Gras als brandstof

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Re: Turf als brandstof




par Urok » 16/05/18, 22:07

chatelot16 schreef:als je het gras of turf gemengd in een goede verhouding met gemalen hout verbrandt, werkt het heel goed!

oke maar hoeveel?
Om je voor te lezen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Turf als brandstof




par Did67 » 17/05/18, 10:08

chatelot16 schreef:als gras een c / n-verhouding heeft van 10 in plaats van 300 voor hout, is het nog steeds voornamelijk koolstof, dus het vermindert de calorische waarde niet veel ... het is gewoon dat stikstof de vervuiling verhoogt als je verbrandt in een enkele open haard en alleen gras

als je in een vergasser verbrandt met een chemische zuivering van het gas voordat je het verbrandde, werd het erg schoon ... een goede vergasser kan zelfs schoon pvc verbranden!

als we het gras verbranden of het gazon vermengd in een goede verhouding met gemalen hout, werkt het heel goed! het mengsel met hout lost zowel het droogprobleem op voor een goede conservering als vermijdt het probleem van vervuiling door een brandstof die te rijk is aan stikstof


1) Ja, als het hout heel klein is, zou dit weinig invloed moeten hebben op NOx.

2) OK voor de vergasser, met gas behandeling. Maar wie heeft er een???

3) Voor het mengsel hangt het af van de verhouding! Ik constateer dat de verbranding van hout al te vaak slecht wordt gedaan, met catastrofale uitstoot (al willen velen dat ontkennen). Onder andere omdat het hout niet droog genoeg is. Ook omdat de verbranding slecht geregeld wordt (regeling door verstikking in basisuitrusting). Dus naar mijn mening moeten we, zodra het aandeel gras aanzienlijk toeneemt, streven naar een koudere, meer gesmoorde verbranding (het gras verstopt het hout aanvankelijk, terwijl het uitdroogt voordat het brandt).

Ik betwijfel of het een schone verbranding is. Zelfs niet "schoon genoeg".
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Turf als brandstof




par chatelot16 » 17/05/18, 11:59

in mijn huis is het aandeel gras of kreupelhout dat aan de maaier wordt doorgegeven erg laag ... vermengd met tonnen echte bosspaanders ... wat de maaier opraapt is slecht alleen of in hoge mate

het brandt in een haard met een luchtblazer als een smeedvuur: de temperatuur stijgt behoorlijk hoog, zelfs met zeer fijne brandstof ... de fout is eerder om stof en as te blazen

deze haardtesten zijn slechts tijdelijk: de goede oplossing is de vergasser... maar helaas is er niets op de markt, en ik ben nog niet klaar om het te verkopen... het is echter de enige schone en efficiënte oplossing voor het verbranden van hout
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Turf als brandstof




par Did67 » 17/05/18, 13:58

Als je alles hebt gezegd, zijn we het vrijwel eens: "in mijn huis is het aandeel gras of kreupelhout dat naar de maaier gaat erg laag... vermengd met tonnen echte bosspaanders... wat de maaier oppakt is slecht alleen of in hoge mate". Strikt genomen gaat het niet meer om het verbranden van gras!

Ik probeer te schrijven voor het grootste aantal, wie zal het in een gewone kachel of kachel "gooien". En de omgeving stinken, in naam van het gebruik van een "biomassa"... Zoals ik vaak opmerk voor degenen die zichzelf verwarmen met houtblokken, in slechte omstandigheden, met de vorming van een prachtige blauwe halo die hun huis omringt. Je komt voorbij en het schraapt je keel. Wat gebeurt er niet in een file op de snelweg!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Turf als brandstof




par chatelot16 » 17/05/18, 20:48

Daar ben ik het mee eens ! slechte houtverwarming is een ramp

het is dringend om oplossingen te bouwen om het beter te doen

Ik denk bijvoorbeeld dat het beter zou zijn om goede biomassa thermische centrales (hout en afval) te bouwen en elektriciteit te maken om warmtepompen te voorzien waar warmte nodig is... de prestaties van een goede thermische machine en een goede warmtepomp zijn beter dan een simpele ketel ... en de thermische centrale kan van betere kwaliteit zijn om niet te vervuilen

maar ik sta mezelf niet toe te zeggen dat verwarmen met hout verboden moet worden ... want ik bouw liever dan te verbieden ... voordat je slechte verwarming met hout verbiedt moet je goede warmtekrachtcentrales bouwen met biomassa ... en goed weinig gaskachels

Ik heb geprobeerd het te doen, maar door het gebrek aan middelen om het te realiseren verspilde ik te veel tijd... Ik zie dat ik het risico loop dood te zijn voordat ik klaar ben... dus verander ik van methode: ik richt een bedrijf op om genoeg mensen bij elkaar te brengen om het af te maken in mijn plaats... maar een efficiënt bedrijf opzetten in Frankrijk is nog ingewikkelder dan een vergasser! Ik heb het niet over het creëren van een TPE, wat Too Small Business betekent, die door het systeem wordt misleid, die te veel betaalt voor alles en die 2 jaar later zinkt

totdat er goede oplossingen beschikbaar zijn, is het mengen van een beetje gras met veel houtsnippers een aanvaardbare oplossing

Ik ben het ermee eens dat het onmogelijk is om alleen op gras te vertrouwen voor verwarming
1 x
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Re: Turf als brandstof




par Urok » 19/05/18, 19:23

@Chatelot16: Ik ben geïnteresseerd in dit vergasserverhaal... Jij die een bedrijf hebt opgezet, kun je ons daarover vertellen via bijvoorbeeld je website?
Om je te lezen
0 x
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Re: Turf als brandstof




par Urok » 21/05/18, 07:41

meer mensen ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Turf als brandstof




par Did67 » 21/05/18, 09:02

Ja, ja: gras speelt een essentiële rol in een manier van tuinieren die ik de "luie moestuin" heb genoemd. Veel beter dan stro. Oneindig veel beter dan karton! Er staan ​​meer dan 1 pagina's over het onderwerp ernaast.

De natuur buigt niet voor de mens. Het is aan de mens om zich te buigen voor de natuur.

Gras is een uitgebalanceerd materiaal, te rijk aan stikstof om het te verbranden (hiervoor is er zeer stikstofarme biomassa zoals hout), waarmee we huisdieren of ... levende organismen uit de grond van zijn tuin kunnen voeden. Die dan veel gaat produceren, zonder werk, zonder kunstmest of behandelingen. Wat hier een nadeel is (te veel stikstof in een brandstof) wordt daar een voordeel (net genoeg stikstof om het rantsoen van bodemorganismen in evenwicht te houden, om veel te werken - wat ons vrijstelt van doen - en onze groenten goed te voeden zonder toevoeging van kunstmest).

Het levende systeem is coherent. Het is de man die niet altijd zo is!
1 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Turf als brandstof




par chatelot16 » 22/05/18, 19:02

in het onderwerp van de luie moestuin zien we dat we echt hooi nodig hebben dat is opgedroogd en dat goed houdbaar is en dat een nuttig effect heeft, zelfs als het er daarna op regent

maar wat te doen met gemaaid gras zodat het niet gaat rotten voordat het bruikbaar is

Ik zie altijd rond mijn huis mensen maaien en stapels leggen die rotten

Ik denk dat je door gemaaid gras te mengen met zeer droge houtsnippers het gras kunt drogen en behouden zonder verlies ... het is misschien mogelijk om het te scheiden en het dan aan tuinders te verkopen en als hooi te gebruiken

misschien als het gras meer stikstof bevat dan het hooi en het is te veel, moet je expres een beetje hout achterlaten om de juiste mix te maken, en "gereconstitueerd hooi" maken met gras en hout
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Turf als brandstof




par Ahmed » 22/05/18, 19:54

Misschien als het gras meer stikstof bevat dan het hooi en het is te veel, laat dan met opzet wat hout achter om de juiste mix te maken en maak "gereconstitueerd hooi" met gras en hout

Dit is wat ik vrij regelmatig oefen tijdens het relinen tijdens het seizoen. In dezelfde geest vermaal ik graag bladtakken om een ​​mengsel van hout en groen te krijgen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 134 gasten