/paprika's hebben warmte nodig en groeien langzamer dan tomaten. Ze hebben warmte nodig dus dat is goed voor je kas. Tot slot, op basis van deze foto's kunnen we geloven dat ze ook goed water nodig hebben en dat doet me denken dat mijn paprika's Espelette-pepers zijn en dat ze groeien in Baskenland, een van de meest waterrijke regio's van Frankrijk!
0 x
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: Een plantaardige weide?




par guibnd » 11/06/18, 21:39

chafoin zijn schreef:
guibnd schreef:
chafoin zijn schreef:Het hoofd van mijn voeten van pepers "gieten". vreemd, misschien een gebrek aan water...

ik ook, mijn peperkoppen prikken. de mijne staan ​​in de kas en minder geavanceerd dan die van jou, ik zit in Normandië, niet ideaal voor paprika's, zei ik tegen mezelf? te veel water? niet genoeg ?

Blijkbaar is het een gebrek aan water, hier zijn dezelfde voeten na een nacht door de regen gedrenkt.

de mijne herstellen ook een paar uur na een goede gietbeurt!
paprika's hebben natuurlijk meer water nodig dan andere planten in de kas, namelijk tomaten, basilicum, meloen, physalis.
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Een plantaardige weide?




par chafoin zijn » 12/06/18, 00:15

Het begin van de meteorologische zomer begint op 1 juni, dit is het begin van het warmste seizoen van het jaar op het noordelijk halfrond. Ook leg ik laagjes op mijn bestek omdat het hooi met deze hitte en vochtigheid als sneeuw voor de zon is gesmolten.
2018-06-11 19.49.31.jpg
Pompoen gevuld met fijngesneden restjes tuinbonen en verse kruiden
We zien terloops dat de vergeling niet veel verbeterd is..
Dernière édition par chafoin zijn de 12 / 06 / 18, 00: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Een plantaardige weide?




par chafoin zijn » 12/06/18, 00:17

Even wat wilder herladen in kruiden, brandnetels...
2018-06-11 19.51.56.jpg
tomaat en aardappelen
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Een plantaardige weide?




par chafoin zijn » 12/06/18, 00:33

Ik ben op zoek naar interessante biomassa in de omgeving:
2018-06-11 19.50.42.jpg
brandnetels en braamstruiken
2018-06-11 20.34.19.jpg
megaforbiais
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 310 gasten