Een plantaardige weide?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 18/09/19, 00:51

chafoin zijn schreef:Re-harvests.20190917_112152[1].jpg Met de warme en zonnige late herfst rijpen de tomaten uitbundig en heb ik de indruk een augustus-moestuin te zien. 20190917_102818[1].jpgEn toch begin ik bijna te wennen aan de septemberoogsten (ik weet niet eens of ik veel eerder grote oogsten had). 20190917_112626[1].jpg De proeven tussen geplante tomaten versus geplante tomaten laten niet echt overtuigende verschillen zien (maar toch werden mijn mooiste planten geplant), terwijl het voor de paprika's lijkt alsof het beter is om de plantage te kiezen (de geplante paprika's waren kwetsbaarder en kwetsbaarder).
De race tegen ziekten is echter al begonnen (vooral alternaria verspreidt zich snel). Maar dit jaar weinig bugs. In ieder geval niets te maken met de invasies van vorig jaar die de gewassen vanaf augustus ernstig hebben beschadigd.
Il faut que je rationalise ma filière de conservation de la tomate...pour commencer, je viens de commander un moulin à tomates pour épépiner et enlever "facilement" la peau car, quand il y a plusieurs kg, cette dernière opération prend beaucoup de tijd.


Het stopt niet.

Let hier ook op, maar in minder hoeveelheid met onze 15-voeter.

Interessante gelegde tomaten.

Ik heb ook een RAS "flestransplantatie" getest.

Het geeft ideeën aan de lui : Mrgreen:
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Een plantaardige weide?




par Moindreffor » 18/09/19, 08:28

nico239 schreef:
Moindreffor schreef:Ik sprak voornamelijk voor je vriend met paprika's : Mrgreen: wie zegt niets doen : Mrgreen: mijn oog : Mrgreen:


Ach, daar verzeker ik je dat het een oude dame is.

Ze koopt haar peperplanten, ik weet niet waar.
Ze zet ze in de plantenbakken en ze geeft ze water en dat is het.

nou ja, dat is alles, maar in een planter met goede aarde, een uitgestelde bemesting en water is er niet veel anders te doen : Mrgreen:
het is niet ver van aquaponics : Mrgreen:
het is soms verbazingwekkend hoe niets doen als je je ruim van tevoren voorbereidt de beste oplossing blijft om goed te slagen, ze begreep alles deze goede dame, zoals wat als je niet meer alle kanten op kunt agiteren, het brein het overneemt en we rationaliseren het werk en we hebben soms meer succes : Mrgreen:
en je hebt ondertussen gezaagd, geschroefd, bedekt... : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Een plantaardige weide?




par Moindreffor » 18/09/19, 08:32

nico239 schreef:
chafoin zijn schreef:Re-harvests.20190917_112152[1].jpg Met de warme en zonnige late herfst rijpen de tomaten uitbundig en heb ik de indruk een augustus-moestuin te zien. 20190917_102818[1].jpgEn toch begin ik bijna te wennen aan de septemberoogsten (ik weet niet eens of ik veel eerder grote oogsten had). 20190917_112626[1].jpg De proeven tussen geplante tomaten versus geplante tomaten laten niet echt overtuigende verschillen zien (maar toch werden mijn mooiste planten geplant), terwijl het voor de paprika's lijkt alsof het beter is om de plantage te kiezen (de geplante paprika's waren kwetsbaarder en kwetsbaarder).
De race tegen ziekten is echter al begonnen (vooral alternaria verspreidt zich snel). Maar dit jaar weinig bugs. In ieder geval niets te maken met de invasies van vorig jaar die de gewassen vanaf augustus ernstig hebben beschadigd.
Il faut que je rationalise ma filière de conservation de la tomate...pour commencer, je viens de commander un moulin à tomates pour épépiner et enlever "facilement" la peau car, quand il y a plusieurs kg, cette dernière opération prend beaucoup de tijd.


Het stopt niet.

Let hier ook op, maar in minder hoeveelheid met onze 15-voeter.

Interessante gelegde tomaten.

Ik heb ook een RAS "flestransplantatie" getest.

Het geeft ideeën aan de lui : Mrgreen:


zeer mooie oogst inderdaad, het is de moeite waard om niet veel te doen...

Ik heb getest om direct op de grond te leggen voor salades werkt het ook, aan de andere kant werkt het voor dwergsperziebonen ook, maar daarna is er een probleem met het onderhoud van de bonen en bovendien worden ze gemakkelijk ontworteld bij het plukken, voor de paprika denk ik dat het een kwestie van wortelgrootte is, zoals de boon zou het geen sterke wortelontwikkeling moeten hebben die de tomaat of een penwortel zoals de salades kunnen hebben

dus om een ​​keuze te maken tussen leggen en begraven, moet je nadenken over het gedrag van de wortels
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 18/09/19, 11:11

Moindreffor schreef:
nico239 schreef:
Moindreffor schreef:Ik sprak voornamelijk voor je vriend met paprika's : Mrgreen: wie zegt niets doen : Mrgreen: mijn oog : Mrgreen:


Ach, daar verzeker ik je dat het een oude dame is.

Ze koopt haar peperplanten, ik weet niet waar.
Ze zet ze in de plantenbakken en ze geeft ze water en dat is het.

nou ja, dat is alles, maar in een planter met goede aarde, een uitgestelde bemesting en water is er niet veel anders te doen : Mrgreen:
het is niet ver van aquaponics : Mrgreen:
het is soms verbazingwekkend hoe niets doen als je je ruim van tevoren voorbereidt de beste oplossing blijft om goed te slagen, ze begreep alles deze goede dame, zoals wat als je niet meer alle kanten op kunt agiteren, het brein het overneemt en we rationaliseren het werk en we hebben soms meer succes : Mrgreen:
en je hebt ondertussen gezaagd, geschroefd, bedekt... : Mrgreen:


Dat klopt precies....

Goed voor paprika's, ik ben er minder mee bezig aangezien ik ze niet eet en dus ook niet kweek...

Maar mevrouw en haar kas waren minder speels : Mrgreen:

Ik vraag me af of ik volgend jaar ergens een paprikaplanter ga zien.

Grapje terzijde moeilijk te vergelijken:
- serre/bak liever in de schaduw
- stad / berg
- grond/tuingrond
- hoe zit het met planten?
- hoe zit het met water geven?

Kortom, een heleboel parameters die veel te veel ruimte laten voor variabelen die onmogelijk te bepalen zijn om te kunnen vergelijken.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Een plantaardige weide?




par Moindreffor » 18/09/19, 13:51

nico239 schreef:Grapje terzijde moeilijk te vergelijken:
- serre/bak liever in de schaduw ja gemakkelijker om de temperatuur te beheersen, u kunt een plantenbak verplaatsen, geen kas
- stad / berg zachtere temperaturen in de stad en misschien warmer in de stad
- grond/tuingrond bodem goede ondersteuning voor cultuur indien goed gevoed
- hoe zit het met planten? daar kan het worden vergeleken
- hoe zit het met water geven? als je evenveel plantenbakken hebt om water te geven als de oppervlakte van je kas, dan zal het vergelijkbaar zijn

Kortom, een heleboel parameters die veel te veel ruimte laten voor variabelen die onmogelijk te bepalen zijn om te kunnen vergelijken.

laten we zeggen dat de planter voor een kleine productie (zoals een pot) heel goed succesvoller kan zijn dan in een kas of in de grond, maar met een veel delicater beheer

de open grond met het weer dat goed gaat, is het eenvoudigst omdat alles op zichzelf moet worden beheerd : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 18/09/19, 14:50

Moindreffor schreef:
nico239 schreef:Grapje terzijde moeilijk te vergelijken:
- serre/bak liever in de schaduw ja gemakkelijker om de temperatuur te beheersen, u kunt een plantenbak verplaatsen, geen kas
- stad / berg zachtere temperaturen in de stad en misschien warmer in de stad
- grond/tuingrond bodem goede ondersteuning voor cultuur indien goed gevoed
- hoe zit het met planten? daar kan het worden vergeleken
- hoe zit het met water geven? als je evenveel plantenbakken hebt om water te geven als de oppervlakte van je kas, dan zal het vergelijkbaar zijn

Kortom, een heleboel parameters die veel te veel ruimte laten voor variabelen die onmogelijk te bepalen zijn om te kunnen vergelijken.

laten we zeggen dat de planter voor een kleine productie (zoals een pot) heel goed succesvoller kan zijn dan in een kas of in de grond, maar met een veel delicater beheer

de open grond met het weer dat goed gaat, is het eenvoudigst omdat alles op zichzelf moet worden beheerd : Mrgreen:


Mijn geloof in deze, zoals hierboven gezegd, ik weet het niet ...
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Een plantaardige weide?




par Moindreffor » 18/09/19, 16:22

nico239 schreef:
Moindreffor schreef:
nico239 schreef:Grapje terzijde moeilijk te vergelijken:
- serre/bak liever in de schaduw ja gemakkelijker om de temperatuur te beheersen, u kunt een plantenbak verplaatsen, geen kas
- stad / berg zachtere temperaturen in de stad en misschien warmer in de stad
- grond/tuingrond bodem goede ondersteuning voor cultuur indien goed gevoed
- hoe zit het met planten? daar kan het worden vergeleken
- hoe zit het met water geven? als je evenveel plantenbakken hebt om water te geven als de oppervlakte van je kas, dan zal het vergelijkbaar zijn

Kortom, een heleboel parameters die veel te veel ruimte laten voor variabelen die onmogelijk te bepalen zijn om te kunnen vergelijken.

laten we zeggen dat de planter voor een kleine productie (zoals een pot) heel goed succesvoller kan zijn dan in een kas of in de grond, maar met een veel delicater beheer

de open grond met het weer dat goed gaat, is het eenvoudigst omdat alles op zichzelf moet worden beheerd : Mrgreen:


Mijn geloof in deze, zoals hierboven gezegd, ik weet het niet ...

nou, hoe meer je de parameters zelf beheert, hoe gemakkelijker het is om de juiste te hebben, aquaponics in kassen is een must
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 18/09/19, 17:32

Moindreffor schreef:
nico239 schreef:
Moindreffor schreef:laten we zeggen dat de planter voor een kleine productie (zoals een pot) heel goed succesvoller kan zijn dan in een kas of in de grond, maar met een veel delicater beheer

de open grond met het weer dat goed gaat, is het eenvoudigst omdat alles op zichzelf moet worden beheerd : Mrgreen:


Mijn geloof in deze, zoals hierboven gezegd, ik weet het niet ...

nou, hoe meer je de parameters zelf beheert, hoe gemakkelijker het is om de juiste te hebben, aquaponics in kassen is een must


Ik weet niets van aquaponics ... maar in een kas heb je geen controle over de kou of de hitte, tenzij je gekke uitrusting hebt
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Een plantaardige weide?




par Moindreffor » 18/09/19, 19:41

nico239 schreef:
Moindreffor schreef:
nico239 schreef:
Mijn geloof in deze, zoals hierboven gezegd, ik weet het niet ...

nou, hoe meer je de parameters zelf beheert, hoe gemakkelijker het is om de juiste te hebben, aquaponics in kassen is een must


Ik weet niets van aquaponics ... maar in een kas heb je geen controle over de kou of de hitte, tenzij je gekke uitrusting hebt

aquaponics Ik heb dit een beetje bestudeerd, het was een manier om het water in mijn aquaria te zuiveren, dus ofwel een beetje lagunen zoals bij Didier met riet, of met groenteteelt

oh ja, jouw kas heeft niets te maken met die van sommige pro's : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 18/09/19, 20:51

Moindreffor schreef:
oh ja, jouw kas heeft niets te maken met die van sommige pro's : Mrgreen:



Ah ja, wij zijn de broeikas van de tocht : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 314-gasten