Verbetering van de efficiëntie van een hydraulische pelletkachel (EcoTherm Thermorossi H2O)

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Betreft: Verbetering van de efficiëntie van een hydraulische pelletkachel (EcoTherm Thermorossi H2O)




par Did67 » 16/05/18, 12:48

Ik herinner me de details niet, maar ja, opslag van oplosmiddelen in de stookruimte, het was genoeg, lijkt mij!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Betreft: Verbetering van de efficiëntie van een hydraulische pelletkachel (EcoTherm Thermorossi H2O)




par Christophe » 16/05/18, 13:08

Ah een "nano" luchtverontreiniging zou dus tot deze resultaten kunnen leiden?

Oké, dat vind ik goed ...

Het is homeopathische vervuiling : Cheesy:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Betreft: Verbetering van de efficiëntie van een hydraulische pelletkachel (EcoTherm Thermorossi H2O)




par Ahmed » 16/05/18, 14:29

Ik herinner me dat ik zo'n verkleuring heb waargenomen op de gietijzeren staven (die een rooster vormen) van de omgekeerde haard van een houtgestookte ketel. Het is ongeveer hetzelfde, aangezien uw "veren" (in werkelijkheid spiralen) worden blootgesteld aan hoge temperaturen (in aanwezigheid van zuurstof), zonder de mogelijkheid van warmte-uitwisseling naar een koude bron.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Betreft: Verbetering van de efficiëntie van een hydraulische pelletkachel (EcoTherm Thermorossi H2O)




par Philippe Schutt » 27/12/18, 22:27

Op deze plaats hebben we een sterke hitte, ik denk dat we donkerrood aankomen, en omdat de verbranding meer is dan zuurstof het metaaloxide. Deze veren zijn soms gemaakt van roestvrij staal.
Wat is uw rooktemperatuur voor en na uw vergadering?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 444-gasten